grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussion in 'De babyuitzet' started by mamavanshawn, Jan 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Andela

Andela Actief lid

Mar 21, 2014
    379
    0
    16
    Aanrader: Tummytub, mijn ventje heeft een hekel aan het badje, hij zet het op een krijsen vanaf het moment dat hij in het badje ligt totdat ik hem eruit haal. De tummytub is wel geweldig ik krijg allemaal lachjes en babbeltjes en mijn schat is weer helemaal blij.

Afrader: Zwitsal goedemorgen haarlotion, het is een waterige substantie en heeft voor mij geen toegevoegde waarde..

2. GFH

GFH Fanatiek lid

Dec 27, 2010
    3,539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Mijn afraders tot nu toe:
    - Kruikzakken: mag je toch niet gebruiken
    - Tummy Tub: dochter vindt dat absoluut niet fijn
    - Flessenwarmer: nog geen enkele keer gebruikt

Mijn aanraders tot nu toe:
    - Veel, heel veel, hydrofielen
    - Haakjes voor aan de kinderwagen om boodschappentas en zo aan te hangen
    - Easybase voor de maxi cosi voor in de auto
    - BabyBjorn wipstoel
    - Bambino sokjes

3. Felicity

Felicity Lid

Nov 18, 2012
    34
    0
    6
    NULL
    NULL
    Aanraders:
    Luiers van de Jumbo (gaan bij ons beter dan Pampers)
    Rompertjes van de Zeeman, maatje 50-56 heeft hij heel lang aan gekunt, rekken goed mee.
    Boxpakjes van de Primark, deze zijn mooi lang.
    Hydrofielluiers, deze zijn hier ook heel veel gebruikt.
    Alecto projector (deze:Babyprojector - Hesdo - Alecto Electronics) Top ding! hij kan er nog steeds uren naar kijken.
    Wipstoel
    De 4Baby Guido buggy
    Speelkleed
    Speelboog met klittebandjes waardoor je er zelf andere dingen aan kunt hangen, superleuk!
    Clemmy babyblokken
    Magnetron sterilisator
    En bij ons de babybjorn draagzak wel :p Maar wel alleen korte stukjes gedaan.
    Slabbetjes die je niet vats hoeft te knopen, met zo'n gat er in.
    De gratis lepeltjes van de babydump doos(volgens mij, die met de felle kleurtjes in ieder geval)
    En verder hebben we van iemand een fles cadeau gekregen, na een heel gepiel met de difrax flessen. Ik heb geen idee waar deze vandaan komt, maar er staat in ieder geval vodka op;) Maar dit is zo'n fijne fles!
    Mocht je wel voor difrax gaan vond ik zelf de 1-2-3 speen het fijnst werken.
    Billendoekjes van de action, kost bijna niks en ruiken heerlijk

Afraders:
    Tummytub (maar misschien ben ik hier ook te laat mee begonnen hoor, die van ons wou er uit springen in ieder geval haha)
    Rompers met lange mouwen
    Active fit luiers
    Hydrofiel washandjes, misschien 2x gebruikt
    Spuugdoekjes, eigenlijk meteen slabbetjes gebruikt

4. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Waarom mag je kruikenzakken niet gebruiken? Daar zijn ze toch voor?
    En die flessenwarmer heb ik veelvuldig gebruikt (borstvoedingsfles opwarmen door man ;))

5. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

May 3, 2011
    986
    8
    18
    moeder

Ik had ook ergens gelezen dat kruikzakken niet meer mochten maar de kraamhulp heeft ze gewoon gebruikt.

6. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    1,168
    0
    36
    Female
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Als je goede kruikenzakken hebt, mag je die zeker wel gebruiken hoor.... Als de kruikenzakken te dun is, zullen ze er een extra hydrofiel omheen draaien, maar een stevige drukkere kruikenzakken is prima.....

7. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,465
    3,911
    113
    Female
    Ik dacht dat de kraamzorg een hydrofiel gebruikt ipv kruikenzak omdat de kruik dan niet tegen de baby aan kan rollen (door de knoop van de hydrofiel). Hier de kruikenzakken ook niet gebruikt. Zoontje heeft sowieso maar 1,5 week kruiken gehad (wel een winterbaby, maar hield zichzelf goed warm).

En weer ontopic :)

8. Minki

Minki Actief lid

Sep 29, 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Up!

9. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Aanraders:
    - Kip kep woller, werkt goed bij buikkrampjes en kan je zelf ook gebruiken bij de borstvoeding. Kan zowel warm als koud gebruikt worden.
    - overslagrompers in de kleine maatjes, erg fijn om niet alles over het hoofdje van de baby te moeten doen.
    - babybjorn balance wipstoel, wipt echt! Makkelijk mee te nemen of onder een bank te schuiven.
    - houten speelboog van ikea, groot succes bij beide kindjes en op de opvang vechten de kindjes er ook bijna om...... ;)
    - lansinoh pro elektische dubbelzijde borstkolf. Stuk goedkoper dan medela Freestyle, maar gelijkwaardig (scheelt de helft)
    - babino sokjes
    - familyfix voor de maxicosi in de auto, klik en klaar!
    - bondolino draagzak

Echt afraders/ miskopen heb ik niet...... Had dit topic gelezen!
    Voor algemeen:
    - vestjes met capuchon
    - jasje voor een baby, koop liever een lekker voetenzak of fijne wrapper (lodger bijvoorbeeld)

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    miskoop
    Bloom tafelstoel! eerste half jaar leuk omdat ze er als babietjes al in kunnen, maar wat een onding om mee om te slepen!

Aanrader
    Delta sleep! zodat je kleine op de zij kan slapen, ene x rechts, andere x links, geen afplatting!! :)

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Deze worden echter afgeraden zie de link: Wiegedood

12. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

Jan 6, 2013
    4,668
    2,106
    113
    Female
    Aanraders:
    Heel veel hydrofiele luiers
    Voor jongens joggingsbroekjes
    Organic stretch rompers van de hema zonder mouw
    Nuna wipstoel
    Lamaze speelkleed (met bewegende bogen)
    Een extra boxkleed voor op de grond (vanaf 4 maand lekker rollen)
    Voedingskussen voor de eerste nachtelijke flessen en tegen lamme arm (als een u om je heen leggen)
    Dr brown flessen
    Infacol tegen krampjes
    Philips avent stomer/blender
    Maxi cosi hoes, maxi cosi zelf wassen is een crime bij spugen
    Koeka teddy voetenzak
    Lodger bunker
    Mai tei draagdoek
    Avent bakjes 180 cc voor babyhapjes
    Sauvinex fopspeen
    Slabben met drukker of over t hoofd
    Babyfoon met camera (hier luvio grande elite)

Afraders:
    Hydr washandjes, aan 1-3 heb je wel genoeg (alleen in kraamweek gebruikt)
    Flanellen doeken/luiers, nooit gebruikt
    Babyvestjes of jassen met capuchon
    Rompers met lange mouw
    Slaapzak met lange mouw, snel te warm
    Magnetronsterilisator
    Flessenwarmer als je geen bv geeft, magnetron is sneller
    Sokjes op van die kartonnetjes (leuk om te zien, in de praktijk te breed en valt dus af)
    Slabbetjes met klittenband (schuurt in de nek)
    Difrax fles (kreeg hij niks uit)
    Avent fles (lekte langs z'n mond)

13. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

Jan 6, 2013
    4,668
    2,106
    113
    Female
    Ow ja en absolute aanrader is zon base in je auto voor de maxicosi (familyfix, easy base of easyfix) t is een investering maar halleluja wat scheelt dat mij jaren op m'n leven die ik anders aan irritatie kwijt zou zijn geweest ;)

14. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

Jan 6, 2013
    4,668
    2,106
    113
    Female

Haha dat van die truitjes zonder drukkers op de schouders zoooo herkenbaar, wat een ondingen zijn dat zeg. Te groot gat, lubbert uit, bloot nekje

15. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hmmm, bedankt voor de link!! dat was 4 jaar terug volgens mij nog helemaal zo bekend niet!!

