grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussion in 'De babyuitzet' started by mamavanshawn, Jan 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,812
    4,050
    113
    Dit hangt echt af van je kraamhulp want bij mij gebruikte ze gewoon de kruikzakken hoor.

2. Sopann

Sopann Niet meer actief

Handig:
    - Hydrofielgoed. Doeken, washandjes, spuugdoekjes, ideaal! De Hema heeft hele fijne. Die van Prenatal met Nijntje worden wat stug en van Babydump rafelen nu al! (zoon is van 12/02)
    - Rompers korte mouw van de Hema. 5 voor 12 euro ofzo. Overslagrompers met lange mouw voor onder blouse of vestje.
    - Slabbertjes! Ondanks de borstvoeding, hebben wij een echte boer-baby. Daarnaast heb ik heel veel melk. Met slabbertjes blijft zijn kleding droog en blijf ik droog met boeren, mocht hij wat teruggeven.
    - Bepanthen voor kloven op de tepels.
    - Zoogcompressen van Etos eigen merk of Natusan. Absorberen super! Alle andere lek ik doorheen. Gewoon tijdens het voeden aan de andere borst. Het is niet zo dat ik ze er lang in laat ofzo. Wel je tepels even insmeren met een crème, omdat het bij mij anders blijft plakken.
    - Weleda billencrème. Zie hieronder.
    - Kleding van Nijntje. Echt superfijn voor als je baby nog wat smaller is. Gaat makkelijk aan en blijft mooi in de was.

Miskoop:
    - Niet echt een miskoop, omdat het proefverpakkingen waren: sudocrème. Wat een verschrikkelijk spul. De kraam smeerde er volop mee, maar zodra ze weg was heb ik direct Weleda billencrème gebruikt. Smeert heerlijk en ruikt ook niet sterk. De sudocrème zat na een week nog tussen plooitjes. Heel hardnekkig. Voor onze zoon teveel van het goede.

3. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Zo zie je maar ik ben dus echt dolblij met mijn badzitje (kan niet zonder!), mijn boxpakjes (perfecte pyama, wel voetloos) en ik smeer op alles Sudocreme (niet te dik). Verder heb ik dus 40 hydrofielluiers gekocht op aanraden van heel veel moeders hier en ik gebruik ze echt nooit. Heel moeilijk te zeggen dus.

4. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

Jun 29, 2012
    471
    6
    18
    Female
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Ja, dat is ook zo. Maar dat was dus voor ons een miskoop ;)..
    Want heb nu 2 kruikzakken liggen die nooit gebruikt zijn geworden :).
    De kraamhulp gebruikte hydrofielluiers voor in het geval mocht het ooit gebeuren dat de kruik zou gaan lekken.. (We rolden van te voren als de dop er op zat nog even met de kruik om te kijken of hij water lekt voor de zekerheid, maar goed je weet maar nooit natuurlijk) Op de manier waarop de kruik in de hydrofielluier geknoopt wordt en gelegd wordt in bed, zou het water al ver afgekoeld zijn tegen de tijd dat het bij de baby is en dat is met een kruikzak dan niet het geval waardoor de baby zich verbrandt. Dat is mij verteld geworden in ieder geval.

5. Marloescha

Marloescha Actief lid

Feb 23, 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Lijkt mij dat de kruikzak (ondersteboven dicht gemaakt dat wel) hetzelfde doet? Maar goed zo zie je maar wat een verschillen!

6. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

May 20, 2012
    470
    0
    0
    Voor iedereen die in de buurt van Duitsland woont en een DM drogist in de buurt heeft: de hydrofielluiers van Alana zijn echt geweldig! Ze zien er niet zo mooi uit, een beetje gelig wat overigens wel minder wordt door het wassen. Maar ze zijn zo ontzettend zacht!

Ik heb ze ook van babydump, die zijn juist heel erg stug. Juist een afrader dus.

7. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

Feb 28, 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik het goed begrijp is 1 kruik dan voldoende? Ga deze van de week kopen maar wou er eigenlijk 2 aanschaffen. Maar als ik het goed lees is dit overbodig?

8. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Het is helemaal afhankelijk van je kleintje. Bij onze oudste was het wel nodig, hij had echt nog een kruikje nodig in bed de eerste dagen. Wanneer er je er dan twee hebt dan kun je ze afwisselen, is een stuk makkelijker en blijft het bedje altijd lekker warm. Ook kun je dan evt. wat makkelijker de wagenbak voorverwarmen indien dit nodig is.
    Bij onze tweede hebben we helemaal geen kruiken gebruikt, toen we eindelijk uit het ziekenhuis mochten na 6 dagen was het buiten 30 graden en kon de kleine zich al goed op temperatuur houden.

9. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Ooit, na de geboorte van de eerste, heb ik al een keer hier wat gepost, nu een kleine aanvulling:
    Aanraders
    - een duowagen; bij kindjes met een klein leeftijdsverschil toch wel ideaal
    - Medela Freestyle kolf; ideale kolf, dubbelzijdig, geen stopcontact nodig (één keer opladen om de ongeveer 20 kolfbeurten).
    - Goedkope Hema flesjes om de bvmelk in op te slaan.
    - Natusan borstpads
    - Manduca draagzak; ik gebruik hem zelfs nog wel eens voor onze oudste zoon.
    - Omslagdoek Koeka; heerlijk zacht en ideaal in gebruik
    - Nuna Pepp buggy; stabiele buggy die ook met één hand te duwen is (handig als je je oudste een hand moet geven tijdens het lopen)

Miskoop:
    - buggyboard; een echte miskoop kan ik het niet noemen, maar we gebruiken hem nauwelijks. Onze oudste zoon blijft er maar niet rustig op staan en heeft het na een minuutje wel gezien en wil dan weer zelf lopen...

