grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamavanshawn, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Verox

Verox Niet meer actief

Vandaag voor het eerst een badzitje gebruikt.
    Wilde hem al zoooow lang hebben! Leek me echt een prachtig ding!
    Ik kreeg hem tweedehands van een kennis, maar wat een miskoop! Blij dat ik m niet gekocht heb...
    Arme babytje hangt volledig onderuit gezakt in dat zitje, en dan die harde steun tussen die beentjes... Ik heb haar er snel weer uitgehaald en op de normale manier gebadderd.

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Van welk merk Verox?
    Ik had die van bebe-jou en idd het steuntje was wat hard maar daar deed ik dus altijd een washandje overheen. Maar verder vond mijn dochter het heerlijk.

3. Minki

Minki Actief lid

29 sep 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Tip: zet de steun dichter bij de badwand. Je kindje "duwt" zichzelf met zijn/haar beentjes af tegen de badwand. Speeltje ophangen en lekker badderen. Zo ging het bij m'n dochter top! (Vond t net zo'n onding als jij beschrijft :))

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hier ook t badzitje vandaag gebruikt...,maar mn zoon is acht maanden. Hij vond t niet echt prettig zitten geloof ik

5. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.029
    2.835
    113
    ++++Luvion babyfoon met camera, quinny zap buggy vanaf +/- 1 jaar, dr brown fles, waskommetje voor snel ochtendwasje, stretchrompers hema, avent rietjesbeker, bibabad, puckababy bag, overslagrompers.

-----Maxi cosi mura, opzich prima ding maar dochterlief was zo uit de heerlijk grote bak omdat ze vroeg omrolde en ze heeft t zitgedeelte nooit fijn gevonden terwijl ze er prima in leek te zitten. Juist die grote bak leek me zo fijn omdat ze er lang in kunnen..had niet zo'n snelle jelle verwacht ;) Ledikantdeken, dochter lag zodra ze int ledikant ging in alleen slaapzak ivm hele bed doorgaan. Verder geen miskopen eigenlijk..

6. djoon

djoon Niet meer actief

@lief, heb je de nieuwste luvion? Want daar komt toch deze maand een soort app voor dat je ook als je niet thuis ben er naar kunt kijken?! Die willen wij heel graag kopen:) wel ff duur maar denk echt de moeite waard:)

7. Beste koop tot nu toe!: Melktorentje om melkpoeder afgemeten in te doen.
    Ik heb 6 bakjes op elkaar gedraaid en doe 1 keer per dag alles vullen! Al hij dan de fles moet dan is het al afgemeten en kan ik het zo in de fles doen. Geen geknoei met poeder naast de fles scheppen en poeder wat hoog in de fles vast hangt.

ena beste koop tot nu toe: Chicco Goedenacht Maan Blauw
    Hij valt met het licht in slaap (muziekje is te hard maar hij kan ook zonder muziek gebruikt worden). En snachts is het mn redding! Als zoonlief wakker wordt snachts zet ik het lampje aan en door het langzaam knipperende effect valt hij direct weer in slaap.:cool:

Aanrader: Boxpakjes van Nextdirect
    Erg goede prijs-kwaliteit verhouding (3 pakjes voor +/- 20 euro). Erg goede pasvorm en hele leuke designs.

Aanrader: Difrax S Flessen
    Zoontje dronk alleen uit deze fles goed.

Aanrader: Bright Starts Portable Magnetic Swing Swirly Snails
    Is in te klappen tot goed meeneembaar! En heeft leuke muziek die je kan aanzetten tijdens het schommelen.

Aanrader: 5 pack rompertjes van C&A van €6,90
    Rompertjes zitten perfect en blijven na het wassen ook erg mooi! Erg goede prijs-kwaliteit verhouding! En ze hebben ook leuke plaatjes erop! Ik heb ze vanaf het begin gebruikt!

Grootste Miskoop tot nu toe: Broekjes en truitjes.
    De truitjes kruipen alleen maar omhoog en kunnen haast niet lekker zitten zo! Ik krijg er zelf helemaal de kriebels van als ik dat zie.

8. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.029
    2.835
    113
    Geloof niet dat ik de nieuwste heb, ze is al bijna 2 natuurlijk dus is al ff terug ;) maar hijs fijn!

9. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik gebruik het badzitje nu pas echt goed. Ik heb het eerder gebruikt, maar dan zakte hij er toch in onderuit.
    Nu blijft hij heel netjes rechtop zitten. Vaak gaan we samen in bad. Dan ga ik er eerder uit, hij in badzitje,ik afdrogen en aankleden en dan hij eruit. Werkt prima.

Dus nog even wachten zou ik zeggen :)

10. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Badzitje is volgens mij pas echt geschikt als je kindje ook buiten het bad zelf zit. Mijn dochter vind het prima en voor mij makkelijk als ik in en uit bad stap.

Wat we erg weinig gebruikt hebben, badje en tummytub. Spuugdoekjes, heel kort gebruikt en je kunt dasr net zo goed een hydrofiel voor gebruiken.

Een kolf had ik liever nieuw ipv 2ehands gekocht. Ik wist toen niet dat je spruw hierdoor kon krijgen (gelukkig niet gehad).

Had ik eerder willen weten, wollen rompers en broekjes, wat heerlijk warm! En rekken goed mee.

11. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Dat hangt er een beetje vanaf welke kolf je hebt.
    Ik heb een Ameda kolf, waar de melk niet door de kolf komt en alles los te kopen is.
    Dus nieuwe borstschilden, slangetjes en flesjes gekocht. Dan heb je echt geen extra risico op spruw.

12. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik heb inmiddels ook wat ervaringen met goede en slechte aankopen die ikmet jullie wil delen.
    Mijn beste aankopen:
    Véél hydrofielen, gebruik ze overal voor
    Xxl aankleedkussen van kidz impulz. Lekker groot en zacht.
    Tricot slen draagdoek. Nu pas twee keer gebruikt, maar meneertje is meteen heerlijk rustig en zit lekker bij me en ik heb m'n handen vrij(om bijv. Even dit bericht te typen)
    Niet echt een aankoop maar bener superblij mee: de keus voor het kraamzorgburo. Er zitten meerdere grotere en kleinere buro's hierin de omgeving,ik heb gekozen voor JoNa, een middelgroot buro, maar heel persoonlijk. Super.
    Overslagrompertjes en shirtjes, ivm met de vacuumpomp waardoor meneertje veel last van z'n hoofdje heeft(gehad).
    Genoeg kleertjes maat 50, maat 56 is echt nog veels te groot voor hem.

Miskopen:
    Diaperchamp, bij het omkeren van de bak zodat de luier gedumpt wordt, komt er nog wel eens een stukje luier of luierdoekje tussen het gewicht en de rand. Bij de volgende luier krijg je de bak daardoor niet snel omgedraaid. Had gelukkig ook een gewone luieremmer staan.
    Shirtjes met een klein hoofdgat. Meneertje houd al niet van alles wat over z'n hoofd gaat, maar sommige shirtjes zijn echt niet te doen.

13. lieve85

lieve85 Actief lid

21 mei 2009
    137
    0
    0
    Grootste aanraders

Bugaboo , ideaal ding en de wiegbak is mooi groot anders had onze reus er nu al niet meer ingepast..

de woomby , zacht inbaker zakje
    onze zoon sliep meteen een stuk rustiger en slaapt stuk langer door doordat hij zich zelf niet meer wakker wappert. En een stuk goedkoper dan bv de puckababy

de marsupi draagzak
    heerlijk ding en geen gedoe met knopen. Je hebt hem zo om en de kleine zit er heerlijk en ergonomisch in

dr brown flessen
    onze vent dronk hier heel rustig uit en had meteen een stuk minder krampen.
    wereld van verschil voor hem

afrader

alecto babyfoon dbx 76 eco
    Batterij is na 2 uur al op en hangt hierdoor dus steeds aan de oplzder
    erg irritant en hebben dus ook snel een andere gehaalt. Een van avent , super ding

14. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ik vind de diaperchamp juist een aanrader. De problemen die jij beschrijft herken ik niet.

