Ik kan niet zonder: - Mijn draagdoeken. Heb er nu 3 en kan niet meer zonder! Je moet het knopen even onder de knie krijgen maar daarna is het zo verschrikkelijk handig. Ik kan makkelijk met kind de weekboodschappen doen. Verder is het gewoon super gezellig! - magnetron sterilisator - Medela Calma flessenspeen, daardoor leerde mijn mannetje goed drinken. Nooit gebruikt: - wipper - tummytub - flanellen luiers
Joepie, kan nu ook mijn lijstje plaatsen. Aanraders: - Veel hydrofiel luiers, heb er uiteindelijk nog bij gekocht en heb er nu ruim 20. - Difrax flessen, maar dat verschilt per kindje natuurlijk - Draagdoeken! Ik kan niet zonder, J. vindt het heerlijk om bij mij te zijn en op moeilijke dagen is dat de enigste manier om hem stil te krijgen. - Slabbetjes die je over het hoofdje kan trekken. Strikken werkt niet bij zo'n kleine uk. - Fopspenen bewaardoosje van de Hema, blijven schoon. - Luieretui, veel handiger dan allemaal losse luiers en doekjes. - Rompertjes zonder mouwen, lange mouwen is gefrummel bij m'n uk. - Rijke olie, voor de schrale plekjes op m'n mannetjes zijn lichaam. - Melkpoedertorentjes, kan ik alle voedingen van de dag al van te voren klaar zetten. Scheelt weer tranen bij m'n ongeduldige uk - Babyslaapzak! J. kruipt anders heel het bed door en trapt de dekens van zich af. - Angelcare detectiematjes, gewoon voor een veilig gevoel. - Luvion platinum 2, scheelt ritjes op en neer lopen om te kijken wat meneer aan het uitspoken is. Beeldkwaliteit is optimaal. Afraders: - Flessenopwarmer. Had deze gekregen, maar vind het echt een onding, duurt veel te lang. - Teveel hydrofiel washandjes, gebruik er maar een paar. - Lange mouw rompers van de zeeman zonder stretch, rekken geen cm mee! - Tummytub, vond het heel onhandig vast houden en J. zette zich al op dag 3 enorm af tegen de bodem. - Magnetron sterilisator, uitkoken vind ik net zo snel. - Omslagrompertjes, al die drukkertjes vond ik maar vervelend! Over het hoofdje gaat veel sneller.
Aanraders: - Skiphop grote badcape (zoon past er nu nog in, handig voor zwemmen, in het begin als omslagdoek, en na het douchen) - Inbakerzakje (zal niet voor ieder kind nodig zijn) - Woezel en pip muziekdoosje (nu nog steeds een hit) - Babygym voor in de box - Heel veel spuugdoekjes - Dr. brownfles Nooit gebruikt: - Wipstoeltje - Te veel kleertjes (vooral te veel gekregen. Zoon is in de zomer geboren.. was 30+ graden en lag alleen in een romper) - Te veel zwitsalspul. Iets in het badje, haarolie en wat babyolie was voldoende.
Aanrader Co Sleeper Baby swing Nooit gebruikt Wipstoeltje En had veel spuugdoekjes gekocht(maar gebruikte vaak de hydrofiele luiers) vond die veel fijner en zachter
Aanraders: - Dr. Brown's-flesje (geen lucht mee naar binnen!) - Een fijne föhn, daar drogen wij mee af ipv met die tientallen hydrofiel luiers die we hebben liggen, dan hebben we geen driftig meisje door de kou - Poedertoren (voedingen klaar zetten van te voren) - Ergonomische draagzak (voelen ze zich heerlijk geborgen in, kan je ze in de gaten houden en heb je je handen vrij) - Tummytub (maar ik heb een prematuurtje, kan zichzelf niet goed klein maken en geniet zo dus van het geborgen voelen) - Genoeg aankleedkussenhoezen kopen! Ze plassen er zo weer eentje onder. Afraders: - Difrax-flessen (krijg ze niet lekker schoon door de s-vorm, ze lekken bij mij, doen niets tegen darmkrampjes, voor hetzelfde geld heb je een dr. Brown's-flesje) - Hydrofiel washandjes (handen nat maken, shampoo/wasgel erop en soppen maar!) - Rompers met lange mouwen (zie die maar eens fatsoenlijk over een longsleeve overheen te krijgen!)
