Ik vind juist washandjes helemaaaaal niet handig! Ja als je je kind verschoont naast de wasbak.. Dan zou ik eerst met baby en al dat washandje nat gaan moeten maken in de badkamer en dan terug naar de babykamer.. Nee, dat zie ik niet schitteren. Ik gebruik ze alleen om 's avonds voor het slapen gaan de toeten mee te wassen.
Wij gebruiken ook geen kant en klare billendoekjes (sowieso niets met parabenen erin, zeker niet voor een baby). Ik vulde bij ZL gewoon elke ochtend een kleine plantenspuit met een beetje olie en water en dat spoot ik zo op een washandje bij het verschonen. Anders lag steeds het bakje water naast de commode namelijk...
NOg een aanrader: - een buggyhook. HAng je aan je kinderwagen duwstang, en daaraan hang je al je tasjes van het winkelen. NIet te zwaar beladen natuurlijk anders kukelt de wagen om - Een boxhanger (soort van babygym) Hij kan heerlijk in de box spelen en lekker grijpen. Maar het is niet te druk in de box. - Gehaakte babyslofjes van oma! Nooit meer blote koude voeten. - Rompers van de HEMA - Boek: Oei ik groei. AFgelopen drie sprongetjes heel veel aan gehad. AFrader: - Kleding van Frendz (v&d) Past niet goed bij ons mannetje. DE rompertjes altijd te klein en de broekjes altijd VEEL te groot.
Plantenspuit met water + beeetje badmelk. Of gewoon een stuk of 12 washandjes vochtig maken en in een bakje met deksel op de commode leggen.
De shirts van lief zijn hier ook veel te breed. En die maten klopt weinig van. Ik heb een shirt maat 56 die groter is dan eentje van 62. Ik vind de rompertjes van hema ook fijn Mijn miskoop is een borstvoedingskussen, misschien drie keer gebruikt
Ik pak baby of kind op, maak washandje nat, loop door naar kinderkamer en verschoon/was. Beneden hebben we ook een stapel liggen, poep ruik ik 9 vd 10 keer wel van te voren, maar het is zo gebeurd.
Ik deed het (bijna) hetzelfde: Kind uitkleden, poep zvm opvangen met de luier, kind over de arm (mijn arm over de borst en onder de armpjes door), en naar de badkamer. Kraan in bad/douche/wastafel open, even lauw laten worden, billen onder de kraan, even goed afspoelen met water/ hand, inwikkelen in een hydroluier en terug naar de commode/bank. Mijn kinderen hebben nooit luieruitslag gehad, doekjes gebruikte ik amper, en hun billen werden meerdere keren per dag onder de kraan gewassen. En het gaat veel sneller als het klinkt. Ik was op visite veel langer bezig om de poep af te lopen vegen met die doekjes en op te letten of er niet overal poep zou komen.
Ik meende altijd dat het landelijke richtlijn was dat een baby op kdv NOOIT rechtop gezet mag worden voordat het kind gewoon zelf kan gaan zitten... Onze kinderen mochten op kdv pas met 10 maanden aan tafel komen zitten, omdat ze toen zelf konden gaan zitten. Tot die tijd lagen ze fijn op hun buik te spelen, of even op schoot of in de wipstoel/ schommel. Ik zou echt laaiend worden als iemand op kdv mijn baby in een bumbo stoel zou zetten :x
Dit lijkt me stug... Mijn mannetje is volgende week jarig en kan al een maand of 3 prima zitten, maar niet uit zichzelf, dus bij jou zou hij dus niet in een kinderstoel/bumbo mogen zitten.
bij ons kdv mocht dat niet idd. Mijn dochter kon ook pas zelf gaan zitten met bijna 11 mnd, en voor die tijd zat ze in de wipper. thuis alleen om te eten. Voor de rest op de buik om zelf te oefenen met motorische ontwikkeling. zitten kunnen ze de rest van hun leven nog.