15. jcj

jcj Lid

12 jan 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    upje

16. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16
    Aanrader:
    Manduca ergonomische draagzak, geen gehannes en geen zere rug!!
    Lodger bunker voetenzak: te gebruiken tot en met 4 jaar wij hebben er nu al 2,5 jaar plezier van.
    klein fleece dekentje van 1,99 bij zeeman. paste in een vakje in de wandelwagen en is handig bij de hand.
    mutsy 4 rider kinderwagen; nu nog plezier van heerlijke wagen en goede service

Miskoop:

peuterbed, hebben maar meteen een 1 persoons gedaan scheelt heel veel aankopen.
    difrax kolf; hier de rede waardoor ik bijna moest stoppen met borstvoeding met de avent handkolf kreeg ik na een difrax kolfsessie er nog zo 200cc per kant uit terwijl de difrax er niks uitkreeg.
    spuugdoekjes; waren voor ons veel te klein met een spugertje wij gebruikten overal hydrofiel luiers voor

17. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik heb tot mijn 23ste in mijn peuterbed geslapen :) Ik ben nogal klein en het was ideaal in mijn studentenkamer hahaha. Alleen toen Pappamuis om de hoek kwam (1.86 meter) werd het wat lastig :p

18. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg

Ik vind m ook iiiideaal!

19. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Zelf veel gehad aan dit topic dus zal mijn ervaringen ook even delen.

Ik kopieer hieronder even 2 mailtjes die ik heb gestuurd aan ieman met daarin tips:

Hai!

Wij hebben de joolz kinderwagen en zijn er heel blij mee. Heel lang getwijfeld tussen de nieuwste mutsy en de joolz, uiteindelijk toch voor deze gegaan, maar het lag erg dicht bij elkaar.

Een diaperchamp luieremmer kan ik ook warm aanbevelen, normale zakken en geen dure casettes en je ruikt echt niets! Andere tip is bambino sokjes van de kruidvat, want alle andere sokjes gaan continu uit. We hebben nu alles de la uit en alleen nog maar bambino sokjes erin. En ja, verder.... ben ik ontzettend blij met de familyfix waar je de maxicosi zo in kunt klikken, geen gedoe met gordels, perfect!
    En hou de etosin de gaten. Sowieso kan je daar babyzegels sparen, hartstikke leuk, maar zij hebben eens in de zoveel tijd de echte pampers voor 50% korting, dus maar 5euro per groot pak en dat scheelt echt een hoop, want je hebt me er een partij nodig. Mijn dochter is nu een maandje en wij hebben al 4 grote pakkken nr 1 verbruikt, nog 2 kleine van de kruidvat en 1 kleine newborn pak van pampers uit de babybox. Dus je kunt echt flink inslaan tzt! As vrijdag en zaterdag is de actie weer, dus ik sta vrijdag om9.00 bij de etos (op=op namelijk)

Hai!
    Fijn dat je blij bent met de tips!
    Wij hebben zelf zoveel tijd in geinvesteerd om alles uit te zoeken dat ik mn ervaringen graag deel... wat je ermee doet uiteraard geheel aan jullie!

Qua hoeveelheid pamperpakken: Ik heb een meisje wat groeit als kool, denk dat de standaard baby (voor zover die bestaat, kan missch beter zeggen "gemiddelde) langer in maat 1 zit. Wij verschonen missch wel snel maar als ze geplast heeft huilt ze net zolang tot ze verschoond is... mijn zus laat luiers eerst bomvol lopen, dus verschoond minder vaak (maar die billetjes zijn ook onwijs rood...) dus in dat opzicht trekt t het missch weer beetje recht.
    De eerste x dat die actie was zijn we met zn twee gegaan en hebben we 4 pakken 1& 4pakken 2 gehaald. Mag max 4 pp halen. Maar nu kwamen we dus 1 tekort en hadden we nog kruidvat pampers... die vind ik trouwens erg stug, voor grotere maten schijnen ze prima te zijn maar dat hele kleine zou ik toch gaan voor echte pampers. Als we geen andere hadden gebruikt en niet int zkh hadden gelegen, zouden we denk ik na 6pakken over hebben moeten stappen naar maat 2. Ik haal vrijdag nog 1 pak maat 1 en 3pakken maat 2. Wat trouwens zo is; je mag altijd later omruilen voor andere maat, daar zit geen tijd aan verbonden, dus je kunt beter wat ruimer inslaan.

