grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussion in 'De babyuitzet' started by mamavanshawn, Jan 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

Goeie. Hij is er inderdaad al, bijna 6 weken te vroeg, maar doet het erg goed! Ga zo dadelijk mijn banner veranderen.

2. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    @Gelukkig 11; je zou nog een Puckababy piep kunnen proberen, hierin heeft je kindje meer bewegingsruimte dan in een Pacco, maar heeft hij wel de geborgenheid. Hij kan zijn armpjes dan niet uit de zak krijgen, maar in de zak zitten zijn armpjes los. Hier was het voor het begin echt ideaal.

3. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    En volgende keer 'probeerspullen' eerst via marktplaats proberen te krijgen, ipv nieuw in de winkel voor het volle pond.

MC Family Fix is zeker al eens genoemd, op zijn minst 1 x door mij :D

4. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ja zag het later :D dank voor het opmerken :)

5. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,828
    3,624
    113
    En door mij :D

6. marike

marike Bekend lid

May 21, 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
  7. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Mijn absolute aanraders:

- de wallaboo voetenzak, zo heerlijk warm...
    - puckababy piep en mini
    - de mura 4, wandelen er uren mee
    - uitdruiprek voor flessen

Afraders heb ik niet echt, heb heel veel gewoon niet aangeschaft. Mijn zus had met drie kids gelukkig al veel tips.

8. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
  9. Amy32

Amy32 Bekend lid

Jun 28, 2010
    700
    76
    28
    Jeetje, ik ben zwanger van tweede en was dit onderwerp aan het doorlezen. Er komen zoveel dingen voorbij die ik niet eens ken. Ik vraag me af of we niet soms doorsdraaien in al die dingen die we "nodig" hebben?

10. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    dat denk ik soms ook hoor, ik heb geen flessensterilisator gehad, een pan water voldeed ook. geen lodger wrapper, een lekkere warme fleecedeken ging ook, en zo nog meer dingen.

mijn ouders hadden 30jaar terug niet eens een commode, ik werd verschoond op het oude bureautje van mn vader, ging prima.

11. marike

marike Bekend lid

May 21, 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    We leven in het jaar 2012 en er zijn wel hele handige babyspullen op de markt. Vaak vind ik ze ook aan de dure kant dat terzijde, maar het is goed dat er nieuwe dingen worden ontwikkeld. En als er dan mensen zijn die het kopen. Helemaal mooi! Je moet inderdaad voor jezelf bepalen wat voor jou handig is...en daarom is deze topic zo leuk!
    En je leert ook van deze topic dat het voor iedereen verschillend is. :D

12. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Mijn ervaringen van nog geen week de kleine thuis te hebben:

aanraders
    -digitale flessenwarmer avent, vooral voor 's nachts!
    -logder wrapper motion, voor in de maxi cosi en om hem snel warm te houden in de box als ik mijn handen vrij wil!
    -flessensteriliator Hema, groot en goedkoop!

nog geen "miskopen" gedaan, heb ook nog niet veel spulletjes!

13. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Als ik 1 ding zie in dit topic dan is het dan ik de meeste producten op allebei de lijstjes tegenkom :) Het is dus waarschijnlijk heel persoonlijk wat nou handig is en wat niet.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nodig hebben of handig zijn zijn 2 verschillende dingen! In principe heb je erg weinig nodig, een pak luiers en wat kleertjes, een maxicosi en wat verzorgingsdingen als thermometer. Je kan je kindje prima borstvoeden, samen slapen, samen douchen, in draagdoeken dragen. Maar de meeste mensen houden nou eenmaal van meer meer meer spullen. Als het om baby's of trouwen gaat, vragen ze overal dikke prijzen voor of bedenken ze de gekste dingen. Zo vind ik een wipstoel die met melodietjes je kind rondjes doet draaien de grootste onzin, een ander vind het de oplossing om je kind rustig te houden (Zonder dat je je zelf bezig hoeft te houden met je baby, ahum )

15. Amy32

Amy32 Bekend lid

Jun 28, 2010
    700
    76
    28

Het zijn 2 uitersten waar we ov hebben. Ik ben niet bepaald een back to basic type, vind gemak ook belangrijk. Maar vind bepaalde dingen wel
    ver gaan: al die cookers of hoe die dingen ook heten, speciale wipstoeltjes, schommelstoelen met geluid, muziek.... Gaat mij persoonlijk te ver!
    Om maar te zwijgen van hele draagdoeken hype, het is niet aan mij
    bested :)

16. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Tsja, zo zie je maar hoe het per persoon verschilt. Wij waren blij met ons stoeltje die ook schommelde en waar muziek uitkwam. Jesse had Reflux en gilde alles bij elkaar wanneer we hem even neerlegden. Als we hem even in het stoeltje zetten 's avonds dan was hij even rustig en konden wij in ieder geval even ons eten opeten. We hebben hem dan ook speciaal gekocht toen, hadden hem nog niet in huis.

17. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    en ik ben heel blij met mijn quooker :D. en niet alleen voor babydingen, maar ook voor een kop thee, kruik en eten koken.
    als je al die luxe overdreven vindt, heeft het ook niet veel zin hier te lezen ;).
    ik vind shoppen voor mijn kindjes heerlijk (zonder overdreven veel geld uit te geven) en vind dit topic ideaal.

18. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik ben opgegroeid met een quooker, mijn ouders hadden toen gelijk toen hij uitkwam en nu heb ik er zelf nog geen, maar wat pak je daar op mis zeg! Gewoon met koken en schoonmaken enzo!

En om zo denigrerend te praten over mensen met een schommelstoeltje vind ik ook not done! M'n zoontje had veel krampjes en werd alleen daarin rustig! Dus niet netjes hoe je dat zegt met je 'ahum' erbij!

Verder is alle vaak soort van luxe maar waarom zou je er geen gebruik van maken als het er is? Zelfde als dat je geen tv kijkt..

19. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,828
    3,624
    113
    Nou zeg, wat een nare opmerking!

20. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    haha nou inderdaad.. Zit straks met 3 kleine kinderen die allemaal moeten eten, douchen, aandacht willen etc en ben tot 21.00 uur in de avond alleen dus mocht het nodig zijn: stoeltjes met trillingen, schommelmodus, spenen of whatever zijn hier van harte welkom als ze er 1tje even bezig kunnen houden. En NEE ik ben niet lui :D

Edit, overigens heb ik helemaal geen hightech spullen.. heb geen afwasmachine, wasmachine uit het jaar nul en doe alles te voet.

Share This Page