grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamavanshawn, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik gebruik ze beneden als ik een luier verschoon leg ik ze op de bank.

2. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Volgens mij zit je hier om reclame te maken? In je andere bericht meld je deze website ook.

3. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik gebruik de flanellen luiers als eerste afdroogdoek na het badderen. Nadroogen met gewone hydrofiel.

4. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Sock-ons!
    Door jullie weet ik dat bambino sokjes absoluut de beste zijn en voor al die andere sokjes gebruik ik die sock-ons erover.

Ik heb ook een hele hoop spuugdoekjes. Maar die gebruik ik ook tegen het lekken, dus in mn bh's enz.. Als geurdoekjes werken ze ook prima (zeiden ze op de couveuse afdeling)

Een aanrader van een vriendin (hier heb ik veel aan gehad):
    Extra kotex maandverband pakken voor de eerste weken. Het ging er heel snel doorheen zo'n pak.

Aden en anais doeken! Ik vind ze geweldig. Ik wikkel ons kleintje lekker in zo'n grote zachte doek, ruikt naar zichzelf en mama, is warm en begrenst een klein beetje..

Kleding maat 50 bij de Zeeman.. Hier alleen de eerste 2 weken aangehad en dus niet teveel geld aan uitgegeven (natuurlijk ook wel wat andere merkjes hoor)

Een bidon voor water tijdens de bevalling, maar ook tijdens de borstvoeding. Geen gedoe met tafeltjes en rechthouden, gewoon overal mn flesje mee..

Een dim-lampje voor de nachtvoedingen zodat ik, de baby en manlief niet al te wakker worden..

De kruidvat-voordeel-pas! Eens in de zoveel weken 50% korting op pampertjes!

5. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Wij hebben sinds een paar dagen de Isofix easybase voor de maxi cosi op te bevestigen in de auto, echt ideaal! Geen gevloek meer met telkens de maxi cosi vast maken met de riem. Je klikt de maxi cosi vast en hij zit ook Vast :D. Mag wat kosten, maar is het zeker waard. Voor onze 2e auto is ook al eentje besteld (manlief brengt de kleine straks smorgens weg en ik haal m op, dus dan is een tweede wel erg handig)

-melkpoedertoren ook heel erg fijn
    Sowieso voor onderweg, maar ik gebruik hem thuis ook voor al van te voren de juiste hoeveelheid poeder af te meten, en dat hoef ik dan maar in het flesje te kiepen en schudden maar :D
    - de bambino sokjes van de kruidvat zijn inderdaad super. Hier bleef ook geen enkel sokje zitten, op aanraden van de kraamhulp die van bambino gehaald en geen blote voetjes meer

6. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    aanrader: een hele stapel spuugdoekjes en een tepelhoedje. Dat is de redding van de borstvoeding geweest hier. Rompertjes van de hema en bambino, ook de sokken van bambino. Een goede kinderwagen, dus testen in de winkel wat je prettig vind en niet op het uiterlijk alleen kopen.

miskoop: een setje flanellen luiers, flessen van avent, boxpakjes.

7. Humava

Humava Niet meer actief

Thnx voor de tip van de sokjes van kruidvat!! ga er gelijk heen om te kijken of ze ze hebben, ik word namelijk gek van die sokjes die de hele tijd uit gaan.

8. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grappig, ik heb ze ook gekocht (deze week weer in aanbieding bij Kruitvat, 3 voor 2,79) omdat ik op dit forum er zoveel positieve berichten over gelezen heb! (ons kindje moet nog geboren worden, dus kan nog niet beamen of ze echt de beste zijn, maar dat hoop ik wel, want ik heb flink ingeslagen :D)

9. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind de sokjes geweldig alleen gooi ik de witte bij de 60 gradenwas en in de droger en die kunnen nu nog maar net (0-6 maanden). Hoorde een vriendin er ook over dat ze in de wasdroger flink krimpen. Dus mocht je ze in de droger willen gooien dan kan misschien het handig zijn een maatje groter te nemen. Bij mijn dochtertje zaten ze vanaf de geboorte al heel mooi.

10. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Voordeel van de winter: Hier een maillot onder de broek aan. De broek kroop steeds omhoog en de sokjes gingen uit. Zeer irritant. Zal die van de kruitvat ook eens proberen.

Hydrofieldoeken véél te veel van gekocht... 3 had voldoende geweest. (gebruik ze alleen om af te drogen en verder nergens voor..

Badje nooit gebruikt (pas nu hij kan zitten gebruik ik em onder de douche :)

Daarvoor als baby altijd een verschoonkussen van plastic gebruikt. Ideaal!

