grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamavanshawn, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Wat mij betreft aanraders ipv afraders.
    Vond het voedingskussen tijdens mn zwangerschap echt onmisbaar in bed. Daarna trouwens niet meer gebruikt.
    Overslagrompers vond ik de eerste weken wel echt fijn: geen rompertjes over het hoofdje trekken. Daarna vond ik het ook maar onhandige dingen. Dus twijfelgevalletje ;)

2. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    voedingskussen is nog erg handig als je baby nog niet helemaal stabiel zit.

afrader bloom fresco kinderstoel. kinderen kunnen niet goed rechtop zitten.

3. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    #3063 twoboys, 13 apr 2014
    Laatst bewerkt: 13 apr 2014
    Bondolino een echte aanrader! Of in elk geval een ergonomische drager. Ideaal als je meerdere kids hebt!

Rompers met lange mouw hier wel veel gebruikt.

Hydrofielen heb ik er zo n 24 en nog altijd dagelijks in gebruik .

Hydrofiele washandjes gebruik ik bij de oudste ook nog altijd.

Denk dat t n zeer persoonlijke keuze allemaal
    Is wat aanrader en afrader is.

4. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

19 dec 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grappig dat het voor iedereen zo verschillend is, laatst m'n rompers met lange mouwen weer teruggebracht en overslagrompertjes gehaald met korte mouwen en dan lees je weer wat anders haha.
    We moeten het maar gewoon ervaren :D

5. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    #3065 MaMa, 14 apr 2014
    Laatst bewerkt: 14 apr 2014
    Beste aankoop ever :
    magnetronsterilisator zeker een half jaar gebruikt heerlijk schoon en geen nare kalk aanslag zoals met uitkoken en nu nog in gebruik als vervoerbak voor de kolf en de bovenkant wordt geregeld gebruikt als wasbak ideaal!

Borstkolf Philips avent iq uno eenzijdig elektrisch kolven maar ook op batterij mogelijk en of met de hand 3 in 1 geweldig! Al gekocht tijdens de zwangerschap want wist al zeker dat ik die wilde geen seconde spijt gehad

Voedingskussen waardeloos om mee te voeden perfect om tegen aan te slapen zwanger maar ook niet zwanger ;)

Wasbare zoogcompressen. Niet aan te slepen die weggooi dingen wassen beter voor milieu en je portemonnee

Snack cups ideale bakjes om eten me te geven naar de oppas

Rompers lange mouw ideaal onder een tshirt als het eigenlijk nog te koud is

Draagdoek! De eerste 3 maanden zowat in gewoond en nu nog vaak in gebruik bv in pretpark dierentuin strand bod enz

Maxi cosi voetenzak heerlijk voor de beentjes in de winter

miskopen:
    Hydrofiel washandjes.. Alleen in de eerste week gebruikt

Babybad.. Alleen in de eerste week gebruikt daarna samen douchen heerlijk!

Kinderwagen.. Veel te duur en gebruik hem zelden

Stokke tripp trapp.. Ikea stoel is veel beter en goedkoper

6. Sparky

Sparky Niet meer actief

Afgeraden of niet, mijn zoon kon niet zonder. Ivm ernstige reflux moest hij wel. En dan kan nog iedereen zeggen dat een baby die spuugt automatisch zijn hoofd draait maar dat is dus echt niet altijd zo.
    Dochter was ivm ernstige reflux een buikslaper, zoon wou niet op de buik.

Alleen zou ik hem nooit gebruiken als kinderen ook maar enigszins kunnen tijgeren ofzo. Maar zoon was er al uitgegroeid voor die tijd.

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.170
    10.680
    113
    Hier juist nevernooit meer bambino sokjes, ze had ze 1x aan en nog weken een striem op haar enkel!

Hydrofiele washandjes heb ik nog vele maanden gebruikt. Zo ongeveer om de dag ging ze badderen, toen ze uit de tummytub groeide met papa onder de douche gewoon met de handen wassen, maar op de niet-douche dagen waste ik haar met waskom en hydrofiel washandje op de commode.