grootste miskoop: - hangmatje voor in de box (kan er alleen in als de plank laag staat en eigenlijk lag ze veel lekkerder op het boxkleed met de plank in de hoogste stand) - boxmobile met neutrale kleurtjes (vond ze niks aan, toen we er een met felle kleurtjes boven hingen ging ze er gelijk naar lachen en grijpen) Grootste aanrader: - babygym met speelkleed, uuuuuren vermaak! - de Babboe city bakfiets met maxi cosi drager (met 4 maanden mee op de fiets) - de tip van de kraamzorg om mijn fohn af te stoffen en die te gebruiken om haar droog te blazen na het badje, heerlijk vond ze het (en nu nog steeds pakken we hem af en toe)! - achterwaartse autostoel (vanaf 11 maanden)
Aanraders; - Schommelwiegje! Sowieso superfijn dat ze bij ons op de kamer ligt, maar vooral het schommelen is fantastisch. Als ze tussentijds wakker wordt, valt ze regelmatig weer gewoon lekker in slaap door even te schommelen.. - De kabel-deken van Jollein. Eigenlijk vind ik alles van de cable-serie superschattig, maar de deken is ook heel lekker warm. - De wikkeldeken van Jollein die ook geschikt is voor de maxi-cosi. We gebruiken dit ding echt áltijd. Lekker warm en ideaal dat je hem ook in de maxi-cosi kunt gebruiken. Ik blijf de print ook zo lief vinden ♥ Jollein Wikkeldeken Hart Roze/Antraciet | Wikkeldekens | Baby-Dump - Rompertjes van de Babydump. Niet zelf aangeschaft, maar ik heb zo regelmatig besteld bij de Babydump en elke keer was er wel een kortingscode waarmee je een gratis rompertje kreeg.. Deze blijken dus echt het fijnst te zijn van allemaal! Ze stretchen lekker en zijn daardoor ontzettend makkelijk om aan te trekken. Ik ga ze ook zeker in een grotere maat aanschaffen! - Een voedingstoren! Wij zetten 's avonds een gevulde voedingstoren boven, zodat we 's nachts niet naar beneden hoeven (koud!!) om een fles te maken. - Een dubbele kolf. Het scheelt zoveel tijd, vergeleken met enkel kolven.. -Overslag rompertjes met lange mouwen. Ik zie rompers met lange mouwen hier vaak als afrader voorbijkomen, maar in het ziekenhuis werden ze ons wel aangeraden, omdat ze wel goed helpen bij het warm houden van een kindje. Overslag rompertjes vind ik, ook met lange mouwen, helemaal niet lastig aan te trekken. Ook niet als er een shirtje overheen moet Afraders; - Boxpakjes die op de rug sluiten en dan op de billen ook nog drukkertjes hebben. Echt, wat een ondingen! Je moet je kind 6 keer omdraaien voor ze eindelijk een keer goed zitten. Ik zou willen dat ik wat beter op had gelet met het kopen, want ik blijk dus 5 van die stomme dingen in de kast te hebben hangen Boxpakjes die gewoon bij de beentjes sluiten zijn veel makkelijker! - Teveel hydrofiel luiers. Door dit topic kreeg ik het idee dat je minstens 20 van die dingen in huis moet hebben, omdat iedereen beweert dat je ze voor 'alles' gebruikt. Wij gebruiken ze om ons meisje af te drogen en er ligt er één onder haar hoofdje in de wieg, voor als ze spuugt. Wij hebben er 9 en dat zijn er echt meer dan genoeg..
Aanraders: - draagdoek(en). Ik heb er 8 - dubbelzijdige kolf met kolftas - medela calma flessen - ewan het droomschaap knuffel. Maakt geluidjes en geeft licht. HIj vindt m fantastisch! - slabbetjes van de hema met drukknoopjes. Geen irritant klittenband of touwtjes, en die over je hoofd zijn in de nek te wijd, waardoor alles nog in zn shirtje loopt... - bio-katoen stretch rompertjes van de hema. Gaan echt maanden mee qua maat en blijven mooi in de was. - co-sleeper of omgebouwd ikea-ledikantje, zeker als je bv geeft ideaal. Niet 's nachts je bed uit om bibberend te voeren, maar lekker warm in je eigen bedje. En mocht je niet gelijk doorslapen (ik wel), dan kan je tenminste nog naar je kindje kijken. - lamp met sterretjes die op het plafond worden geprojecteerd. Staat hier aan in de slaapkamer en kleine boef vindt het helemaal fantastisch. Miskoop: - babygym. Stimuleert de natuurlijke ontwikkeling van de baby niet en geeft vooral frustratie na een tijdje. - hangmatje voor in de box; alleen op de lage stand bruikbaar, maar dan is t matje weer te klein of draait je kindje zichzelf eruit. Kan ook uitstekend met een draagdoek namelijk.
