Nog even wat aanvulling met motivatie Aanrader : - Mutsy Evo! Rijdt soepel, makkelijk in en uit te klappen, compact in de auto. Gewoon een zalige wagen en elke euro waard. - Badstandaard. Ik wist van m'n vorige kind al dat kraamverzorgsters en geen fan van zijn, maar nu mijn zoontje 8 weken oud is gebruik ik hem met veel plezier! Kan nu heerlijk genieten van m'n ventje in bad. Stond daarvoor alleen maar krampachtig zijn hoofdje te ondersteunen zodat hij niet onder water verdween.. - Noppies kleding! Eigenlijk wil ik niks anders meer. Soepel, zacht en ziet er leuk uit. - Lodger Wrapper dekens!! Ik heb er 2 en gebruik ze in de box, reiswieg etc. etc. En even in de wasmachine en weer klaar voor gebruik. Ideaal deze dekentjes! Je hebt hierdoor ook geen andere dekens etc. meer nodig in de reiswieg. Miskopen.. - Veeeeeeeeeeeeeeeeel te veel kleding!! Echt als je een stuk of 8 leuke setjes hebt dan is dat meer dan genoeg. - Zwitsal producten (again..) was er bij zoon nummer 2 toch weer ingestonken letterlijk want ja het ruikt zo lekker Maar het is toch zo slecht voor de babyhuid die geparfumeerde troep. Gebruik nu spulletjes van de Action en daar reageert zijn huid niet op. Leuk, nu staat mijn plankje weer vol met Zwitsal dingen.. - Veel te veel beddengoed. Lakens, dekens, hoeslakens.. Zoon begint nu al te 'wurmen' en gaat straks in een slaapzakje. Meeste van de spullen zitten zelfs nog nieuw in de verpakking.
Oeh, maar hoeslakens heb je nooit genoeg! Hier heerst nu weer buikgriep en er gaan echt wasmanden per dag aan beddengoed en doeken doorheen!
Hebben er mensen ervaring met koeka dekens voor in de kinderwagen? En zo ja welke is een aanrader en waar kan je ze kopen? Wij krijgen een kindje in juni.
Aanraders; - New born set voor de tripp trapp. Echt geweldig, ons meisje zit er iedere maaltijd gezellig bij aan tafel, beste koop wat we hebben gedaan! - Bykay draagdoek. Ik dacht dat dit niks voor mij zou zijn maar geweldig, ben er heel erg blij mee. Als ze eens onrustig is doe ik haar erin en ze is zo rustig. - Veel hydrofielen. Ons meisje spuugt zo ontzettend veel dat we niks meer hebben aan de spuugdoekjes, de hydrofielen vliegen er doorheen. - Koeka slaapzak voor in de maxi cosi met teddy. Heerlijk warm en blijft mooi, ik gebruik hem ook voor in de wagen. - Voedingskussen, gebruik ik dagelijks is de box voor ons dochtertje. Voor lekker eventjes op te slapen of als ze net gedronken heeft, vanwege reflux kan ze niet veel plat liggen. Miskopen: - Magnetron sterilisator, kook alsnog alles uit in een pannetje. - Spuugdoekjes, niet genoeg aan door het vele spugen. Verder geen echte miskopen gedaan.
Miskopen: - kruidvat luiers (lekken!) - badstof aankleedkussenhoezen (krimpen) - babybadje met zitje (in het begin gleed hij steeds scheef op het zitje en moest ik hem alsnog ondersteunen, later ging hij steeds voorover hangen) - Mam en Avent fopspenen - Bambino kinderstoel (daar kon en kan hij nog steeds niet goed in zitten, glijd steeds weg terwijl hij bijna 1,5 jr is!!) - Bijtringen (hij knaagde overal in, behalve in de dingen die er voor waren ) - Maxi cosi luiertas (veel te klein en stugge rand onderin) Aanraders: - Pampers luiers (lekken niet, en geen uitslag oid) - katoenen aankleedkussenhoezen (blijven zacht, mooi en krimpen niet) - Tummytub (zitten ze heerlijk in!) - En later een badring! - Difrax en Bibi fopspeentjes - magnetron sterelisator - Tripptrapp kinderstoel (zit hij vanaf het begin al super goed in!!) - Tiny Love mobiel (vond hij super leuk!) - Familyfix (ideaal, in paar tellen maxi cosi in en uit de auto, met name als het regent)
ik weet niet wat een koeka deken is, maar als je kindje in juni wordt geboren zou ik een simpel wiegdekentje en - lakentje kopen. Als je een warme zomer krijgt zul je weinig dekens gebruiken in het begin.
