grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamavanshawn, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Up.
    vind het zo'n handig topic.

2. mei2014mama

mei2014mama Actief lid

11 sep 2013
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weer even omhoog die handel :) En gelijk maar m'n eigen bevindingen erbij.

Aanraders:

-Hydrofielluiers van de Hema (wij gebruiken ze heel veel en voor alles)
    -Rompers van de Hema (zowel lange als korte mouw)
    -Badstof slabben
    -Kruiken (hoe heerlijk dat je kleintje 's avonds in een warm bedje gelegd kan worden.. ook al hoeft het niet meer, ze vind het heerlijk)
    -Beeldbabyfoon van Philips Avent
    -sokjes van bambino
    -billendoekjes Kruidvat (69ct. per pakje)
    -voedingstorentje van NUK (bij babydump gekocht)
    -bewaardoos voor de flesvoeding van Friso (i.c.m. Lief!) Wij hebben hem bij kruidvat vandaag maar m'n zus bij de etos. Heel handig: je knipt de zak open, zet hem er in en er zit een handig 'ding' voor het afstrijken van je schepje

Afraders:
    -kleren van lief! (niet zo elastisch en daardoor moeilijk aan te doen)
    -hydrofielen van Bambino
    -drifrax spenen omdat er niks omheen zit (zoals bij de Bibi spenen bijvoorbeeld)

Dan een offtopic-aanrader:
    Lekker douchen met je kindje. Als je met z'n tweeen bent is dat veel makkelijker en ons meisje vind het heerlijk!! Het is echt gezellig :)

3. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Hier, na anderhalve week moeder te zijn, mijn bevindingen:

Aanraders:
    Rompers zonder mouwen
    Hydrofiele luiers van de Hema
    Genoeg shirtjes in maat 50 (gisteren 3 shirts verbruikt i.v.m. spugen)
    Voedingskussen (hier ligt ze erop in de box)
    Sudocreme
    Luiers van Pampers of Etos
    Sokken van Bambino (de rest zijn ondingen)
    Badcapes (hier ligt ze er ook gewoon in)
    Arniflorzalf (ben helemaal blauw van onderen, trekt al een heel stuk weg)

Afraders:
    Van die pakjes uit een stuk met die voetjes eraan, wat een ondingen zijn dat. We hebben ze gekregen, maar zou ze zelf nooit kopen
    Talkpoeder, heb een fles staan. Geen idee waar we dat voor gaan gebruiken

4. Linana

Linana Niet meer actief

Aanraders
    Liquid babypowder, het talk spul heb ik echt een hekel aan
    Hydrofielen van de wibra: echt zacht

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Talkpoeder: ik gebruik het ook zelden.
    Wel als mijn dochtertje kapotte billen heeft dan smeer ik crème + talgpoeder....luier erna is het zover weg;)

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    talkpoeder moet je ook idd uitsmeren anders gaat t klonteren en ben je verder van huis.

Maar, pakjes met voetjes, heerlijk echt ideaal bij die woelratten van mij. Zaten ook goed (denk dat dat met de bouw van je kindje te maken heeft)

Nog een aanrader, zinkolie, dus geen zalf maar de olie van dr.Swaab. Die smeert heel soepel uit en alle plekjes in nek, bij oor, billen, plooitjes, alles is zo weer weg.
    Of bepanthen, ook heel fijne creme

Sudocreme daarintegen vind ik een afrader, smeert stugger als de zinkolie of bepanthen en prikt ontzettend bij gevoelige huid. Je mag dit ook niet op al iets open plekjes gebruiken. Dus voorkom pijn en huilen en gebruik gewoon andere cremepjes. En sudo mag maar heel dun gesmeerd worden anders gaat t klonteren.
    Voor mijn kindjes dus niet optimaal, terwijl ik t voor mezelf wel fijn vind!

7. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaap al bijna vier maanden, en weer wat aanvullingen

Sokken bambino of prenatal. Bij sjaak zaten de hema sokken ook prima, maar bij Jaap vliegen die wel uit.

Rompers van lief, twee keer per jaar bij ah te koop. Wat een heerlijke dingen! Goede pasvorm voor mijn lange darm, en lekker stretchy.

Jaaps huid is heel droog, gebruik nu in/na bad weleda, en gaat al wat beter. In bad gebruik ik balneum, nu de licht vettende, maar volgende keer pak ik de extra vettende.

Joggjeans. Ziet er uit als jeans, is een jogging broekje, zit dus lekker comfortabel.

Jumpsuits. Geen opkruipende t-shirts!

8. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Oke.... na heel veel lezen hier nu ook eens mijn bevindingen! Al denk ik dat het allemaal erg persoonlijk is ;)

Aanraders:
    - sokjes Bambino (Kruidvat)
    - Speen met beschermkapje (wij hebben bijv. Avent)
    - Rompers van de hema
    - Veel hydrofiele luiers
    - Als je geen bad hebt en je kleintje past niet meer in het baby-badje is het "kikker-badje" dat je kan bestellen bij bol.com ideaal!!
    - slofjes van roosjes.eu (gaan echt niet uit)
    - veel kleren in maat 50! Ondanks dat ons meisje lang is, heeft ze het tot 7 weken gedragen!!
    - bepanthen!Ik gebruik het overal voor, ideaal!
    - luiers en billendoekjes vd Etos. (luiers pas vanaf maat 3, daarvoor pampers)
    - Bakjes vd Blokker (wit met blauwe dekseltjes, 200cc) om groente en fruit in in te vriezen.
    - Cooker van Avent
    - wipper babybjorn! Die wipt ook echt :)

Afraders:
    - sudocreme! Dekt de huid af en is troep!
    - poedertoren Prenatal. Deksels blijven doordraaien.
    - snotzuiger, werkt hier echt niet!

9. Ja, dat dus! Ik begrijp nooit zo dat die uitzetlijsten, waar dan ook op internet, adviseren om 2 boxpakjes en 2 setjes kleding in huis te hebben. Als je kindje inderdaad een dag veel spuugt (of poept!), ben je daar al doorheen..

Nog gefeliciteerd trouwens! :)

10. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Aanrader;

Dr.Brown flessen!
    hangmatje voor in de box mijn zoontje werd er erg rustig van.
    hydrofiele doeken kan je niet genoeg van hebben!
    verzorgingsproducten van etos eigenmerk.
    Luiers etos eigen merk.
    Tripp trapp kinderstoel.
    Box met ronde spijlen (kunnen ze zich beter aan optrekken)

Miskoop.

Rompers met lange mouw vreselijk gedoe!
    flessenwarmer
    parasol kinderwagen blijf je mee klungelen.

11. Minou 78

Minou 78 Actief lid

11 jan 2013
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3091 Minou 78, 4 jun 2014
    Laatst bewerkt: 4 jun 2014
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap alle pagina´s gelezen en er zoveel aan gehad. Vandaar nu ook mijn bijdrage.

Ik heb ook even naar de visie van mijn vriend en daarbij ook kersverse papa gevraagd. Zijn top 3:
    1. draagdoek. Als niets meer helpt tegen het huilen heb je altijd een uitweg. In de draagdoek en de rust is terug. Zo zijn we nooit radeloos of in paniek geweest. Wij hebben de tricot slen.
    2. infacol. Na een dag krampjes, zo zielig, infacol in huis gehaald en nooit meer krampjes gehad.
    3. kleding van noppies. Lekker zacht, rekt goed mee en ook nog eens heel hip. Zo makkelijk uit en aan te krijgen.

Mijn aanraders:
    * voedingskussen. Tijdens de zwangerschap fijn tijdens het slapen ter ondersteuning je been en buik erop leggen. Tijdens de borstvoeding ligt je baby lekker zacht en op de goede hoogte. En geeft jouw arm ondersteuning. Nu heb ik er een ´sitfix´overheen en is het een soort poefje voor de baby. Ook het oefenen van op de buik liggen en hoofd omhoog houden kan hier goed mee. Multifunctioneel dus.
    * stretch rompers hema, zitten goed en rekken mee en blijven in model.
    * tripp trapp stoel met new born set. Zo gezellig je baby vanaf dag 1 bij je aan tafel. Op ukje.nl kun je leuke hoezen krijgen trouwens.
    * dr brown flessen
    * family fix om de maxi cosi in de auto vast te zetten. Geen gedoe met gordels. Klik en hij zit vast, klik en hij is los.
    * box met lade voor opgeruimde woonkamer
    * tiny love muziekmobiel. Met een knopje zet je hem aan en blijft 20 minuten spelen. Je hoeft hem dus niet om de paar minuten op te winden.
    * freddy vuurvlieg (speelgoed). Kan hij zich heel lang heel leuk mee vermaken.
    * badcapes van ikea zijn lekker groot. Na het douchen of badderen of zwemmen inwikkelen zodat je lekker warm naar de slaapkamer of kleedkamer kunt. Warm ingewikkeld droog ik eerst de oortjes, haartjes en rest van het gezichtje. Zo blijft hij lekker beschermd.
    * veel hydrofiele luiers. Ik gebruik ze overal voor. Om de baby af te drogen, als spuugdoek, als doek ter bescherming voor ongelukjes in de box, wandelwagen en wieg. Hydrofiele washanden gebruik ik ook, zo kani ik overal goed bij om schoon te maken. Die van prenatal en babydump vind ik lekker zacht. Die van hema vind ik in vergelijking stugger.
    * tepelhoedje. Tijdens de borstvoeding nooit pijn gehad.
    * lodger wrapper. Als je tijdens de winter een baby krijgt. Praktisch voor in huis maar vooral voor onderweg (lag standaard in de kinderwagen) en warm.
    * fleece dekentjes van zeeman voor kinderen. Die zijn een handig klein formaat. Toen hij nog niet zijn temperatuur kon regelen wikkelde ik hem daarin. Nu gebruik ik het als dekentje in zijn wieg en kinderwagen.
    * stoel naast de wieg in babykamer. Vanuit hier zing ik een liedje, lees ik voor, troost ik of kijk ik hoe lief hij slaapt.
    * voedertoren hema
    * thermosfles voor warm water voor flesvoeding
    * magnetron sterilisator
    * flessenborstel hema want daar zit ook zo´n klein borsteltje bij om de tuutjes van de spenen goed te poetsen.
    * ik zweer bij pampers luiers
    * dooky tegen de zon en prikkels
    * last but not least de 3D echo. Wat is dat geweldig om je babytje te zien en te zien gapen en duimen enz. Zo bijzonder, zo speciaal. Maakt het voor de vader ook zo echt.