Draagdoek, bondolino: Jaaaa! Heerlijk. En de kinderwagen hebben we misschien 3x gebruikt, de tweede krijgt niet eens meer een kinderwagen. (miskoop numero uno voor ons)

Magnetronsterilisator HEMA is perfect - geen kalkaanslag, niet je aanrecht vol met uitlekkende flesjes en kolfstukken, afwassen en de rest van het werk wordt voor je gedaan. Flessenborstel Wibra dan weer een enorme miskoop - bij eerste gebruik al stuk.

Lange mouw rompers heeft dochterlief voor het tweede seizoen van oktober tot maart bijna fulltime gedragen, en ook in de iets warmere maanden gaan/gingen ze regelmatig aan onder een T-shirtje of jurkje. In de babytijd werd een hele leuke romper ook nog weleens als truitje gebruikt. Overslagjes voor de allerkleinsten zijn fijn maar geen must.

Lichaamsvocht-opvangers zoals zoogcompressen, luiers en maandverband wil ik gewoon kunnen weggooien. Wasbare luiers gehuurd en geprobeerd, wat een ondingen!

Flanellen ook hier op het aankleedkussen - bleven aardig liggen, en kon je tenminste nog met 1 hand verschonen bij kaka de luxe die overal aan kwam, in tegenstelling tot een waskussenhoes...

Slabbers met klittenband vind/vond ik juist ideaal, nooit last gehad van schuren maar ook alleen gebruikt voor eten en drinken (geen kwijlerd) en dus ook pas vrij laat. Een cooker/blender ding wint het niet van mijn pannetje en vork.

Speelgoed: alles van Lamaze is inderdaad leukkkkk!

Hier wel de Freestyle, mocht van mezelf omdat mijn ambitie was om uiteindelijk meerdere kindjes te voeden in combinatie met minstens 4 dagen werken, en het is een ideaal ding. Een andere trouwens nooit geprobeerd.

Dochterlief heeft trouwens heel wat flesjes versleten tot ze iets vond wat ook maar enigszins in de buurt kwam van haar favoriete speen (mama), maar zwichtte uiteindelijk voor de Etos smalle spenen, zolang ze niet op de groene Etos flesjes zaten. Echte afraders die we zijn tegengekomen zijn wat mij betreft het Chicco flesje (wat moet een kind met die iniminie tuut? gelukkig was ie gratis in zo'n doos) en de Hema en Kruidvat spenen, omdat ze veel te stug zijn. Hema flessen met inklik-sluitklepje zijn dan wel weer heerlijk, vooral als bewaarflessen en voor meisjes voor wie het transparant moet zijn.

8. YYZHU

YYZHU Bekend lid

19 jun 2013
    648
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een handig topic! Mijn aanraders. Allereerst de joolz. Fijne hoge wagen. Hema hydrofiele luiers en washandjes. Washandjes zijn erg fijn in bad om in plooitjes te komen, met name in het nekje. Hema rompers, eerst de overslag en nu de stretch rompers. Box met lade, pas zoveel in en altijd alles snel bij de hand. Vooral ideaal als je niet zo groot woont. Snoozebaby wikkeldeken met voetjes. Lekker zacht en erg handig voor in de maxi cosi. New Born sjaalslabbertjes van de primark. Kosten bijna niks en zijn handig. Magnetronsterilisator, zo makkelijk en snel. Geen geklungel met pannetjes. Tot slot de diaper champ! Over de volgende dingen ben ik minder enthousiast: Tummy tub, nooit gebruikt. Kleertjes in new born maten van lief en en tumble en dry. Met name de jurkjes vallen erg klein en smal. En rekken totaal niet mee, vreselijk om aan te trekken. Badstof aankleedkussenhoezen van jollein, zitten vol met gaten na 1 wasbeurt.

9. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Ik kan beamen dat die dingen van jollein voor t waskussen echt k*t zijn. Maar dat zijn bijna al die stretch badstof hoezen. Ook die van prenatal vallen totaal niet mooi om je aankleedkussen. Heb er een paar als reserve naast de koeka hoezen.
    Overigens zijn m'n koeka hoezen ook op de naad kapot beide 😔
    Jollein is daarentegen nog wel heel maar zit dus niet mooi

10. Nasan

Nasan Actief lid

24 jan 2014
    181
    0
    0
    Grootste aanraders:
    - Dooky!
    Ik vond een parasolletje zo'n verschrikkelijk onding met wandelen. Dooky gekocht, houdt de zon en wind tegen en zo creeer je een eigen plekje voor de kleine. Lekker beschut. Geen nieuwsgierige mensen die met hun handen de kinderwagen in gaan. Ideaal!
    - genoeg spuugdoekjes van de Hema
    - Hydrofiel luiers, ook van de Hema
    - Voedingstorentje
    - thermostasje en thermosfles voor het maken van flesvoeding onderweg.
    - Voetenzak voor de maxi cosi/ kinderwagenbak.
    - Boxmatras. Dik en plat :) dus comfortabel/goed voor het ruggetje en hij kan goed 'oefenen' met omrollen.
    - Alecto babyfoon (dbx-88 eco versie)
    - Stretch rompers

Miskopen:
    - Avent babyfoon (SCD560/00) Deze had een vertraging. Ik hoorde de baby eerder dan dat ik hem hoorde via de babyfoon. Ook zat er veel ruis in.
    - Jolein spuugdoekjes, is al eerder genoemd.
    - Jasjes/berenpakjes. Veel te warm voor mijn kleine man!
    - Difrax fopspenen. Wilde de kleine niks van weten, en vond het ook eng, hij deed die hele speen in zijn mond.. toen hij 6 dagen oud was al! (toen heb ik moeten stoppen met bv). Bibi spenen gebeurd dit niet mee.
    - Velours rompers van de Hema. Volgens mij als ik door zou trekken om het rompertje over het hoofdje te krijgen, dan zou de kleine een facelift ondergaan :S Dingen rekken totaal niet mee.

En verder?? geen idee... als ik nog ergens op kom dan meld ik het :p

11. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Aanraders:

Hema hydrofielen
    Hema overslagrompers in maat 50, voor de eerste week. Veel handiger dan met dat hoofdje prutsen.
    Hema stretchrompers
    Diaperchamp
    Dr brown flessen

Afraders
    Zeeman boxpakjes. Zit totaal geen vorm in en maten vallen vreemd
    Rompers met lange mouw; gepruts
    Avent flessen

12. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Aanraders:
    - Speelkleed/babygym, heerlijk!
    - Tricot slen
    - Stokke kinderstoel of die van Ikea :)
    - Avent Natural flessen, nooit krampjes en lekken niet
    - Bibi spenen, handig met zo'n hoesje erom voor in de tas
    - Boxmatras
    - Tummytub!! Heerlijk vindt dl het! Tot ze te groot werd, nu gewoon zitten in normaal bad
    - Zonnebril van babybanz, ideaal wanneer je niet overweg kunt met parasol op de wagen of in de Maxi-Cosi
    - Wasbare zoogkompressen van Little lamb (bamboo), nemen veel beter op dan die van Avent

Afraders:
    - Hydrofiel washandjes, gebruik ze nu alleen om gezichtje af te wassen na het eten
    - Te veel speelgoed! De helft gebruiken we eigenlijk nooit ...
    - Dekens + lakentjes, slaapzak is vele malen fijner!
    - Parasol voor op kinderwagen! Onding is dat zeg!
    - Pakjes met voetjes eraan na mt 56, ze passen eigenlijk nooit goed hier ... of de voetjes zijn te klein of de beentjes niet lang genoeg ...

13. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Aanrader:
    heerlijke dikke verwarmende calendula babyolie van Weleda.
    Niet dat dunne sterk geparfumeerde van andere merken.
    Stretch rompers van bio katoen hema

Miskoop:
    goedkope rompers zo'n 6pack, die trekken na het wassen erg breed.
    Jurkjes vanaf de geboorte, ze kruipen steeds omhoog.

