Zijslaapkussen heb je alleen nodig op aanraden van de fysio bij afplatting en voorkeurshouding. Waskom: je kunt gewoon een bakje water pakken of in de wastafel wassen, als je de baby niet in bad wil doen. Wikkeldeken: in de winter zou ik voor een lekker warme gaan. Je hebt ook hele fijne van lodger geloof ik die in de mc passen. Ik had ook teveel in 50-56. Sommige dingen zijn ongedragen. Speentjes zou ik niet bij voorbaat al kopen.
Ik ben nu al achter een miskoop gekomen en ons ventje moet nog geboren worden. Hydrofiele luiers van de prenatal, na 1 keer wassen al aan het rafelen, zijn zo dun dat ze volgens mij geen druppel vocht zullen opvangen. Echt jammer. Gelukkig heb ik er ook nog van de hema, zijn wel een euro duurder per 6 stuks maar de kwaliteit is stukken beter.
Aanrader: hydrofiele slaapzak van wallaboo. Was heel erg fijn tijdens de hittegolf. Luier aan, slaapzak en mannetje slaapt lekker zonder benen tussen de spijltjes
een aanrader voor de zomer, slaapzak van Jolein. Is gewoon een lakentje, echt super met dat warme weer als je kinde toch graag iets over zich heen heeft.
Waskom bij de eerste niet gebruikt maar nu gebruik ik hem wel. Hij zat bij de badset (babydump). Los zou ik hem niet kopen, een ander bakje werkt ook...
Wij ook hoor. had gelukkig al wat maatjes 44 in huis. (wij wisten al dat hij klein was) Hij heeft heel lang maatje 50 en 56 aangehad. Hij draagt pas sinds kort maatje 62. Ik had dus heel veel setjes.
Ik heb geen ervaring met een zijslaapkussen, wij hebben onze zoon al heel snel op zijn buik laten slapen ivm afplatting van het hoofd. Maar ik kan me voorstellen dat het een fijn ding is om te hebben. Nero had na 5 weken al zichtbare afplatting van het slapen op de rug en dat zie je nu nog steeds... Een waskom had ik wel een uitkomst gevonden, maar ik gebruik nu gewoon een emmer Vooral met een klein babytje is het een gedoe om dagelijks een badje te maken. Zeker omdat ze helemaal niet vies worden. Dus ik pakte een laagje warm water in de emmer en deed eerst zijn gezichtje en handjes af en daarna zijn billen. Waskom was charmanter geweest denk ik. Wikkeldoeken heb ik nooit gebruikt. Ik had zelf tijdens de zwangerschap een stapel dekentjes gebreid en daarmee kun je een kind uiteraard ook inwikkelen. Of over hem heen leggen in de maxicosi. Je hebt echt geen speciaal ding nodig met klittenband of uitsparingen bij de benen. Een lekkere dikke, katoenen deken volstaat en is later ook nog nuttig.
Ik heb de wikkeldeken van de hema en gebruik hem elke dag! Ideaal! Ook de hydrofielluiers vd hema bevallen goed! Waskom, niet in huis en lijkt me ook niet nodig. Idd slaapzak is aanrader. Onze dochter schopt alle dekens weg en wilde pas alleen in haar bed slapen sinds we haar een slaapzak aandoen.
Afrader: kleertjes van de Zeeman. Valt niet mooi en zit niet goed. Lijkt op de hanger leuk, maar aan bij mijn kindje is het helemaal niks!
Ik vind shirtjes van zeeman juist wel fijn. Een bepaalde soort dan. Die vallen iets kleiner, dus als maat 62 van andere winkels nog te groot is, valt die van zeeman goed. Ik gebruikte het een beetje als tussenmaatje als hij bijna uit de ene maat was maar nog net niet goed in de andere zat... Beetje vaag verhaal misschien...
Mijn beste koop is de Snack Catcher. Dat is een bakje waaruit de kleintjes zelf eten kunnen pakken (rozijntjes, stukjes rijstwafel, enz) zonder morsen vanwege de deksel die erop zit. Mijn dochter is hem gaan gebruiken vanaf dat ze dit ging eten en ze gebruikt hem nu nog steeds. Ik maak hem met loops (ringen) vast aan de autostoel, buggy enz.
