grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussion in 'De babyuitzet' started by mamavanshawn, Jan 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minou 78

Minou 78 Actief lid

Jan 11, 2013
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een geweldig topic voor aanstaande ouders. Ben op pagina 85 maar ik heb nog genoeg tijd om alles door te nemen. Thanx mama's!!!!

2. Marloescha

Marloescha Actief lid

Feb 23, 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Geen idee. Ik heb nu de sensitive van de Aldi. (wit) Die vind ik dan nog wel gaan. De rode ruikt nar framboos, tenminste dat zou de bedoeling moeten zijn. bah
    En anders heb ik heel veel microvezel doekjes van de action en hydrofiel washandjes. Nat maken en poetsen maar!

3. Marloescha

Marloescha Actief lid

Feb 23, 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Reistubes wasmiddel. Ik heb ze van het kruidvat :D kost in verhouding geen drol.
    Super goed om je vieze rompers (bv poep) even in een sopje te zetten.
    Werkt bij mij beter dan welk wasmiddel wonder.

4. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

Feb 24, 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Ikea knoeishorten. Ze zijn er alleen in het blauw en rood. Zitten mouwtjes aan. Dus geen vlekken meer in de kleertjes of op het mouwtje als E toch even langs hun mondje gaan. Gewoon op 60graden en daarna in de droger. Zijn ze niet meer waterdicht even de strijkbout erop en ze kunnen zelfs soep eten zonder vieze kleren.
    En ook belangrijk ze Zijn echt niet duur! Denk dat ik er 10 heb. Ik heb ze gebruikt vanaf een maandje of 6. En hij os nu 26 mnd en gebruik E nog.

5. Tigerbunny

Tigerbunny Nieuw lid

Oct 14, 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is ondertussen bijna 10 maanden, en aangezien ik heel veel aan deze topic heb gehad, plaats ik hier ook even mijn (weliswaar Belgische :) ) ervaringen:

Aanraders:
    *met stip op 1: luieremmer angelcare - hebben 2 stuks (boven en beneden), werkt met pedaal en geeft geen geurtjes
    *neusreiniger béaba: werkt op batterijen en is al heel veel gebruikt bij verkoudheden na spoelen neusje (geen geklungel met neuspeertjes)
    *familyfix basis voor maxi cosi cabriofix: niet alleen superhandig omdat je geen autogordels hoeft te gebruiken, maar volgens test aankoop ook veiliger bij ongelukken (door isofix-systeem, dus elk isofix-systeem, ook bij andere merken)
    *voedingskussen (of positioneringskussen): wordt nog dagelijks gebruikt bij geven flesjes, zowel door mezelf als door mijn man. Was ook zeer handig bij geven BV.
    *babyfoon met camera (vooral voor mijn eigen gemoedsrust)
    *joolz kinderwagen (speciaal gaan kopen in Nederland :)) In het draagmandje heeft hij de eerste maanden ook geslapen. En met de buggy kan je gewoon tegen een tafel rijden, hij zit meteen op de goeie hoogte (handig voor als er geen kinderstoeltjes ter beschikking zijn)
    *misschien ook een beetje een rare: advies van een lactatiedeskundige: is mijn eerste kindje en ik wist niets van BV
    *béaba kabouterlampje: sinds geboorte nog elke nacht in gebruik (enige nadeel is dat hij lange nachten niet haalt)
    *we zijn ook fan van de eetstoel bloom fresco. Wel prijzig, maar ook hier kon hij vanaf dag 1 in het kuipje liggen (wel best een zacht dekentje onderleggen), je stelt hem op hoogte, en hij heeft ook wat te zien.
    *als goedkoop alternatief (ook om buiten te eten): ikea stoeltje (in kleine plaatsen moet je wel opletten dat je niet over de naar buiten staande poten valt) - ook heel handig om mee te nemen, gewoon poten uit halen
    *magnetron sterilisator
    *een inbakerdoek, wij gebruiken hiervoor de lodger, daar sliep hij ook 's nachts in en werd hij rustiger van
    *genoeg slabbetjes, kan je nooit teveel hebben (nu begint hij wel de slabbetjes met velcro van zijn nek te trekken, dat gaat moeilijker met de drukknoopjes)
    *verzorgingstafel met uitschuifbare lades (overzichtelijker)
    *mobiel tiny love: met deze muziek viel hij makkelijker in slaap
    * baby bjorn wipstoeltje, hebben we mogen gebruiken van vrienden, en daar zit hij nu ook nog in
    *poedertoren + afdruipboom
    * fopspeenklemmetjes
    * aerosleep (zowel matras, laken als doekje voor maxi cosi - ik moet er wel bij zeggen dat mijn zoontje heel vlug zweet)
    *badspeeltjes

