Aanraders - Kipkep woller maar dan voor een paar euro zelf gemaakt en exact hetzelfde, fantastisch tegen krampjes - dr Brown flessen! Helemaal top! - Badstof monddoekjes, de dikke, niet van die dunne - puckababy piep (hier een meisje met maaiende armen) - alecto dbx88 eco babyfoon - zwitsal goedemorgen haarlotion, heeeerlijk - voedingskussen met waskussenhoes er omheen - kruitvat luiers - pampers - Kruitvat standaard 1 voeding, gaat fantastisch en scheelt de helft op bv nutrilon! - omslagdoek voor in de maxicosi die erin kan blijven zitten, niet steeds hanessen met erin en eruit, lekker later zitten! - logger wrapper! Geen gedoe met jasjes maar lekker in de bak in de wrapper! - maxicosi familyfix, klik en klaar, geen gedoe met de riem - bykay tricot draagdoek - kruitvat billendoekjes, goed en goedkoop - tummytub Afraders - hydrofiel monddoekjes, dunne krengen nemen niks op - hydrofiels van 110x110 Jollein, toch echt veel te groot - etos luiers - bumblies luiers - kruikenzakken, werkt beter en veiliger met een hydrofiel ingerold en geknoopt
jaaa ik kan nu ook mijn dingen hier neerzetten. - Grootste aanrader is een muziekbeer met lichtjes! hier word ze heerlijk rustig van en vind ze prachtig om naar te kijken! - Noppies kleertjes, vallen mooi smal perfect als je een slank kindje hebt - Overslagrompers van de hema met korte mouw, veel beter dan die rompers over dat kleine hoofdje trekken. - sokjes van de hema en dan die dik gevoerde per 2. Zitten perfect bij mn meisje ondanks der grote voeten. - Bepanthean zalf, ideaal ook voor plekjes op dr gezicht als ze zich gekrabt heeft ofz - Vochtige washandjes van zwitsal, geweldig voor onderweg als je kleintje een spuitluier heeft je je dr even niet kan wassen, of om dr even op te frissen. - Omslag deken van baby's only! - washandjes/monddoekjes van de h&m, super zacht en leuke prints! - Zwitsal wasschuim, fijn voor als je gaat douchen met je kleintje worden ze niet glibberig van. - Luiers van de kruidvat, vallen smaller dan pampers, fijn voor een slank kindje Afraders: - Billendoekjes van de kruidvat, wat stinken die dingen! - broekjes met voetjes, ons meisje heeft lange benen en grote voeten dus past er bijna niet in. - Flanellen luiers, gebruik je niet, beter hydrofiel! - Teveel badcapes, ik heb er 4, maar als je regelmatig wast heb je er aan 2 genoeg. En veder kan ik zo even niet bedenken.
Die flanellenluiers heb je indd niet nodig alleen gebruikt onze.zoon ze als tut doek met een knoop erin heel handig aangezien ze per tig in de verpakking zitten en heerlijk op 60 graden kunnen
Ik vond ze ook fijn om in een driehoek onder het hoofdje in bed en wagen te leggen. Tegen de kleine beetjes spuug en kwijl. Net iets dikker dan een gewone hydrofiel.
Flanellen luiers gebruik ik ook bijna niet. Verder heb ik de badthermometer alleen de eerste maand gebruikt en daarna werkelijk nooit meer Na die maand weet je het wel op gevoel. Wij inmiddels wel.
Wb de hydrofielen van jollein.. Ik heb ze en dacht eerst wat moet ik hiermee? ? Maar nu mijn dochter drie mnd is geweest vind ik ze super voor bij het afdrogen. Ik gebruik ze om haar uit het badje te halen en dat gaat super want ze zijn lekker groot!
Yess ik mag ook posten in dit topic! Aanraders: -Bambino sokjes -Verzorgingslijn van Etos -Bepanthen baby creme -Hema overslag rompers -Primark en Zeeman kleertjes!! (zo goedkoop en niks mis mee!) -Bibi speentjes -Dr Browns fles -Pampers -Kruidvat luiers -Een glasvijl ipv kartonnen vijltjes (gaat veel sneller) -36000 hydrofielen van Hema -Etos billendoekjes -Automatische schommelstoel -Portie bakjes om van te voren porties melkpoeder in te doen, scheelt 's nachts een hoop tijd. -Etos flesvoeding Afraders: -Zeeman rompers -Pakjes met voetjes er aan vast, past zelden perfect. -Jasjes met capuchon er aan vast -Etos luiers maat 1 -te weinig kleertjes kopen, anders moet je echt elke dag wassen
Ik vind de pakjes met voetjes juist erg fijn!! Flanellen luiers nemen beter vocht op en voor om de kruik. Maar echt nodig, nee dat niet.