Hier een hele lijst hoor Afrader; -Back to nature flessen.De spenen deukte gelijk in en er kwam veel te veel melk uit. -Nuna leaf. In het begin leuk omdat de kleine makkelijk in slaap komt. Maar de leuning is niet te verstellen.Staat hier vanaf een maand of 6 al boven aangezien mijn kleine het niet leuk vond omdat hij niets kon zien doordat hij te veel lag. Voor het geld wat je betaald kan je veel beter een goedkoop wipstoeltje kopen. -Luiertas. Als de tas leeg was woog hij al een ton. Zo onhandig. Gewoon een leuke tas gekocht, dit was zoveel makkelijker. -Flessenwarmer Avent. als je het flesje langer laat zitten dan het piepje aangeef in het enorm warm. -Lodger Shelter. Niet prettig met dragen en kleine vond het ook niet fijn. -Bibi spenen. Kleine wilde ze niet. Wilde alleen combispenen van de difrax. -Boxpakjes met voetjes. Pakjes zelf te groot en voetjes erin te klein. Aanrader; -Fisher-Price Regenwoud Mobiel. Bedienbaar met afstadbediening. Beweegt zonder dat je blijft opwinden, geeft muziek en licht als je dit wil. -Babyfoon met camera. Wat een rust gaf dat. Kon ik heel de avond kijken zonder de kleine wakker te maken hihi. -Family fix voor maxi cosi. Als je weet hoe makkelijk het kan zijn wil je nooit meer geklooi met die gordels.Helaas wel duur in aanschaf. -Aerosleep. Oke niet bewezen dat het werkt tegen wiegendood maar ik sliep een stuk geruster. -Glow in the dark speen. Veel makkelijker zoeken snachts. -Pampers baby dry voor snachts. (Bijna) nooit lekkage. -Elektrische kruik. Bijna nooit gebruikt.Dacht dat het veiliger zou zijn omdat er geen water kan lekken maar een ijzer kruik is warmer en veel makkelijker in gebruik als je het mij vraagt. -Bambino sokjes. Deze blijven teminsen wel zitten. -Doodoo babiage. Zoontje is te vroeg geboren en van het geluid van de knuffel werd hij een stuk rustiger.
Ik heb heel veel aan dit topic gehad en nu kan ik ook mijn oordeel geven Aanrader: - magnetronsterelisator (ik gaf combi bv en fv en met de kolf en flesjes vond ik het erg handig dat ik hem gewoon in de magnetron kon zetten en er verder niet naar om hoefde te kijken) - flessenwarmer (voor de gekolfde bv op te warmen) - puckababy (Levi vond het heerlijk om daarin te slapen! Stiekem vond ik het errug schattig!) - heeeeeel veel spugdoekjes (Als knuffel haha) - heeeeeel veel hydrofielen! - heerlijk warme dekens van Koeka en Baby's Only - aerosleep (voor mijn eigen gevoel ) - babyfoon met camera - VSM creme voor op mijn knip te smeren, daardoor genas het (naar mijn gevoel) een stuk sneller! -Bloom stoel! Levi vond de box niets, maar hij kon heerlijk in deze stoel liggen - Quinny Zapp Xtra als buggy - Dooky voor de kinderwagen/maxicosi/buggy - Natural spenen voor op de Avent flessen.. ideaal icm bv! - overslag rompers/truitjes - rompers met lange mouw - Voedingsbh van de hema voor in het begin in te slapen - Aden & Anais grote hydrofielen (zooo zacht!!) - geurende luierzakjes Miskopen - voedingskussen (ik kon er tijdens mijn zwangerschap niet mee slapen en met voeden vond ik het ook een crime! Twee gewone kussens naast me en hoppa!) - neuspeertje (Nooit hoeven gebruiken) - zoogcompressen (niet nodig gehad) - slofjes, Levi had alleen sokjes aan, die slofjes vielen telkens uit! - Kruiken (niet nodig gehad) - badzitje.. paste niet in het badje! - parasolletje past niet goed op de buggy Mocht me nog meer invallen, dan plaats ik weer een berichtje!
Ik vind het zo grappig dat iedereen altijd hydrofieldoeken aanprijst. Daardoor had ik er dus 30 gekocht voor de bevalling en ik gebruik ze echt nooit. Van ellende toen maar ze gebruikt in haar bedje als extra ondergrond maar dat is ondertussen ook onzin want ze spuugt nooit. Dus echt zonde van mijn geld. Ik zou zeggen, koop er 5 ofzo en blijkt dat je ze wel veel gebruikt dan kun je ze snel bijbestellen bij bol ofzo.
Hier gaan er een heleboek doorheen hoor. Bij het afdrogen meestal wel twee. Verder als doek over mn schouder bij boertje laten. Onder hoofdje in wieg en kinderwagen. Een in de luiertas. En voor de oudste gebruiken we ze ook nog wel eens
Ja ik begrijp heel dat hydrofielverhaal ook niet. Gebruik de mijne ook nauwelijks. Afdrogen doe ik gewoon met een handdoek. Daarvoor zijn die dingen toch?
Ik vind hydrofiel veel fijner afdrogen, vnl in hoekjes van liezen, achter/in oren etc. En dan heeft mijn zoontje niet eens veel buddha plooien ofzo. Gebruik ze nog steeds, nu vnl de grote variant van Aden and anais of jj cole.
Ik heb wel een waskom. Is een plasic ding met twee bakjes, zat bij het badje. Voor een lekker opfrisbeurtje gebruik ik deze.
dito ... bij ons noemen ze dat tetradoeken ... klinkt zo vies! klinkt gemakkelijk in gebruik, maar ik gebruik ze niet ...