Aanraders: - hydrofiel luiers, zijn echt super handig! vooral in het bedje/kinderwagen.. zodat je niet steeds het hoeslakentje ook uit hoeft te wassen. Als spuugdoek en als handdoek na het badje/douchen. gebruik ze bij mijn dochter van bijna 4 nog steeds. - borstkolf. miskopen: - teveel flesjes van 1 soort. Ik zou gewoon van allerlei flesjes eerst maar 1 kopen. De meeste kindjes houden van 1 flesje. Ook zou ik wachten met de borstkolf kopen tot je kindje geboren is! die is zo gekocht.. nooit gemist: - wipstoeltje - loopstoeltje, ook nog eens slecht voor de ontwikkeling van de heupjes.
Hey mensen, heb even de meest genoemde (en voor onszelf meest relevante) dingen op een rijtje gezet. Bedankt allemaal voor de tips! We waren afgelopen weekend voor het eerst in een Prenatal, maar man o man, wat een boel moet je aanschaffen zeg! We doen het rustig aan en kijken vooral ook wat we niet nodig hebben. Dus al deze tips zijn super welkom! Groetjes MISKOPEN · Alle producten van Zwitsal · Spenen, antilekversie: onze zoon krijgt het maar niet voor elkaar om er van te drinken. · Avent handkolf (zonder batterij).. wat een gedoe. · babyschoentjes · Badje, vooral gewoon met mama in het grote bad gegaan · billendoekjesverwarmer · broekjes met voetjes eraan (past nooit precies, gedoe met aantrekken) · bumblies luiers en doekjes, lekken en stinken. · De kinderwagen van de hema · Difrax s flessen (wat een rotflessen) · difrax speentjes · Draagzak: Baby vond het niet fijn, deed pijn aan zowel mijn rug als aan de rug van mijn vriend · een draagzak · een tweede kruik, 1 is echt genoeg · Flessenwarmer · grote pot sudocreme (je gebruikt telkens maar een klein beetje, dus klein potje is genoeg) · Hangmatje voor in de box · Hele zwitsal uitzet, terwijl ik alleen shampoo en zeepvrije wasgel en haarlotion gebruik. · Hemeltje voor wieg, staat schattig op de foto's maar in het echt niet gebruikt. · Lilypadz ,wat een zweetdingen · Luiers van Appie, van Kruidvat en van Etos, lekken hier allemaal vreselijk door · luiertas( ik vond een gewone grote tas fijner met veel vakjes · maxi-cosi voetenzak, veel te warm dat ding · overslag rompertjes (pff wat een gedoe) · Rompers met lange mouwen (de truitjes gaan er dan niet goed overheen) · Rompers met lange mouwen, alleen handig onder een shirt met korte mouwen. · slabbetjes die je moet knopen (Iman had gelijk al lang haar en dit was dus heel onhandig) · spijkerbroekjes en vestjes met capuchon in maat 56...zit helemaal niet lekker voor dat wurm en slaapt voor geen meter. Pyjamaatjes en zachte stoffen zijn veel lekkerder (al staan die spijkerbroekjes wel erg stoer) · Spuugdoekjes, heb er heel veel maar gebruik altijd slabbetjes en/of hydrofiel doeken. · te veel babyproducten( shamppoo enzo) · te veel kleertjes in kleine maten, ze groeien er zo uit · Tummytub, wat een geklungel in zo'n emmer zeg · Voedingskussen (alleen handig om te slapen tijdens zwangerschap) · wanten zonder touwtje/muts zonder lintje · wipstoel: paar keer gebruikt maar was de moeite niet · zo'n badmatje (easybath), paar keer gebruikt maar ik vond het een onding [FONT="] [/FONT] AANRADERS · Aankleedkussenhoezen (die passen namelijk ook om het matrasje van de wieg en van de kinderwagenbak) · aerosleep · Avent fles · Avent flesjes en spenen, nooit geen problemen mee gehad. · avent flessen , bevallen super · Avent starterset · Avent via-bekers voor invriezen hapjes (met schroefdop dus blijft heel goed zitten) · Babyslaapzak! J. kruipt anders heel het bed door en trapt de dekens van zich af. · babysleep zijlig kussen · babyspullen van de Hema! · Badcapes die vliegen er ook door heen · berenpak, ik vind dat babietjes vaak verzuipen in een winterjas. · Bibi speentjes · borstvoedingskussen was voor mij echt super handig in het ziekenhuis toen ik de techniek nog onder de knie moest krijgen · Box met enorme la eronder voor