Kleertjes gewoon van marktplaats. Ze hebben het zo kort aan!

11. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de eerste hapje zijn slabbetjes die je aan de achterkant moet vastmaken fijn! Een slabbetje dat helemaal onder geknoeid is, wil je niet over het hoofd heen halen, anders zit zijn hoofd alsnog vol hihi :)
    En gefriemel over zijn hoofd vind hij niet fijn!
    Hier dus twee setjes van de gekleurde HEMA slabbetjes gekocht!

12. Humava

Humava Niet meer actief

Nou ik heb ze ook gekocht hoor en ze zijn idd helemaal geweldig!! Heb ze niet in de droger gehad, gewoon op de verwarming laten drogen dus ze zijn (nog) niet gekrompen

13. Onje

Onje Niet meer actief

Aanraders;
    Voedingstorentje, thermosfles, flesje koud water op je nachtkastje.
    Bij de eerste de beste kik maakte ik dat flesje klaar en zodra hij wakker werd fles erin en weer slapen.

Wipstoel ontzettend veel plezier aan gehad zeg.

Afraders is per persoon/baby verschillend dus die heb ik niet echt.
    Magnetron steralisator staat samen met de kruik (winterkindjes) ongebruikt in de kast.
    Ach wie weet voor de 2e!

14. Lac

Lac Actief lid

14 jul 2011
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb veel gehad aan deze rubriek dus nu mijn inbreng:

afraders:
    luieremmer met cassette systeem, gewoon een gewone luieremmer is veel handiger en goedkoper
    navelbandjes, niet gebruikt, ik snap niet dat ze uberhaupt nog te koop zijn, waarschijnlijk alleen voor stommerts zoals ik die denken dat ze dat nodig hebben en dat voor de geboorte aanschaffen
    rompertjes van de prenatal (te klein gat voor het hoofd bij mij)
    nuby fles die neptepel fles slaat nergens op, de melk komt er veel te snel uit en heeft niets te maken met echt uit de borst drinken, het was verslikken en proesten, dus na 1 keer weg ermee. (en het was al een krijgertje van iemand anders bij wie het ook een flop was)
    zwangerschapscursus

aanraders:
    magnetronsterilisator
    ardo kolf
    hydrofielluiers heel veel overal voor te gebruiken
    rompertjes van de hema
    avent natural flesjes, geen speenverwarring en net zoveel moeite doen als met borstvoeding
    veel goedkope flesjes kopen om borstvoeding in te vriezen geen bewaarzakjes of dure avent bakjes kopen, nergens voor nodig (moedermelknetwerk.nl)
    waskussenhoezen en waskussen van de hema (friendz (vd) past niet op hema waskussen)
    marktplaats voor kleding (zeker de eerste maatjes, dat gaat gewoon veel te snel om veel geld aan uit te geven)
    borstvoedingscursus volgens als je borstvoeding wilt gaan geven nog tijdens je zwangerschap
    zwangerschapszwemmen

15. JessieS88

JessieS88 Lid

19 jan 2012
    57
    0
    6
    Aanraders:
    - Veel hydrofielluiers van de hema. Begon met 12 maar greep steeds mis in de kraamweek. Daarna dus snel bij gehaald.
    - Waskussenhoes hema als hoeslaken voor wieg ( ovaal 40x70) en kinderwagen.
    - Avent natural flessen
    - Stretch romper hema
    - Boxpakjes, heerlijk. Onze kleine meid heeft nooit blote voetjes en beentjes. En geen omhoogruipend shirtje.
    - 2kruiken. Ons meisje kon zich moeilijk warm houden, dus veel gebruik van gemaakt.
    - Jollein wikkeldoek voor in de maxi cosi
    - Jollein waskussenhoezen, passen goed om bebe jou waskussen. Koop er genoeg. Wij hadden er 3 maar heb er gauw nog 2 bij gehaald. Veel ongelukjes hier.
    - maxi cosi mura 4. Rijd tot nog toe heerlijk.
    - difrax thermotasje voor fles.

Afraders:
    - rompers zeeman. Lekker goedkoop maar maat 50/56 valt als op zn minst 62.
    - tummytub, nog maar 2x gebruikt. Gbruik liever gewoon badje.
    - medela calma speen. De kleine verslikte zich steeds.