10. IngeM

IngeM Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Wij hadden wel echt twee kruiken nodig omdat de temperatuur van ons kindje de eerste dagen laag bleef, ondanks dat de kachel hoog stond en hij onder een deken lag. Ook is het zo dat als de temperatuur van een kindje de eerste dagen laag is, hij veel energie gebruikt om warm te blijven en het zou zo kunnen zijn dat als je maar 1 kruik geeft hij nog iets meer afvalt doe eerste week omdat het nou eenmaal veel energie kost om zich warm te houden en die energie niet kan gebruiken om te groeien. Maar goed, ons kindje is in februari geboren.

11. wennie1981

Mar 7, 2013
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat een leuk topic

Ik heb nog wel even een tip voor het uitkoken. Heb zelf jaren op een kdv gewerkt en daar werkte we echt niet met van die dure uitkookdingen voor in de magnetron.

Spenen gewoon in een grote magnetronschaal, helemaal onder water zetten en dan ongeveer 10 min in de magnetron (vanaf moment dat water kookt 5 min). Flessenspeen deden we in de fles zelf, ook onderwater zetten (dus water in de fles doen) en zo uitkoken. Ook 10 min. Was je fles ook meteen uitgekookt door de stoom die vrij komt. Bij flessen waar de speen er niet in past (difrax) dan gewoon in bakje bij gewone spenen

Ow en voor de mensen met rugproblemen die bang zijn voor een draagzak. Was ik ook. Maar van een vriendin een draagdoek (zo'n ingewikkeld knoop ding) geleend, het was even leren hoe je precies moest knopen, maar was al snel helemaal verliefd, geen pijn in mijn rug ervan omdat gewicht goed over twee schouders verdeeld wordt en zo fijn om je kindje lekker dicht tegen je aan te kunnen hebben en je handen vrij te hebben. Ik vond het vooral ideaal met boodschappen doen. Want als je maxicosi in je wagentje staat kunnen er geen boodschappen bij en als je met de kinderwagen gaat kan je ook amper wat meenemen.

12. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

Jun 29, 2012
    471
    6
    18
    Female
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    een magnetronsterilisator van de prenatal(kunnen alle soorten flesjes in) kost €17 en als je kijkt hoeveel je dat gebruikt is dat in mijn ogen niet duur. bij een sterilisator zitten de flessen/spenen e.d overigens niet ondergedompeld in het water, dat wordt meer gestoomd volgens mij?. Onderin de bak komt een laag water en dan komt daar een plastic bodem bovenop waar je de flessen/spenen enzo op legt en dan een deksel en die gaat hier bij mij 8minuten in de magnetron en klaar.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    2 kruiken is verplicht. Leen er desnoods 1 of koop 'm 2ehands.

14. 7nov12

7nov12 Bekend lid

Sep 13, 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verplicht vind ik zo naar klinken, je mag toch zelf wel kiezen. Met 1 kruik kom je ook een heel end hoor. Wij hebben alleen de eerste maand een kruik gebruikt, daarna al niet meer. (en het is een winterbaby van november)

En lenen of 2e hands zou ik dan weer niet willen. Ik wil 100% zeker zijn dat hij goed afgesloten kan worden.

15. Ior

Ior Niet meer actief

De kruiken zijn bij de babydump niet zo duur op ditmoment ;)

16. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Nee, je moet er 2 hebben van de kraamzorg.

Dat is gewoon heel belangrijk, als je kindje zich niet goed warm kan houden, heb je er gewoon 2 nodig, punt.

Ik heb ze bij allebei mijn jongens niet nodig gehad maar ik heb ze wel alweer klaarliggen.

17. 7nov12

7nov12 Bekend lid

Sep 13, 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je spreekt jezelf tegen. :p

18. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Dat ze ze niet gebruikt heeft, betekent niet dat je ze niet toch moet hebben ;) Haar kindjes konden zichzelf goed warm jouden, maar dat geldt niet voor alle kindjes. Twee kruiken horen bij de verplichte babyuitzet vanuit de kraamzorg.

19. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Niet bepaald.

Gewoon goed lezennnn :p

20. 7nov12

7nov12 Bekend lid

Sep 13, 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry dat ik zo flauw doe, maar ik vind dat je zelf ook wat mag bepalen over je uitzet en dat de kraamzorg je niet tot iets moet verplichten. Vrienden van ons hadden het verkeerde merk billendoekjes volgens de kraamzorg. Manlief moest toen op zondag op pad om de juiste te gaan halen...

Even weer ontopic
    Ik heb nieuwe aanraders ontdekt :)

- Hydrofiele luiers in een donkere kleur, ipv de standaard witte. Ik heb donkerbruine en die zijn heel handig bij hapjes geven. Die groene courgette vlekken zie je niet zo erg op de donkere doeken.
    - Lange kniekousen van de hema voor jongens. Heerlijk warme onderbenen als die broek weer eens omhoog kruipt!
    - Draagzak van Ergobaby. Heel erg gemakkelijk om je kindje in te doen en zit super comfortabel. Voor als je dat knopen maar een gedoe vind maar toch je kindje goed ergonomisch wil laten zitten.
    - Stokke kinderstoel. Nog niet echt gebruikt maar ik vind hem nu al geweldig. Mooi ontwerp, kan jaren mee, kan aan tafel worden geschoven.

Share This Page