Onze miskopen:
    *badzitje voor in klein badje (onhandig ding)
    *draagdoek niet zoveel gebruikt (maar dat kan ook aan mij liggen)
    *nuna leaf : hier hijft hij in het begin wel ingezeten, maar je kan het niet van hoogte verstellen
    *opvouwbaar badje: wij hadden al een gewoon, en dus opvouwbaar enkel gebruik voor vakantie - nu kan hij al mee in het grote bad
    *bumbo-seat: hier wordt hij echt kwaad in, hij zit met zijn beentjes vast en vind dit niet leuk
    *nuby-flesjes: lekken
    *speeltapijt: mijn zoontje had een hekel aan liggen
    *rompertjes met lange mouwen

6. pinda17

pinda17 Lid

Nov 5, 2011
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aangezien ook ik erg veel aan dit topic gehad heb, komen hier mijn persoonlijke aan- en afraders:

+
    - Knuffel met muziek: deze heb ik tijdens de zwangerschap Al regelmatig laten horen, ze word nu nog helemaal rustig van het muziekje
    - Voldoende hydrofielen vond ik handig, zodat je niet alles na 1x badderen/eten alles in de was hebt.
    Gewoon de witte vd Hema vond ik fijn en voor de afwisselingdie met een printje.
    Die van ikea zijn ietsjes groter en zijn ook prima.
    Zelf heb ik ook nog hele grote van aiden en anais, dat zijn mijn favorieten. Heb die in de eerste weken ook gebruikt om ze lekker stevig in te wikkelen als ze onrustig was. Over de kap vd wagen tegen de zon, of als kleedje om buiten op te liggen.
    - Stretchrompers vd Hema. In de kleine maatjes zijn de overslagrompers ook heel fijn. Gewoon wit is prima, kun je in de chloor zetten als ze heel smerig zijn. Ik had ook veel lange mouwen,
    s even handigheid in krijgen, maar dan wel lekker warm.
    - Minimaal 3 aankleedkussenhoezen, lakentjes en hoeslakens
    Dan heb je altijd iets als reserve
    - Dekens had ik dan weer teveel, 2 is genoeg.
    - makkelijke zachte broekjes en shirtjes, ik heb eigenlijk geen ppyama gebruikt, ze sliep gewoon in haar zachte pakjes.
    - Dik gevoerd vest ipv.winterjas, het is allemaal al gepriegel.
    - Bambino sokjes
    - balneum badolie, verder vakantie/proefverpakkingen van zwitsal, natusan en weleda om te kijken wat t beste beviel.
    - Badstof hoes voor in de maxicosi als het heel warm is.
    - Draagzak van ergo baby. Vind het jammer dat ik deze pas na 3 maanden heb aangeschaft, fijn als je je handen vrij hebt.
    - flesjes van avent. Ik had verschillende flesjes, uit die babydozen. Uiteindelijk begreep ze deze het snelste/beste

Als je borstvoeding geeft:
    - Mama pads; soort siliconen pads die verkoelende werking hebben omdat ze in de koelkast bewaard kunnen worden.
    - Medela swing maxi
    - Zoogcompressen van natusan, die zijn lekker zacht
    - Stretch topjes van de zeeman ter afwisseling voor mijn voedingsbh
    -Mammae voedingsbh, wel prijzig maar ziet er mooi uit!
    - Stretch hemdjes van de Hema. Kun je je bh opzij, hemdje omlaag en shirt omhoog zodat je niet met n blote buik zit.
    - zakjes van vaculess om melk in te vriezen, neemt weinig plek in.