Verder kan ik even niks bedenken

16. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    + INBAKEREN!!! Wat een rust brengt dat. Bij een evt tweede ga ik dat vanaf het begin doen!
    + tiny love mobile boven de box

(bovenstaand zijn echt mijn twee aanraders)

+ heeeel veeeeel tutjes op voorraad. Mini heeft grote zuigbehoefte, en natuurlijk waren we DE tut kwijt midden in de nacht. Nu zo'n 5 overal en nergens liggen
    + rompers van de HEMA
    + Wonderpotje (voor ALLES) van Oriflame
    + verschoningsmatje voor onderweg
    + die stapelbakjes vd HEMA voor poeder
    + Joolz Day..Wat een super wagen!
    + nutrilon HA...Bij de standaardversie heeft mini 3 dagen niet gepoept
    + muziekje bij het bedje...Wilde er eigenlijk niet aan. Maar nu vallen z'n ogen al dicht bij de eerste toon
    + lekker warme zachte badjas voor de nachtvoedingen, en een goede stoel om in te zitten
    + venkelthee...klein beetje door z'n flesje en z'n darmpjes zijn echt veel rustiger. Lijkt....
    + curanol....aiiii ik had echt de grootste aambei ever. En dat spul helpt dus echt supersnel. Helaas niet zomaar verkrijgbaar. Onze vk had het wel.
    + oei ik groei...Ik krijg kippenvel van de term 'sprongetje' maar het klopt vaak wel. En om mijn onzekrheid weg te nemen is het een fijn boek, al neem ik het niet TE serieus

- luiers van de Etos. Ben eigenlijk best wel fan van Etos..Behalve dus van de luiers
    - alles van zwitsal. Vieze gore penetrante lucht en ik krijg er uitslag van. No way dat ik dat op mini smeer
    -teveel verzorgingsproducten. Je gebruikt maar zo weinig en je merkt pas wat je fijn vind als je mini er is. Koop dus alleen het hoognodige zoals bepanthen, en een wasgel ofzo. De rest is zo bijgekocht!
    - rompers met lange mouwen. Mini zit hoog in z'n temp. Aangezien mini een januari-kindje is, had ik alleen rompers met lange mouw gekocht. Die heb ik dus allemaal afgeknipt (die mouwen)
    - teveel kleren in 50...Heeft mini denk ik 3 dagen gepast
    - wipstoeltje. Mini wil er (nu nog) niet in. Jammer genoeg wilde ik perse die BLOOM. Hopelijk gaat mini inzien dat ie met z'n bips wel echt in een 'dure designstoel' zit ;)
    -TEveel hydrofielen. Iedereen kwaakt over die dingen. Ik gebruik ze echt alleen om af te drogen
    - spuugdoeken. Mini spuugt niet...
    - flessen van Avent. Die kleine uit de blije doos was prima...Maar wat een joekels zijn die grote...Niet fijn. Heb nu difrax
    - babyfoon met camera...Is fijn...maar niet nodig achteraf. Alleen geluid zou ook prima zijn geweest én had veel geld gescheelt
    - teveel geboortekaartjes. Tuurlijk wil je iedereen laten weten dat mini er is...Helaas wil iedereen ook op visite komen. Zit er nu nog mee....Bij een evt tweede word het aantal fors gereduceerd.
    - badje. Mini vind er geen reet aan en gaat vanaf bijna het begin mee
    onder de douche

Als ik nog meer bedenk horen jullie het nog!

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Weer wat nieuwe aanraders van mij:

+ Nuna Sena campingbedje. De grote aanschafprijs echt waard doordat het bedje ook halverwege gelegd kan worden als je baby nog klein is. Ook perfect als box te gebruiken en heel erg handig in het gebruik.
    + Diaper Champ luieremmer, perfect ding toch aangeschaft na 4 maanden met een gewone luieremmer in de stank te hebben gezeten.
    + geurvuilniszakken van de Blokker voor de luiers, scheelt echt.
    + Dentinox bij tandjespijn!

Rompertjes met lange mouwen daar slaapt ze in dus enkel een romper en broekje. Overdag gebruik ik de rompers met korte mouwen met daaroverheen een shirtje met lange mouwen.

18. KaatEhv

KaatEhv Lid

8 jul 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Gitster: ik had ook baat bij Curanol. Kon het hier in de apotheek ook niet krijgen, maar het kan ook online besteld worden. Het wordt gewoon in de brievenbus bezorgd. Makkelijk voor de kraamweek.

19. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hier was Curanol gewoon bij de apotheek verkrijgbaar.

Van de verpleegster in het zkh kreeg ik ook het advies om het via het internet te bestellen.

Hoe dan ook: wonderspul!

(Ik had direct na de bevalling al gegoogeld op iets van hersteloperaties, maar dankzij Curanol was dat niet nodig, en is alles helemaal goed gekomen.)

20. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Tip: de creme werkt nog beter in combinatie met de pillen!!

Deel Deze Pagina