grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussion in 'De babyuitzet' started by mamavanshawn, Jan 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

Aug 12, 2012
    1,638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha ha, ik ook! Die toetenpoetsers, bah! Zo'n weeïge zoete fruitlucht, bleeeeeeeeeeh.

2. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

Feb 11, 2012
    1,947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Helemaal met je eens!
    Ik heb er zelfs 4 moeten kopen. Van een D naar een G/H! Meegroeien, dus niet. Afknellen wel.
    Ik trek mijn BH ook als eerste uit als ik thuis ben.:)

Merk Anita is trouwens wel fijn voor mensen met grote borsten. Helaas wel iets duurder.

Tip: op de markt van die tussenstukjes kopen voor tussen de sluiting. Mits de cups nog groot genoeg zijn.

3. Marloescha

Marloescha Actief lid

Feb 23, 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Heerlijk leesvoer als je nog wat te shoppen hebt, ben nu bij pag. 66 :)

4. Webje

Webje Bekend lid

Oct 6, 2012
    503
    100
    43
    Wat een handige topic! :) Ben maar kort zwanger maar het geld jeukt al in mijn handen als ik babyspulletjes zie hihi *bloos*

5. kimsenna

kimsenna Actief lid

Feb 15, 2011
    153
    0
    0
    Miskoop:
    - aventflesjes, kleine vond de speen veel te hard
    - t-shirts met korte mouwtjes als je eind augustus bevalt, beter gelijk lange mouw nemen
    - Difraxfles, deze scheuren heel snel in het schroefdraad en dan lekt hij.
    - stoeltje voor in bad, heb het 1 keer gebruikt, in het begin was ze te klein en nu is ze te bewegelijk.

Aanraders:
    - dr Brownfles ( geen lucht dat meekomt, ze drinkt zoveel rustiger dan met de difraxfles)
    - difraxspeen
    -marsupi draagzak, is niet gelijk zo duur, en comfortabel en makkelijk in gebruik.

6. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik ben nu al heel blij met de aluminiumkruiken. Onze zoon zit nog lekker warm bij mamma, maar mijn partner en ik gebruiken ze om ons bed voor te verwarmen. Echt heerlijk! En nu weten we direct dat ze niet lekken :)

7. Luja

Luja Niet meer actief

Bij onze meiden waren dit de beste aankopen en miskopen:

Beste aankopen:
    Aventflesjes, lagen lekker in de hand en de meiden dronken er perfect uit, bij Tommy tippie speen zelfde maak verslikten ze zich.
    Magnetronsterralisator, vaak twee of meer vieze flesjes per voeding en daarnaast nog de speentjes en schelpen van de kolf, dus alles in de bak, drie minuutjes magnetron en klaar.
    Buikdrager, helaas hadden we niet zo'n ergonomische, we gaan nu voor een Storchenwiege die spreekt ons erg aan.
    Rompers met korte mouw vd Hema,daar kon alles overheen, met lange mouw zaten de kleertjes eroverheen niet lekker.
    Boxpakjes vd zeeman!! Spotgoedkoop en lekker warm, perfecte pasvorm.
    Kruidvat luiers, nooit doorgelekt en zakten niet af

Miskopen:
    Rompers lange mouw (zie hierboven)
    Jurkjes maat 50/56 (schoven omhoog, dus ze eindigden met een blote buik en de jurk bij hun borstje, geen succes)
    Pampers luiers (die krengen lekten verd*mme na een paar druppels urine al door, en duur!)
    Toetenpoetsers, wat een weeïge zoete lucht
    Zo'n torentje voor flesvoeding, die knapte steeds los en was niet praktisch. Wij sleepten gewoon de blauwe Friso box mee, net zo makkelijk.
    Kleine knuffels in de box, hier werd niet mee gespeeld. Alleen met het speendoekje en de bruine hond uit t kraampakket van Achmea.
    Sokjes van een andere winkel dan Hema, alles zakte af..Hema niet.
    Speentjes van de action, een keer goed bijten met hun tandeloze mondje en hij was kapot... Voor mij alleen nuby en avent speentjes deze keer

8. kalli

kalli Niet meer actief

Ik heb echt zo enorm veel aan dit topic gehad!! Ik vond het vooral fijn als erbij vermeld werd waarom het produkt wel of niet fijn was, dus dat ga ik ook proberen te doen:

