die druppels heb ik zef niet gehad, maar die staan nu ook op mijn lijstje om aan te schaffen. Mijn kraamverzorgster kwam met de zalf aanzetten. Ook vreemd he de 1 wel ander weer niet. Ach zo veranderen continu de regels in de kraamzorg. Zalf vond ik overigens wel prettig, werkte ook verkoelend bij het opdrogen. Waarom mag het niet als ik mag vragen? Hier dus ook zo vreselijk veel last van de knip gehad. Elke mogelijkheid om het in de lucht te laten drogen was een mooie kans ipv dat broeierige kraamverband.
Druppels werken ook van binnenuit en bij ons wordt altijd afgeraden om iets op een wond te smeren ivm infectiegevaar. Een ramp he zo'n knip! Gelukkig hebben heel veel vk's me er van verzekerd dat de kans op weer een knip erg klein is.
Ondanks alle lovende woorden over de lodger bunker, ben ik er niet zo happy mee. Als het wat kouder is, vind ik het te koud voor onze dochter. Ze komt er altijd uit met koude beentjes, of ik ze nu extra kleding aangeef of niet.. Heb nu een Nomad voetenzak, heerlijk warm en geen koude benen!
Daar heb ik destijds naar gezocht, maar dat werd volgens mij afgeraden, omdat het minder veilig zou zijn.... Wij hebben gelukkig een isofix-ding kunnen overnemen.
Volgens mij smeerde ze het er ook niet recht op de wond, maar begrijp het wel. Heb veel lovende woorden gehoord over de druppels. Dank je. Oh kleinere kans op een knip? Ik hoop het voor je! Ik houd rekening met een knip, valt het ook niet tegen als ik hem wel krijg...
De kans zal inderdaad kleiner zijn (ik kan me er iets bij voorstellen), maar ik weet toevallig dat mijn moeder 3 keer is ingeknipt... Ikzelf vorige keer niet (maar wel gescheurd, en daarom in- en uitwendig in totaal 8 hechtingen geloof ik), maar ik ga toch maar even arnica-druppels halen denk ik. Goede tip!
Verlengstukjes voor de gordels worden idd afgeraden. En in stromende regen of met kou was ik maar wat blij met de easybase. @Anna, volgens mij werd er vroeger wat vaker geknipt maar kan het mis hebben. @Cupido, duim voor je voor een kniploze bevalling! (haha dat klinkt raar). Ik ga straks denk ik voor een badbevalling en hopelijk verweekt het meer en heb ik goede persweeen (daar ontbrak het bij mij aan) en dan hopelijk niet teveel kleerscheuren.
Nog (lang) niet bevallen hier, maar een vriendin van mij heeft me op het hart gedrukt een magnetronsterilisator aan te schaffen. Hier ook al meerdere keren genoemd. Ik geloof een euro of 16 bij de Hema. Ze zei me dat je altijd net zult zien dat je kind een poepluier heeft of dat er iets anders heel noodzakelijks tussendoor komt terwijl jij de spenen in een pan kokend water hebt staan. Gevolg: alles drooggekookt en spenen en pan kunnen bij het vuilnis. Volgens haar was het echt een must-have. Over een week of 13 kan ik jullie een uitgebreidere lijst geven
Ik kookte de spenen altijd uit als m'n dochter op bed lag.... Dus zie niet helemaal in wat er voor vreselijks dringends tussendoor kan komen... Of je kookt ze uit als het kind 's avonds op bed ligt en je partner weer thuis is. Ik heb juist van iedereen gehoord dat een magnetronsterilisator echt zonde van het geld is.
ik ga juist nu ook voor zo'n ding...ik vond het ehct irritant om te doen...ik deed ook mn bakjes war mn bv in bewaarde in de vriezer...
Met kolven vond ik het echt een must! Ik werk hier 8 dagen achter elkaar en was 20 min. bezig met uitkoken s avonds. Mét kon ik het in 2x in de magnetron doen en had ik er verder weinig omkijken naar. Voor het bewaren van moedermelk is uitkoken aan te raden, maar anders mag je flesjes en speentjes ook in de vaatwasser doen op minimaal 60 graden of in een heet sopje doen.
red, ja precies om die reden+ heb geen vaatwasser ....dus ik vond het altijd ehct heeeeel irritant en een grote moeite
miskoop: kruidvat luiers kleine maat, hydrofiele doeken van de Zeeman hotkoop: magnetronsteralisator, Difrax S fles groot, rompertjes lang mouwen van de Hema, zijn dik en zacht beter dan alle andere
moet wel zeggen dat ik bij de babydump een heel stel van die bewegende, trillende, muziekmakende dingen bij elkaar zag staan, uiteraard allemaal tegelijk aangezet door het rondlopende kleutervolk, en moest denken aan een sixflags voor baby's... vind t zelf te plastic en te schreeuwerig, ben verliefd geworden op de beige nuna leaf (een mooi vormgegeven wiegstoeltje dat na een tikje ongeveer 2 minuten wiegt op een soort magneetsysteem), de muziek en visuele prikkel kiezen we er dan zelf wel bij Zou vaatwasser nu al niet willen missen, laat staan straks met kind. Hoewel nu hebben we geen droger omdat de vaatwasser op de enige mogelijke plaats (op de wasmachine in de badkamer) staat, dus mogelijk dat de prioriteiten met een uk veranderen en we toch weer zelf afwassen om de was snel te kunnen drogen! verder lees ik hier lekker mee, kan nog een hoop leren!
De allerbeste aankopen die ik destijds heb gedaan zijn: Easybase of familifix Magnetron sterilisator (zeker met fulltime kolven) Veel hydrofiel luiers Wipstoeltje met zachte trilfunctie. 1 van mijn zoontjes had behoorlijk reflux en dat hielp hem zo goed. Vooral het trillen werkte voor hem rustgevend.