Afraders: Teveel hydrofiele washandjes Flessenwarmer Pakjes waar voetjes aan zitten Teveel lakentjes, heb nu slaapzak en alleen dekentje Aanraders: Juist wel magnetron sterilisator, flesjes en water erin, magnetron in en klaar, heb hem na twee weken pas gekocht dus ken het uitkoken maar de sterilisator is veel makkelijker. Verder de easybase, ideaal in onze 3 deurs auto Kruik ligt nu hier in de kast maar de kleine vind het als t kouder wordt vast heerlijk als t bed voor is verwarmd.
Allergrootste aanrader: draagdoek Ik heb er meerdere, en draag mn kindje nog steeds vrijwel dagelijks. Hij vind het heerlijk. Maar wat Chantal al zei: neem wel een ergonomische drager. Die dragers waarbij de beentjes van je kindje niet gespreid zijn, zijn niet zo goed voor de heupjes van je kindje. En als je kindje van je af kijkt (dus buikje naar de buitenwereld), dan hangt ie met een holle rug... ook iet zo fijn voor je kindje. Enne ... een niet ergonomische drager is voor jezelf ook veel zwaarder dragen doordat ie meer bungelt. Verder: babybjorn wipstoeltje... dat kan babybjorn dan weer wel! Een superfijn wipstoeltje, wel ergonomisch, zonder hard rugpand en je kindje kan er zelf heerlijk in wiebelen. Nog een aanrader: een grote speelmat voor op de vloer. Als je geen hond of oudere kinderen hebt, zou ik denk ik zelfs geen box nemen. Wij hebben wel een box, maar deze eigenlijk nooit gebruikt.
aanraders - overslagrompertjes. Zoon houd niet van kleertjes over z'n hoofd, deze zijn ideaal - hoes om het voedingskussen waar ze heerlijk in kunnen liggen. - dooky! miskopen - vestjes met rits, kan nooit lekker zitten voor een kind - billendoekjesdoos met kleine opening. Ik kan m'n vingers er niet in doen als een doekje blijft hangen - badje met afvoerslang, na drie keer gebruiken lekte die al... (Toen het gat afgeplakt, wat ook ging lekken. Bad zonder gat is mijn advies) Dat was het voor zover. Volgens man heb ik nog veel meer overbodige spullen maar ja...
Aanrader: - hydrofiele luiers en washandjes - Nuna wipstoeltje - speeldoosje met 'oerwoud' geluiden - nachtlampje van Ikea (spookje) - overslagrompers - draagdoek/mei tai - babyfoon met beeld (hebben we niet nodig voor het geluid, maar wel om te kijken wat de kleine draak aan het uitspoken is ) - zo'n gele zwemring voor babies Afrader/miskoop: - box (alleen als opslag voor speelgoed gebruikt, zowel dochter als ik vonden er niks aan) - speenknuffel (kon mijn dochter niks mee, snapte ze niet, haha) - Bebe Jou badje met standaard (vond het zo'n gedoe met dat water en mijn dochter vond douchen en de tummy tub in de douche veel leuker en toen ze daar te groot voor werd heb ik gewoon een opblaasbadje in de douche gezet) - van die driehoekige kwijldoekjes; nooit gebruikt - drink oefenbeker van Avent, wat een onding, nooit zo veel geknoei met drinken gehad! Ik zal vast nog veel meer meuk voor mijn dochter gekocht hebben toen ze kleiner was. Ik was (ahum, ben) zo'n moeder die alles koopt wat enigszins 'handig' kan zijn, haha.
Ik dacht, we kopen een stevige kinderwagen met luchtbanden ivm het wandelen in het bos. Maar conclusie is eigenlijk dat zolang je kindje in de wandelwagenbak ligt, je hoe dan ook niet in het bos kan wandelen. Ze schudden bijna die bak uit! Een draagdoek echter is een uitkomst!
Om die reden heb ik al in de kraamweek in mijn Bebe Jou box met een stanleymes het gat groter gemaakt. Probleem opgelost!!
Dit heb ik nu vaker gehoord! Gelukkig maar dat ik veel hier lees. Anders heb ik deze beker al gekocht en was het zonde van het geld geweest.