Grappig Nancy! Ik ben fan van Sudocreme en zwitsal zinkzalf voor de billen, bepanthen heb ik niet. En zwitsal haarlotion, ben echt verslaafd aan die geur!
Aanrader: - Familyfix: ideaal! Maxi cosi erin klikken en gaan. - Joolz: hele fijne wagen - Hydrofielen Hema - Stretch rompers Hema (met blauw maatetiket, heb ook met zwart maatetiket maar die zijn echt minder fijn). - Dr. Brown fles - Difrax fopspenen - Kruidvat luiers vanaf maat 2: voor pasgeborene vind ik ze te stug. Ze vallen wel kleiner dan Pampers. - Slaapzak met gaten voor gordels maxicosi: kun je de kleine zo vanuit de auto overtillen naar z'n bed. Ideaal. - Overslagdoek voor in de maxicosi: kun je erin laten zitten, baby erin en doek dicht slaan. - Slofjes met elastiek: dan hoef je niet telkens opzoek naar de uitgevallen sokken. De slofjes blijven bij zoontje namelijk perfect zitten. - Poedertoren Hema: kun je vast bakjes flesvoeding klaar zetten. - Thermosfles: handig voor onderweg, maar ook 's nachts bij flesvoeding. Kun je gewoon in bed de fles klaar maken. - Vaatwasser: tussen 18.00 en 20.00 uur spitstijd, dus dan is het heel fijn als je de afwas niet ook nog hoeft te doen - Speelkleed: veel meer ruimte dan in de box. - Stokke tripptrapp newborn set: zoontje vindt het erg gezellig om bij aan tafel te zitten. - Noppies kleren, prijzig maar wel fijn en mooi! Afraders/onnodig: - kruikenzakken: kraamhulp gebruikt hydrofielen ivm veiligheid. - badthermometer: nooit gebruikt - tummytub: hier geen succes voor onszelf en de kleine - meerdere dekens: hier alleen de eerste maand een deken gebruikt, daarna een slaapzak - Difrax flessen: opzich zijn ze wel fijn, maar je moet er wel goed op letten dat je de fles elke keer goed in elkaar draait (ventiel ed.). Anders begint het te lekken...
Haha inderdaad mimime! lees ook heel veel tegenstellingen, zo verschillend wat de een helemaal top vindt en de ander juist niet :-D De zwitsal haarlotion vind ik ook een dikke aanrader trouwens! Heeeeeerlijk!
Pakjes met voetjes waren miskopen, zijn voeten zijn veel groter dan de maat die hij heeft. Slaapzakjes vind ik ideaal trouwens, dr brown fles ook.
aanraders: draagdoek hydrofiele doeken avent flesjes voedingskussen avent potjes met schroefdeksel miskopen chicco i move kinderwagen. Een echt onhandig en zwaar ding en bovendien heel erg duur. Ik beklaag me deze miskoop nog elke dag! slabbetjes die over het hoofd moeten babyschoentjes
Aanraders: hydrofielluiers hema bondolino draagzak tiny love mobiel slaapzak vanaf het begin stretch rompers van hema kruidvat luiers alecto dbx 88 eco babyfoon Afraders: boxpakjes: heel leuk, maar niet handig bij lange beentjes badstandaard hema als je lang bent (ik ben 1.80 en krijg pijn in m'n rug...) kruidvat billendoekjes, wat een vieze lucht! Zelfde geldt voor de vochtige washandjes, bah! te veel kleertjes in kleine maten, je gebruikt het maar zo kort
Ik vind de Kruidvat doekjes juist heeerlijk ruiken, moest er in het begin wel even aan wennen maar ben nu grootverbruiker (En snuif even extra de lucht van zo'n doekje op voor ik de vieze wortelluiers van dochterlief open maak). Aanraders: -wipstoel -voedingskussen (eerst voor mezelf nu voor de kleine meid) -tupperware drievaksdoosje, sluit stevig en gaat niet per ongeluk open in je tas - bepanthen Miskoop/overbodig: -kruiken, nooit gebruikt, achteraf had ik beter kunnen kijken of ik ze van iemand had kunnen lenen of huren bij de thuiszorg oid -rompers met lange mouwen -vestjes met capuchon, zodra ze in slaap valt draait ze haar hoofd in dr capuchon, vind ik een eng idee -luiers van de etos maat 1 en 2 (daarna niet meer geprobeerd), heel stijf en mevrouw plaste er altijd dwars doorheen.
