Jessi 79, kijk even Op vergelijk.nl wij hebben 'de jungle' uit Duitsland, toys are us, scheelt 30 euro met bol.com!!! De hele rainforest lijn is daar veel minder duur en wordt gratis verzonden.
So far mijn aan en afraders Aanraders - pampers - hema stretch rompers - mozes mandje - voedingskussen - delta baby easy bath (Delta baby easy bath drijvens badmatrasje - Baden - Verzorgen) ideaal om lekker met je kindje in bad te gaan, je hebt je handen vrij! -al vroeg snachts slapen in slaapzakje - badcapes - draagdoek (ik heb een storchenwiege) - hema billendoekjes, niet te nat en niet te droog - tummytub - omslagdoek zonder capuchon - bepanthen, laat niet zon dikke witte laag achter als zinkzalf en sudocrem - flanellen luiers i.p.v. molton. Veel zachter, snap niet waarom ze molton aanraden. - hema wieg/ledikantdekens, lekker zacht - kruidvat badolie, veel goedkoper en ruikt heerlijk - dr brown flessen, veel minder last van boeren en krampjes - je hebt nooit te veel hydrofielen - bambino sokjes. Heb nog nooit een sok verloren, ze blijven perfect zitten! Afraders: - lakentjes. Wat een gepriegel, ik gooi nu gewoon zo nu en dan de dekens in de was. Veel beter zo. - wipstoel van topmark, veel te recht - badstof hoeslaken, wordt heel stug na een aantal keren wassen - Jollein ledikantdeken, stug en hard - magnetronsterilisator, uitkoken kan evengoed, en ik heb nu flessen die er helemaal niet eens in passen. - witte spuugdoekjes, er komen lelijke kotsvlekken in die ik er inmiddels niet 100% meer uit krijg. Zelfde voor hydrofielen (die ik als spuugdoek gebruik bij mijn reflux beeb)
aanraders: pyjamapakjes want dan blijven ze lekker klein (vaak te koop tot maat 68) ik vond met knoopjes voorzijde handig en voetjes ook difrax s fles, nooit krampjes gehad, huilen was honger pamperluiers in het begin, vanaf maat 4 AH luiers, koop altijd een ruime maat dan heb je geen last van poep in de romper gekleurde rompers
Een baby van een maand oud in een spijkerbroek ziet er veel groter/ouder uit als een baby van 2 maanden in een zacht pakje. Ik snap 't wel, heb mn dochter ook veel te snel aangekleed in echte kleding, zoontje houden we lekker wat langer "klein"
De drager van Stokke is geen ergonomische drager, de beentjes worden niet voldoende gesteund en voor de ouder is de stalen balein tussen je kindje en jou ook totaal overbodig. Wel is hij slim bedacht dat je een klein kindje op je buik en een groot kindje op je rug kan dragen. Maar dat kan je eigenlijk met alle ergonomische dragers ook! En die kosten meestal al een stuk minder als 150 euro.
mss bedoelde ze box pakjes...hihi ik heb mn jongste ook iets langer boxpakjes aangelaten.. sowieso bij de 2e vind je dat ineens wel fijn die pakjes..teriwjl bij de eerste wilde ik dat allemaal niet, maar tis toch praktisch in het begin en vooral fijn voor de baby
ik zat al te denken, mss bedoelde ze warm ipv klein. ennieweej, 1stukspakken komen er hier never nooit niet in. ondingen.
Die vlekken krijg je er super uit met glansmiddel voor de vaatwasser. Geen idee hoe mijn moeder erbij komt, maar het werkt wel!
Miskoop: -difrax speen, mijn dochter snapte er niks van. Heel jammer want die bebe spenen zijn echt LELIJK. - draagzak. Kon me rug niet aan. Kreeg er al na 10 minuten last van. - Difrax fles. Lekkend rotding. En die spenen zijn echt lomp. - Flessenwarmer. Ik snap nog steeds niet hoe die werkt en magnetron is veel makkelijker. - Tummytub. Eenmaal erin raakte dochterlief in een soort trance. Ze kon alleen dobberen, wassen gaat niet echt. Toen we haar eruit haalde was het huilen, huilen, echt heel erg zielig huilen. Ik voelde me enorm schuldig, net of in haar voor de tweede keer uit me buik gehaald had. Nooit meer gebruikt. - Badstoeltje. Paste niet in het badje, bleef niet plakken, ook niet op de vloer. Super aankopen: - elektrische kolf van Avent. Super ding en heel het systeem is handig. De bakjes voor de melk kun je later ook nog gebruiken voor het bewaren/invriezen van groentehapjes. En ik gebruik ze nog steeds. - Avent flessen - Nuby flessen - Rompers met lange mouwen, super handig en lekker warm - De adapters zodat mn maxi-cosi op mn Mutsy onderstel kon. Waren goedkoop en heb ze vaak gebruikt voor de kleine stukjes. - Voedingskussen. Eerst om mee te slapen, later om de baby op te leggen. - Wipstoel, wat een lol hebben ze erin
Ow ik weet er nog wat: Beddengoed, voor zowel de wieg als ledikantje. Van de prenatal is aanrader. Hema ook gekocht maar dat viel enorm tegen omdat het gewoon allemaal eigenlijk net iets te klein was. Hydrofiele luiers vond ik van de V&D het fijnste.
Aanraders: Hydrofielen! Difraxflesjes Schommelstoeltje Bepanthen Wiegje naast bed Luiertas Kruidvatluiers Extra wiegdekentje voor in de woonkamer, maxicosi, wandelwagen etc. Afraders: Flesverwarmer Lodger shelter draagt niet prettig Jumbo luiers (stug) Bad (ze gaat hier in de gootsteen of lekker douchen met ons) Sokken (ze gaan op een paar na allemaal uit)