Grappig dat jullie zelfde twijfel hebben over kinderwagen. Wij hebben de joolz day antracietkleur. Ik zou trouwens geen boodschappennet kopen want verschillende onderdelen komen al in een soort van boodsch net verpakt, dus die gebruiken wij gewoon als boodsch net (bijv het net wat zit om de luiertas, maar ik heb iets van 2 of 3 netten erbij, weet alleen niet meer waar de allemaal omheen zaten).

De family fix hebben wij gekocht met iets van 40 of 50 € korting tijdens de mama mazzeldagen vvan prenatal, die zijn eens in de zoveel tijd. Probeer je mannetje nog maar te overtuigen want echt dat gemartel met die gordels.... helemaal straks in de herfst/winter met die rotregen/kou, ben je blij als t klik en klaar is!

Ik zit te denken wat ik nog meer kan adviseren.... sowieso; koop t meeste bij 1 zaak in 1x zodat je kan onderhandelen over de prijs. Want serieus, het is echt de baby maffia hoor! Wij kregen er uiteindelijk iets van 800 € af. Nu ben ik ook wel een keiharde onderhandelaar hoor, haha, dochter van een boer dus afdingen kan ik wel ;)

Uhhh boxkleed van baby's only is heel dik en ligt dus heel comfortabel. Wij hebben een donkergrijze met sterren. De babyzaak waar wij onze spullen gekocht hebben is de babymax in veenendaal, die gaan altijd mee qua prijs met andere aanbieders. Dus heb ik daar ter plekke in de zaak gegoogled naar acties op dat boxkleed, vond ik m voor dik €20 goedkoper. Hij geloofde t niet want zoveel korting schijnt baby's only normaal niet toe te staan maar toen ik het liet zien gaf hij meteen ook die korting :) Dus wees slim en surf even op de spullen die je wilt hebben...

Ohja denewbornset op de tripp trapp vind ik ook geweldig, kan ze al meteen lekker aan tafel.
    En ik heb gister een wipstoeltje van baby bjorn via marktplaats opgehaald, daar is mn zus helemaal weg van en de kinderfysio op mn werk adviseert m ook. Is wel de moeite waard om marktplaats in de gaten te houden.

Ook hebben wij de rainforest box mobiel van fisherprice, het speelkleed wil ik nog heeeel graag. Die zijn echt superleuk (moet natuurlijk je smaak zijn) maar zitten regenwoud geluiden op en ook de standaard klassieke muziekjes en er zit een afstandbediening bij, das wel grappige bijkomstigheid, kan je op afstand m uit en aan doen...

Hydrofiel luiers en spuugdoekjes van de Hema krimpen nauwelijks en blijven heel mooi, heb ook andere gekregen maar met name de hydrofielen rimpelen dan helemaal op en die van hema niet...

Kleertjes van de wibra; echt heel leuk, goedkoop te en zeker een aanrader voor die kleine kleertjes waar ze zo uit zijn. Zonde van het geld anders!

Zinkolie van dr swaab ipv sudocreme.

Multilind baby care baby billenspray van de etos. Die kreeg je ook gratis bij volle kaart babyzegels (en die heb je zo als je die pampers daar koopt, vergeet ze niet te vragen die zegels!) Maar weet niet of dat nog steeds een van de gratis producten is bij een volle kaart.

Tot zover even de tips, er schieten me later vast nog wel meer te binnen dan hoor je t wel!

Ik hoop dat anderen ook wat hebben aan de tips!!!

20. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Hahahahah geweldig!!

Deel Deze Pagina