grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussion in 'De babyuitzet' started by mamavanshawn, Jan 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Zou ik niet doen. Zeil ademt helemaal niet en een kinderwagen is al broeierig genoeg.

2. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    oke, bedankt. wat idioot dat die dingen dan wel op uitzetlijsten staan en gewoon verkocht worden.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) En ik heb de badstof... :D Dus gewoon kopen en uitproberen dus... :)

4. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Mijn miskopen zijn de kleertjes die ik in december in de opruiming heb gekocht: had een heel mooi winterjasje met wanten er aan vast gekocht in maat 62. Je raad het al; Famke heeft nu net maat 62 en ik kan het het kind echt niet aan doen om nu in een gewatteerde winterjas te lopen. ;)
    Ik heb ook nog veel winterbroeken in die maat liggen. M.a.w. let goed op het seizoen als je iets koopt!

Marla

5. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik reken uit hoe oud ze ong. zal zijn, voor ik wat koop.

6. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Moeten ze wel een beetje gemiddeld zijn en groeien. Ik heb een lading kleren liggen die het totaal verkeerde seizoen zijn (gekregen). Dax draagt nu met een half jaar al 74/80 en dat is normaal voor ongeveer een jaar. Oftewel precies het verkeerde seizoen dus... En de gekregen kleding is ook nog vaak hartstikke duur geweest, zoals van merken als Burberry, Ralph Lauren etc en dan nog nooit aangehad :oops: . Zonde zonde zonde!

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ja, dat is wat lastiger te voorzien, als ze hard groeien... en zonde voor het geld. Tot nog toe klopt het hier. Hopelijk blijft het kloppen. Heb al leuk jurkje voor kerst die in de aanbieding was... :oops:.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Het ligt er maar net aan waar je kindje in de curve zit. Zit het bovenaan, dan zit je met een half jaar al op 74/80, zit het onderaan, dan zit je daar pas met een jaar. Eva zit geloof ik precies in het midden. We hebben wel kleertjes uit Frankrijk, daar staat op het label: 67 cm en 1 jaar, maar ze heeft het nu aan :D.

9. bwtje

bwtje VIP lid

Oct 8, 2007
    7,331
    0
    0
    Eindhoven
    Ja hier juist een smalletje en doet erg lang met alles, maar dat is wel fijn want eigenlijk kan ze alles wel aan!
    Maar zeker het blijft gokken..
    Ze word in September 3 en zit nu in maatje 92 en soms nog kleiner ;)

10. Carolyn

Carolyn Actief lid

Jun 2, 2008
    317
    0
    0
    Aanraders:
    Latex (fop)spenen. De kleine wilde duimen en alles behalve dat, wij gingen naarstig op zoek naar de juiste speen. Omdat ik volledige borstvoeding geef weigerde hij echt letterlijk alle spenen. Totdat ik latex spenen probeerde. Bingo!
    Magnetron sterilisator
    Borstvoedingskussen. Hij slaapt er nog steeds mee in zijn ledikant (ligt ie niet zo verloren in het grote bed).
    Voedingsbeha's met beugels van Anita.
    Diaperchamp
    Etos lotiondoekjes
    Verschoonmat van Prenatal (tovert iedere tas tot luiertas)
    Natalis producten
    Balneum badolie
    Bepanthen
    Haarproducten van soft and precious
    Easybase
    Luca spiegel
    Speelkleed luxe van fisher price rainforest
    Tummytub
    Wipstoeltje
    Bumbostoel
    SwaddleMe
    Wieg van kolkraft met mobiel
    Campingbed voor onze kamer en op reis
    Badcapes van Ikea (lekker groot)
    Slabbetjes met klitteband van Ikea
    Dekentje katoen van Ikea
    Babybjorn active draagzak
    Hydrofiele luiers
    Hydrofiele washandjes
    Navelbandjes
    Overslag rompertjes
    Pampers babydry en active fit

Afraders:
    Bad (ligt half erin, krijgt het daardoor koud), en aquasit (past er niet eens goed in). De tummytub is bij ons de winner.
    Badjas
    Jas (gehannes met de mouwen)
    Zwitsal producten (mijn kindje kreeg er uitslag van)

11. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,050
    2,186
    113
    Brabant
    een vraagje, een beetje offtopic, maar onzin om hier een nieuw topic over te openen.:
    Iedereen heeft het over veel hydrofiele luiers, omdat dat handig is. Nu is bij onze hema alles 15% korting bij de babyspullen en heb ik 12 luiers (wit) gekocht en 6 washandjes (wit hydrofiel) is dat dan genoeg? of nog niet in de categorie van "veel"?

