Grote aanrader! Net als het bakje voor in de vaatwasser, voor spenen en andere onderdelen van je fles.
Tip voor mensen die van die metalen sigg veldflessen hebben: deze kunnen ook prima als kruik fungeren. Die hebben vrijwel dezelfde maat en dezelfde warmte afgifte en zijn perfect waterdicht. Wij hadden ze voorheen altijd op wandelvakantie bij ons voor water. We hebben vor de zekerheid even nieuw rubbers gekocht, maar verder perfect. Al bij 3 kleintjes gebruikt.
twee kinderen verder is wat mij betreft de allergrootste aanrader: grote hydrofieldoeken (bijvoorbeeld van aiden & anais)! Handiger dan de normale om in te wikkelen na het badderen, als doek bij het consultatiebureau, om in te bakeren, ter zonwering aan de kinderwagen etc etc. Top! verder: - petit bateau overslagrompertjes voor de eerste weken; - alles van tricot - neutral baby producten - draagzak/doek - kidsit igv tweede - camera babyfoon - abc dolphilus igv krampjes afraders: - bugaboo parasolletje - magnetron sterilisator (maar meningen verschillen) - spijkerbroekjes onder de 3 maanden (misschien zelfs 6) - schattige badjasjes voor ze kunnen lopen - videocamera terwijl je ook een camera op je smartphone hebt.
Hier ca 9mnd in de Tummy. Dan heb je geen zitje nodig. Daarna kon ie al aardig zitten en ging ie me een badring in een gewoon badje.
Spijkerbroekjes ik snap niet dat mensen ze kopen voor mini babies. Ziet er natuurlijk super stoer uit maar et lijkt me zo oncomfortabel! Ik denk dan: ik lig ook niet lekker innmn spijkerbroek in bed. Geef mij maar lekkere zachte stofjes, zo'n tof spijkerbroekje komt later wel.
Ik heb spijkerbroekjes met zachte binnenvoering. Daar selecteer ik op: geen stugge naden enz. In bed gaat het spijkerbroekje en de sokjes uit. (Slaapzakje en dekentjes)
Ok... Ik heb ook een tummytub maar daar kan ze al helemaal niet los inzitten ze schiet onderuit. Dus moet haar de hele tijd vasthouden echt funest voor m'n rug. Gebruik 'm bijna nooit dus.
hier hetzelfde maar ik heb van elke maat maar 1 of max 2 spijkerbroekjes en die gaat alleen aan als we weg gaan maar ook niet altijd hoor, vaak nog een ander zacht broekje, spijkerbroekjes zien er stoer uit, ik zeg altijd tegen dylan: de buitenkant is voor stoere jongens maar met een binnekant voor kleine watjes ook in bedje, maakt niet uit welke broek hij aan heeft, broek en sokjes gaan hier ook uit en dan het slaapzakje in + dekentje, warm genoeg nog een aanrader vind ik overtrekrompers als je romers wil met lange mouwen, die gaan gemakkelijker aan
Kan inderdaad een groot verschil zitten in spijkerbroekjes. Had zelf een spijkerbroekje gekocht met hele zachte binnenvoering en elastische band. Heel soepel stofje dus niet echt spijkerbroekenstof. Van kraambezoek ook nog (5!) spijkerbroekjes gekregen maar in een aantal wel hele stugge dikke naden en stugge stof en dat vind ik wel een beetje zielig om aan te trekken. Wel zonde maar die blijven dus in de kast. Broekje wat ik zelf heb gekocht daar passen haar billen al niet meer in (62) dus die heeft ze wel 2x (overdag) aangehad haha. Was er ook eigenlijk vanuit gegaan dat ze 62 pas met een maand of 3 zou passen maar met 2 maanden zat ze er al in.
Ik vind de hydrofielen van de AH fijn! Ik had ze besteld om niet mis te grijpen, maar ik vind ze veel fijner dan die van de HEMA en babydump! Ze zijn lekker dik en zacht! Verder gebruik ik de kleine wikkeldoekjes/dekentjes van HEMA overal voor. In de box, rol 'm op voor in haar rugje als ze op haar zij ligt, bij het voeden in het openbaar... Lekker zacht en multi inzetbaar.