14. Crissiewissie

24 mrt 2013
    61
    0
    6
    Aanraaders:

-Joolz day kinderwagen
    -Genoeg Hydrofiele luiers & washandjes
    -Koeka maxicosi zak, ideaal voor ons mannetje warm te vervoeren.
    -Bibi speentjes
    -avent natural flessen
    -stretch rompers hema
    -kruidvat bambino sokjes
    -vtech speelgoed
    -babyfoon luvion platinum (met camera)
    -kleertjes van noppies voor de kleine maatjes, zit lekker, past mooi en blijft ook heel mooi.
    - kleertjes van z8
    - diaper champ IDEAAL
    - voedingskussen, niet alleen bij borstvoeding, wij hebben er een hoes voor een aankleedkussen om heen gedaan (momenteel verkoopt prenatal zelf voor dit doeleinde hoezen) en zo creeerden we een soort van hangmatje/matrasje voor als het mannejte 's avonds bij ons in bed lag, of overdag op de bank lag, inmiddels is ons zoontje bijna 10 maanden en hij ligt er nog steeds heerlijk op.
    - avent baby steamer, ideaal voor het zelf maken van fruit of warme hapjes.
    - babybjorn wipstoel, geweldig ding.
    - nuna kinderstoel, is mooi qua uiterlijk en ons zoontje zit er lekker in.
    - extra boxkleed/deken voor op de grond.
    - Lodger slaapzak
    - sab simplex bij krampjes (alleen in duitsland of via internet verkrijgbaar)

Afraders;

-difrax spenen
    -gewone witte zeeman rompers, zit al snel geen vorm meer in,mouwen krimpen.
    - speelmat/babygm fisher price, vond ons mannetje niks aan
    - boxpakjes, vind ik al niet mooi, maar ook heel onhandig.

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Aanrader:

Zia-X buggy
    Easybase 2
    Dooky
    Veeeeel hydrofielen luiers
    Weleda babyspul
    Luiers Aldi helaas pas vanaf maat 3?
    Kruidvat billendoekjes vaak 12 voor 12 euro
    Ergonomische draagzak/draagdoek !
    Schommelstoel elektrisch heerlijk even je handen vrij !
    Rompers van de Zeeman voor 1 euro
    Boxpakjes heerlijk makkelijk !
    Achterwaarts gerichte autostoel
    dr brown fles

Afrader:

Romper lange mouw
    Teveel speelgoed

En binnenkort is de babytijd er weer zal ik dit vast nog aanvullen haha

16. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    #3076 samarinde01, 30 apr 2014
    Laatst bewerkt: 30 apr 2014
    Miskoop:
    - Babybadje (alleen in de kraamweek 1 keer gebruikt). Zoontje gaat met ons in bad of onder de douche. En in het begin gebruikten we wel eens de tummytub.
    - Pacco inbakerdoek. Hielp niks. Kon mama's armen niet vervangen (hoe logisch eigenlijk).
    - Flessenwarmer. Duurt veel te lang. Hier staat altijd een thermosfles gevuld met heet water. Makkelijk mee te nemen en niet afhankelijk van een magnetron.
    - Mozesmandje wieg. Prachtig, alleen zo kort in gebruik en ons kindje was er al vrij snel uitgegroeid.
    - Doomoo kussen. Misschien fijn voor de eerste weken, maar ons kindje heeft liever mama of papa om tegenaan te liggen. Nu wordt hij gewoon boos omdat hij geen kant op kan als ik hem erop leg. Nogal bewegelijk ;)
    - Te dure kinderwagen. Hij is erg fijn (stokke-crusi), maar we gebruiken hem veel minder dan verwacht. Een simpeler was ook goed geweest. Zie hieronder waarom :)
    - Babycreme/shampoo. Niet nodig.

Misschien niet echt miskopen, meer overbodige luxe zou ik zeggen.