-
    - Hydrofiel washandjes gebruikte ik in het begin bijna niet, nu wel elke dag, dus niet helemaal een miskoop.
    - Kleine slaapzak. Pas sinds ze draait gebruiken we slaapzak, daarvoor lakentje en dekentje.
    - Veel te veel zwitsal (gekregen) Ze gaan maar 3x per week in bad, je doet dus heel lang met die verpakkingen!
    - fopspenen: ze wilde dr gewoon geen...gelukkig had ik.er ook geen gekocht, in die babydozen zitten er genoeg.
    - Stijve kleertjes en vestjes met capuchon voor binnen.

Voor de rest had ik me hier best goed ingelezen...;) dus weinig echte miskopen!

7. Eulalia

Eulalia Fanatiek lid

Oct 17, 2012
    1,058
    949
    113
    aanraders:

- stokke newbornset, fijn om je kindje ook nu al bij het eten te betrekken en handig wanneer ze onrustig is om snel die speen weer terug te stoppen tijdens het eten.
    - tiny love sooth n groove boxmobiel, op batterijen dus hoef je niet steeds op te winden en 18 melodietjes waardoor je er niet gek van wordt.
    -kruidvatluiers, door het elastiekje bovenin een van de weinige luiers die spuitpoep redelijk binnen houd. Etos daarentegen echt drama!
    - baby bjorn wipstoel, ideaal ook om mee te nemen en zeer groot voordeel dat heel die hoes in de wasmachine kan.
    - steco babymee, ik ben lekker mobiel en vervoer mijn baby toch veilig, ik fiets vaak met de hond, nu kan de kleine gewoon mee, scheelt enorm veel tijd.
    - weleda crème, lekker vette creme en ruikt heeeerlijk, ook de weer en windbalsem vind ik erg fijn!
    -draagdoek, heerlijk om mijn kindje te dragen en zo dichtbij te hebben, wanneer ze onrustig is doe ik haar erin en kan ik toch mijn eigen dingetjes doen!

miskoop:

voedingskussen, geen idee wat ik ermee moet.
    verder eigenlijk niet echt iets waarvan ik denk dit gebruik ik niet en heb ik toch gekocht.

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Aanraders;

Een goede kinderwagen
    Wipstoeltje
    Speelboog
    Muziekmobiel
    Badzitje

Afraders;
    Hydrofiel doeken
    Verschoningskussen
    Slaapzak
    Spijkerbroekjes

9. Eki

Eki Fanatiek lid

Jan 20, 2012
    2,127
    1
    36
    #2909 Eki, Oct 14, 2013
    Last edited: Oct 14, 2013
    Onze uk is nu 4 maanden, maar kan hier toch al wat wegzetten :)

Wel:
    Draagzak, met stip op 1! Vind de bondolino een heerlijke zak, stevig en ergonomisch, maar geen gedoe met knopen.
    Slaapzakjes, voor als je kleine ervan houdt om de dekens van zich af te schoppen.
    Een 'Dookie' voor bij de maxi cosi/wandelwagen. Fijn tegen de zon/wind/onrust en vreemde mensen die boven de wagen gaan hangen ;)
    Zwitsal, hmmm!
    Badzitje, tegen de lamme arm.
    Dr brown flessen. Lekken nooit, tegen krampjes en spugen en voor hard zuigende babys (hier 1 die zich half verslikt in een avent fles).
    Magnetron sterilisator, geweldig ding, scheelt zoveel werk!
    C&A babynest voor in de maxi cosi, heerlijk zacht en warm.
    Pittenzakjes om het bedje voor te verwarmen voor een koukleumpje :)

