grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussion in 'De babyuitzet' started by mamavanshawn, Jan 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik was ook blij met draagzak vandaag, 5 minuutjes lopen naar 1 winkel: lekker saampjes onder de paraplu!

En hoe kon ik de Easybase vergeten... Die is zijn geld misschien nog wel het meeste waard van alle producten! (als je regelmatig de auto pakt)

2. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Na 2,5 maand durf ik ook mijn bijdrage wel te leveren aan dit topic :D

Aanrader:
    aankleedkussen hoezen (2 gekocht, maar nog 2 bijgehaald, want er wordt regelmatig over heen gepiest/gepoept :) )
    wikkeldoek met gaten voor maxicosi! (jasjes aantrekken, zeker over kleertjes met lange mouwen... geen succes!)
    LUIERS! Echt, als je een aanbieding ziet (zoals nu bij de kruidvat) inslaan! Ze vliegen er doorheen, hahaha!

miskopen...
    veel te veel spuugdoeken, onze dame spuugt nooit :)
    baby sokjes! (dame met grote voeten denk ik, want de sokken 6-12 mnd passen wel!)
    fopspenen... Onze dame wil ze niet, alle merken in huis inmiddels, mevrouw verkiest haar duimpje, haha!

3. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,256
    1,178
    113
    Female
    Noord Holland
    Na een maand kan ik ook wel vertellen wat mijn persoonlijke miskopen en aanraders zijn..

Mijn aanraders:
    - Avent flessen + fopspeen
    - Joolz kinderwagen
    - Magentronsteralisator (bambino 9 euro kruidvat;))
    - Phillips babyphone
    - Etos badspulletjes
    - Hydrofiel luiers/washandjes + badcapes + spuugdoekjes
    - Voedingskussen
    - Luierzakjes met geur
    - Wikkeldoek hema (voor de maxicosi)
    - Wippertje
    - Thermoskan + friso bewaarbakje voor 4 voedingen
    - Bepathen créme
    - Kruik (verwarm ik het ledikant mee voor of de kinderwagen)

Mijn miskopen:
    - Difrax flessen/spenen
    - Badzitje

4. Ior

Ior Niet meer actief

Aanraders
    Voedingskussen hema
    Hydrofiel luiers hema
    Babygym
    Badstoffen wikkeldoeken
    Rompers hema
    Extra thermometer
    Bewaarbus van rosti mepal voor flesvoeding

Miskopen
    Kleertjes babydump (vallen kleiner)

Flesjes bevallen hier van difrax, avent flessen drinkt hij te gulzig uit. Ook de fopspeen van difrax wil hij alleen maar hebben. Dit is per baby heel verschillend dus haal niet van 1 merk veel in huis.

5. rums

rums Niet meer actief

Ik heb nog een aanrader en dat is de puckababy 4 seizoenen slaapzak. Onze zoon blijft echt niet onder de deken. Het is even een investering maar dan hoef je de komende 3 jaar ook geen slaapzak meer te kopen.

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    Ik heb ook al een aantal af en aanraders.

Maar zoals zoveel is het toch wel persoonlijk:).

Aanraders:

Badzitje
    Magnetron sterilisator
    Brede difrax flessen
    Bibi spenen (andere pakt ze niet)
    Muziekmobiel
    Stokke newborn set (en uiteraard de stokke stoel zelf) heel gezellig om tijdens het eten nu al haar erbij te hebben.
    Draagdoek van bkay
    Pampers luiers
    Luierzakjes van action
    Thermoskan

Afraders:

Flanellen doeken
    Sokken van de action
    Teveel verschillende flessen en spenen.

En wat ik ook een grote aanrader voor de kraamweken vind zijn geboorte koekjes van geboortekoekjes.nl ze zijn heel lekker en ook heel makkelijk!

Voor andere dingen zal ik later pas achterkomen of ik het handig vind of niet:p.

7. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Moet je alleen geen warmbloedig kindje hebben ;) onze dochter zweet zich rot in dat ding...

8. rums

rums Niet meer actief

Die vanaf 6 maanden? Jammer, vind het een ideaal ding vanwege de 2 zakken in een en het combineren.
    Of bedoel jij de zak voor nieuwgeborenen?

9. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant

Die vanaf zes maanden bedoel ik inderdaad en dan is het hier s nachts echt koud...

10. rums

rums Niet meer actief

oke dan is ze wel heel warmbloedig. Jammer dat het niet werkte tis toch een behoorlijke investering.

11. Marianne78

Marianne78 Actief lid

Feb 10, 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    Aanraders:
    Flesjes van Dr. Brown, ideaal bij krampjes en hik!
    Puckababy omslagdoek, ook makkelijk in de maxicosi.
    Bakerzak van Mum to Mum, erg makkelijk in gebruik.
    Hydrofielluiers... Ik gebruik ze overal voor.
    Goede luiertas, onmisbaar.
    BabyBjorn draagzak
    Voedingskussen, ook handig voor in de box
    Speenkoord, nooit meer zoeken naar de speen! (HEMA)
    Voetenzak voor de maxicosi; mijn dochter is van oktober en we hebben hem heel veel gebruikt.

