grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamavanshawn, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL

Precies, dat weer ;) en als ze in slaap vallen ook heel rot.

Slabben met mouwen zijn een must vanaf vaste hapjes. Daarvoor echt overbodig.

2. Juliave

Juliave Bekend lid

8 feb 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goede tips weer!

3. ikkedus

ikkedus Fanatiek lid

14 apr 2010
    1.883
    0
    0
    verzekeringen
    tilburg
    HAHA hier ook!!! inmiddels zwanger van de 2e en dat ding heeft mijn bed nooit meer tussendoor verlaten. ik heb hem zelfs een naam gegeven HANS, HANS WORST HAHAHAHA.

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wij hebben vorige week toch maar een Diaper Champ aangeschaft. De medium-grote. Tot nu toe bevalt het heel erg goed. Wat een verademing na die kleine stinkende luieremmer waar ik heel de tijd voor moest bukken en die na een paar luiers vol zat!

5. Sas1983

Sas1983 Actief lid

6 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Must haves:
    *Daiper champ, geen geurtjes van luiers is wel wat duurder in aanschaf dan casette systeem maar dat heb je er heel snel uit door het gebruik van gewone vuilniszakken
    *Easybase/easyfix/familyfix, 1 klik en de maxi cosi staat veilig vast in de auto. Geen gehannis met gordels en kindje kan (als het wat ouder is) gewoon zijn beentjes bewegen zonder door de gordel tegengehouden te worden
    *Voedings kussen, is hier nog dagelijks in gebruik met het geven van de fles. Toen onze kleine man net geboren was vond hij het ook heerlijk om erop te liggen.

Miskopen:
    *Heel veel kleertjes in 1 maat, de kleintjes groeien de eerste tijd zo snel dat je aan een setje of 10 in 1 maat meer dan genoeg hebt.

6. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Slabbertje met borstvoeding??? Het enigste wat ik gebruik is een hydrofiel voor mijn andere (lekkende) borst. Mini nooit een slabber aan...Hmm is dat makkelijk??

7. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik vond van wel, met een spuugdoek oid ben je wel eens te laat, slabbetje ving dan het meeste op.

8. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik ook nooit slabbetjes. Die liggen nu dan ook nog mooi opgevouwen in de kast. Ik heb spuugdoekjes of een hydrofiel.

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hier ook geen slabbetjes met bv hoor, als ze knoeien pak ik er gewoon een hydrofiel bij.

10. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Topic is een beetje in de vegetelheid geraakt denk ik. Ik heb er iig veel aan gehad tijdens mijn zwangerschap, daarom toch maar een upje :)

Mijn afraders:
    - Flessenwarmer. Niet gebruikt. Water koken met de waterkoker, in een thermoskan en de fles afkoelen met koud water. Flessenwarmer staat hier nog nieuw in doos.
    - handkolfset van Avent, dat ding deed zeer! Medela is veel borst-vriendelijker :D
    - modieuze babykleding, des te hipper, des te moeilijker. Ik heb nog een spijkerbroek met bretels in maat 56... Niet handig... ;)

Aanraders:
    - magnetron sterilisator van de hema. Is een grote bak zonder vakjes. Alles past er makkelijk in, even in de magnetron en klaar. Je hoeft niets uit te koken!
    - melkpoedertorens, ook van de hema of van prenatal. Van te voren de juiste hoeveelheid voeding al klaar hebben. Handig om mee te nemen en het scheelt 's nachts, als je nog half slaapt schepjes tellen :D Ook makkelijk in de flessen te gieten, wat met het opscheplepeltje nog wel eens een probleem is.
    - dr brown flessen. Ze zijn wel duur, maar werken goed. Bijna geen lucht meer naar binnen happen!
    - rompertjes met lange mouwen. Meer gedoe om aan te trekken, maar overdag met een simpel broekje is dat voldoende en hoeven er geen moeilijke truitjes overheen.
    - hydrofielluiers, zo veel mogelijk. Goed voor alles! Baby's, maar ook huishouden. Onze Robin houdt er nogal van om alles onder te plassen en dan ben je zo door die dingen heen. Ik heb er nu ca. 30 en nog komen we af en toe te kort :p
    - wikkeldoek, wij hebben er eentje van snoozbaby en dat ding is superhandig! lekker voor onderweg over zijn beentjes in de maxicosi, lekker voor op de bank als ie boven niet wil slapen, lekker voor op bezoek, etc. etc. etc.

11. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Schaam ik heb nooit geantwoord :). Ja een slabbetje, ze geeft best wel vaak nog wat melk op en zeker met clusteren werd geregeld haar shirtje nat ondanks de spuugdoek die steeds wegschoof. Dus toen maar een slabbetje gaan gebruiken en ideaal (vind ik). Vind het zo sneu om haar schone kleren aan te trekken na een voeding als ze lekker doezelig is :).