Aanrader:chicco eetstoel schommelstoel Avent flessen middelmaat en grote ( kleintjes gebruik je niet veel ) Sterrenlampje met projectie op plafond was hier een groot succes. Moest overal mee en we hebben er zo 2 versleten ! Miskopen: 1 , 2 , 3 spenen avent ( 123 spenen zijn beter) Doomooseat Flessenverwarmer Lodger veel te warm teveel producten was hier ook een probleem
Aanrader: -slaapzakje met mouwen vind ik ideaal, mijn dochter slaapt al in haar ledikantje en zo gebeurt het nooit dat ze koud wordt doordat de dekens losraken of dat ze die van zich af schopt. -melkpoeder toren. afrader: boxpakjes met voetjes blijft nooit goed zitten.
Afrader: wiegenlakens! Ik vind ze te klein om lekker in te stoppen... Ik gebruik dus meestal een omgeslagen ledikantlaken... Daar kan ik veel strakker mee instoppen i.c.m. een dekentje. Ik gebruik ze wel voor de wandelwagen, maar 9 van de 10 keer ligt ze daar ook in de puckababy the Gogo.
Miskoop veel te veel hydrofiel luiers, knuffel met hartslag, stugge spijkerbroekjes en slabbertjes die je moet knopen.
Beeb is vandaag precies acht weken oud, dus kan nu als 'ervaren' moeder wel een paar aanraders en afraders melden: AANRADERS: - Lodger fleece wikkeldeken. ideaal in de winter in de kinderwagen of om (slapende/slaperige) baby aan het bezoek te tonen. Ik had er een via MP, omdat ik ze nieuw te duur vond, maar ik zou er de volgende keer zo het geld voor neerleggen. - ergonomische draagzak/ geweven draagdoek. We hebben inmiddels twee doeken en een Bondolino en ze worden dagelijks gebruikt (mede ivm reflux) - wol-zijden rompers van Cosilana. Niet goedkoop, maar ideaal voor de gevoelige babyhuid. - kleding van Noppies. Leuke kleuren en blijft mooi. Wees er wel op bedacht dat het klein valt (ongeveer een maat kleiner). - een wasdroger. Wij hebben geen tuin of balkon en zonder droger had ik het never nooit niet gered. - Avent sterilisator en flessenwarmer. Beide pas na de geboorte via MP gekocht, want dacht ze van tevoren niet nodig te hebben, maar met is toch wel veel gemakkelijker. - Pacco inbakerdoek. Hiermee slaapt onze zoon zes tot negen uur per nacht door, ideaal! AFRADERS (niet veel, want van tevoren veel in dit topic gelezen - Flanellen luiers, nog nooit gebruikt. - hemeltje, niet echt een miskoop, maar als je ergens op moet besparen laat dit dan weg, want het voegt niets toe.
probeer eens met minder water, dan heeft ze ook minder speling. Onderuit schieten herken ik niet, hier zat ie meestal wel redelijk klem in dat ding (zeker op het eind natuurlijk).
De beste sokjes zijn die van bambino van de kruidvat die gaan niet uit! En de familyfix/easybase is echt zoooooo onwijs handig!!
Flanellen-luiers inderdaad... Niet nodig! De intaker van de kraamzorg staarde naar de inhoud van de mand met textiel in de commode en zei gelijk:'Oh nee hoor... die ga je niet gebruiken'. En inderdaad... waar gebruik je die dingen in hemelsnaam voor... Omdat ik ze gekocht had ( de hemel zij geprezen MAAR 1 pakje ) en ik het 'zonde' vond, heb ik ze maar gebruikt als onderleggertje op het aankleedkussen. Of als oversized spuugdoek... Zijn ze toch nog ergens goed voor. Sinds gisteren ook trotse eigenaresse van een zij-slaapkussentje van Delta-baby. Onze kleine slaapt overdag op haar zij en dat loste ik in eerste instantie op met een opgerold dekentje. Maar dit is zoveel relaxter! Ook voor voorkeurshoudingen!!
Ik gebruik flanellenluiers (gekregen bij alle tweedehandsspullen van mijn schoonzusje) voor onder zijn hoofdje in bed en in de wagen. In eendriehoek gevouwen. Maar ze zijn zeker niet nodig nee.