grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussion in 'De babyuitzet' started by mamavanshawn, Jan 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendyenmax

Feb 24, 2011
    26
    0
    0
    Amsterdam
    2 kruiken zoals aanbevolen. Hooguit 3 x gebruikt om het bedje op te warmen. Kersenpitten was simpeler en veiliger ook met buikkrampjes gebruikt.
    Tummytub, wat een gedoe!
    "gratis" (bij kinderwagen gekregen) maxicosi. Ding past niet op de adapters en dus sjouw je altijd alles mee:(
    Kruitvat luiers (doorlekken), etos en ah luiers (dik en stug) pfff drama, pampers bevallen ons het beste

Magnetronsterelisator, die hebben we snel gehaald toen bleek dat dagelijks flessen, spenen en kolfset steriliseren toch een aardig klusje werd! (moet ik wel zeggen dat onze baby 1 prematuur 2 huilbaby was dus geen seconde handen vrij aangezien slapen een niet bestaand fenomeen was:))
    Voedingskussen. Super ding!
    Born free flessen
    Trip trap stoel, maar volgende x (wellicht) met de new Born set
    Pakjes met voetjes, heerlijk warm
    Inbakerzak (alleen indien nodig dus niet op voorhand aanschaffen)
    Mobile boven de box:)

2. mamakimberley89

May 24, 2012
    11
    0
    0
    pedagogisch medewerkster kinderdagverblijf
    benthuizen
    Aanraders:
    hydrofiele doeken: gebruik ze inderdaad heeeel veel!
    voedingstorentje
    voedingskussen: ook lekker om je baby op te leggen als ie wat rusteloos is in de box

miskoop:
    speentjes: zat ik daar met 4 difrax speentjes terwijl hij alleen bibi wilde
    hele uitzet van verzorgingsproducten: geloof me badolie haarlotion en
    babycreme is genoeg
    wieg: heeft ie maar drie dagen in gelegen

3. mamakimberley89

May 24, 2012
    11
    0
    0
    pedagogisch medewerkster kinderdagverblijf
    benthuizen
    Oh en ideaal: de bellywarmer in t stopcontact en hij is vier uur warm ipv kruiken toch een eng idee kokend water

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Kruik mag alleen met heet kraanwater hoor, niet met kokend water. Verder is de tip altijd goed; koop niet teveel ( speentjes, flesjes, verzorgingsproducten ) maar kijk eerst wat je kindje fijn vind en nodig heeft.

5. Linana

Linana Niet meer actief

Ik had het tegenovergestelde; 4 bibi spenen (gelukkig maar 1 zelf gekocht) en meneer wou alleen maar difrax en dan ook nog eens alleen de combi ;)

6. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb nog een paar afraders :p
    - Infacol; werkte voor geen meter, plakte alleen heel erg
    - Nestle kant en klare pakjes voeding nr1 voor onderweg; geen gehannes meer met thermosfles etc, gewoon ff schudden en hup de fles in. Kan ook "koud" worden gegeven namelijk.
    - Kruidvat luiers maat 4; vallen erg klein uit bij ons ventje. We zijn nu overgestapt naar AH tot daar weer iets op aan te merken is.
    - De goedkope Ikea stoel; beentjes van mijn zoontje zijn nogal chubby en hem eruit halen is dan ook niet erg makkelijk. Ik ben nu op zoek naar een kinderstoel waar hij wel lekker in zit, maar dan zal ik hem mee moeten nemen naar een babydump of iets om te "passen" :p
    - De billendoekjes van de Action (nehneh? iig die met een beer erop en handige sluitklep); veel te dun en mega vieze geur. Eerst was de geur wel lekker, maar die is sinds kort veranderd en bah bah bah wat een kunstmatige geur....
    - Sokjes met een vrij strak bandje aan de bovenkant, dus dat ze knellen. Hier 1 met spekkige beentjes, dus bijna alleen maar knellende sokken

7. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Aanraders:
    - Magnetronsterilisator. Bij mn eerste alles uitgekookt in een pannetje, wat een gedoe! Nu doe ik de flesjes en speentjes erin, hoppa de magnetron aan en ik heb er geen omkijken meer naar.
    - Duowagen voor als je twee kindjes hebt met 2,5 jaar of minder leeftijdsverschil. Ik zou niet zonder willen!
    - Ikea stoel, love it.
    - Thermoskan voor als je flesvoeding geeft. Makkelijk voor onderweg.
    - Tummy tub, fantastisch! Bij mn oudste had ik die niet, nu eentje van mp gekocht en ik vind het super en mn zoontje ook. Scheelt ook een boel water.
    - Luiers en billendoekjes van de Aldi.
    - Bij de bouwmarkt een haak kopen voor aan je kinderwagen. Veel goedkoper dan de tassenhaken bij babywinkels.
    - Friso-ding om poeder in te bewaren.
    - Veel hydrofielen.
    - Zodra ze fruithapjes e.d. gaan eten: plastic afwasbare slab met een bakje. Mn zoontje van 2,5 draagt m nu nog iedere dag, ook handig bij boterhammen met hagelslag en het avondeten!
    - Koelstra sitter. Heerlijk ding die ook goed plat kan.
    - AH voeding, erg tevreden over.
    - AH wasgel en shampoo, de enige waar mn zoontjes geen uitslag van krijgen.