En als het pakje bijna leeg is stop ik er alvast een andere onderin zodat je beter bij de doekjes kan!
miskoop: rompers met lange mouwen wat een geklungel als je er nog een shirtje of vestje overheen wil doen. omslagrompertjes al die drukkertjes, wat een gedoe (man begreep er helemaal niets van). die leuke schattige rokjes en jurkjes met roezels, ligt toch helemaal niet lekker. flessenwarmer, magnetron werkt net zo goed. draagdoek wat een gedoe met dat over je schouders gooien en kruisen, knoop maken en natuurlijk zat het steeds voor geen meter. draagzak was veel beter en genoot dochter ook echt van. aventfles, wat een ellende dochter kreeg er niets uit. aanrader: difrax fles draagzak (niet de draagdoek) schommelstoel van fischer price, lag ze heerlijk in te schommelen.
Aanraders - Diaper Champ als luieremmer - Dooky - Tiny Love rocker (wiegje en wipstoel in 1) - Snuggle wieg - Goeie luiertas (gebruik je toch wel heel vaak) - Luiers bestellen via de Wehkamp (gratis bezorgd en ff acties in de gaten houden) - Family-fix voor maxi-cosi - infacol bij darmkrampjes - Bibetta slab voor als ze hapjes gaan eten - aankleedkussen-hoes gebruiken voor het matrasje in de wiegenbak van de kinderwagen (mutsy) blijft goed strak zitten - airgosafe sleeper - puckababy slaapzak, kleintje sliep zo door omdat armpjes niet meer omhoog gingen Afraders - heel veel hydrofieldoeken (je wast zo vaak met een kleine) - kipkep woller (werkte niet bij ons, erg duur pittenzakje) - matrasbeschermers, moltons enzo.... Nooit gebruikt, liggen nog in verpakking - flesopwarmer (kan gewoon in magnetron of warm water uit de kraan) - draagdoek of draagzak, geen idee wanneer ik dat moet gebruiken en wat een gedoe om aan te krijgen en kleintje vond er niks aan. Wilde graag wat zien en niet op een dotje bij mama zitten - vooraf voedingsbeha's kopen, je weet nooit of borstvoeding gaat lukken en met flesvoeding heb je er niks aan Dat was het wel )
Aanraders Easybase voor de Maxi Cosi echt super. Bugaboo heerlijke kinderwagen. bebe jou aankleedkussen. Lekker groot en stevig. Diaper champ luieremmer. Je ruikt niks en gewoon een pedaalemmerzak Mobiel van rainforrest fisher price. Dochter is er helemaal weg van. Werkt met knopen dus niet steeds opwinden. Miskoop Bebe jou badzitje. Helemaal niet hándig. Kindje teveel boven water. Snoeten poetsers van Hema. Echt veel te nat.
Aanrader: -Diaperchamp (fijn voor je neus!). Wij hebben de medium, hoeven we niet te bukken -Fisherprice Rainforest mobiel boven de box, met afstandbediening (nooit meer eindeloos dat ding opdraaien, en hij heeft er zoveel plezier van!) - difrax S-fles - melkpoedertorentje van prenatal (drie torentjes in een driehoek naast elkaar, kun je ook met 1 hand openen, in tegenstelling tot die van de Hema, waar de torentjes gestapeld zijn) - wipstoeltje Miskopen hier: - teveel lakentjes, moltons en onderlakentjes. Eentje in de was, eentje op het bedje. En eventueel een hydrofiel eronder - teveel baddoeken, gebruik uiteindelijk altijd gewoon een zachte handdoek van onszelf - teveel kleding vooraf gekocht: meer dan de helft van die leuke (Amerikaanse brede)kleding is niet geschikt voor mijn lange slanke zoon. - luiertas: ik gebruik mijn eigen (grotere) tas en dat gaat me prima af. Zonde van het (vele) geld! - schoentjes voor een baby. Het zit niet. Het is niet nodig. En ik vind het persoonlijk raar staan.
Oh nog een aanrader: een dubbele elektrische kolf (zoals de Ardo calypso die ik heb). Heerlijk! En een rugtas ipv een luiertas. Met deze erin: Skip Hop Pronto! changing station