Grootste aanrader:
    - Draagzak Bondolino en draagdoek. Blijkt dat ik en mijn kindje dragen niet alleen praktisch vinden, maar ook gevoelsmatig heel fijn. En wat slaapt ie er lekker in!
    - Boek: Eten voor de kleintjes- Stefan Kleintjes. Een andere kijk op de hedendaagse eetgewoonten. Voor mij een 'aha-moment'.
    - Cosleeper gemaakt van ikea gulliver bedje.
    - Ikea antilop kinderstoel.Makkelijk mee te nemen en erg goedkoop. Hoewel ik ook erg blij ben met de stokke. Die staat te wachten totdat ons kindje wat beter rechtop kan zitten.
    - Slaapzak gebruiken. Als je je kindje in slaap wiegt/voedt dan hoef je hem daarna niet in een koud bedje te leggen of te hannesen met kruiken.

Ach uiteindelijk moet iedereen zijn eigen voorkeuren uitzoeken. Zo las ik ergens dat iemand de draagzak/doek juist afraadde. (maar als het gaat om pijn in de rug dan gaat er vaak met knopen iets niet goed).

Oh en rompers lange mouw gebruik ik juist het meest. Dan kan er soms ook een gekregen tshirtje over die in de zomer niet mee zal passen.

17. e1987

e1987 Actief lid

19 jan 2011
    456
    0
    0
    Brabant
    Aanraders:
    Ergonomische(!) draagzak en draagdoek
    Veel hydrofiele luiers. Washandjes doe ik ook nog steeds veel mee.
    Smeerseltjes van Weleda, ook doet kokosolie het goed!
    Achterwaarts gerichte opvolgstoel
    Boekjes die kindje zelf kan lezen
    Fietskar
    Slabbers van Silly Billyz

Miskopen
    (te)veel (plastic) speelgoed.
    Flessenwarmer die niet warm genoeg wordt / die te heet wordt.
    Difrax flessen die lekker in de flessenwarmer (bij borstvoeding)

18. angelab

angelab Lid

17 apr 2013
    56
    0
    0
    Aanraders:
    - Dr Brown flessen, ideaal voor kramp tegen te gaan
    - Heeeeel veel hydrofiele luiers
    - stretch rompertjes van de Hema en Wibra
    - Joolz kinderwagen
    - wipstoeltje (fijn even je handen vrij) en dan eventueel met speelboog erbij

Miskopen:
    - 3 voor 10 euro rompers van de H&M, flut kwaliteit, doorschijnend, lubberend
    - boxpakjes zijn vaak niet in verhouding, snel te klein een de onderkant, terwijl de bovenkant te groot is...
    - badcapes, echt nog nooit gebruikt.... wellicht komt dit als ze ouder zijn?
    - flessenwarmer, magnetron is veel sneller

19. angelab

angelab Lid

17 apr 2013
    56
    0
    0
    Overigens voedingskussen vond ik heel handig ivm mijn keizersnede, ik kon mijn baby niet op mijn buik houden van de pijn, hij lag lekker op het voedingskussen met flesje geven en kroelen, heerlijk!
    Overslagrompertjes (hema) vond ik ook niks, niet in verhouding, flubberig op de buik en te strak bij de liesjes...
    maar inderdaad het is allemaal persoonlijk denk ik.

20. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Aanraders:
    -Dr. Brown flessen
    -Dr. Brown vaatwasmandje (voor drie flessen alle onderdelen)
    -Badmatras van Deltababy
    -Bondolino
    -Geweven draagdoek
    -Glow in the dark speentjes van Bibi
    -Mozesmandje voor de eerste maanden (overal te gebruiken)
    -Simpele babygym waarbij je speeltjes kunt wisselen
    -Joolz kinderwagen
    -Playgrow Loopy links (overal kun je speelgoedjes aan bevestigen)

Afraders:
    -Badmatras van Kidsriver (na twee gebruiken al scheurtjes en happen)
    -Prachtig mooi dik gebreid boxkleed van Baby's Only (wordt door ruimtegebrek in de wasmachine niet goed schoon)

Deel Deze Pagina