Met het puntje zitten voor de rest van hun leven ben ik het mee eens maar legde je haar zelf op de buik of rolde ze op haar buik?? En met de wipper ook idem aan bumbo (niet aanvallend bedoeld maar ken je toevallig emmi pikler? misschien googlen waard... ben niet met alles met haar eens maar wel veel. ik werk op een kdv en we hebben zoiezo geeneens bumob stoeltjes, maar door kinderen te vroeg te laten zitten/buikliggen zonder dat ze dr aan toe zijn krijg je vreselijk gefrusteerde kids van als je ze dan een keer opde rug neerlegt en ze kunnen geen kant op omdat wij de grote mensen hun altijd op de buik of zittend neerzetten/legden)
Hij ligt eigenlijk altijd op de grond, zitten vind hij alleen leuk als het strikt noodzakelijk is, lees als er gegeten mag worden
Buikligging was hier de basis. Ook wegens prematuriteit heeft de fysio ons geleerd om het kind altijd vanaf de buik te benaderen. Dus altijd eerst op de buik leggen, en dan indien nodig (om te verschonen/slapen), natuurlijk omrollen op de rug. op 'ons' kdv werken ze ook met pickler methode, ik was wel positief toen ik uitleg kreeg over de basisprincipes, en heb ook aantal dingen thuis overgenomen (ruime baan voor ontdekking, rustige prikkeling om de baby heen enz)
Volgens mij gaan we nu erg off top topic. Misschien hebben jullie nog andere tips qua handige producten
Dan is het natuurlijk ander verhaal als het echt door iemand word aangeraden dan heb ik niks gezegd hihi
Ontopic Ik kan niet buiten mijn warmte motortje voor tijdens verschonen Ook mijn doomoo om goed uit te buiken na de fles En muziek mobiel in de box ( al mogen ze de muziekjes wel wat langer maken)
Ik zou het ook allerminst kunnen waarderen dat ze mijn kind in een stoel zouden zetten, bumbo of wat dan ook, zo lang hij zelf niet kon zitten hoor! Daar zou ik zeker wat van zeggen. En buikligging: ik kreeg een gefrustreerd en oververmoeid kind als ik hem op zijn rug legde Dus zodra de kraamhulp de deur uit was, sliep Kyrannetje lekker op zijn buik. Doet hij nu nog.
nog een echte aanrader zijn de rompertjes van zara baby (of andere rompers met veel knippertjes) in het begin vond ik ze vreselijk, ik wist niet hoe die rompers in elkaar zaten maar nu vind ik ze geweldig, gaat heel gemakkelijk aan, ook die lange mouwen en je hoeft ze niet over het hoofdje van de baby te trekken, wat die kleintjes vreselijk vinden
Rompers Eerste maanden de overslag rompers van de prenatal en de Hennes en daarna echt alleen die van de HEMA en dan de stretch!! Badje Hier heel kort gebruikt, blij dat ik hem op MP heb gekocht en voor het zelfde geld weer hebben kunnen verkopen. Dochters gaan al heel snel mee in het grote bad of onder de douche. Sterilisator Die van de HEMA is perfect, passen alle soorten flessen in en is niet duur. Flessenwarmer Bij de eerste ivm kolfen en borstvoeding veel gebruikt, daarna niet meer want het duurt best lang voordat een voeding warm is. Gewoon heet water en koudwater mengen werkt hier perfect. Voor de nacht had ik een thermoskan heet water op de badkamer staan. Voedingstoren Ideaal voor als je kindje reflux heeft en je voeding moet mengen met JBPM, voor de papflessen en voor de nacht. Flessen Koop geen flessen, in de gratis dozen zit er een en als de BV niet lukt kan je die gebruiken. Elk kind is anders en wat jouw een goede fles lijkt kan voor je kindje niet werken. Ik zit nu nog met een bijnas niet gebruikte starterset van Avent. Kleertjes Lekkere zachte en makkelijke kleertjes. Ik heb heel veel jurkjes maar ze dragen ze bijna niet omdat het gewoon niet praktisch is en vooral bij die kleintjes niet lekker zit. (De jurkjes kruipen op.) Kinderwagen Lekker proefrijden en kijken naar je smaak. Want wat de een een fantastische wagen vindt hoeft dat voor de ander niet te zijn. Persoonlijk hier erg fan van de Joolz. Superwagen!!! Skipakje Ideaal voor in de maxi cosi en kinderwagen als het koud is. Geen last van bloot komen liggen en als ze huilen kan je ze gewoon lekker uit de wagen halen zonder dat ze het koud krijgen. Marktplaats De uitgewezen plek om te shoppen en je spullen weer te verkopen. Ik heb er de meest leuke dingen gekocht.