Mijn miskopen:
    * snotzuiger. Met de punt van een hydrofiele luier gaat het zo snel en die heb ik altijd ergens bij mij liggen.
    * spuugdoekjes. Die zijn te klein om de mondjes melk goed op te vangen.
    * rompers van c&a gaan lubberen
    * rompers van hema met jip en janneke zijn stug
    * als je allemaal babydozen krijgt van de verloskundige, ziekenhuis, etos, prenatal dan hoef je geen bad en smeerproducten enzo in de slaan. Er zit zoveel in, daar heb je eerst meer dan genoeg aan.
    * pakjes met voetjes, zitten vaak niet goed.
    * lief! truitjes zijn stug

Dit is mijn ervaring na vier maanden. En dus ook mijn mening. Dat hoeft voor een ander natuurlijk niet te gelden :)

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    pppp

13. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Aanraders:
    trip trap stoel
    hydrofiele doeken
    sudocreme
    box
    avent flessen

miskopen:
    wipstoeltje (bijna niet gebruikt)
    minimonkey draagdoek/hangmatje (onding)
    puckababy (hadden een zoontje die niet vast wilde liggen)

14. Minou 78

Minou 78 Actief lid

11 jan 2013
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volledig mee eens! Met name in de eerste weken gingen er verschillende outfits per dag doorheen want inderdaad spuug-poep-plasongelukjes.

15. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier trouwens nu pas een pak Bebino luiers gekocht bij de Aldi, geen idee hoe de kleinere maatjes zijn, maar maat 4+ is in ieder geval echt heel prettig. Soepele luier, goede pasvorm, absorbeert goed. Ik vind ze fijner dan Pampers (ook soepel, maar die hebben een eigenaardige geur en voelen hier soms klam, daarnaast ook duur), Kruidvat is ook fijn (maar net wat stugger). Bebino is daarnaast ook nog eens echt goedkoop. Aanrader om iig te proberen!

16. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Na alweer bijna 5 maanden moeder te zijn heb ik veel dingen ondenkt hier mijn lijstje.

Aanraders:

* Imps en Elfs kleding, mooie pasvorm, mooi van katoen
    * Difrax flessen
    * Jolein Kabeldeken
    * Snoozebaby slaapzak
    * Kubus knuffel speelgoed van woezel en pop
    * Voedings kussen (gebruik hem als een soort bedje op de bank)
    * Baby tv
    * Speelkleed met bogen voor op de grond
    * Hema stretch Rompers
    * Mutsy evo wandelwagen
    * Neutral voor in bad
    * Pampers sensetive baby doekjes
    * Pampers baby dry
    Afraders:

* Difrax 123 speen
    * Hema jip en janneke kleding, valt heel raar.
    * Zeeman slaapzak (valt ook raar)
    * Huggies billen doekjes
    * zwitsal voor in bad
    * Kruidvat luiers maat 3, lekker zo door
    * Frendz kleding vd, is heel snel verwassen

Kan even 123 niks anders verzinnen

17. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Er schieten me weer een paar dingen te binnen, dus ik vul weer even aan. :)

