nog meer: tripp trapp new born set. Staat hier weer klaar voor ons komende ukje. Diaperchamp; geen geurtjes, geen cassettes enorm fijn ding. Hydrofielen; wij hadden een enorme spuger en dan is een spuugdoekje veeeel te klein. Rompers van de hennes altijd 3 voor 10 euro en blijven erg mooi. multilind billenspray geen gesmeer en toch weg rode billen. euhmmm....
Een aanrader is de Bibetta slap! Echt zo super handig en fijn! We hebben stapels slabbers gekocht, diverse soorten toen onze zoon nog een baby was. Bij de één vielen de drukkertjes eraf. De ander kleefde het klittenband al heel snel niet meer. Of ze waren al snel kort. En de meeste hebben geen opvangbakje. Uiteindelijk kwamen we bij deze uit en is echt ideaal! Er zit een opvangbakje aan wat al het eten en drinken opvangt. Maar de slap is lekker zacht en zit dus fijn in de nek in tegenstelling tot die harde plastic slabben. Na gebruik spoel je hem schoon en hangt hem aan de verwarming en hij is echt super snel weer droog en weer te gebruiken voor het volgende hapje! En in de zomer even in de zon of wind en ook zo weer droog. Ik doe ze maar ong. 1 keer in de week echt in de was. Dit scheelt je ook gewoon bergen was en je hoeft er minder te hebben. We hebben er 3 en ze worden door zowel zoon (alleen bij avondeten) als dochter gebruikt. Die van ons zijn inmiddels 3 jaar oud en gaan nu weer mee voor onze dochter! Echt ze zijn nog zo goed, kwaliteit is echt super!
Even over de sokjes van bambino van t kruitvat. Natuurlijk zijn dit prima sokjes, maar wanneer je kindje eenmaal doorheeft hoe die sokjes moet uit trekken lukt dat met deze ook hoor! Hier altans wel. Vind t wat overdreven om te zeggen dat t de enige zijn die goed zijn en blijven zitten. Hier zijn de Bonnie Doon/ Ewers/ Falke sokjes ook allemaal erg prettig! En bij Hema kun je ook best prima sokken vinden. Ook de zeeman heeft handige sokjes of de Action. Bij al die merken/winkels heb ik ook prima sokken vandaan die goed bleven zitten. En als ze ze eenmaal steeds zelf uittrekken lukt dat bij allemaal wel! Het uitschoppen kregen ze hier ook niet voor mekaar bij de merken en sokken van de winkels die ik hier boven noem. Je moet alleen even goed weten welke sokjes je moet kopen van bijv. Hema en Zeeman.
Ik ook!! En natuurlijk zijn er andere fijne sokken, maar vind het toch jammer dat mijn zoontje ze nu niet meer past. Nu hebben wij laatst 7 paar sokken bij de primarkt gekocht voor 2,95 en die zijn ook heel fijn en mooi. Ik vond de bambino sokken gewoon erg mooi blijven en fijn dat ze niet afzakten/uitvielen. Kindjes die ze zelf uit trekken daar zijn inderdaad geen sokken tegen bestand.
Aanraders: - de sokjes van Bambino (kruidvat). wat iedereen zegt: die blijven tenminste wel zitten - flanellen luiers. Blijven beter liggen op het verschoonkussen dan hydrofielen, als je kleintje begint te spartelen en ik leg ze eronder bij het liggend voeden. - wasbare zoogcompressen. Ging een pak van die wegwerpdingen in de week doorheen, als het niet meer was. - stretch rompers van bio-katoen van de hema. Sluiten mooi aan en rekken lekker mee. Ideale dingen - kleertjes van Noppies. Blijven mooi, passen goed, soepele stofjes etc. Miskopen: - van die brede, vormeloze badstof sokjes. Geen kind heeft zulke voeten! - van die goedkope rompers. veel te breed, veel te grote gaten voor hoofd en benen etc. - truitjes met overslagjes op de schouders (zoals rompertjes hebben). Veel te groote opening rondom de nek. Veel fijner met drukknoopjes op de schouders - van die zg zachte katoenen fleece dekentjes van bijv prenatal. Drie keer wassen en het is een plank. Liever een gebreide katoenen deken. Die blijven tenminste soepel! Wat betreft luiers: hier passen de kruidvat luiers perfect. Etos luiers zijn veel te breed en pampers zaten ook niet mooi. Ligt denk ik vooral aan het model van de billetjes van je kindje en niet zozeer aan de luiers. Ik denk dat ze allemaal wel goed zullen zijn...
Een tip voor alle niet meer plakkende klittenband slabbers, even met een staalborsteltje overheen. Dat rult het weer op, en haalt het vuil wat ertussen zit weg! Werkt echt super hier
Aanrader: Hydrofielluiers van de Hema Avent flessen Etos flessen (brede) Hema flessen (2 smalle in pakje) Tummytub/Emmer Sokjes kruidvat Luiers kruidvat Doekjes van aldi/lidl/kruidvat/C1000(voordeelpak) Babyfoon DBX-88 (Eco) Maxi-Cosi badstof hoes
Billendoekjes action, mijn zoontje heeft erge eczeem huid en kan deze heel goed hebben en zijn heel goedkoop!
Hihi, mijn zoontje kan juist helemaal niet tegen de doekjes van de Action. Grappig dat dit zo verschilt
Ik heb veel in 1 pakket overgenomen dus niet alles is een bewuste aankoop maar: Fijn: *hema hydrofielen (groter en zachter dan die van het kv) *kipkep woller, bij krampjes (alleen belachelijk duur voor wat t is) *neutral verzorgingsspullen *bepanthen *draagdoek (ik heb de tricot-slen, die zat bij de overgenomen spullen) *medela freestyle kolf *Tummy tub (geleend) is hier een groot succes *pamperluiers vind ik tot nu toe de fijnste *zon ding waar de billen doekjes in kunnen (prenatal), sticker ging los of we vergaten m wel eens dicht te doen *pakjes waarbij beide broekspijpjes met drukkertjes open kunnen Minder fijn: *kv luiers, pasvorm vond ik niet lekker en ze voelen wat kartonnerig *gewone badje was (natuurlijk nadat de kraamhulp weg was) krijsen, geen succes dus *kv hydrofielen, als ik dat van de voren geweten had had ik ze nooit gekocht. Verder weet ik t zo even niet
Echt super fijn die boxpakjes waar er drukknoopjes bij beide beentjes zitten. Zo makkelijk met aan en uit trekken. Overslagrompers zijn ook een aanrader! Afrader zijn rompers met lange mouwen. Niet te doen die kleine handjes door die mouwen te krijgen.
Oja inderdaad de overslagrompers zijn fijn En lange mouwen lastig, maar wel leuk met een overgooier (voor meisjes dan)