Aanraders: - Dr. browns fles met prematuurspeen. Onze zoon drinkt met de fase 1 speen zijn fles absurd snel leeg. De prematuurspeen is helaas alleen via internet te koop (bol.com is het goedkoopst). - Poedertoren Hema, vooral handig icm met een smalle hals fles. - Puckababy piep inbakerslaapzakje. - Tummy tub. - Bambino sokjes. - Alecto DBX 88 Eco babyfoon. Altijd prima bereik en storingsvrij. - Pampers sensitive babydoekjes (in voordeeldoos). - Cinababy tegen krampjes. - Avent fopspeen. Hebben een langer speentje, waardoor ons zoontje ze niet zo speen uitspuugde. - Veel hydrofielluiers, vooral de eerste weken werden ze erg veel gebruikt. - Bugaboo kinderwagen, ik heb die van ons tweedehands. Hij is inmiddels 8 jaar oud en ziet er nog steeds prima uit. Ook veel accessoires zijn tweedehands te vinden. Ik was voor de kinderwagen, maxi cosi adapters, 1 extra aanvullende limited edition bekledingset, parasol, voetenzak en breezy zonnekap+uv gedeelte 325,- kwijt. Ik wil niet eens weten wat me dit nieuw allemaal gekost had. - Dooky voor aan de kinderwagen. - Haak voor tasjes aan de kinderwagen. - Hema luiertas, niet duur en functioneert prima. - Neutral en sebamed babyverzorging. Zonder parfum. - Balneum badolie voor babies met een heel droog huidje. De droge plekjes verdwenen als sneeuw voor de zon. - Newbornset voor de tripp trapp, gezellig bij papa en mama aan tafel. - Hoppediz hop-tye, een variant op de mei-tai. Helemaal af te stellen op een pasgeboren baby. Ik heb ook een geleende bykai tricot slen gebruikt, maar persoonlijk vind ik de hop-tye fijner. - Maxi cosi pebble; heel gebruiksvriendelijk. Een ander goedgekeurd autostoeltje is natuurlijk ook prima, maar ik ben super blij met m'n pebble. Dit vanwege de zonnekap die gewoon vastzit aan het stoeltje (geen geouwehoer met losschieten aan de achterkant) en de sluiting die overeind blijft staan (hoef je niet van onder de billetjes op te vissen). Maar de allergrootste aanrader is wel marktplaats, wij hebben de meubeltjes, box, kinderwagen, tripp trapp, puckababys en nog veel meer allemaal via marktplaats gekocht. Zo hebben we, zonder overdrijven, vele honderden euro's bespaard. De spullen zien er echt nog allemaal prima uit! Afraders: - Rompers met lange mouwen. Wat een gepriegel met een kleine baby. - Boxpakjes met voetjes. Passen snel niet meer ivm te lange beentjes. - Aventfles, ons zoontje kreeg er erg veel krampjes van en de fase 1 speen was veel te groot voor hem. Kleinere speentjes zijn helaas niet te koop. - Onderlakens Action icm een dik matras. - Spuugdoekjes Jollein, scheef na de eerste wasbeurt en veel te dun. - Vestjes met capuchon, ligt helemaal niet lekker voor die kleintjes. - Voedingskussen, ik snapte niet hoe ik daar lekker mee moest kunnen slapen en borstvoeding heb ik niet gegeven. - Koeka hoes voor waskussen, veel te duur en kan niet in de droger. De kraamzorg had dit wel gedaan, meteen gekrompen natuurlijk. Zonder droger en wasverzachter blijft hij erg hard.
Aanraders: -Hydrofile luiers -Draagdoek Wiegje/cosleeper. -Weleda of hippz badspul/olie(uit duitsland) Ledikant hoeslakens van bambino -Overslag rompers/truitjes. Onze dame moest veel huilen als er iets over het hoofd ging -handkolf voor als je bv gaat geven maar straks niet veel hoeft te kolven. -ijsblokzakjes om de bv in te bewaren. Afraders: -Babybjorn. Vreselijk ding. Was bang dat haar nek scheurde bij elke stap die ik zette omdat ze er zo los in zat. En mijn schouders deden ontzettend zeer. -babyspijkerbroekjes. -andere stugge kleding -schommelstoel met muziekje. -babyschoenen.