Mijn grootste miskoop zijn toch wel de hydrofiele luiers. Las overal dat ze zo handig zijn, overal voor te gebruiken en altijd te weinig. Dus ik had er genoeg gekocht. (Stuk of 20) En heb ze amper gebruikt. Ja in het begin in de wieg bij het hoofdje, en als ik een gigantische luier moest verschonen; en eeste maand bij het afdrogen. Daarna ging een omslag handoek ook prima en nog makkelijker ook ivm kou van badkamer naar slaapkamer. Zo zonde. Gelukkig speelt mn dochter van 2 jaar er nu lekker mee met de poppen. Dan worden ze in ieder geval nog gebruikt! Beste koop: - Inbakeringzak. Ideaal ze sliep gelijk stukken rustiger als baby! - Tripp Trapp stoel. Ideaal vooral omdat ze er nu lekker zelf op kan klimmen en gezellig aan tafel gaat spelen. - Hoppop badje en standaard. Best duur; maar erg stevig en nu met 2 jaar kan ze er nog makkelijk in op de standaard. Is groot genoeg en stevig genoeg. Ideaal omdat we geen groot bad hebben maar alleen de douche.
Aanraders: - Veel hydro's: ik had er 18 gekocht, maar omdat onze zoon regelmatig spuugt en de boel onder piest tijdens het verschonen, vliegen ze er doorheen Ik heb er dus nog 6 bijgekocht, omdat ik anders aan het wassen bleef. - Difrax flessen - Bambino sokjes: die blijven goed aan de voetjes zitten. - Lange mouwen rompers: het is soms ff klooien, maar wel lekker warm nu. - Familyfix: click en go ideaal! - Action luierzakjes. - Luvion babyfoon met camera: fijn om te zien wat je hoort en dat het schermpje uit gaat wanneer er geen geluid is. Sensiteit hiervan kun je instellen zodat hij niet bij elk kreuntje aan gaat. Afraders: - Vestjes met een rits: zit niet lekker bij het nekje/kinnetje. Zeker niet in de mc. Voor in de wandelwagen gaat het nog wel. - te veel rompers met korte mouw in maat 50: gelukkig allemaal gekregen, maar die heb ik niet gebruikt. - kv luiers: ik had een proefpakketje, maar meteen luieruitslag. Bij pampers geen last van.
Aanraders: -grote hydrofiele doeken van Aden+Anais (met korting te koop op 9 maanden beurs) ideaal voor voeden in het openbaar, inbakeren, als handdoek, meenemen naar het zwembad, over de reiswieg/maxi-cosi tegen direct zonlicht of als kleine slaapt. -geweven draagdoek. Als niets meer hielp tegen het huilen, hielp de draagdoek altijd! -stretch rompers van de Hema. Gaan lang mee qua groei, zitten mooi strak onder shirtje/jurkjes etc en blijven lang mooi. Bovendien makkelijk aan te trekken. Afraders: kleine maatjes met capuchon. Ligt niet lekker voor de kleine, dus je trekt het uiteindelijk niet aan. -30.000kg Pampers op voorraad. Je kindje kan allergisch zijn en binnen no time heb je ze in huis als het nodig is.
Aanraders: Veeeel hydrofiel (in 1 kleur ivm was) Puckababy inbakerzak en wikkelden Isofix voor de maxi cosi dr Brown fles werkt erg goed tegen krampjes Mutsy evo urban nomad Babygym Afraders: Flanellen luiers Navelbandjes Verschoon kussenhoes van prenatal (net te klein) Avent fles komt veel lucht bij Flessenwarmer
Nog een aanrader; de puckababy "the bag" slaapzak Ik moest stoppen met inbakeren omdat meneer gaat rollen maar in deze slaapzak slaapt hij heerlijk. Lekker warm en zacht, echt elke cent waard.
AANRADER: slabbers van ikea, met mouw. Ideaal! Zijn makkelijk af te nemen met een doekje of ff in een sopje. Zo weer schoon en droog
Aanrader: - babyfoon met camera (luvion essential); je ziet wat je hoort en het schermpje gaat gewoon uit als er geen geluid wordt gedetecteerd. Dus niet constant op het schermpje loeren - magnetronsterilisator - difrax flessen - luierzakjes action - veel hydro's! Wij hebben een jochie wat nogal eens de boel onder poept en plast dus er ligt standaard een hydro op t aankleedkussen. Ook spuugt hij regelmatig, dus heb er ook al 2 in het bedje liggen. Ik had 18 hydro's gekocht, maar nu nog 6 bijgekocht. Anders bleef ik aan het wassen. - family fix: ideaal, click and go Afraders: - jolein lakentjes: na een paar keer wassen gaan ze pluizen en rafelen. - te veel rompers met korte mouw: lange mouw is lekker warm nu. Even frotten, maar valt best mee. - vestjes met rits: niet handig in een kleine maat. Zit niet lekker en al helemaal niet voor in de mc. - kruidvat luiers: ik had een proefverpakking, maar meteen luieruitslag.