Afraders:
    - Pampers luiers, ruiken naar urine
    - Kruidvat newborn luiers, doorlekken! (maar dat ligt denk ik aan de bouw van mn zoontje)
    - Koop niet teveel speentjes. Mn oudste wilde alleen maar Difrax combi, mn jongste juist alleen maar Bibi.
    - Parasol voor de kinderwagen. Irritant om iedere keer de richting te moeten veranderen. Een hydrofiel met knijpers of spelden vastmaken aan de kap werkt net zo goed (of beter).
    - Wikkeldekens etc bij zomerkindjes. Mn oudste is in januari geboren dus ik heb te veel van die dingen.
    - Teveel mutsjes. Nergens voor nodig na de eerste week.
    - Billendoekjes van C1000. Plakken heel erg aan elkaar en laten ook een plakkend laagje achter.
    - Veel spuugdoekjes en slabbetjes. Ik gebruik overal hydrofielen voor.
    - Van die kleine babysokjes, die vind je overal terug behalve aan de voetjes.
    - Kleertjes met capuchon voor de echt-nog-kleintjes. Dat ligt toch niet lekker!
    - Zwitsal. Chemische rotzooi, al ruikt het wel erg lekker.

8. Blond88

Blond88 Actief lid

Feb 16, 2011
    481
    27
    28
    Ik heb veel gehad aan dit topic! Dus zal ook even mijn aan- en afraders melden. Het blijft erg persoonlijk...

Aanraders:
    - aden anais swaddles doeken
    - hydrofieldoeken van babydump
    - stretch rompers hema
    - sokjes van bambino (kruidvat)
    - pampers
    - billendoekjes zwitsal
    - cina baby van VSM
    - tummy tub
    - bugaboo cameleon
    - droog huidje creme (met vernix) van zwitsal
    - difrax flessen
    - boekenserie van Pauline Oud; Erg leuk om alles in bij te houden en blader nog regelmatig terug!
    - Alecto babyfoon
    - het is al vaker gezegd maar koop niet teveel kleine maatjes, het is anders zo bij gehaald (of online besteld).

Afraders:
    - kruivat luiers; Vond ze erg stug en m'n zoontje lekte door...
    - billendoekjes etos; Vonden wij erg droog.
    - spenen difrax; T. wou alleen bibi spenen.
    - verder weinig miskopen gedaan, hadden ons goed voorbereid ;)

Nogmaals het blijft er persoonlijk...

9. Suits

Suits Actief lid

Aug 1, 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Aanraders:
    Meubels via marktplaats (waarom de volle mep voor meubels betalen die iedereen heeft, terwijl we nu voor 225 euro een mooi vintage ledikantje, commode en kast hebben)
    Alecto babyfoon
    Hydrofiele luiers van de hema
    Aankleedkussenhoezen van baby dump
    Draagdoek tricot slen
    Medela swing kolf
    Rompers van h&m
    Sokken van hema (blijven tenminste aan de voeten zitten en knellen geen beentjes af)
    Difrax S-flessen
    Kers speentjes
    Familyfix
    Bepanthen (magisch spul :))
    Wikkeldoek Koeka
    Wikkeldoek snoozebaby

Afraders:
    Tummy tub, 3 weekjes gebruikt, daarna werd meneer al groter en sterker en wou hij iedere keer staan
    Badzitje, ziet er zo oncomfortabel uit, daarom nooit gebruikt
    Philips babyfoon, na twee nieuwe hebben we een alecto genomen en die is ideaal!
    Rompers van prenatal, mooie pasvorm (lang en smal), maar erg kleine armsgaten
    Babydump hydrofiele luiers, blijven stug
    Prenatal en snoozebaby aankleedkussenhoes, past niet mooi om aankleedkussen
    Sangenic luieremmer, navulling kost klauwen met geld, en ik doe er toch een andere zak omheen als ik de luierdrol weg ga gooien, lekker dubbelop...
    Medela calma speen, verstopt snel, en daarna niet meer te gebruiken
    Dental spenen, hij spuugt ze meteen weer uit

10. celinac

celinac Actief lid

Oct 18, 2011
    289
    0
    0
    Pampers die naar urine ruiken.. moeten dan toch gewoon verschoond worden?

:(

En Zwitsal, chemisch? Volgens mij weet Zwitsal niet beter dan baby-vriendelijke verzorgingsproducten op de markt neer te zetten..?

