grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamavanshawn, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    draagdoeken moet je echt even uittesten!
    Want er zijn zoveel verschillende, en die jij het fijnste vind kan ik verschrikkelijk vinden ;)
    Net zoals dit topic eigenlijk haha
    Ik gebruikte en ga weer zo'n draagdoek gebruiken die je helemaal zelf moet knopen ik vond dat ideaal..succes met uitzoeken!

Verder wij hadden bij Sem in September 36 graden en boven met de dakkapellen gaf de temp. soms zelfs 44C aan!
    Maar s' nachts had madam toch 2 kruikjes nodig om warm te blijven, en heeft dit nog lang gehad dat ze warm fijner sliep dan koud..
    Ze was dan ook nog geen 6 pond misschien dat dit wel meewerkte..
    Maar niet iedere baby is hetzelfde natuurlijk..vandaar!

Ik zou in ieder geval niet gaan bekorten op dingen die echt nodig zijn, maar inderdaad navelbandjes en die speldjes is al oud en hoeft inderdaad niet meer ;)

succes verder :)

2. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Voor wat betreft die dunne poep, ik zweer bij Pampers New Baby (dus die gele pakken).

3. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    Ik zie op veel afbeeldingen in boekjes van babykamers hoge kasten staan.

Lijkt mij helemaal niet praktisch, kleertjes zijn hartstikke klein, ophangen heeft toch maar heel weinig ruimte nodig, waar is zo'n grote kast dan voor nodig. Is een soort ladekast met klein rekje voor hangertjes niet veel praktischer? (en goedkoper....)
    Zie ik dat verkeerd?

4. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij zijn juist voor een grote kast gegaan, zodat we hem nog lang kunnen gebruiken.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je kunt er ook een extra roede in hangen, dan kun je 2 lagen hangen. Extra plank kan natuurlijk ook. Dat kun je er later als de kleren groter worden weer uit halen.
    Persoonlijk vind ik een losse roede in de kamer een beetje rommelig. Heb de kleren graag in de kast :)

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou zo'n hoge kast is maar wat fijn... er gaan niet alleen kleertjes in, maar ook lakens/dekens/slaapzakken/hydrofielen/hoeslakens/sokjes/mutsjes en ga zo maar door. Bovendien worden de kleertjes steeds groter en heeft Louise nu al meer kleding dan ik ;)

Ik zou het juist erg onpraktisch vinden om alleen een klein kastje te hebben.

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik ben dan nog niet zo heel erg lang geleden bevallen, maar heb ook al wel wat voor en tegens.

Voor:
    *(bij b.v.) Van die koffiepads hihi, voor in je bh. De pakken gaan er hier doorheen.
    *(dan geen baby-uitzet) Zo'n flesje met zo'n tuutje eraan, voor het spoelen na het toilet gaan, als je hechtingen hebt. (bv van spa) Echt ideaal.
    *Hydrofielluiers, kun je inderdaad geen genoeg van krijgen! We hebben dag 3 ook een paar pakken erbij gehaald, want die vlogen erdoorheen.
    *Toch een wieg ipv de kinderwagen. (straks als mijn man weer gaan werken, zie ik het niet zitten om die kinderwagen de trap af te zeulen)

Na:
    Van die harde broekjes voor in het begin, zijn erg schattig, maar hier werkt het niet.

Ik kom vast nog wel op meer dingetjes :)

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wendy, je hebt ook wasbare koffiepads ;), van bijvoorbeeld Avent. Scheelt toch weer, want wassen doe je toch wel :D.

9. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    ja in het begin heb ik ook lopen klooien met die koffiepads en lekken wat ik deed!
    Nou heb dus ook die uitwasbare gekocht! heerlijk geen gedoe meer met die dingen weggooien enzo! maar wel altijd voor de zekerheid op zak!
    Heb 1,5 jr BV gegeven dus dan was het ook wel nodig maar dat lekken was alleen heeeel erg in het begin gelukkig word het minder!
    Want dan was het sociaal echt niet goed geweest hoor :)

10. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    voor:
    - hydrofiel luiers
    -sudocreme
    -grote slabbers
    - badstof spuugdoeken vd Hema
    - pampers
    - toetenvegers
    - wipstoel babybjorn (wat een plezier heeft ze hierin zeg!)

na:
    - Bumblies, stinken en lekken door wat een rotdingen zeg!
    - te veel zwitsal producten, gebruik alleen wasgel, shampoo en babyolie....
    - wipstoel prenatal, ding wipt niet
    - kleertjes met strikjes en knopen, ik ga voornamelijk voor de drukknopen!

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ow kijkerdekijkshop... Hmm toch maar eens voor gaan shoppen. Dat is wel een handige tip!