Nu ik erover nadenk sliep hij volgens mij ook alleen overdag erin, beneden in de wieg, en hadden we hem niet voor snachts id...

16. GFH

GFH Fanatiek lid

Dec 27, 2010
    3,539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ik gebruik er nog steeds iedere dag 1 dus aan 1-3 zou ik echt niet genoeg hebben.

17. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

Jan 6, 2013
    4,668
    2,106
    113
    Female
    haha ja verschilt per persoon hè..

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Vind sowieso grappig om de verschillen te zien, ik ben bv. erg blij met mn magnetronsterilisator.
    Ik dacht rompers met lange mouwen waardeloos te vinden maar heb best wat overgooiertjes en dan zijn ze wel handig. Of leuk onder een T-shirt.

19. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Yep!

20. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Onze kleine is nog maar een week oud, maar nu zie ik al dingen die handig of onhandig zijn. Dus mijn lijstje op basis van de eerste week:

Aanraders:
    -Borstkolf Medela Freestyle, meteen vanaf de bevalling! Door de tips op dit forum had ik hem nog niet gekocht, maar wilde ik hem pas kopen als ik ga werken. Maar door de enorme stuwing en overproductie van melk, had ik hem zo graag al in huis gehad. O, wat deed dat pijn! Gelukkig kon ik hem snel op internet bestellen, en had ik hem toch nog rap in huis. Maar achteraf had ik hem gewoon meteen al moeten bestellen, omdat ik toch zeker weet dat ik bv wil geven + werken.
    -Hydrofiele luiers. Ik heb er 18, en ze zijn al 1x allemaal in gebruik en in de was geweest. Onze zoon spuugt nogal veel, dus liggen ze overal onder en tussen. In de reiswieg, in het ledikantje, over het aankleedkussen, we gebruiken ze voor het afdrogen na het badje, etc.
    -Boxmatras: ligt hij heerlijk op te slapen overdag, zodat hij overdag lekker bij ons in de buurt is (ipv in zijn eigen kamer)
    -Kledingpakket maat 50-56 via marktplaats: Scheelt heel veel geld, en ik heb een enorme keuze aan kleertjes in allerlei soorten en maten. Heerlijk!
    -Zoogcompressen: De eerste twee pakken zijn al binnen één week op. Dus ik ben blij dat ik er genoeg had gekocht in voorraad.
    -Rekbare BH-topjes van de action: Super goedkoop, veel kleuren, en makkelijk in gebruik. Ze rekken heerlijk mee, hebben geen sluitingen of beugels. Super handig met borstvoeding, en de zoogcompressen blijven goed op hun plaats zitten. Een voedingsbh vind ik veel minder prettig zitten, zeker met hele gespannen borsten.
    -Monddoekjes van de hema: die nemen de spuug goed en snel op, echte aanraders
    -Bepanthen zalf: Ideaal voor de eerste dagen kapotte tepels, en ook voor rode babybilletjes.

Afraders
    -Monddoekjes van de babydump, Jolein: Ook badstof, maar hier blijft het vocht gewoon op liggen. Heb je helemaal niks aan
    -Voedingskussen: Ik vond het een vreselijk groot onding tijdens de zwangerschap op mee te slapen. Twee losse kleine kussentjes sliep veel lekkerder (een onder mn buik, de ander tussen mn knieen), en ook nu met voeden gebruik ik hem niet. Hij ligt dus ongebruikt, vreselijk in de weg.
    -Overslag rompertjes en truitjes: Heel onhandig met al die drukkertjes. Gewoon een trui of romper over het hoofd aantrekken is veel makkelijker.

Share This Page