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vind pampers ook stinken, na een paar drupjes plas stinkt het al naar een poepluier of een luier die heel de nacht heeft aangezeten. De maat 1 en 2 viel dit niet op maar vanaf maat 3 veranderd denk ik de samenstelling en ruiken ze enorm chemisch. Is ook een veel gehoorde klacht hoor, van pampers. En van diverse andere merken.

12. zuurstok

zuurstok Lid

May 13, 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt.. vooral maatje 3 is het erg.. wij zijn in die periode overgestapt op een ander merk.. en bij maatje 4 hebben we het weer met Pampers geprobeerd en dat bevalt weer sindsdien :)

13. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Zoals Suusjeuh al schrijft, vond ik ze na één klein plasje al enorm ruiken. Echt van anderhalve meter afstand, alsof het een bomvolle luier was. Ik heb ze daarna nooit meer gekocht, dus geen idee of grotere maten dat probleem minder hebben. Ik vind ze trouwens ook veel te duur.

En Zwitsal babyvriendelijke verzorgingsproducten? Eh, nee dus.
    Als ik het één keer gebruik dan zitten allebei mn jongens meteen onder de uitslag. En zelf kan ik er ook niet tegen.
    Maar het blijft natuurlijk persoonlijk, er zijn ook een hoop moeders die juist zweren bij Zwitsal.

14. Lenne

Lenne Actief lid

May 16, 2011
    218
    0
    16
    Aanraders:
    - Een draagdoek! Je baby'tje lekker tegen je aan dragen en toch nog je handen vrij hebben voor andere dingen.
    - Babyprodukten van Weleda. Minder chemisch dan Zwitsal en zachter voor de huid.
    - Wikkeldeken van Snoozebaby. In de winter als warme omslagdoek, in de zomer als katoenen laagje in de maxi cosi tegen het zweten, als speelkleedje voor bij visite etc.
    - Wollen oma slofjes met een touwtje erdoor. Die dingen blijven veel beter zitten dan alle slappe sokjes uit de winkel! Dus als je een brei-oma hebt.. :D
    - Tommee Tippee flesjes. In de kraamweek heb ik een tijdje gekolfd vanwege tepelkloven, en met deze flesjes hebben we nooit problemen met de borstvoeding gehad. Geen tepel/speenverwarring of flesweigeren of wat dan ook. Zl drinkt uit deze flesjes met dezelfde techniek als aan de borst.
    - Purelan zalf van Medela. Hiermee was ik in twee dagen van mijn tepelkloven af, wonderspul!

Afraders:
    - Analoge babyfoon (Alecto). Stoort enorm, was voor ons echt onbruikbaar. We hebben hem geruild voor een digitale (ook Alecto) en die doet het prima.
    - Babyschoentjes. Volgens mij zit dat helemaal niet comfortabel voor zo'n kleintje. Ik had liever zachte sokjes.
    - Zwitsal. Van de shampoo kreeg zl berg en de wangetjescreme prikt op een droge/schrale huid.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind Zwitsal ook echt een afrader..

16. mie

mie Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    1,680
    7
    38
    Hier ook zelfde ervaring met pampers. Na één plasje echt enorm stinken!!! Merkte dit ook sterk bij maatje drie. Nu drie dozen maatje vier cadeau gekregen en moet zeggen dat ik het nu niet meer merk...
    Zwitsal komt er hier ook niet in. Reageerde er ook nieet goed op (terwijl het wel zoooooo heerlijk ruikt). Ik gebruik nu mustela of dingen van rituals, ruikt ook heerlijk maar verdraagt hij beter.

Verder nog een aanrader: een draagdoek/draagzak! Hemels, wel een tip daarbij: koop pas als je kindje geboren is en ga testen in een winkel waar mensen er iets van kennen en je niet automatisch naar het rek met BB's meenemen.

17. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    Hier om die reden vanaf maat 3 naar kruidvat luiers gegaan

Hb nu ook Newborn kruidvat maar lekken door :( k vind Pampers nu met maat 1 ook snel ruiken Maarja due van kruidvat lijkt niet snel genoeg op te nemen in maat 1 dan, wel jammer

18. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

pampers new born stinken heel snel naar plas en vond dit met luiers van de kruidvat ook. new baby gaat tot maat 3 en ben toen met pampers overgestapt op baby dry en die stinken niet. kruidvat stonken ook vanaf maat 3 niet meer.

19. Karen79

Karen79 Actief lid

Feb 21, 2011
    287
    0
    0
    In Zwitsal zitten parabenen. En dat zijn resten van aardolie.
    Ik zal er mijn kind niet mee in willen smeren...

Echt slecht zal het niet zijn want anders verkochten ze het niet. Maar wat mij betreft toch liever iets natuurlijkers...

Share This Page