12. Jomy

Jomy Niet meer actief

Echt een super topic hier! Al veel aan gehad :p

Wij hebben zo'n beetje de hele uitzet al wel compleet gelukkig, op wat kleine dingetjes na. Ik moet bv nog metalen kruiken kopen maar hoor zo vaak dat deze bijna niet gebruikt worden, dus vind het eigenlijk zonde om deze nieuw te kopen (ben ook in mei uitgerekend dus niet heel koud dan). Maar nu las ik iets over dat die doppen niet al te oud mogen zijn? Waar heeft dit mee te maken, met de rubbers? En hoe oud mogen die doppen dan zijn? Ik heb ze bij de hema wel los zien liggen, zijn deze bv universeel?

Bedankt alvast!

13. juf85

juf85 Niet meer actief

Hier ligt nog een kruik van mij van vroeger. Gewoon testen of hij het nog doet.
    Kruiken zijn volgens mij ook in de zomer nodig, als je kindje zich nog niet op temperatuur kan houden.

14. Jomy

Jomy Niet meer actief

Ja maar ik dacht dat die rubbers misschien uitdrogen ofzo? Das t enige wat ik kan bedenken tenminste?

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja dat is zo. Als je iets niet wil, is het een lekkende kruik!

Ik heb ze trouwens niet gebruikt bij allbei mijn jongens, maar je 'moet' ze hebben..

16. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Wij hebben de kruiken geleend van een vriendin. Ik ben uitgerekend half juni, dus ik vraag me eigenlijk af of ik ze echt zal gaan gebruiken maar het was een kleine moeite ze ff bij die vriendin op te halen. Ik zou even rondvragen in de omgeving.

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Als je ze kunt lenen: doen!

Ik heb hier 2 nieuwe liggen.. Ongebruikt. Dus na deze baby mogen ze weg ook. Normaal gebruik ik van die rubberen, als ik al een kruik gebruik.

18. juf85

juf85 Niet meer actief

de vorige keer hebben we ze geleend van mn schoonzusje., maar tussen onze kindjes zit ongeveer 7 weken (of minder). Dus dit keer heb ik ze maar gekocht (2 voor 14 euro nog wat bij de babydump in de aanbieding).

19. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Hier hebben we de eerste dagen een kruik echt nodig gehad omdat de temperatuur van de kleine nog niet constant was en het 's nachts nog goed afkoelde en ondanks dat we de verwarming flink aan hadden staan was dat bij lange na niet genoeg voor hem. (13-02 geboren) Na een week was zijn temperatuur constant en sindsdien niet meer nodig gehad.

miskoop:
    - badstandaardje wat in het badje geplaatst wordt waar je de baby op kunt leggen. Ligt nog splinternieuw op de badkamer, niet gebruikt.
    - boxpakjes, vind ze onhandig met verschonen. Gebruik hier liever gewoon fijne stretchbroekjes met een truitje.
    - kruikzakken, mochten hier van de kraamhulp niet gebruikt worden. kruiken worden hier nu in hydrofielluiers geknoopt.

aanrader:
    - melkpoedertoren, ideaal als je flesvoeding geeft om de poeder vooraf in te doen, zodat je als het flesje opgewarmd is je meteen de juiste hoeveelheid in het water kunt schudden. Handig om mee te nemen, maar ik gebruik het ook voor thuis. Maak dan van te voren al alles klaar :)
    - difrax S flessen (maar da's echt per baby verschillend), doen het hier in ieder geval erg goed. Baby drinkt goed, spuugt nauwelijks en heeft vrijwel geen krampjes gehad tot nu toe (3 weken oud). Maar of dat door de flesjes komt weet ik natuurlijk niet, maar ben in ieder geval een tevreden gebruiker :)
    - hydrofielluiers, kunt er geen genoeg hebben. Heb ze hier overal; in het bedje, wandelwagen, box. Baby had laatst een beetje gespuugd in bed op de hydrofielluier. Deze had alles mooi opgenomen, bedje was voor de rest nog helemaal schoon, heb dus niks hoeven verschonen! op de hydrofielluier na :D.
    - sokjes van bambino, voor de rest blijft niks zitten hier
    - Maxi cosi mura 4 kinderwagen, echt heel fijn! heeft ook een grotere bak als de andere wagens, kan de baby dus iets langer mee doen en dus ook erg handig voor de wat grotere baby's. Hij is wel wat log om mee te nemen, maar voor een dagje uit en mensen wat het bos in willen of voor veldwegen en ruwe ondergrond echt een aanrader.

20. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Doppen passen niet overal op, maar ik heb de rubbers eruit gehaald en die in de oude dop geplaatst. Werkt weer prima!

Deel Deze Pagina