grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamavanshawn, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik iig om mn baby in te zetten als ik mn oudste verzorg en naar bed breng. Of als ik in de douche ben. Het lukt niet altijd om t douchen als mn zoon slaapt want soms is dat of wel errug vroeg op de ochtend (voor de ochtendfles ) of pas om 11 uur.

2. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Mijn dochter van 15 maanden zit nog steeds in de wipstoel op de badkamer als ik douche :)

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Aanrader: de Babybjorn wipstoel. Door het ontwerp kan hij bij ons tussen de kussens van de bank geschoven worden en zo zit de kleine dus tussen ons in als we gaan eten of gewoon 's avonds. Ik heb 2 honden dus zet haar niet snel met een wippertje op de vloer.

In de badkamer heb ik gewoon een goedkope wipper voor als ik ga douchen. Ik leg daar ook een handdoek op klaar als ik de kleine in bad doe (haar badje staat in onze douche) zodat ik haar uit het badje er zo op kan leggen en inwikkelen voordat we naar haar kamer lopen. Erg handig!

4. Juliave

Juliave Bekend lid

8 feb 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hebben jullie nog tips qua matras voor in babybedje?

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, niet te duur. Veel kraamzorg organisaties geven bijvoorbeeld aan dat het matrasje van de leen bakker, zo'n 20 a 30 euro, hardstikke prima is! Zelf hebben we ook geen duur matras en ook geen dure aerosleep maar wel een matrasbeschermer met honinggraatstructuur van de babywalz. 18 euro en het werkt qua spugen net zo als aerosleep en het ademt ook beter als een molton dus ik ben dr super blij mee! TRÄUMELAND Matrasbeschermer "Air" - online bestellen! - babywalz

6. Sopann

Sopann Niet meer actief

Wij hebben in de wieg gewoon een standaard dun matrasje. Eventueel kunnen we het matrasje uit de Joolz nog gebruiken.

In de ledikant hebben we een matrasje van I.kea. 99,-- was hij volgens mij. Je kan de hoes afritsen :)

7. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Wij hebben de pocket veren matras van de leen bakker gekocht...
    Prima matras en was 30 euro...
    Tijk kan er makkelijk af geritst worden en gewassen en ook er weer makkelijk omheen...

8. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    wipstoeltje dus amper gebruikt. Mss dat het met een tweede inderdaad anders is, geen idee.

Matras heb ik de pocketvering van ikea, 79 euro volgens mij. Kreeg er iig complimenten van de kraamzorg over.

9. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.494
    1.847
    113
    Matras hebben wij wel een goede gekocht.
    Geen een met vering. Vering zijn baby'tjes nog veel te licht voor. Daar gaan ze pas gebruik van maken als ze minstens 6 maanden zijn. Dus hebben ze dan de eerste maanden geen steun aan zo'n matrasje. Wij hebben er een met een speciale schuimlaag, die zich vormt naar het lichaampje. (soort tempur)
    Kost € 159,-. Zeker ook omdat ze de eerste tijd zooooveel slapen. Matras is wel het belangrijkste van je babyuitzet.

Verdere aanraders: de kinderwagen (bugaboo). Wat een fijn ding zeg. Makkelijk in gebruik door gewicht, inklapbaarheid en het rijden. Heb ermee in het bos gelopen toen alles fiks nat was. Duwstang omkeren zodat de grote wielen voor waren en nergens problemen mee. Hij reedt gewoon door (zelfs door best diepe plassen)
    En de fix voor in de auto. Ideaal. Geen geklooi met gordels.
    Een extra aankleedkussen voor beneden. Op de eetkamertafel leggen en ze liggen ze iets zachter en veiliger. Hoef je niet telkens naar boven te lopen.
    En een voetenzak voor in de maxi-cosi. Zeker fijn met deze koude dagen.
    Trouwens, de la in de box vind ik ook fijn hoor. Daar ligt een voorraadje pampers en wel meer van dat soort spul.

