Idd die grote doeken van bambino zijn geweldig! De sokjes van bambino ook en die kreeg ik nu gratis op de punten van kruidvat!
Miskopen: :x Lakentjes: mijn dochter vind het verschrikkelijk om onder een lakentje te liggen en en het lag nooit goed in bed, constant opnieuw opmaken. Gebruik nu een slaapzak, is veel makkelijker. Grote hoeveelheid hydrofiele luiers: Op aanraden 18stuks gekocht. Heb er nog steeds 6 ongebruikt in de kast liggen, de andere stapel is ook nooit op. Flessenset: Ze dronk uit de advent fles te langzaam, bij een grote speen ging het te snel en kreeg ze krampen. Nu gebruikt ze alleen de difrax fles en die bij gaat het wel goed Etos luiers nr1: Erg stug en lekken meteen door. Sluiten niet goed aan, bij de benen Aanraders: Dookie: Ideaal voor de maxi cosi en kinderwagen Bambino sokjes: Blijven goed zitten Thermosfles: Handig voor snachts en onderweg Teddy care billendoekjes (action): Gaat makkelijk eruit en met een handig afsluitbaar deksel
Aanraders De koeka zak voor in de maxi cosi. Ik gebruik hem alleen in de kinderwagen. Maar echt een ideaal ding. Ben blij dat ik hem gekocht heb. ( een dag voor de bevalling.) Hema flesjes. De kleine drinkt er super uit en zijn niet duur. Grote hydrofiele luiers. Ideaal om over de kinderwagen te leggen. Zodat de kleine afgeschermd is van de rest. (moeilijker slaper dus ideaal als je een dagje weg bent) De stokke triptrap met de newborn inzet. Onze zoon vind het heerlijk om aan tafel te zitten als wij eten. De bugaboo cameleon. Voor ons de ideale kinderwagen. Niet zwaar en klein opvouwbaar. Een grote verzorgingstas. Ik heb inmiddels 2 tassen omdat in mijn eerste ik te weinig ruimte had als ik een dagje weg was. Afraders Wipstoel ik gebruik hem nooit. Wikkeldekens. De kleine man houd er niet, begint te huilen als hij erin gelegd werd.
Oh deze vind ik echt verschrikkelijk stinken. Ze ruiken naar perzik ofzo gadver. Ik heb ze weggegooid De verschillen zijn zo grappig. Wippertje hier veel gebruikt
Afrader -Mutsy 4-rider (zwaar en onhandig) -flessenopwarmer -babyolie (wat een bende zeg) -difraxflessen (onhandig in gebruik) -flessenrekje (om te drogen) -hemeltje/stok (ziet er leuk uit maar voor veel geld en je kan er uiteindelijk niks meer mee) -laken setjes... ik gebruikte meer losse dekentjes aanrader: -stellerisator voor flessen en speentjes -avent flessen -schommelstoeltje -boxmatras -dekentjes -bad/lig stoeltje (wat een badje en standaard dan weer overbodig maakt) -badcapes (gebruik ik liever als de stapels hydrofiele luiers die ik heb aangeschaft) Met deze zwangerschap kijk ik ook niet meer op zo'n uitzetlijst want vindt dat uiteindelijk een beetje achterhaald... je komt er gauw genoeg achter wat je wel en niet prettig vindt!
Aanrader: Magnetron sterilisator, 4 minuten alles in deze bak in de magnetron en klaar! Niets uitkoken en onhandig doen. Dr Brown's flesjes. Meteen ook de afrader: avent flesjes, mijn zoon schrokte zn melk binnen 5 minuten naar binnen en vervolgens onwijs veel krampjes. Infacol: medicijn te koop zonder recept bij bijvoorbeeld het kruidvat. Geven voor elke fles en vrijwel nooit meer krampjes. Geniaal spul. Isofix voor in de auto. Dit is een speciale beugel die je in je auto klikt, en hier kan je zeer gemakkelijk je autostoel in klikken Geen gedoe meer dus met de gordel! Als je een jongetje krijgt:koop meerdere aankleedkussen-hoezen want jongetjes plassen nog wel eens als je de luier net af doet. Slaap zakje ipv lakentjes. Mijn kleine man slaapt als een kikkertje met zn beentjes om hoog en schopt zichzelf steeds los en word dan huilend wakker. Opgelost met een slaap zakje. Geniaal. Afraders: Geen dookie kopen voor je bugaboo cameleon want die past hier niet op Avent flessen dus, teveel lucht en te grote speen ookal is t maatje 1. Spijkerbroekje maat 50. Leuk idee maar dat zit voor geen meter bij zo'n kleine puk.
Ps meer meiden die zich irriteren aan het feit dat de bak onder de bugaboo cameleon 3 niet goed toegankelijk is als de wagen bak erop zit? Ik kan er serieus amper wat in kwijt. ...