Niet:
    Flessenwarmer, wat een onding, deed er 20 min over ;)
    Waskommetje, 1x gebruikt, daarna nooit meer.
    Hydrofiel washandjes, amper gebruikt.
    Iets voor de eerste week: navelverbandjes (van die stoffen dingen). Stond in mn kraampakket-lijst, maar was helemaal niet nodig volgens de kraamverzorgster.
    Slabbertjes met klittenband, blijft na een paar keer wassen bij de meeste niet meer goed plakken.

10. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

Jul 29, 2013
    2,180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Miskoop:
    - Babyfoon... zodra onze dame geluid maakte op de babykamer, konden wij dat overal in huis gewoon horen zonder babyfoon
    - Avent flessen, difrax flessen, hema flessen.... mijn dochtertje dronk alleen maar uit Tommy Tippee flessen, hoezo een lastige drinker

Beste aankoop:
    - wipstoel met trilfunctie... wat een geweldige uitvinding
    - het beertje van V-tech... haar grootste vriend

11. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    welk wipstoeltje heb jij?
    Ik had deze van Chicco in gedachten, maar dit is zonder trilfuntie en baby past erin tot 9kilo

12. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

Jul 13, 2012
    923
    46
    28
    Female
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Wel:
    Mobiel boven de box, onze vent is er helemaal gek op
    Puckababy
    1 2 3 speen van kruitvat superrr handig
    Hydrofiele luiers
    spuugdoekjes
    babycam, zo vreselijk handig.. en gerustellend
    Difrax bevalt hier btw prima
    Wipper vind ie geweldig
    Boxpakjes & overslag rompers

Niet:
    Flessenwarmer, duurt echt veeeeel te lang
    draagzak (vind ie echt helemaal niets)

13. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Geweldig topic. Heb al wat dingen van het uitzetlijstje gestreept, omdat ze weinig gebruikt worden. Na de bevalling snel dingen bijgehaald, denk ik dan maar als het toch nodig mocht zijn. Ook wat dingen toegevoegd aan het lijstje. Ga binnenkort met mijn man en een aantal weken daarna met mijn schoonzusje winkelen. Gaan zeker babyinkopen doen :D
    Nog meer tips zijn welkom, 292 pagina's valt toch best mee ... ;)

14. ml0605

ml0605 Lid

Nov 3, 2013
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Geen echte miskopen, alleen aanraders!!

- sangetic luieremmer
    - overslagtruitjes
    - voedingskussen
    - box met lade voor spulletjes
    - philips avent babyfoon met camera
    - dr browns flessen

15. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Tijdens zwangerschap hier meegelezen, nu mijn eigen ervaringen na 4,5 maand!

