Ik gebruik hem als ik de melktoren vul. Ik weet dat 7 schepjes 35 gram is en 6 schepjes is 30. Dan hoef ik niet zo na te denken en op te letten dat ik de schepjes netjes af strijk Maar dat is eigenlijk het enige waar ik hem voor gebruik bij Thijmen.
Haha ik ook niet, nooit bij nagedacht trouwens, ik strijk altijd 'keurig' de schepjes af en doe ze in een torentje samen met de Nutriton (Heb 3 torentjes.. Een van nutriton, een van difrax en een van de hema )
Ik geef borstvoeding, dus wegen doe ik sowieso niet (zou wat zijn ). Ik dacht misschien om je baby te wegen? Maar dat lijkt me ten eerste niet handig en onze keukenweegschaal weegt maar tot 2500 gram. Maar het zal wel voor het melkpoeder bedoeld zijn inderdaad.
Miskoop: -aerosleep. Dit is een soort waterdichte molton die wordt aangeprezen omdat je dan geen zeiltje hoeft te gebruiken en dit ademt voor in bed. Lekker duur. Maar blijk je niet te mogen gebruiken in combinatie met kruik (als die lekt ligt je baby in heet water omdat water niet weg kan naar beneden), en de luiers zijn tegenwoordig zo goed dat je toch geen zeiltje meer nodig hebt. - badthermometer Officiële badthemperatuur vindt ze te koud en water koelt razendsnel af in zo'n plastic babybadje, dus voor ze er in zit is het nog kouder. - pakjes met voetjes er aan. Voetjes blijven nooit zitten, dus kan ze niet goed in bewegen. - pakjes met veel drukkertjes op de rug. Ze vindt het vreselijk om op het aankleedkussen op haar buikje te moeten liggen. En op je rug liggen met al die drukkertjes in je rug te prikken lijkt me ook niks. Ze staan haar nog verschrikkelijk ook. - Alecto flessenwarmer. Melk werd er gloeiend heet in en bleef nog verder verhitten als hij al was afgeslagen. - Beervormige babyfoon kijkshop. Alleen maar geruis. - Voedingsbh met kant hunkermeller, totaal geen steun. Dure voedingsbh levera. Idem. Aanraders: - 1 kruik (2 had ik echt niet nodig), ene kruik heb ik veel gebruikt - hydrofielluiers, spuugdoekjes. Hoe meer hoe beter. - kruidvat luiers, billendoekjes, champoo en wasschuim - Waleda olie (rozenolie ipv babyolie, had ik gekregen, zou ik nooit op zijn gekomen. Ruikt lekker en werkt goed.) - quinny wandelwagen. Eenvoudig in- en uit elkaar te halen. Maxi-cosy kan er ook op. Goed wendbaar. - Mobiel - box met grote la (hebben we wieletjes onder gemonteerd, heel handig) - losse shirtjes en broekjes zonder voetjes ipv pakjes. Hema kleertjes: allemaal goed te combineren in kleur. - Avent babyfoon (kraakhelder geluid) en kolf - witte sportbh achtige voedings bh hunkermuller. Goedkoop, lelijk en goed.
Ook in het begin? Dat vraag ik me namelijk steeds af. Enerzijds lijkt het me veel handiger, maar aan de andere kant... zit dat niet vervelend bij de navel? Luier + broekje en vaak voelt dat elastiek zo strak aan.
Ah, dus dat is het nut van die pakjes! Haar navelstreng was er al af gevallen voor ze thuis kwam uit het ziekenhuis. Vandaar.
Jelle heeft nooit van die pakjes aangehad. Ik sloeg de luier aan de bovenkant een beetje om, zodat het randje onder de navel zat. Dan een romper eroverheen, en een broekje en een truitje. Ik heb hem niet horen klagen..
Volgens mij hebben de new-born luiers speciale navel-uitsparingen. Ik had haar de eerste maanden alleen een romper, truitje en maillot aan. Lekker makkelijk en zit volgens mij ook wel lekker. Onze box heeft ook wieltjes, nooit over nagedacht dat er ook boxen zijn die dat niet hebben, maar ik vind het super-handig. Ik rij 'm overal bij, zelfs mee naar buiten.
Dat zou ik niet zeggen, Thijmen heeft nu elke ochtend diarree/dunne poep en gaat dus ook elke ochtend door zijn luier heen. Ben heel blij met mijn aerosleep want anders hadden we al een nieuwe matras kunnen kopen.
