grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamavanshawn, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paula1984

paula1984 Niet meer actief

hoi

Miskoop: Absoluut een voedingskussen geweest kan met dat ding erbij echt niet voeden pff( ligt mss aan mijn borsten hoor)
    Boxpakjes met voetjes gelukkig gekregen.
    Klamboe hemeltje trekt hij erin

Blij met: onze wieg die de eerste 10 weken op de slaapkamer stond.
    Spulletjes van de kruitvat en billendoekjes van de aldi.
    Slaapzakjes ( het is z'n feestnummer)

liefs paula

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier idd ook een hydrofiel over de hoes, ik verschoon die hoes wekelijks en de hydrofiel dagelijks (soms 2x per dag bij ongelukjes). Vind de hoes toch wel prettig, aangezien het kussen zonder vrij koud voelt en een losse hydrofiel erop heel makkelijk wegschuift. Ik gebruik de hoezen nu ook nog in de kinderwagen, maar daar is ze bijna te groot voor inmiddels.

Hier nog een goede aankoop gedaan; een stoominzet-mandje voor in gewone pannen, super fijn om zo groentes te stomen voor hapjes! Stuk goedkoper ook dan een heel apparaat en ook voor ons heel handig (want gestoomde groentes zijn een stuk lekkerder dan gekookt, imo).

3. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Wbt verschoningskussenhoes, deze hoeft hier bijna nooit in de was! In het begin een hydrofiel er op gelegd met de spuitluiers, maar dat is nu voorbij.
    Ik doe tijdens het verschonen altijd vast een schone luier onder de vuile leggen, dan pas maak ik de vuile los.

4. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    #2264 kwekkie4u, 24 jul 2012
    Laatst bewerkt: 24 jul 2012
    Sinds mijn zwangerschap lees ik deze topic al;
    Nu kan ik eindelijk de mijne toevoegen :-D

Beste aankoop;
    Maxi-Cosi Mura 4
    Difrax flessen
    Wikkelrompertjes (drukknopen)
    Zwitsal billendoekjes voor gevoelige huid
    Pampers Baby Dry
    Luvion Camera babyfoon (dagelijks aan bij ons)

Miskoop:
    Flessenverwarmer (maar twee of drie weken gebruikt)
    Speentjes die ik tijdens mijn zwangerschap had gekocht (mijn kindje wil geen speen)
    Aventflessen (hij wil alleen Difrax)
    Paraplu bij MaxiCosi... (rotdingen)

5. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Aanraders:
    - bugaboo
    - Lodger wrapper (had een herfstkindje. Lag standaard in de box en ik kon het als het te koud was of mijn dochter even in slaap was evallen zo dichtvouwen. Als ze spuugde kon die zo in de was). Ook fijn in de wandelwagen. Maar ook om mee te nemen zodat je ze ergens anders ff op de grond kunt laten spelen. Zomerkindjes zullen hier denk ik niet veel aan hebben.
    - born free flessen (is per baby verschillend, maar was de enige fles waar mijn dochter goed uit dronk)
    - hydrofiele luiers (koop er vooral veel)
    - billendoekjes voor gevoelige billetjes (dochter heeft misschien daardoor nooit uitslag gehad)
    - baby bjorn wipper (omdat die echt wipt)
    - normale luieremmer
    - slaapzakken
    - commode met verdieper zodat je kindje recht voor je ligt. Dochter is nu bijna drie en ik vind het nu nog handig.

Miskopen
    - normaal babybadje
    - speelgym voor op de grond

6. Bentje

Bentje Actief lid

2 apr 2012
    279
    0
    0
    DH
    Ik hou dit topic even in de gaten :)

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb dat nooit gekund, rechtvooruit verschonen en aankleden. Als ik ze weleens op tafel verschoon sta ik te draaien tot ik er alsnog naast ga staan. Op mn werk verzorg ik ook altijd iedereen vanaf de zijkant ( verpleging ) en nooit vanaf 't voeteinden.

8. dromer28

dromer28 Actief lid

7 dec 2009
    383
    0
    16
    NULL
    best
    Aanraders

Maxi cosi murra 3
    Hydrofiel luiers vooral veel gebruik ze overal voor
    Pampers sensitive billendoekjes
    Flessenwarmer om afgekolfde borstvoeding op te warmen
    Nuna leaf
    Stretch rompers van de hema
    Sokjes van de kruidvat dit zijn de enige die niet afzakken
    Infacol tegen darmkrampjes
    Voedingskussen
    Aerosleep
    Buggiehook voor tassen aan te hangen
    Baykay draagdoek

Afraders

Tommy tippie flesjes
    Bumblies billendoekjes
    Spuugdoekjes ik gebruik liever een hydrofiel

9. Momo82

Momo82 Actief lid

13 jun 2012
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
  10. sjak

sjak Niet meer actief

Aanraders:

- Mura 4
    - Draagdoek by kay, draag haar elke dag, lekker knuffelen en ze wordt er heel rustig van.
    - Puckababy! Sinds ze daarin slaapt, slaapt ze zo'n 8 uur per nacht.
    - tummytub, snel en makkelijk.
    - nuna 'maxicosi' net zo goed en net zo duur, maar ik vind hem mooier
    - billendoekjes van de aldi, goed en ruiken lekker
    - box met lade, heel makkelijk om van alles in 'op te ruimen' luiers, doekjes, draagdoek, etc...
    - kruidvatluiers, stinken niet en lekken niet door
    - rituals baby zeep en baby bodylotion, niet te vet en haar huid reageert er heel goed op

Afraders

Met stip op 1!!! PAMPERS, zoals al eerder vermeld, wat stinken die luiers zeg! En ze lekten ook door.
    Pamperbillendoekjes, stinken ook.