Alle algemene aanraders staan er al, dus mijn specifieke aanraders:
    - Wikkeldeken van hema met gaten voor autostoel, 13 euro. Heeft de eerste 4 maanden standaard in maxi cosi gezeten, geen jasje, maar dichtvouwen en klaar. http://www.hema.nl/winkel/baby-en-kind/onderweg/accessoires/wikkeldeken-(33390004) Nu in de winter vervangen voor maxi cosi voetenzak. Brengen en halen bij KDV gaat veel sneller dan telkens een jasje aan/uitwurmen.
    - Luieretui voor 1 euro bij Wibra.
    - Luierzakjes van de Action voor poepluiers.
    - Kinderkledinghangers van Ikea, fijner formaat (voor bijvoorbeeld slaapzak) dan de baby-hangers.
    - Ladeverdeler van de Ikea voor de bovenste la commode. Handige vakjes voor vanalles! Ook mandjes van de Action voor in de kast of commode voor iets meer orde (ik heb er 1 voor sokjes en 1 voor maillots)
    - Klein thermoskannetje als je op locatie flesvoeding geeft
    - Ik heb hydrofielen van de Hema en Baby-dump eigen merk. Die van de baby-dump die in een pak zitten van 6, 2 wit, 2 printje, 2 kleur, die zijn superzacht! Zelfde voor die washandjes. Alleen de pakken met printjes. De standaard witte pakken zijn net zo 'hard' als de hema hydrofielen. Overigens gebruikte ik ze in het begin heel veel (spugen in bed en box), veel gekocht, maar nu na 4 maanden liggen ze niks te doen in de commode (afdrogen 2x per week, en eentje in bed).
    - Bumbo stoeltje voor onder de douche vanaf 3 maanden. Badje gebruik ik daardoor al snel niet meer
    - 'Kruidvat zemelenbad' vond ik fijn om lijfje + haartjes mee te wassen. Ruikt lekker, niet te overheersend, en droogt huid niet uit.
    - Deryan slaaptentje. Makkelijker mee te nemen dan campingbedje of reiswieg (twee keer naar auto lopen) als je op bezoek gaat en kindje moet slaapje kunnen doen.
    - Tiny love symphony in motion muziekmobiel (niet opwinden, draait 10 minuten, 4 soorten bewegingen)
    - De bekende Nijntje boekjes. Vanaf 3 maanden al leuk voorlezen!
    - De onderleggers uit je kraampakket kun je nog gebruiken om je kind onderweg mee op te verschonen ipv zo'n verschoonmatje wat dikker is/meer ruimte inneemt.

Afraders:
    - Speciale luieremmer, niet gehad, niet gemist.
    - Kijk of je 2 kruiken kunt lenen.
    - Magnetronsterilisator. Fijn, maar na eerste maand niet meer gebruikt, had ook zonder gekund.
    - Flessenborstel. Ik gebruik de Avent flessen en die kunnen heel fijn met afwasborstel.
    - Luiertas. Achteraf gezien had ik net zo goed 1 van m'n tassen kunnen gebruiken die ik al heb, verschoningsmatje gebruik ik niet, hoesje voor flesjes zijn de klein, dus wat overblijft is een gewone tas.
    - Teveel kopen. Ik heb 3 boxkleden, maar 2 was genoeg. Ik heb 3 badcapes + 1 wikkeldeken, maar 2 was genoeg. Lakentjes heb ik er 3, maar 2 was genoeg. Ik heb 25 hydrofielen, maar 15 was genoeg. Veel kleertjes vind ik daarentegen wel fijn, die gaan er harder doorheen in de was!

Specifieke aanraders van de Zeeman:
    - fleece dekentje 80x80 cm of iets dergelijk voor 2 euro. Handig formaat voor erbij!
    - de rompers met drukknoopjes bij de hals. 5-pak korte mouw voor 10 euro, of lange mouw los 2,50. Deze rompers vond ik eigenlijk nog fijner (de hals, en lekker katoen) dan de vaak genoemde Hema stretch rompers. Ook rompers van C&A (5 voor 6,90) hebben een fijne prijs-kwaliteitverhouding.
    - sokjes (niet de oprolsokjes, die zijn waardeloos, de dunne katoenen erg fijn), 2 paar voor 1 euro. Vergelijkbaar aan de vaak aangerade Bambino sokjes (die zijn 3 euro per 3).

Alles aan flessen, fopspenen, billendoekjes, luiers, zalf etc:
    - Zelf uitproberen, verschilt echt per kind! En je eigen voorkeur.

Veel uitzoekplezier!

16. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    2,195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Onze miskopen:
    * De voetenzak van de maxi cosi mura, wat een onding, hebben inmiddels een lodger bunker besteld, hopelijk bevalt die wel.
    * de handy sitt van stokke, ook een rot ding, het is dat we hem gratis hebben gekregen bij aankoop stoel, we dachten nog, misschien handig voor buiten, maar past op bijna geen stoel, veel stoelen hebben te hoge rugleuning.
    *Slabbers voor over het hoofd vind ik ook niet prettig.
    * kleding maatje 50, ligt nog nieuw op zolder, paste niet;)

Echte aanraders:
    * Familyfix, klik en go:p
    * Snoozebaby wikkeldeken, ideaal voor thuis maar zeker voor bij cb of kinderarts.
    * Extra aankleedkussen voor beneden.
    * snelle thermometer, kruidvat.
    * Stretch rompers hema.
    * Puckababy the bag slaapzak, wij hebben die vanaf 6 maand, duur maar heerlijk!
    * Omslagdoeken, ideaal om vanaf badkamer kindje mee te nemen naar slaapkamer om daar aan te kleden, helaas hebben wij geen ruimte in badkamer voor extra commode.
    * By kay draagdoek. Heb een 'gewone' en een geweven denim.
    * Thermosfles + voeding bakje 3 vaks, voor als je flesvoeding geeft en je op stap gaat, maar ook heel handig voor de nacht, wij kunnen 's nachts de fles boven klaar maken.
    * voedingskussen! wij hebben er zelfs 1 boven en 1 beneden, ook handig voor geven fles, kindje op de arm word anders best zwaar. En in begin kon dochter er ook heerlijk op liggen met hoes verschoningskussen erom.
    * boxmobiel Tiny love, met afstandsbediening en op batterij.
    * speelkleed ikea.
    * losse babygym 3 in 1. Is lang te gebruiken, eerst om onder te liggen daarna als laag en hoog speeltafeltje.
    * lepels nuby, hot spoon, niet vanwege de warmtegevoeligheid maar fijn model.
    * avent stomer en blender. Vooral voor de eerste hapjes heel handig, doe nu nog vaak de groente daarin en aardappels/rijst/ vlees in de pan.
    * bewaarbekers voor voeding voor in de vriezer! hebben een hele lade potjes groente en fruit op voorraad.
    * silly Billy slabbers! daar gaan vlekken tenminste weer uit! veel andere kunnen we echt niet meer gebruiken als er anderen bij zijn. Met mouw is ook ideaal.
    * stokke tripp trapp stoel, zit ze veel beter in als stoelen bij de opa's en oma's. De Newborn set was ook wel handig voor begin, maar meer omdat we hem konden lenen, had hem anders denk ik niet gemist.
    * playtray voor de stokke stoel! Kunnen we haar ook eens met een koekje bij de zithoek zetten.
    * mandjes voor in lade commode, van ikea, blijft het beetje geordend.
    * drijfmatje voor in bad, easy bath, heerlijk om samen in bad te gaan, dochter kon helemaal ontspannen.
    * als je een bad hebt en kindje kan zitten de badring.

Qua speeltjes voor als ze klein zijn is een knisperboekjes een echte aanrader, ze vind hem nog steeds leuk, en kon er al wat mee toen ze een week of 5 oud was.

Hydrofielen, vind die van ikea en hema het fijnst, prenatal kreukt heel erg en zijn wat kleiner.

17. logo

logo Niet meer actief

Kiwi25 zou je de link nog een keer willen plakken van de deken? Hij doet het nu niet. Alvast bedankt!

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @logo even bij de hema zoeken op wikkeldeken :p --> HEMA wikkeldeken
    Dit is de blauwe maar t is er ook in t roze.

En alle dames die hier posten ENORM bedankt. :) Het is natuurlijk ook erg persoonlijk wat je wel en niet handig vind, maar ik vind het erg fijn te lezen wat mensen ervaren.

19. logo

logo Niet meer actief

Dank je!

20. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Op dit moment is de tricot-slen de beste aankoop :D Gekocht via marktplaats om het dragen te proberen, en maar goed ook! Zoonlief wil alleen maar bij ons zijn, anders huilt hij echt van 8 tot 23 uur... Zo heb ik even m'n handen vrij (wel zo makkelijk met een peuter in huis)
    Vanmiddag komt de Bondolino binnen, lijkt me nog veel makkelijker!

Share This Page