Aanraders:
    Hydrofiele doeken - ik gebruik ze als spuugdoek, onder het hoofdje bij het slapen, op het verschoonkussen zodat die hoes niet steeds gewassen hoeft te worden
    Flanellen doeken - in de badcape, lekker warm en zacht
    Aiden&Anais swaddles - die wordt vooral als wikkeldoek gebruikt, zacht, groot en warm. Ook handig bij buitenshuis voeden om een beetje privacy te creeren. Hou er wel rekening mee dat als je ze op 60 graden wast, ze flink krimpen en kleur verliezen!
    Dekentjes - we hebben ze door het hele huis liggen, ons mannetje is nogal een koukleum, dus fijn om altijd een warm dekentje bij de hand te hebben.
    Produkten van ISDIN - ik weet niet of het in NL te verkrijgen is, maar het zijn echt fijne verzorgings produkten!
    Koeka boxkleed - zo mooi en zacht! Ook na het wassen.
    Tiny Love mobile - we hebben een heel bijdehand mannetje, hij geniet er echt al van.
    Voorleesboekjes - zo klein als hij nog is, hij vind het erg leuk om te luisteren.
    Puj badje - handig voor een snel badje, je hebt maar weinig water nodig en het neemt weinig plaats in beslag.
    Luiertas Pacapod - heel erg handige indeling, lekker veel vakken en de aparte tasjes. De designs zijn ook erg mooi.
    Bugaboo Cameleon - zo'n soepele wagen! Het enige onhandige is dat je met de kinderwagenbak erop moeilijk bij de opbergzak kan, maar dat is over een paar maanden anders.
    Baby Hawk Mei Tai - Mijn man zag dat knopen eerst niet zitten, maar loopt er nu iedere dag mee. De kleine vindt het ook heerlijk en gezellig.
    Purelan - zonder was ik nooit de eerste week doorgekomen met bv. Extra tip betreft bv, laat jezelf inlichten over bv (aanleggen, houdingen, etc.) om zo kloven of andere problemen te voorkomen.
    Avène of Evian thermaal water spray - hiermee reinig ik mijn tepels na iedere voeding om spruw te voorkomen. Ook spray ik het af en toe op de billetjes en laat ik hem even luiervrij om ze te verfrissen. Ik heb ook een kleintje in de luiertas, handig om een snoetje schoon te maken e.d.
    Sokjes van Kruidvat - n.a.v. Dit topic liet ik ze mijn moeder meebrengen uit NL en inderdaad, die blijven zitten!
    Voedingskussen - niet voor het voeden, maar tijdens de zwangerschap is hij al zijn geld al waard geweest, om te slapen en op de bank.

Miskopen:
    Concord Ulitimax autostoel - niet echt een miskoop, maar we zijn erachter dat voor de eerste maanden een "maxi-cosi" toch handiger is.
    Nuna Leaf stoeltje - hij is zo kolossaal! En onze jongen heeft er na tien minuten alweer genoeg van. Ik denk dat hij een gewoon simpel wipstoeltje leuker had gevonden. Hopelijk als hij wat groter is gaat hij het toch leuker vinden.
    Magnetronsterilisator - die zit nog steeds in de doos. Die ene speen, die we overigens zelden gebruiken, gaat wel in een pannetje...

Dat was het denk ik wel zo. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

9. Juliave

Juliave Bekend lid

Feb 8, 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    Laat de tips maar komen :)

10. MommieD

MommieD Fanatiek lid

Nov 6, 2011
    1,496
    0
    0
    NULL
    020
    Aanraders:
    Bugaboo bee: woon 2hoog en deze kan ik tenminste naar beneden tillen, incl newborn voetenzak, stuurt heerlijk met 1 hand en lekker wendbaar
    Dooky: handig tegen zon in de auto of kinderwagen, hop naar beneden en hij slaapt als een roos
    Ergobaby draagzak: vanaf de geboorte te gebruiken met newborn insert
    Kruidvat luiers: net zo goed als pampers
    Tummytub: vindt ie heerlijk, echter niet heel lang gebruikt
    Wegwerpwashandjes van de Etos: zo makkelijk!
    Nuby fopspeen: geeft mee zoals de borst
    Kotex maandverband: voor de kraamtijd, ander maandverband is heel arleaxt
    Boxmobiel: is een hit
    Slaapzak: geen geklooi met dekentjes en kruiken, wat een verademing. Die van purflo is heel fijn om snachts te verschonen
    Overslagrompers: veel fijner als ze nog zo klein zijn
    Wallaboo voetenzak newborn: heerlijk voor in de maxi cosi maar ook voor de reiswieg
    Muziekknuffel: altijd handig, die van happy horse is lekker zacht
    Little company luiertas: handige vakjes incl verschoningsmatje
    Koeka badcape: lekker ook de beentjes in te stoppen
    En.... Hydrofieldoeken, veeeeel hydrofieldoeken
    Bepanthen: voor tepelkloven en rode billetjes