Liefss, Taliaa

12. Siesje

Siesje Actief lid

Jan 24, 2007
    430
    0
    0
    Hi Taliaa,

Heb even een oude topic opgezocht over hydrofiel luiers: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... sc&start=0
    Mijn mening: ik zou er eerst maar 12 kopen en dan afwachten hoe dat gaat. Je hebt ze zo bijgekocht, mocht je meer nodig hebben. Ik gaf borstvoeding en daarbij knoeide Iza veel en ook kwijlde ze veel in bed, dus ik had er veeeeeel nodig, maar das niet voor iedereen natuurlijk!

13. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,050
    2,186
    113
    Brabant
    dank je, dus 12 is iig wel genoeg voorlopig? dankje, ga ik lekker leuke dingetjes bij de hema kopen:)

14. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Voor het begin is 12 voldoende, en dan zie je gaande weg hoeveel je er nodig hebt. Ik heb er ook heeeeel veeeeel. Mede omdat ik ze ben gaan gebruiken als spuugdoek, en door mijn sterke tsr... (dat redt een spuugdoekje niet :oops:).

Maar hebt ze zo bijgekocht.

15. Siesje

Siesje Actief lid

Jan 24, 2007
    430
    0
    0
    Lol, hoe herkenbaar! Zie ook nu pas het nut in van spuugdoekjes.... sleepte eerder overal hydrofiel luiers heen!

16. Nijlpaardje

Jun 22, 2008
    32
    0
    0
    Handig topic,
    Mijn twee oudsten zijn alweer 7 en 8 maar de 3e komt eraan. Ik weet nog wel wat dingen die ik echt niet of juist wel handig vond:

Niet:
    * Babyfoon, de eerste die ik had hoorde ik de baby van de buren op en daarna was mijn eigen gehoor zo goed dat ik het hele ding niet nodig had, die komt er nu dus ook niet in.
    * babybjörn drager, kan prima tussen de 6 en 8 weken maar daarna te zwaar en kreeg last van de klips en last van mijn schouders en nek.
    * difrax speentjes, heel leuk als je ze wil zien kouwen op een speen...
    * Handklof, wat een gedoe...

Wel:
    * Fietsdrager voor autostoeltje, ideaal! Even naar de winkel hoeft niet altijd met de auto, op visite etc. Mijn kids hebben er vanaf een week of 4/5 ingezeten en in het begin had ik nieteens een auto.
    * TricotSlen draagdoek, je draagt veel meer over je hele rug en je kan het op verschillende manieren dragen.
    * stoffen haarelastiekjes, niet voor in het haar maar om bij pakjes met voetjes de voetjes op zn plek te houden.
    * luiertruitjes voor de eerste weken, dan hoeft niet alles over het hoofdje.
    * Difrax flessen, die gebogen flessen. Kids hadden veel minder last van lucht.

oh en over de moltonzijltjes, ook met een gewoon zijltje mag de opening van de kruik daar niet opliggen, je legt het zijltje dus zo in het bedje dat alleen de baby er met haar/zijn lijfje opligt, die niet het hoofdje en de voetjes, de metalen kruik leg je dan met de opening naar beneden, mocht ie onverhoopt gaan lekken dan heb je wel een nat matrasje maar een onverbrand kindje. En bij mij staan ze ook nu weer gewoon op de lijst van de kraamzorg...

17. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

Dec 5, 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Miskoop: hangmatje. Kamiel vond het niet leuk en we wisten niet waar we de hangmat aan moesten hangen!

Beste aankoop: stoeltje voor op de fiets. Als mama zonder rijbewijs en afhankelijk van de benenwagen of de fiets een verademing! Ik kon weer 3x zo snel ergens zijn als alleen maar met de kinderwagen! Duurde wel even voor hij erin kon, maar ik ben BLIJ! :D

18. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag

Oh, die heb ik net toegezegd gekregen van m´n schoonmoeder. Dat kun je toch gewoon aan de hoeken van de box ophangen dacht ik. Werkt dat niet?

19. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Wij moesten de bovenkant van de box openmaken om het hangmatje te bevestigen.

20. Nijlpaardje

Jun 22, 2008
    32
    0
    0
    Ah even kijken dus hoe je het hangmatje moet bevestigen ;). Mijn jongste vond dat wel lekker trouwens maar wij deden het met een aftandse draagzak...

Share This Page