grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamavanshawn, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

@benmarieke... ik gebruik de waskom met 2 delen ook. Wat ik doe, ik vul ze allebei met (warm) water, bij de ene doe ik er sjeep ;) bij. Dan kan ik haar eerst sjoppen met sjeep en dan met het schone water weer afnemen om het sjop eraf te halen. ;)

2. BenMarieke

6 jun 2008
    88
    0
    0
    Interieur Adviseur
    Omstreeks Drachten
    Dankje wel wendyp, ik ben alweer een stukje wijzer!

Hopelijk weet iemand anders de antwoorden op de overige vragen
    :)

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Een rubberen kruik mag je niet gebruiken ivm lekgevaar... Als je kruiken koopt (of leent) moeten het echt die metalen zijn. Ze blijven in het bedje liggen als je baby net geboren is,(in een kruikenzak en een opgerolde handdoek ertussen) en als ze de temp niet zelf omhoog kunnen houden. Jelle is van 1 juni vorig jaar en het was toen hardstikke warm, en hij heeft de eerste nacht en dag ook een kruik gehad.

De molton bedzeiltjes worden afgeraden. Stel dat de kruik toch gaat lekken (die kans is heeeel klein bij een nieuwe en bij een gebruikte kun je nieuwe rubbers kopen) dan blijft het hete water op het zeiltje liggen. En idd, wat je zelf ook al zei, verstikkingsgevaar...

Ik hoop dat je zo een beetje geholpen bent.. :D Het is maar wat lastig als nieuwbakken aanstaande moeder... :)

4. BenMarieke

6 jun 2008
    88
    0
    0
    Interieur Adviseur
    Omstreeks Drachten
    Hartstikke bedankt voor het advies! Velen maken zich eerst eerder zorgen over de aankomende bevalling, ik vind het juist spannender hoe alles verloopt als het kindje eenmaal geboren is

5. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Klopt, ik maakte me ook zorgen over de aankomende bevalling, en daarna zouden we wel weer zien. Had kraamhulp en bij intakegesprek kon ik al veel vragen over wat we wel/niet nodig hadden.

De metalen kruik wordt bij thuisgeboorte ook gebruikt om de eerste kleertjes om heen te winkelen om op te warmen, zei mijn VK. En rond wikkelt wat gemakkelijker.

Oh ja, en moltonhoeslaken is zelfde functie als molton voor volwassenen. Is het bedje minder koud. Ik heb het allemaal niet, want heb purflo matras, en dan zou ik de werking teniet doen... Dus heb alleen hoeslakentjes.

Kwam er vandaag wel achter dat de ledikantlakentjes van de HEMA niet goed over mijn matras heen passen, dus strak instoppen is er niet bij... In mijn geval dus miskoop.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat heb ik nou met de aankleedkussen hoezen van de Hema... Die dingen krimpen volgens mij in de droger en nu passen ze niet meer... Of hij zit zo strak dat Jelle in een tunneltje ligt... :) Die van Prenatal zijn veel beter! :D

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb ook de aankleedkussenhoezen van de Hema en die zijn al tig keer in de droger geweest, maar passen nog prima!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat is wel een goede tip, van dat Avent flesje! Heb ik nu niets meer aan, want ik heb dus een Medela kolf. Maar bij die Via bekers staan ook maatstrepen, kan je ook zien hoeveel je hebt. Niet tijdens het kolven, maar dat boeit me ook niet, kan er toch niets aan veranderen ;). Laatst zat mijn flesje helemaal overvol... oeps! Het ging helemaal schuimen (ventiel hangt in het flesje bij Medela).

Badje en badstandaard vond ik wel heel fijn de eerste weken. Zorg wel voor een goede stop in je badje, wij hadden er 1 met slang eraan, maar die zat niet goed vast. Meteen de babykamer weer even gedweild :D. Was wel komisch, kraamhulp deed Eva de dag na de bevalling in bad en ik rende, 15 uur na de bevalling naar de slaapkamer om handdoeken te halen en de vloer te dweilen op m'n knieen :D (heb niet zo'n zware bevalling gehad ;))
    Badje gebruiken we trouwens nog steeds, die zetten we in het grote bad. Eva vindt het echt heerlijk om te spetteren (schoppen, vindt ze altijd heel leuk, maar in bad klotst en spettert dat zo lekker en dat maakt het nog leuker). Onder de stortdouche vindt ze ook leuk, maar aangezien ze maar 2x per week in bad/onder de douche gaat, kiezen we vaak voor het bad.

Wipstoel gebruik ik pas sinds kort, sinds Eva gevaarlijke toeren in de wieg uithaalt. Voorheen liet ik haar met een speeltje in de wieg liggen en douchte ik, nu zet ik haar in de wipper met zo'n babygym (zo'n plastic ding, 2 euro op de rommelmarkt ;)). Ze vindt het niet zo heel leuk in de wipper, het is dat ze de babygym even leuk vindt. Maar ze wil graag omrollen en ligt liever op haar buik. In de wipper (en Maxi Cosi) komt ze telkens voorover, ze wil het echt niet. Wipper staat daarom ook vrij plat, anders kukelt ze er zo voorover uit volgens mij.

Dubbele waskom hebben wij niet, ik was Eva nooit met zeep. Ik gebruik een bekertje met heet water en een klein spuugdoekje om haar te wassen.

9. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Hey, hier ook. En ik maar denken dat het aan mij lag... Loop ik de volgende keer wel naar de prenatal :D.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het ligt aan jullie hoor :) ;), heb er geen last van.

11. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    welke hoezen zijn dat? de badstof of die van jersey!

gr kim

12. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik heb ook 3 van badstof aankleedkussenhoezen van de Hema, zijn allemaal te strak. Raar, hoort toch bij hema hema-aankleedkussen.

13. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik heb die lime en aqua hoezen van de Hema. Geen problemen dat ze niet passen en ik doe ze nog wel in de droger ook.

14. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    De jerseyhoezen.

15. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ja, die heb ik... en ik doe ze soms in de droger.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb de badstof hoezen. Misschien krimpen die niet en de jersey wel?

17. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    dat was ook mijn idee! daarom vroeg ik het, mijn kamertje is nog niet af dus kan ze nog niet uitproberen. maar ze zijn wel in de droger geweest hier

18. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    bedzeiltjes voor de wieg is dus een miskoop want hoor nu overal dat dat dus niet mag. Heel fijn dat ze ze wel verkopen bij prenatal dan.
    Wat is dan de bedoeling als uk een keer een lekje heeft, dan wordt je matras toch hartstikke vies. hoe voorkom je dat dan?

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een molton hoeslaken/onderlegger houdt ook veel tegen. En zo vaak lekken ze niet door, hier nog niet gebeurd in ieder geval.

20. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    aha, molton heb ik gelukkig ook dus dan maar zonder zeiltje. wel zonde van de centjes vind ik. Dat mag dus ook niet in de kinderwagen dan neem ik aan?

Deel Deze Pagina