Afrader - badset Luma echt belachelijk weinig gebruikt en veel te veel geld voor betaald, en te hoog voor kleine mensen, moest steeds op mijn tenen staan om de kleine in bad te doen - schuimrubber aankleedkussen van Luma, dat krijg je dus echt niet meer schoon! - 18 hydrofielluiers, zoveel gebruik je er echt niet! - hydrofiel washandjes - difrax flessen, wat een aanfluiting - wipstoeltje, nauwelijks gebruikt - lakentjes, ook mijn dochter schopt alles af en ligt liever zonder laken of als het wat kouder is in een slaapzak - bepanthen creme, helemaal niks aan gehad - etos luiers maat 1, veel te groot en te dik, wat een ondingen - teveel zwitsal producten, maar het staat zo leuk - truitjes met te strakke mouwgaten, drama! - alecto babyfoon die je aansluit op je gsm of tablet, dat was echt een miskoop - kruikzak, staat leuk voor de foto in het bedje maar wordt echt niet gebruikt, daarna ligt ie in de kast voor noppes - navelbandjes, stonden op de lijst, nog nooit gebruikt Aanrader - aventflessen! - slaapzakjes - sudocreme - campingbedje, geweldig voor als je bij vrienden op bezoek bent en het later wil maken - babygym - flanellen luiers, veel zachter dan hydrofiel, lekker om je kindje mee af te drogen - veel spenen, je raakt er kwijt en handig voor op meerdere plekken - meerdere hoezen voor aankleedkussen, ook meisjes plassen graag alles onder - jbpm voor spugende baby's - nuby lepeltjes - rietjesbeker van nuby, geweldig ding, mijn dochter had het snel in de gaten Kan nu even niet op meerdere dingen komen
Mijn aanraders: -Dooky -Badinzet(2 dochters vonden het heerlijk, de andere iets minder ligt dus wel echt aan je kind) -Wipstoel (als ik aan het koken was, of boven aan het schoonmaken, nam ik het stoeltje altijd mee) -voedingskussen -hydrofiele luiers (12 wel echt genoeg) - maxicosi voetenzak voor in de winter -magnetronsterilisator (geen gedoe met uitkoken) -elektrische kruik (geen gevaarlijke situaties meer met kokend water midden. Kruik in lader, binnen 5 min klaar en gebruik hem ook voor mezelf/andere gezinsleden. Kraamzorg raadt hem hier zelfs aan. -talkpoeder, mijn dochter was een michelen poppetje en had ondanks het goed droogmaken van die wondjes. Na het badderen in de plooien poeder strooien, was het enige wat hielp. Vocht werd geabsorbeerd en de huid herstelde zich snel. (Later gebruikte ik om die stinkende plekjes te voorkomen) Afraders: - kleertjes met capuchon (ligt niet lekker voor de kleine) - spijkerbroekjes voor de kleintjes -rompertjes met lange mouwen als je er nog een truitje over heen trekt. In zomer wel handig met een zacht broekje. - jurkjes voor de hele kleintjes, kruipt omhoog. -handkolf. Mezelf 'melken' leverde meer melk op. Met die kolf kreeg ik er niets uit. -sudocreme, bij uitslag werkte met de billen bloot leggen het beste. Ik legde ze altijd op de matjes uit het kraampakket die ik nog over had. Ze vonden het heerlijk om even in hun blote billen te liggen! Ik ben ook 3x in het ziekenhuis bevallen en had dus nog veel matjes.
Flessenwarmer bij borstvoeding! Ik ben altijd bang dat ik het te warm maak en dus alle belangrijke stoffen kapot gaan. Nu daar geen twijfel meer over !
Die ringen.zijn toch open? Een dooky is universeel en past op alle wagens. Je maakt de kap dicht, klemt de ringen om de eerste rand en hij hangt?!
Aanrader: * Grote boodschappenmand bij de Mutsy kinderwagen * Voedingskussen met hoes eroverheen zodat je een lekkere ligplek heb voor je baby * Puckababy, heerlijk slaapzakje waar ze wel hun handjes en voetjes kunnen bewegen, maar niet zichzelf wakker 'slaan' met hun ongecontroleerde handjes. * Tummytub, mijn meisje wil niet in een badje... * Kraambezoekboek, erg leuk om iedereen erin te laten schrijven en super leuk voor later! Afrader: *Badcapes van de Babydump, die gaan na 2 keer wassen kapot aan de naden. * Flessenwarmer zonder tijdsindicatie.... je weet nog niet hoe lang je fles erin moet en bij mij wordt hij altijd te heet dan * Teveel flesjes van 1 merk.... ik had gelukkig bijna alles gekregen van avent, maar nu drinkt ze uit een dr brown dus die andere staan nutteloos in de kast.
Aanraders Wiegje Verduisterende gordijnen Goede camera om alle mooie momenten vast te leggen Extra lange commode Grote kledingkast Quinny Moodd wandelwagen Babyfoon Motorola MBP-36 Tiny Love portabel Take-Along mobile Tiny Love box mobiel Voedingskussen Dr Brown flessen & Prociotica van Orthica Diva Essenza Mei Tai (Draagdoek) Qute eetkamerstoel Makkelijk zittende kleertjes maat 50/56/62 Boxpakjes maat 50/56/62 Heeeeel veel hydrofiele luiers Weleda producten Opvolgmelk van t merk Ekobaby Miskopen Te veel! Ben er achtergekomen dat goedkoop ook duurkoop is. Beter gelijk goed spul kopen! Leer voor de (hopelijk) volgende keer!
Dit was voor ons de reden om de buffalo aan te schaffen|! Ik vind deze wagen echt een enorme aanrader.