Mijn miskopen:
    Baby hangmatje... Mijn dochter vond het alleen maar eng.
    Electrische kruik, geen handig model.
    Alle niet-Dr Brown flessen
    Avent spenen
    Flessenwarmer, nooit gebruikt
    Bergen speelgoed waar ze niets aan vindt

12. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gelukkig eerst via marktplaats eentje gekocht en voor zelfde geld weer verkocht.. Vooral de mouwen vond ze niet fijn, zou ik zelf ook niet vinden trouwens om te slapen...

Ze slaapt nu nog in haar ondergoed onder dun dekbed, kamertje is 15/16 graden ;)

13. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,858
    461
    83
    Ons meisje is morgen 5 maanden oud en ik heb nog weer wat aan- en afraders verzameld:

Aanraders
    -Newborn set voor de Stokke (zn geld hier al dubbel en dwars waard)
    -Tiny Love Princess mobiel (ze kan hier echt 40 minuten gebiologeerd naar kijken)
    -H&M rompers (rekken lekker mee)
    -Kruidvat 3-standen speen (goedkoop en supergoed voor gebruik met Nutriton, passen op de Dr Brown fles)
    -Etos Weltrustenbadje (niet duur, zacht voor de huid en ze wordt er enorm ontspannen van)

Afraders
    -Hema slaapzakken (mouwen rekken totaal niet mee, dus onhandig als je er lange mouwen onder hebt)
    -H&M pyamaatjes (vallen belachelijk groot)
    -Etos gezichtjescreme (kreeg ze gelijk uitslag van)
    -Sudocreme (smeert moeilijk uit, gebruik liever Bepanthen)

14. an86

an86 Nieuw lid

Dec 1, 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Intussen 20 weken zwanger en alle pagina's gelezen. Over kwaliteit en al dan niet gebruik kan ik dus nog niets zeggen, maar toch al enkele kleine dingen.

Zwangerschapskussen, momenteel mijn nieuwe beste vriend in bed :)
    Ga naar tweedehandsbeurzen en kijk op tweedehands sites. De kwaliteit is vaak als nieuw als je goed zoekt en je spaart pakken geld uit.

Dan heb ik nog een vraagje waarop ik in de 294 pagina's geen antwoord heb gevonden. Wel of geen babyfoon met sensormatjes ?

15. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik begrijp je vraag niet helemaal. Vraag je of je geen babyfoon nodig hebt als je een sensormatje hebt? Ik heb een sensormatje, erg tevreden over, maar daarnaast ook gewoon een babyfoon met camera. Ik vind het heel geruststellend om iets te horen als er iets is en dan de camera even aan te zetten. Zou echt niet zonder babyfoon kunnen terwijl we naast kamer zoonlief slapen.

16. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Sensormatjes worden doorgaans afgeraden. Geven vaak vals alarm. Die zou ik niet zonder bijzondere reden gebruiken.

17. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    Wat is een sensor matje? Nooit van gehoord dus t lijkt mij geen aanrader:p.

Hier een babyfoon zonder camera en vind dat prima:).

18. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,688
    2,387
    113
    Female
    Broek
    #2938 Majo1983, Dec 1, 2013
    Last edited: Dec 1, 2013
    Mijn aanraders:
    - Thermometer van de hema. Paar euro en binnen 5 of 10 seconden temperatuur! Ik had eerst een andere maar die duurde zolang, en probeer die maar eens een minuut in een bewegende baby te houden!
    - Wallaboo voetenzak voor in de maxi cosi! Zo lekker warm zelfs meestal geen jasje nodig en makkelijk baby in en uitladen.
    - Puckaboo newborn bag! Ons mannetje had zon koude armpjes en handjes. Hij bewoog zoveel dat hij altijd maar half (tot zn navel) onder de deken lag. Vanaf een week of 5 deze slaapzak en hij slaapt heerlijk en een stuk rustiger.
    - Een goede fijne kinderwagen! Gebruik die echt elke dag en hebben hier niet op bezuinigd. (Ik wandel dan ook wel veel met de hond en onze kleine man doet er ook wel zn middagdutjes in meestal)
    - Tiny love island mobiel. Hij vind hem al een paar weken fantastisch en ligt echt te spartelen en lachen in zijn box.
    - Anti berg pads van de Etos. Stinken enorm maar hielpen hier heel goed. (Alleen als je kleine last van berg heeft dus)
    - Alles van Koeka haha. Alleen de dekentjes gebruik ik op t moment dus niet maar denk als t dadelijk echt gaat vriezen dat ik ze weer tevoorschijn haal.
    - Babyfoon met video. Heerlijk om beneden te checken hoe het met hem gaat terwijl hij in bed ligt.

Afraders:
    - speentjes, hij blieft ze niet. Dus niet teveel vtv kopen.
    - teveel kleertjes maat 50. Kon hij echt maar een week of 2 aan. Ik was bang dat ik te weinig had en heb zelfs nog bijgekocht maar voor die 1 a 2 weken kan je beter een x extra wassen en een groter maatje kopen. Onze zoon was 3400 gr.
    - tummytub. Gekregen maar nooit gebruikt.
    - voedingskussen. Gekregen maar gebruik liever een gewoon kussen.

19. an86

an86 Nieuw lid

Dec 1, 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bedoel beide, dus babyfoon in combinatie met sensormatje. Bvb van angelcare. Dat geeft een alarm als je kindje stopt met ademen, is tegen wiegendood.

20. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

Jun 6, 2013
    3,850
    1,075
    113
    Welke elektrische borstkolf raden jullie aan?

Share This Page