alle spullen. · Camera babyfoon (zo hoef je niet steeds de kamer in om te kijken hoe je kindje er bij ligt) · diaper champ · Diaperchamp (fijn voor je neus!). Wij hebben de medium, hoeven we niet te bukken · difrax flessen · Domoo Seat (baby-zitzak) · Draagdoeken! Ik kan niet zonder. (andere tip: Tricot Slen draagdoeken) · Easybase · Easybase voor de maxicosi · easybath, echt superhandig! · een nestje voor in de kinderwagen, geen gedoe meer met lakentjes en dekentjes enzo · Extra aankleedkussen voor beneden (hoef je niet steeds naar boven voor verschonen) · Flessenwarmer · Fopspenen bewaardoosje van de Hema, blijven schoon. · Handige luiertas met isolatievakken · heel veel spuugdoekjes, bij ons bevallen die kleine zachte van de Prenatal erg goed. We hebben ook badstoffen van de Ikea maar die zijn wel erg hard na het wassen.\ · hermos tasje om flesjes met warm water in mee te kunnen nemen, handig voor onderweg. · Hoge commode, geen last van de rug met verschonen! (Hemnes ladekast met 8 lades van Ikea (goedkoper dan baby-commodes, net iets hoger, lekker breed en heel veel laatjes) · Inbakerdoek · kleine dekentjes handig mee te nemen en zo snel te grbuiken · kunststof badzitje · Luieretui, veel handiger dan allemaal losse luiers en doekjes. · Magnetron steralisator (super handig) · Medela Pump In Style bostkolf voor als je fulltime kolft · melkpoedertorentje van prenatal (drie torentjes in een driehoek naast elkaar, kun je ook met 1 hand openen, in tegenstelling tot die van de Hema, waar de torentjes gestapeld zijn · Mobile voor boven de box · Rijke olie, voor de schrale plekjes op m'n mannetjes zijn lichaam. · Rompertjes zonder mouwen, lange mouwen is gefrummel bij m'n uk. · sitfix = kussenhoes voor je voedingskussen, om er een poef van te maken · slab met gat voor het hoofd (geen gedoe met knoopjes/strikken) · Slabbetjes die je over het hoofdje kan trekken. Strikken werkt niet bij zo'n kleine uk · spuugdoekjes (heel veel) · Sudocreme · Tiny Love speelkleed · Top to Toe wash van Natusan · traphekje · Truitjes met klitteband op de rug of overslagtruitjes (dan hoef je het dus niet over het hoofdje aan te trekken · tummytub jason vond het erg fijn om erin tezitten · Veel hydrofiel luiers, heb er uiteindelijk nog bij gekocht en heb er nu ruim 20. · voedingskussen, maanden mee geslapen, gebruik hem nu voor de voedingen. · washandjes van de Zwitsal, makkelijk om snel even mee te wassen · wipstoeltje
De allergrootste aanrader, wat wij elke dag gebruiken en waarvan iedereen die hem ziet zegt 'wauw wat handig!!': de sitfix! Sit Fix | Sit Fix | Baby-Dump
Ja, die sit-fix om van je voedingskussen een poef te maken... gebruik ik nu ook. Eerst als hoefijzer om mn zoontje heen zodat hij veilig naast me op de bank kon liggen en vlakbij mij was. En nu lekker met de dichte kant boven zodat hij wat heeft om op te klauteren. Ideaal! En je voedingskussen ligt toch in de weg als je hem voor het voeden niet meer gebruikt...
Wij zijn ook druk bezig met ons kamertje. Misschien nog wel een leuke tip; ik heb deze kledingringen gemaakt Zo kan ik de kleertje in mijn kastje mooi ordenen. En ik vind ze erg gezellig Ik kon de ringen alleen bij een groothandel kopen en heb er dus nog over. Mochten er nog meer mensen interesse hebben, stuur dan even een priveberichtje
@anakoloet ik denk dat je een onergonomische drager hebt geprobeerd. Met een ergonomische drager krijg je nergens last van en is wipstoeltje nu een afrader of aanrader?
Ik zou sowieso niet op de mening van anderen afgaan als het gaat om Bibi vs. Difrax speentjes of om Avent vs. Dr. Brown flessen. Dat ligt er echt maar net aan wat je kindje fijn vindt.. Een Avent fles zit trouwens in de gratis babydoos van Prénatal, net als een Bibi speentje. Hoef je die alvast niet meer aan te schaffen Ik blijf er bij dat rompertjes met lange mouwen ideaal zijn ook Zóveel warmer!