10. Bloem2

Bloem2 Niet meer actief

Aanraders:

- Marsupi draagdoek
    - Playtray voor Tripp Trapp
    - Muziekmobiel Tiny Love Symphony
    - Babynomade i.p.v jasje

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

#2511 sydneys, 28 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jan 2013
    aanraders:

* die voedingstorentjes (is dat de naam?) zeer handig om de voeding in te doen als je weg gaat maar ik gebruik het thuis ook om de voeding te mengen met nutriton
    * badcapes, de handdoeken met een kapje, koop hele lekkere zachte badcapes, die gebruik ik ook voor in de box als deentjes om hem lekker in te wikkelen
    * dit badje Brevi Wastafel Idea grijs/wit - Baby's verzorging - DreamBaby het kost wel wat maar het is superhandig, een badje, verzorgingsafel en opbergruimte tegelijk, met wieltjes onder
    * dr brown flesje

miskoop:
    alle flesjes behalve de dr brwn fles

12. oermama

oermama Actief lid

9 nov 2012
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    aanraders:
    Manduca drager, als je neen ergonomische drager wil en geen last van je rug ;)

Sudocreme

bevallingsbad bij www.bollebuik.be, slechts 30 euo! en heel stevig. opblaasbaar, opblaasbare bodem, heeft bij ons al meerdere bevallingen dienst gedaan.

13. muis4

muis4 Lid

24 feb 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aanrader: newborn set voor op de Tripp Trapp
    Ideaal, kleine meisje kan overal bijgezet worden. Voornamelijk handig tijdens het avondeten, ze wil er dan graag bijzitten en dat is natuurlijk ook véél gezelliger.

Miskoop: babybadje.
    Ze gaat altijd met een van ons onder de douche, heerlijk vindt ze dat.

14. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Aanrader ;
    Bugaboo donkey
    Tripp trapp
    Blenker van kip kep
    Rompers van petit bateau
    Badzitje van prenatal
    Flexibath
    Koeka slabbers met mouwen (geen vlekken in kleding die er niet meer uitgaan)
    Nuna leaf
    En alle dekens, voetenzakken purse etc van koeka.

Afraders ;
    Mouwslabbers van wibra, zijn binnen de kortste keren korte mouwslabbers.
    Bumbo stoeltje.

15. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Waarom is een bumbo stoeltje een afrader als ik mag vragen? Ik kijg er namelijk een van een vriendin (ze heeft hem zelf gebruikt voor haar kindjes) dus ben even benieuwd.

16. Aylen

Aylen Niet meer actief

De kleine is er pas een maandje, dus nog niet overal ervaring mee... Maar de volgende dingen wil ik vast aanraden:
    - Avent fleswarmer, super handig voor het opwarmen van afgekolfde melk. Er staat er eentje in de keuken en eentje boven, op zijn kamertje. Ik heb ze voor 7,50 per stuk gekocht via MP.
    - Hema aankleedkussen, lekker zacht en makkelijk schoon te maken.
    - Etos huismerk verzorgingslijn (zachtgroene flessen). Niet zo overdreven geparfumeerd als Zwitsal, niet te duur en uitgebreide keus.
    - Pampers! Kruidvat luiers zijn ook heel goed, maar de Pampers sluiten bij onze baby beter om zijn benen en buikje. Helaas wel prijzig... Ik heb ook een pak AHluiers gekocht, maar daarbij mis ik wel de urine-indicator.
    - Alecto DBX-88 Eco babyfoon. Geweldig apparaat! Absoluut geen storing, helder geluid. De terugspreekfunctie is ook handig, al gebruik ik die nu vooral om tegen mijn man te praten als hij beneden zit en ik op de babykamer ben :) De liedjes vindt onze kleine niet zo interessant.
    - Badstof spuugdoekjes van Prenatal. Ik had ook hydrofiele spuugdoekjes gekocht, maar die vind ik te dun, daar loopt het spuug soms gewoon doorheen. De badstof doekjes blijven ook lekker zacht na een paar keer wassen en in de droger geweest te zijn.
    - Flanellen dekentjes van Ikea (drie in een pakje voor 8 euro geloof ik). Ik gebruik ze nu als lakens, omdat het zo koud is. Ze passen ook goed in de kinderwagen en ze zijn uberschattig bedrukt.

17. Juliave

Juliave Bekend lid

8 feb 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    Welke zijn dit? Kan je misschien een link erop zetten? Ben benieuwd!

18. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk de torva? die voelen een beetje flanelachtig aan inderdaad. Ik heb ze gekregen, de opdruk vind ik alleen niet zo leuk (staat niet bij ons lichtroze/grijs/beige)

19. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Slecht voor het ruggetje en nekje van de baby. Ze worden te vroeg gewongen om rechtop te zitten.

20. Aylen

Aylen Niet meer actief

Torva inderdaad, en nog wat goedkoper dan ik me dacht te herinneren.

TORVA Babydeken - IKEA

Diverse praktische gebruiksmogelijkheden; als handdoek of washandje, voor op de commode of voor vieze handjes of snoetjes na het eten.

Ik vind het wel een rare omschrijving. Die dingen zijn veel te groot om te gebruiken al washandje of slabber ofzo.

Deel Deze Pagina