grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussion in 'De babyuitzet' started by mamavanshawn, Jan 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

welke monddoekjes vinden jullie prettig? ik had bij n zoontje die van Zeeman...badstof en had ook van jollein hydrofiele monddoekjes...

maar zijn er mss nog fijnere?

2. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    Ik was destijds vrij fanatiek met het aanschaffen van hydrofiel luiers, washandjes en monddoekjes. Heb er dus veel te veel :D

Maar ik merk dat ik van de monddoekjes het vaakst grijp naar de badstofversie. De hydrofielversie doet het ook prima hoor, maar de badstofdoekjes zijn net iets dikker en vind ik daardoor fijner aanvoelen.

Ik heb er een aantal van Wibra, Ikea en nog wat onbekende merken. Ze voldoen allemaal wat mij betreft...

3. fafje

fafje Niet meer actief

melrose, ja ik in het begin ook dus...die hydrofiele pakte ik later en nu meer...bijv voor een snotneusje onderweg of om ff mondje schoon te maken...maar in die newborn tijd dus ook...
    ik zat ook laatst te twijfelen voor die wibra, maar ze leken me stug...hema voelt ook wel goed aan...maarja vaak is het anders na het wassen dus vandara mn vraag!

4. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    De badstof monddoekjes van de hema, gewoon de witte zonder gekleurd randje.

Hydrofielen heb ik wibra, hema, babydump en bambino (kruidvat). Die van Bambino vind ik het fijnst in gebruik, lekker zacht en blijven mooi na tig keer wassen...

Als er hier een tweede komt, ga ik zeker extra hydrofielen halen bij kruidvat en de rest gooi ik weg..

5. fafje

fafje Niet meer actief

sandraske, thanks...die bambino ga ik even naar op zoek..kruidvat heir heeft zo'n klein assortiment van bambino!...ik vond die 6 voor 7 euro van hema wel goed...maar wil wel es wat nieuws proberen...zeeman weet ik in elk geval vind ik veel te stug...

6. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Die van Wibra zijn ook megahard naar paar keer wassen..

7. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,828
    3,624
    113
    Prenatal heeft hele fijne, zitten in een pakje van drie (wit, groen en blauw), en die zijn heel zacht, en niet zo stug, dus beter onder een kinnetje te proppen of zo.

8. fafje

fafje Niet meer actief

oke thanks!

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Spuugdoekjes van de ikea vind ik 't fijnste ( Heten gastendoekjes ofzo maar liggen wel op de kinderafdeling, 10 voor 4 euro ofzo met een gekleurd lusje eraan ) en verder gebruikte ik idd hydrofiels voor spuugdoek.

10. Wihe

Wihe Actief lid

Nov 24, 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Handig dit!
    Zag nog wat leuke hydrofielluiers van V&D.

Het kindje is er nog niet, maar de 'luiertas' die ik heb gekregen van manlief lijkt me nu al heel erg fijn. Is gewoon een grote tas van Timberland. Wit, ruim/groot vak. Met nog 2 aparte ritsvakken. Handig ding om over je schouders of kinderwagen te hangen. Uniek (of iig niet iedereen loopt ermee) en ziet er mooi uit :)

Wat ik verder als tip van een vriendin meegekregen heb. Biotex, om de ergste vlekken uit de babykleertjes en textiel te krijgen. Schijnt enorm goed te helpen. Eerst hiermee even inweken en dan in de wasmachine.

11. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Aanraders:
    Tommee tippee flesjes
    Prince lionheart on-the-go bottle warmer. (Met vloeistof die warm wordt als je zo een metalen rondje klikt, doe je dan om je fles in een flessenzak. Flesje gaat van koud naar boven kamer temperatuur. Ideaal als je kindje geen koude melk drinkt. Passen alleen smalle flessen in.)
    Nijntje mobiel
    Cottonbaby spullen (Heerlijk zacht)
    3D echo (Dat was echt zoo leuk)

Afraders
    Kruidvat maat 1, veelste stug voor die pas geboren babybilletjes

12. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,053
    2,554
    113
    Limburg
    Aanraders:
    Avent flessen
    Hydrofiel luiers
    Tiny love muziekmobiel, erg leuk en kleurrijk, en na 20 minuten stopt die vanzelf
    Snoozebaby verschoondeken, handig om mee te nemen.
    Easybase
    Bambino sokjes, dit zijn de enige sokjes die goed blijven zitten.

Afraders:
    Flessenwarmers, zoals vaker gezegd, duurt een eeuwigheid, een ouderwets pannetje met water is sneller
    Voedingskussen, ik heb m nauwelijks gebruikt.

13. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Hoe lang duurt het voordat de fles warm is hiermee?

14. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    15/20 minuten en het warmte element blijft 90 min lang warm

15. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

Nov 1, 2011
    1,139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Wat een geweldig topic ik ben nog niet eens zwanger maar heb al zoveel tips opgeschreven haha. Vooral die snoozebaby verschoningsmatje lijkt me ideaal en leuk design ook nog. Ik heb nog een hoop pagina;s te gaan, maar dat komt mooi uit want ik ben nog niet eens zwanger dus heb de tijd haha.

16. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    DANK voor de tip! ERG blij mee! :D

Meteen besteld ivm een kleine die alleen WARME flesjes blieft en ongeveer 1.5 uur over een fles doet ;)!

GRTZ.

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Thermoskan met heet water mee en flesje koud water. Onderweg mengen.... 15-20 minuten tot een flesje warm is, mensen wat klinkt dat nutteloos! Thermoskannetje is 30sec werk...

18. Lycka

Lycka Fanatiek lid

Jan 10, 2012
    1,118
    0
    0
    Zweden
    Ik vind 15-20 min ook nogal lang duren. Ik had ook een thermosfles heet water en een fles koud water mee.

19. fafje

fafje Niet meer actief

nou ik heb de mondoekjes wit van hema gehaald en hydrofielen van bambino..

nu vond ik de flanellen niet ehct onwijs zacht aanvoelen van de hema ( heb er geen bij mn zoontje gebruikt)..

maar is dit nou aan te raden?? en welke zijn het fijnst!?

20. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Waarvoor heb je flanellen luiers nodig?? ik had er 3 en echt werkelijk nooit gebruikt....zelfde als navelbandjes....

Share This Page