Goed om te horen van die aerosleep. Ik was al bang dat we ons een oor aan hadden laten naaien, maar blijkbaar kan hij in de toekomst wellicht toch nog van pas komen. Hij ligt nu nog in de kast, ik "moest" gewone onderlakens kopen van de kraamverzorgster. En lang leve de hydrofielluiers voor onder het hoofdje. Spugen is hier tot nu toe een veel groter probleem dan lekkende luiers. Wat weegschalen betreft: die hebben we gehuurd van de thuiszorg. We moesten haar inderdaad wegen tot ze 2,5 kg was, en aangezien mijn borstvoeding uit slagroom lijkt te bestaan ging dat erg snel.
Ahem. Ik herzie mijn mening over kruidvatluiers (slappe hap gaat inderdaad allemaal tussen die beentjes door) en snap nu wat Rosao bedoelt als dat in bed gebeurt en dat daar die aerosleep dan goed voor is... Gettegettegetteget!
Ik vind de aerosleep tijdens die warme dagen van laatst ook heerlijk hoor. Ze was helemaal niet bezweet als ik haar uit bed haalde, terwijl ze toch echt een warmbloedje is.
ik hoorde ergens dat je de aerosleep de eerste weken beter niet kan gebruiken omdat de kleine zijn temperatuur niet kan behouden dus moet het bedje warm blijven. en omdat de aerosleep zo erg ventileerd blijft het bedje koel en inderdaad dat je hem met kruiken niet kan gebruiken.
Dit zou idd wel kunnen, ik ben 'm ook pas na een maand, toen ze in het ledikant ging gaan gebruiken. Ze sliep toen op haar buik vandaar.
Miskoop: - Minimonkey draagdoek - Difrax speentjes, het schildje is te klein - Flessenwarmer, de magnetron is ideaal. Anders een bakje gekookt water, fles in 3 minuten warm. - Jasje maat 50 en 56. Wat een gemier zeg. Gewoon in een badcape in de maxicosi, heerlijk warm! (gaten erin geknipt voor de gordels, zo'n dekentje is me veel te duur) - Luiers van Super de Boer, Bumblies, Kruidvat, en vanaf maat 2/3 die van Eto ook niet meer. Zit niet genoeg rek in. - Voedingsbakjes van Difrax. Alles gaat door elkaar... Aanrader: - Tricot slen, even oefenen, daarna geweldig! - Bibi fopspeentjes - Fopspeenkoordje van Bibi. De enige die makkelijk aan de speen en aan de kleertjes (gordels) te maken is! - Chicco polly kinderstoel, o.a bekleding makkelijk schoon te maken - Fietskar, met babyschelp kunnen ze er vrij snel in. - Campingbedje voor als het warm is lekker buiten spelen en slapen - Swaddle me om in te bakeren. - Verzorgingsproducten van Etos, ik gebruik niet anders. - Babykamer van Ikea, hij bevalt goed! - Bad en tummytub, hij vindt alles leuk - In het begin luiers van Etos, daarna Pampers en Aldi en Lidl. - Wipstoel met speelboog, heeft hij op de creche. Ik ga voor hier ook een halen - Voedingstorentjes van de Hema. - Luiertas van Prenatal, zandkleur met leuke geborduurde opdruk. Heb al een aantal complimentjes gehad. Voor de rest weet ik het zo niet, de lijst is ook al aardig lang
Wat een geweldige topic! Ik ga nu zeker geen tweede kruik aanschaffen en navelbandjes en veiligheidsspeldjes verdwijnen ook van de lijst. Ik heb al wat babyverzorgingsspulletjes gekregen van de AH eigen merk en van Rituals een babypakket. Dus ik koop ook even niks erbij. Ik heb heel veel spullen tweedehands gekocht behalve de babykamer maar dat komt het meeste van IKEA. Ik vind het ook wel belangrijk om me te houden aan een budget want het is allemaal al duur genoeg. Maar ik kan absoluut iets met de tips! Ik wil alleen nog wel een draagdoek/systeem aanschaffeb, lijkt me wel handig en gezellig voor de baby. Maar ik hoor toch veel verschillende geluiden over wat te kopen, heeft iemand nog tips. Ik denk zelf het meest aan zo'n doek die je zelf om moet doen dus geen drager. Tips anyone?
Ik zou ook zeker een draagdoek doen! Veel beter voor je kindje en jezelf en je portemonnee . Ik heb de tricot slen, ik heb geen ervaringen met andere doeken, maar deze kan je van tevoren omdoen en dan je kindje erin, bv. erg makkelijk als je naar de stad gaat of in het bos gaat wandelen ofzo. En de eerste maanden in huis ook ideaal als ze nog zo klein zijn, kan je zelf nog wat doen en je baby lekker bij je liggen.