Ik vind die voetenpakjes ook 3 keer niets. Meestal kun je maar 1 kant helemaal open doen en dan sta je met luier verschonen met dat andere been te hannesen ;) Liever dan helemaal open aan de onderkant. (als jullie begrijpen wat ik bedoel)

12. sandra1975

30 nov 2007
    75
    0
    0
    Noord holland
    hoi,
    erg handig om dit allemaal te lezen, gaat een hoop geld schelen.
    maar misschien een stomme vraag, waarom droog je de baby niet af na het badje met een gewone badstof handoek die in de droger is geweest.
    ze zijn dan erg zacht en nemen goed vocht op, dan hoeft het toch niet een hydrofiel luier te zijn.
    dat ze handig zijn voor spugen enzo voor in bedje etc. ja daar zal ik ze ook zeker voor aanschaffen want iedereen is er zo enthousiast over.....
    ben benieuwd waarom niet gewoon badstof gebruiken.....
    groetjes sandra

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    volgens mij omdat het te grof is voor de kleine plooitjes in de babyhuid. Hydrofiel luiers zijn een stuk fijner van structuur zeg maar en dunner, zodat je makkelijker overal bij kan...

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    badstof is toch wat ruwer.. En pluist meer. een hydrofiel pluist/ rafelt als het goed is helemaal niet.
    Denk dat het daarom is:)
    Verder: leuk topic, ik volg dit steeds:)

15. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar als ik mijn handdoeken zo zie, vind ik ze best grof en hard. Ik begin dus sowieso met hydrofielluiers voor het afdrogen (formaat lijkt me ook wel handig voor een klein kindje).

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Mijn ervaring is idd ook dat je beter in de plooien kunt met een hydrofiele doek. Ik heb Jelle 1 keer afgedroogd met een gewone handdoek omdat ik de hydrofiel vergeten was (ik was bij mijn schoonouders) en prompt had Jelle smetplekken in zijn knieholten en oksels... Dat doen we dus niet meer.. :)

17. sandra1975

30 nov 2007
    75
    0
    0
    Noord holland
    hoi,
    vandaag bij de hema 6 hydrofiel luiers/doeken gekocht en het voelt ook echt wel anders ja, lekker straks voor het tere baby huidje.
    bedankt voor de antwoorden, erg handig zo te babbelen over ervaringen van jullie die wij/ik nog niet hebben voor onze spruit.
    ik blijf dit zeker volgen.
    groetjes sandra

18. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Heb ze direct na de kraamweek gebruikt. Voetjes zijn idd een ramp. Vervelend bij navel? Hier niet, maar goed, die viel in de kraamweek al af... :). En de luier kwam er altijd precies overheen. Was wel handig, kleine beetje bloed dat er uitkwam werd ook geabsorbeerd :). Elastiek heeft hier altijd perfect gezeten.

19. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Miskoop:
    - Luiers van ETOS/KRUIDVAT en uiteindelijk Huggies: respectievelijk veroorzaker van smetten en te dik/stug
    - Leren slofjes van Kruidvat: te stevig
    - Vestjes in mt 50/56: ramp bij het aan/uitkleden
    - Pakjes met sluiting op de rug of langs een been: erg onhandig
    - Speen van Nuby: zat binnen een dag scheuren in
    - Speenthermometer
    - Broekjes in spijkerbroek model zonder verstelbaar taille (als je kindje lekker slank is)
    - Fopspeen van Difrax: klein schild en hard silicoon in vergelijking met andere speentjes
    - Via avent bewaarbekers om te bewaren en te kolven: nemen veel ruimte in, en vallen nog wel eens van de kolf af
    - Weleda zonnebrandcreme: smeert niet makkelijk uit
    - Sudocreme: zorgt hier juist voor het ontstaan van bloedende smetten
    - Zoogkompressen van de AH: worden hard na lekker

Aanrader:
    - Pampers BabyDry en Active Fit
    - Hydrofiele luiers en hydrofiele washandjes
    - Wasbare zoogkompressen
    - Draagdoek
    - Verzorgingsproducten van Weleda en Etos Nature BabyCare
    - Broekjes in spijkerbroekmodel met verstelbare taille
    - Kleertjes van H&M en Hema
    - Wallaboo Essentials: daarmee tover je elke willekeurige tas om tot luiertas ;)
    - Wikkeldeken
    - Cosmetische wattenstaafjes van de Kruidvat: vond ik ideaal bij het smeren van orale gel op de tong vanwege spruw

20. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Voor:
    Lodger shelter, gebruik hem nog iedere dag en ga er voor de nieuwe kleine een bijkopen!
    Hydrofeeldoeken, heb er 24, vliegen er in het begin doorheen.
    Extra wasrek (voor die doeken natuurlijk :))

Nooit gebruikt of onhandig:
    Draagdoek
    Buikdrager
    Rugdrager
    Tummytub
    bijna alle Zwitsal spulletjes
    en recent tuitbeker, ze drinkt liever uit een gewone
    babyfoon, hebben we maar 2,5 week gebruikt, dan kun je hem beter lenen.

Groetjes Lisette

Deel Deze Pagina