grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamavanshawn, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juliave

Juliave Bekend lid

8 feb 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    Thanks voor de tip!

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik begreep juist dat Bumbo stoeltjes goed zijn voor de spieren en wipstoeltjes juist weer slecht voor de rug.

Het kdv dat ik ken maakt alleen gebruik van de Bumbo stoeltjes, wel pas wanneer het hoofdje "stabiel" is.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wipstoeltjes zijn zacht en 'liggen/hangen' ze in. In de bumbo zitten ze plof op de billen. Ik kan me voorstellen dat 't nu voor mn zoon van 6 maand handig is met eten, in de kinderstoel zit hij nog net niet goed. Maar een wipstoel is vanaf een maand of 2 en dan kan je een baby echt nog niet in een bumbo zetten.

4. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Een bumbo zitje kan als hun ze zelfstandig kunnen zitten. Daarvoor is het ruggetje nog te zwak en gaan ze helemaal krom zitten wat dus niet goed is voor het ruggetje. Kindje moet zelf leren zitten en niet doormiddel van zo een stoeltje.

5. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Eens. Er is een reden dat kinderen met 4 maanden nog niet kunnen zitten. Dat kun je niet afdwingen met zo'n stoeltje... Vind het er ook heel onnatuurlijk uitziet en zie er de meerwaarde niet van

6. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Precies. Ze moeten nog zoveel. Ze mogen steeds minder kort baby zijn en dan maar roepen dat het allemaal zo snel gaat. Als ze het kunnen gaan ze vanzelf wel zitten.

7. sjak

sjak Niet meer actief

Het bumbo stoeltje is heel handog en ze vinden ook erg leuk om erbij te zitten. Ik heb de vraag goed/niet goed voorgelegd aan mijn dochte hasr fysio en die zei dat ze er nog nooit van gehoord had dat ze slecht zijn, dat het prima stoeltjes zijn voor kinderen vanaf vier maamden en dat je ze er natuurlijk geen uren in kan laten zitten. Maar om op tafel erbij te zitten of voor een hapje is er niets mis mee.
    Vergeet ook niet dat 85% van de informatie die op internet (dus ook hier) gebaseerd is op meningen en niet op feiten.
    Wil je echt info over zo'n stoeltje vraag het aan een fysio of kinderarts.

8. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik heb er met een fysio en osteopaat over gehad en die zeiden beide dat het niet goed was voor de ontwikkeling van rug, nek en schouders. Op latere leeftijd kunnen ze daardoor klachten krijgen.

9. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Even helemaal off-topic, maar ik lees zo vaak tegenstrijdigheden, zelf in uitspraken van professionals!

De ene fysio zegt wel goed, de ander zegt niet goed. Van de ene verloskundige mag iets wel, de ander zegt mag niet. De ene kinderats zegt zus, de ander zo.

Als ouder weet je het vaak niet meer, wie moet je nou geloven?? Want je gaat er toch vanuit dat ze er (allemaal) voor hebben geleerd. Moederinstinct dan toch maar volgen... ;)

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Vaak als er wordt gezegd dat het niet goed is voor het kind, is dat wel redelijk onderbouwd. Ik zou eerder uitgaan van de mening van een fysiotherapeut dan van die van een vk als het gaat om ergonomische houdingen van je kindje.

Feit is dat je kindje wel gaat zitten als het eraan toe is, dat hoef je niet te oefenen. Zet ze dan ook niet in een stoel als ze nog niet kunnen zitten. En hetzelfde met loopstoeltjes: een kind wat nog niet loopt, en ook nog niet bijna loopt, is daar gewoon nog niet aan toe. Ja, dan zal het gefrustreerd zijn gedurende een periode omdat het nog niet mobiel is, maar dat gaat wel weer over.

Bij twijfel gewoon niet doen :)

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Heb bij allebei geen wipstoeltje gehad en ook niet gemist. Bij evt. volgende keren komt die er ook niet

12. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    uitzonderingen daar gelaten ;) hier gingen ze met 4maanden wel zelf zitten

13. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Favorieten aankopen tot nu toe;
    - de draagdoek (ik heb een rekbare van Babylonia)
    - de Dooky (zoonlief slaapt beter in de wagen als ie de rest van de wereld niet goed kan zien);
    - de babygym van Chicco, hij is echt dol op dat ding.

Miskopen hier waren alle kleertjes van Lief!, maar dat komt omdat onze kleine man lang en smal is, terwijl de kleertjes van Lief! dat duidelijk niet zijn.

14. bloem29

bloem29 Actief lid

19 mei 2012
    138
    0
    0
    Wat een leuk onderwerp, blijf jullie even volgen...

15. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik ook super handig vind zijn de "wakkerworden" kant en klare washandjes...hier een billendoekbakje mee gevuld... ideaal als de luier iets te vol zit en een ongelukje is geworden ;)

16. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Dus met wegwerpwashandjes kun je ook billetjes verschonen?

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Met gewone washandjes ook, hoef je ook niet te smeren daarna want er zitten geen chemische stofjes in. Poep het meeste wegvegen met de luier en dan met een washandje wassen.

Hier is dat idd onmisbaar, een grote stapel washandjes; 's ochtends en 's avonds beide kindjes een wasbeurt, dochter na de maaltijden ook en zoon ook als hij mee eet. Gaan er zo 6-7 op een dag door!

18. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier ook veeeel washandjes, maar ik gebruik geen wegwerp billendoekjes en ook geen 'snoetenpoetsers', overal vochtige washandjes voor, super makkelijk :)

19. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Goed om te weten. Gebruik je daar nog een speciaal merk van?

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Washandjes

Nee echt... Ik was ze gewoon met de handdoeken mee, er zitten nooit klodders poep aan zeg maar.

Deel Deze Pagina