Twijfeltje
    De babybjorn draagzak.... Ik vind hem niet fijn, man wel,die vindt de draagdoek teveel gedoe en teveel doek om hem heen.

11. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Ik heb veel miskopen gedaan! Heel veel beloftes die niet waar worden gemaakt. Het enige waar ik echt SUPER-tevreden over ben ik de billencreme van Weleda. Is wel 1000x beter dan sudocreme. Dat geef ik dan ook bij ieder babycadeautje erbij en ik heb zelf ook meerdere tubes in huis liggen.

12. ennasil

ennasil Niet meer actief

flessenwarmer heeft als funtie dat de melk niet doodslaat. dat gebeurt wel in de magnetron. dus ik denk geen miskoop;)

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dat geld wel voor moedermelk maar als je flesvoeding geeft, dan warm je enkel het water op in de magnetron en doe je daarna het poeder erbij om melk te maken.

14. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    #2274 Seit, 1 aug 2012
    Laatst bewerkt: 1 aug 2012
    Grootste miskoop:
    Luiertas (past bijna niets in!)

Aanraders:
    Voedingskussen
    Draagzak (BabyBjörn)
    Draagdoek (MiniMonkey) voor in het prille begin erg handig! (Onze Ties is in de winter geboren en kon toch lekker warm mee naar buiten)
    Difraxflessen
    Magnetronsterilisator
    Voedingstorentjes
    Thermosfles (heeeeel handig voor onderweg, nooit geen gedoe met opwarmen van de melk)
    Speenhouder (zo'n opbergdoosje :))
    Groooooote luiertas (wordt regelmatig bij Kruidvat verkocht als 'weekendtas')
    Picknickkleed (lekker groot speelkleed en waterproof!)
    Badzitje
    Lovenest (kussentje voor onder het hoofd bij rugslapers)

En zo nog tig dingen :D

15. ennasil

ennasil Niet meer actief

dan is het inderdaad minder erg:)

16. HelloKitty83

6 jul 2012
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Up!

(Ik vind dit echt een fantastisch topic!)

17. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Miskoop: de nieuwste digitale flessenwarmer van Avent

aanrader: medela borstkolf, rompers/pakjes van petit bateau en dubbele wafeldeken van koeka

18. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Aanrader:

- commode voor op het bad
    - Puckababy
    - Bumbo sit
    - minimaal 2 boxkleden
    - Deryan tentje voor in de tuin
    - Beeldbabyfoon van Philips Avent
    - Bugaboo
    - Aerosleep matras en dekje
    - tummytub / Shantala
    - Mei tai draagzak
    - Borstkolf van Ameda

Afrader:

- spijkerbroekjes in kleine maatjes
    - speelkleed van Kids Impulz, verkleurt en lastig schoon te maken
    - Difrax flessen en spenen

19. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Ondanks dat ik nog niet zwanger ben vraag ik me wel af welke lijstjes hebben jullie gebruikt en zijn super handig? Je ziet zoveel lijstjes heb dus geen flauw idee welke handig zijn en je ook echt nodig heb.

20. MamiReg

MamiReg Actief lid

25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nu 4 weken na de geboorte van ons meiske kan ik het volgende melden:

AANRADERS
    Nuby natural touch flesjes en spenen - komt echt heel weinig uit, moet er echt voor werken dus ideaal voor onze gulzige poppie
    Aden & Anais hydrofiel - mega groot (120x120) en superzacht. Ideaal om baby na bedje direct helemaal in te wikkelen en af te drogen. Tevens multi inzetbaar: als dekentje, anti zonnedoek in kinderwagen, bij voeden, etc etc.
    Babybay mini co-sleeper - lekker naast mama slapen, na mijn keizersnede kon ik gemakkelijk vanuit bed ons meisje troosten en pakken.
    Extra aankleedkussen voor beneden - ivm keizersnede kon/wilde ik niet voor iedere luier weer de trap op naar babykamer, dus lekker in de woonkamer verschonen
    Mega groot aankleedkussen van Milagrow - anti-slip, enorme afmetingen en hoge veiligheidsrand. Geen seconde spijt van gehad, de kraamhulp was zo enthousiast dat ze hem bij ieder gezin gaat aanraden
    Jumpsuits van Duns sweden - mooie smalle pasvorm, zachte kwaliteit, makkelijk bij verschonen
    Sock-ons - van die sok ophouders die bij hele kleine smalle babyvoetjes zorgen dat de sokjes niet afglijden
    Bezoekje aan de 9 maandenbeurs - veel ideeen opgedaan en dingen gekocht

AFRADERS
    Van te voren een borstkolf kopen omdat je er vanuit gaat dat je borstvoeding gaat lukken. Bij mij (keizersnede, medicijngebruik) kwam de productie niet op gang, dus weggegooid geld
    Veel te veel kleertjes en vooral mooie jurkjes etc in kleine maten - uiteindelijk wil ik dat mijn meiske er comfertabel bijligt, dus hippe spijkerbroekkies en ingewikkelde jurkjes doe ik alleen bij hoge uitzondering aan, bij visite of foto shoot. Voor de rest trek ik dr lekkere boxpakkies en jogging outfits aan.

Als ik straks meer ervaring heb als moeder, vul ik dit lijstje aan! Mijn lievelingstopic!

Deel Deze Pagina