Afraders:
    Lilypads: lekken alsnog door met veel melkproductie
    Maxi cosi mura: loodzwaar en niet met 1 hand te besturen.
    Enkele kolf: had ik maar een dubbele genomen, scheelt een hoop tijd
    Gewoon badje: gelukkig geleend want maar 1 x gebruikt
    Billendoekjes van albert heijn: gewoon minder fijn dan die van pampers
    Snoetendoekjes van albert heijn: die lucht, bah!

11. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Welke mura heb je dan? Ik heb de 4 en ben er super blij mee, makkelijk met 1 hand te besturen!

12. MommieD

MommieD Fanatiek lid

Nov 6, 2011
    1,496
    0
    0
    NULL
    020
    Ik heb de 3, had dat er even bij moeten zetten :). Krijg dat ding de trap ook niet afgetild en om m in de kofferbak van de auto te krijgen moet het voorwiel eraf, onhandig!

13. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Wat gek, ik heb ook de 3 en ik ben er suuuuper blij mee! Stuurt makkelijk met 1 hand :(

14. Madura

Madura Actief lid

Nov 14, 2012
    136
    0
    0
    Ik heb de murw vier en die stuurt idd makkelijk met een hand. Maar ik vind hem ook loeizwaar :(

15. mixje

mixje Actief lid

Aug 5, 2012
    475
    64
    28
    Leuk topic! Ga ik volgen.

16. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Grootste aanrader, dr.Browns flessen!!
    0,0 krampen echt een verademing :)
    Voorheen Avent gehad bij m'n eerste en was echt waardeloos, liep elke dag uren met m'n zoon op mijn arm en zijn buikje te masseren..

Miskopen zijn veel te veel kleertjes. 5/6 setjes in maat 56 is zat. Heb toch favorieten en de rest komt de kast niet uit en zal ws. ongebruikt op MP gaan..
    Schommelstoel. Kijk eerst even als je kindje geboren is of hij/zij dat leuk vindt door het desnoods in een winkel te testen. Ons zoontje zit er niet lekker in en staat dat ding dus nu mooi nieuw op de zolder te staan..
    Te veel zooi voor in de box, rommelig en overbodig.

17. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63
    grootste aanrader:

boek De Babyfluisteraar van Tracy Hogg, heel belerend maar man,man wat is het makkelijk gegaan daardoor. Alle nachten rust dankzij veel voeding.

afrader:

badje als je al een groot bad hebt

18. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,629
    1,443
    113
    Beste koop:
    Grote hydrofielluiers
    Veel spuugdoekjes
    Extra aankleedkussen voor in de woonkamer
    Bambino sokjes van de Kruidvat
    Voetenzak koeka voor maxicosi en in kinderwagen

Miskopen:
    Jasjes je gebruikt er maar 1. Binnen van die leuke Jackjes en vestjes trek je niet aan.
    Mutsjes. 2 of 3 is genoeg
    Baby badje inzet. Nooit gebruikt
    Dure aankleedkussenhoes. Zo snel vies. Goedkope badstof variant is fijner. Sneller te wassen, droogt snel en goedkoper zodat meer echt ideaal is.
    Meerdere dekentjes. 2 is voldoende. Dan misschien 1 nog als reserve maar heb ik nog niet nodig gehad.
    Luiertas die niet aan de kinderwagen past of er niet bij hoort
    Leuke geprinte rompers (zie je toch niet)

19. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Heb nog een aanvulling sinds kort:

AFRADER : Rompers met lange mouwen. Wat een drama om die kleine wurmende armpjes in die mouwen te proppen. En daarnaast blijft de kleding daarboven ook 'plakken' aan de mouwen. Nee het is echt helemaal niks. Het beste is gewoon mouwloos of hele korte mouwtjes.

20. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Ik vind rompers met lange mouwen wel handig als je een leuk tshirt hebt dat je aan wilt doen.

Grootste aanrader:
    Wipstoel met speelboog. Hij blijft er maar mee spelen en naar lachen :) kan ik snel even een wasje wegwerken :)

Grootste miskoop:
    Minimonkey .. Tenminste, niet voor de eerste 3 maanden.. Misschien dat het daarna beter wordt maar hij kan er nu absoluut niet lekker inliggen..

Share This Page