Aanraders:
    - Al vaker genoemd, maar de rompers van de hema zijn inderdaad heel fijn en hebben ook een mooie pasvorm.
    - Nuna pepp buggy. Echt al veel gebruikt!
    - stokke tripp trapp
    - sab simplex (infacol deed niks, maar sab simplex hielp wel heel goed tegen de krampjes)
    - gengigel bij doorkomende tandjes
    - oh en nisykind druppels, ik heb het idee dat -als ik op tijd startte met het geven van de druppels- de verkoudheid niet doorzette en dat het dus wel degelijk wat doet

Afrader:
    - Ik zag 'm hier ook al voorbij komen; een parasol op de kinderwagen werkt echt voor geen meter. Iedere bocht die je maakt moet je dat ding weer verzetten. Ik had bij mijn dochter gewoon een hydrofiel aan de kap van de wandelwagen vastgemaakt, maar dit keer heb ik een dooky gekocht (geen idee of die toen al bestond). Lijkt me wel heel praktisch!
    - infacol, deed hier helemaal niks

18. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Nou ik zal ook eens een lijstje maken.

Aanraders:
    - Grote XXL hydrofiel doeken, echt heerlijk groot, ideaal voor inwikkelen na badje, of om op te liggen. Maar waar ik ze voornamelijk voor gebruik is voor in het ledikant, zijn goed in te stoppen. Mijn dochter is een buikslaper en gewone hydrofielen peutert ze zo los, de grote niet. Dus heb er een heel aantal van.

- Genoeg kleine kleding, hier een spugertje en regelmatig explosieve poepluiers gehad, is fijn om te kunnen verkleden. ;) Naast setjes ook losse shirtjes en broekjes, zodat je niet altijd helemaal nieuwe kleding aan hoeft te doen.

- overslagrompers, echt ideaal!! Wanneer er bijv wat poep is gelekt op romper, hoef je niet shirtje helemaal uit te doen (over hoofdje is vervelend).

- rompers van h&m en prenatal vind ik zelf erg fijn. Kunnen ze vrij lang aan.

- draagdoek, zo fijn om je kleintje bij je te hebben, vooral als ze huilerig zijn en je eigenlijk echt iets moet doen. Vond het ook ideaal met even snel hond uitlaten. Nu ze groter is heb ik een tula draagzak en dat is ook echt heel fijn!

- Sophie de giraffe, mijn meisje is er echt dol op, al maandenlang.

- dr brown flessen, drinkt mijn meisje heerlijk uit als ze gekolfde melk krijgt

- houten activity center, heb er 1 van woezel en pip en dochter vind het heel erg leuk.

- borstvoeding. :p Overal handig voor, ook voor vieze/ontstoken oogjes, verstopte neusjes en droge plekjes op de huid.

- mocht je kindje een favoriete knuffel krijgen, koop er nog 1 of 2 bij en wissel ze meteen regelmatig af en was ze regelmatig. Ideaal voor als er 1 kwijt raakt.

- stokke tripp trapp stoel met newbornset. Dochter vond het fijn om bij ons te kunnen zitten. Ook is het handig haar er even in te kunnen zetten als je iets moet doen. Wij hadden geen wipstoel dus dan is het heerlijk.

- voedingskussen, heerlijk voor slapen tijdens zwangerschap, ideaal tijdens het voeden en ook heel fijn om kindje in te kunnen leggen en nu gebruik ik het nog als ze zit in de box en leg ik het kussen een beetje achterhaar, als ze ineens een wilde beweging maakt en omvalt dan valt ze zacht.

Afraders:
    - neuspeer, gebruik je echt nooit! En werkt van geen meter
    - overslagrompers van hema zijn vreselijk, worden heel kort en breed

Kan verder niet zo heel veel afraders bedenken, als me iets te binnen schiet dan reageer ik weer. ;)

19. Boommm

Boommm Niet meer actief

Aanraders:
    - Grote en heel veel hydrofieldoeken, gebruik ze heel veel, zeker nu ze veel spuugt. Onder haar hoofdje in bed/kinderwagen, om in te bakeren, als slabbetje, om af te drogen.. Echt voor alles.
    - De bugaboo. Geweldige kinderwagen, ben er zo blij mee!
    - Avent Natural flesjes. Ze drinkt er erg goed uit.
    - Tiny love speelmobiel. Vervelend deuntje, maar N vind hem geweldig en hij blijft 30 minuten spelen ofzo.
    - babyfoon met camera! Uitvinding van de eeuw.
    - infacol
    - alles van koeka. Geweldig merk, heerlijk zacht en hele mooie kwaliteit.

Afraders
    - Dooky & parasol voor op de kinderwagen
    - rompers met lange mouwen
    - kleren van de H&M vind ik snel lelijk worden.

20. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Dooky vond ik eigenlijk te duur, maar ik vind m superhandig!

Deel Deze Pagina