Aanraders: - Rompers met overslag voor de eerste paar maanden - Slaapzakken van Lodger, hebben 3 ritsen zodat ze in de Maxicosi mee kunnen - Avent flessen en spenen - Magnetron sterilisator, zoveel makkelijker dan uitkoken - Billenspray van Multilindt. Erg hygienisch en makkelijk in gebruik. Geen restjes zal meer onder je nagels - Boxpakjes, makkelijk aan en uit te trekken en heel comfortabel Afraders: - Navelbandjes. Geen uitleg nodig denk ik - Jurkjes en capouchons, de eerste maanden althans. Veel gedoe en minder comfortabel -Flessenwarmer, alleen handig op vakantie
Aanraders: -Lodger wrapper met fleece. Ook ideaal in de maxi cosi -De box! -Dikkie Dick mobiel boven de box, die felle kleuren vindt mijn 2,5week oude dochter fantastisch -Voedingskussen, eerst om te slapen, nu voor het voeden en zodat mijn dochter op schoot kan liggen zonder weg te rollen -Medela swing. Bv ging niet goed, maar met kolven en de fles gaat het prima. -Rompers van Prenatal en Primark. Deze stretchen goed -Boxpakjes -MAM-spenen (van de Kruidvat) -Heel veel hydrofieldoeken -2way fix voor in de auto -Agenda of dagboek om de voortgang van je baby op te schrijven. Ook handig voor de oppas zodat er niks wordt vergeten te vertellen. Afraders -Kleertjes die niet of nauwelijks stretchen. -Slabbetjes aan 1stuk -Broekjes met voetjes eraan -Een limited edition knuffelbeest die alleen in de usa verkrijgbaar is. Uiteraard meteen mijn dochters favoriet, dus dat wordt een reserve exemplaar bestellen! -Rompers met opdruk. Erg leuk, maar een winterbaby heeft er altijd wat over aan, dus je ziet er niks van. -Kruidvat luiers. De pasvorm is niet goed voor onze dochter, met lekken als gevolg. Ik vind ook dat ze te nat blijven in vergelijking met pampers (bij mijn nichtje pasten ze wel perfect trouwens) -Zwitsal producten. Deze zijn op dieren getest en er zijn genoeg prima alternatieven (bijvoorbeeld Natusan, Etos, Kruidvat, Hema)
Aanrader: -overslagrompers, vestjes etc. ivm een dame die liever niks over haar hoofd heeft -warme doek om na het badderen snel over de koude plekken van je kindje te kunnen leggen (hier volstaat een flanellen kussensloop, makkelijk snel over de plek te leggen die anders koud wordt) -babyfoon met camera van Motorola In elk geval een afrader: -hydrofielen van de prenatal, veel kleiner dan van bijvoorbeeld Hema.
Aanrader! De zensy kruik. Geen gedoe met kokend water en hydrofielen eromheen wikkelen in de nacht. Is even een investering maar heb de kruik nu ook al meerdere keren gebruikt voor mijzelf.
Ik kom nog eens aanvullen . Aanrader: - Lodger Bunker voor in de Maxi Cosi (ja die past wel) - Lodger Wrapper - Co sleeper - Adapters om Maxi Cosi op onderstel van kinderwagen te zetten - Baby Cook - Medela Freestyle borstkolf (heb hier weken voltijds mee gekolfd) - Badje met standaard - overslagrompertjes Miskopen: - Vestjes of sweaters met capuchon in de kleine maatjes - navelbandjes - wantjes tegen het krabben (mijn zoontje wriemelde die gewoon uit!) - te veel gewone kleertjes in kleine maatjes, boxpakjes/kruippakjes zijn zoveel handiger - flessenwarmer. Afgekolfde melk gaf ik op kamertemperatuur en eens op kunstvoeding gebuikte ik de microgolf
Aanrader: -Koeka speendoekjes als spuugdoekje gebruiken. Handig met die rondingen, ipv die vierkante van bijv Hema. -Ik zweer bij overslagrompers en zie een gat in de markt om deze ook in grote maten (+80) op de markt te brengen. Hoeft het niet over het hoofd als er weer eens lekkage geweest is. Afrader: - vierkante spuugdoekjes, zijn ook veel te groot.
Dat hoeven normale rompers ook niet, die kun je naar beneden uittrekken Aanrader: uiltje rammelaar van de hema, favoriet!
Geen aan-/ afrader voor je toekomstige baby maar een echte afrader voor de zwangeren: Hema katoenen zwangerschaps-slips. Na een uurtje dragen zitten ze los, geven 0,0 support en zien er na 1x wassen niet uit. Dus doe jezelf een plezier, koop fijn ondergoed. Je bent het waard
Aanraders: Hydrofiele doeken van de ikea, blijven mooi en zijn stevig! Stretch rompers van de Wibra Iso fix, klik en rijden maar! Sokjes van bambino, blijven goed zitten aan de voetjes. Mutsy igo urban nomad, heerlijke wagen en makkelijk in gebruik Difrax flessen Afraders Zwitsal producten, zoontje krijgt er uitslag van Witte rompers van de zeeman, worden snel lelijk en zijn vormloos. Krabwantjes, zoontje friemelt zn handjes eruit. Doe gewoon sokjes om zn handjes deze blijven wel zitten omdat ze wat strakker zitten. Flessenwarmer