Wat een fijn topic. Bedankt! Ik heb nog heel wat door te spitten, maar er zijn duidelijk dingen die meerdere mensen als een miskoop of dingen als een aanrader zien. (de tummytub lijkt een beetje you love it or hate it ding ) Nog even wachten tot maandag (termijnecho) en dan ga ik ook maar eens met een lijst maken en de eerste aankopen doen. Fijne bijdrage van s-ouders gehad met kerst, kunnen we goed gebruiken dit jaar. Oja vragen over een kinderwagen 3 of 4 wielen? Wat is nu praktischer?
Kinderwagen moet je gewoon zelf eens goed uitproberen in de winkel. Ermee lopen, hem in en uit klappen!
Over welk badzitje hebben jullie het dan voor in het grote bad? Ik heb voor in het badje van Bebe jou, maar dat vind hij niks, gelijk huilen als ik hem erin probeer te wurmen.
Ik heb de badring van Cotoons: Al in gebruik vanaf ongeveer 7 mnd toen hij goed kon zitten, en nu nog steeds met veel plezier (en zoonlief is nu bijna 1,5 jaar). In bad gaan is echt een feestje voor hem!! Tummytub is idd love it or hate it Ik had er een gekregen in kraampakket, zelf een paar keer geprobeerd maar vond het niets (maar badje ook niet ). Tot ik goede uitleg kreeg van iemand anders, en sindsdien badje niet meer gebruikt!!
4 zwenkwielen met luchtbanden rijdt enorm fijn. Ik reed mijn uj met 3 babys erin met 1 hand rond, geweldig ding. Als je toch gaat kijken naar de wagen, let goed op de grootte van de wagenbak, veel fancy kinderwagens hebben een kleine bak waardoor een baby te vroeg over moet in zitstand (slecht voor het ruggetje!)
Whahaha wat grappig onze ervaring is exact andersom!! Bij het kleinste plasje in de pampers waren hier de broekjes aan de achterkant al nat, terwijl ze in die van kruidvat rustig 3/4 uur konden liggen. En Avent speentjes hielden ze in en waren ze super tevreden mee terwijl ze meerdere fopspeentjes van Bibi gewoon kapotgebeten hebben, heb er nog over geklaagd bij de fabrikant. (zelfde gold voor de Hema speentjes en bijtringen, werden ook kapotgebeten.. ) En dat terwijl ze nog geen tanden hadden want met 7 en 8 maanden waren ze volledig speenloos.
Mag ik ook mijn auto als beste aankoop beschouwen? Hahaha... Deze week alles eens even getest met in auto zetten enzo! Mijn Bugaboo 3 past er gewoon hup zo in en daarnaast heb ik dan nog het stoeltje achter bestuurder vrij waar ik de Easybase heb staan voor Maxicosi! Jezus dat is echt een fantastisch ding! Superhandig, vooral met het weer in Nederland hahahaha!!!
Vraagje; wat leg je in een box. Is een dik boxkleed voldoende of moet er nog een plastic Boxdek onder? Wat is jullie ervaring?
Beste aankoop: Kruitvat luiers Maxi cosi axiss (wat een fantastische uitvinding) Kinderstoel van ikea Miskoop: Badje met standaard 2x gebruikt maar Difrax fles
Hier geen miskopen. Echte aanraders: Een isofix systeem voor de maxicosi, heb hier zoooo geen spijt van! Adapter voor op de wandelwagen zodat je je maxicosi er even op kan klikken. Muziek mobiel met licht projector.
Mijn zus had ook alleen een boxkleed....nou denk ik dat ik dat ook doe. IIG in het begin want te zacht is ook niks... Iemand anders?