grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamavanshawn, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Konijnhangoor

16 dec 2014
    84
    7
    8
    NULL
    NULL
    Sock ons?! Nooit van gehoord, maar ik heb ze gegoogled en besteld! Lijkt ideaal!

Warm water in de thermoskan, serieus! Nooit aan gedacht :-0!!! Zo doen we het onderweg ook! Het hele flessenwarmer idee komt van de afgekolfde bv in het begin! :)

2. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Vond dit topic heel handig toen ik zwanger was en heb nu zelf ervaring;

Aanraders:
    - de storchenwiege babycarrier. Heerlijke ergonomische draagzak. Eerste maanden veel gebruikt en nu nog regelmatig, zelfs vriendlief vindt het een fijn ding.
    - genoeg hydrofielen. Gebruik ze indd voor van alles. Vindt de hydrofielen van de hema fijn. Lekker zacht, stevig en niet duur.
    - xxl hydrofielen. Handig voor in bed en in de box, om op en om onder te liggen.
    - spuugdoekjes
    - als je een kleinere baby verwacht, kleinere kleertjes. Vond het erg fijn dat ik wat kleins in had geslagen, vond dat veeel mooier staan dan een maat 50/56 waar hij in verzoop.
    - speeltje ding voor aan de maxicosi/kinderwagen. Hartstikke leuk, zoonlief is er dol op. Gaat overal mee naartoe.
    - bijtringspeeltje
    - babygym. Dolle pret !
    - natusan babyverzorging: fijn spul!
    - zoogkompressen van natusan. Duurder dan de eigen merken, vindt ze een stuk prettiger en lekte hierbij niet door 's nachts. (Maar kan ook aan de tijd gelegen hebben)
    - voedingsbh's van de bonprix. Mooie prijs (2 voor €20) en zitten lekker
    - lotiondoekjes van de kruidvat. Makkelijk dat het ook voor handjes en gezichtje te gebruiken is.
    - flessenwarmer van avent. Makkelijk om borstvoeding in op te warmen, wordt en blijft goed warm

Afraders:
    - prenetal aankleedkussenhoezen. Wisselende kwaliteit. Van de 6 zijn er hier 5 erg slecht.
    - alecto beeldbabyfoon. Binnen 3 weken stuk.
    - luiers van pampers bevallen hier niet, stinken.

3. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Mijn aanraders:

- Aden Anais swaddle doeken, die gebruik ik nog steeds.
    - De Beaba wipstoel! Super ding!
    - magnetronsterilisator, ik heb namelijk een tijdje een pan gebruikt, maar alles werd wit en valig van de kalkaanslag. Ik vond het ook een gedoe om alles elke keer te koken. Erg blij toen ik eindelijk alles in ene keer in de magnetron kon gooien.

Afraders:
    - Lodger draagdoek (onhandig vond ik hem en al snel werd onze baby te zwaar en hij was ook erg warm.
    - Navelbandjes ook niet gebruikt hier
    - Overvloed aan babyolie's en andere verzorgingsproducten. ik heb nog steeds alles staan..

4. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Oh echt? Ik zou willen dat ik er 2 had! Wissel nu steeds tussen kinderwagen en maxi-cosi. Vind het een ideaal ding!! :)

5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik heb de Dooky ook altijd bij!

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Aanrader:

Zensy kruik. Geen moeilijk gedoe met hete kruiken en warm water!
    XL hydrofiele luiers. Veelzijdig te gebruiken, ook als ze ouder zijn.
    Bugaboo Donkey. Zowel met 1 kindje als met 2 een top wagen.
    Bambino sokjes. Blijven prima en stevig zitten
    Draagzak/draagdoek/ringsling. Heerlijk je handen vrij en een rustig kind.

7. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    #3367 Fee89, 26 aug 2015
    Laatst bewerkt: 26 aug 2015
    Afrader: body's/rompers in heel felle kleuren en met drukke motieven. Als je dan een shirt of legging wil erboven aantrekken, komt de print er vaak door (bij mij toch). Voortaan koop ik wit of pastel rompers, ook al vind ik een felle print wel mooi :D

8. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik vind de felle printjes juist heerlijk van rompers. Regelmatig heeft mijn zoontje ook alleen een rompertje aan, geen truitje. Zeker met het warme weer (en hij heeft het ook nog eens snel warm). Ik kies juist bewust geen effen of witte rompers, veel te saai ;)

9. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Op basis van dit topic een dekentje van Koeka in de sale aangeschaft, wat een prachtding <3 En lieve kleine slofjes.
    Erg voorbarig maar dat kan me niet schelen haha :)

10. Gup

Gup Actief lid

9 jul 2014
    130
    0
    16
    Omgeving Rotterdam
    Aanraders:

Mutsy Evo: super fijne wagen voor leuke prijs
    Schommelstoel Ikea op de kinderkamer
    Rompers zonder mouw Hema
    Aden+Anais bamboo swaddles; zoooo superzacht. Ik heb er 3 en gebruik ze dagelijks met afdrogen. Jammer dat ik ze niet direct heb gekocht maar pas een anderhalve maand geleden
    Pacco inbakerzak: als ik dat eerder had geweten had me dat weken huilen gescheeld
    Tiny love box mobiel
    Koeka dekens; ik had 2 wiegdekens en omdat mijn zoon zijn temperatuur zeer slecht op peil hield hebben we ze beiden nodig gehad
    Elektrische kruik: geen geknoei met heet water
    Thermosfles: met de eerste fles kook ik water voor de hele dag, had ik veeeeeeel eerder moeten doen
    Melkpoeder container: Hero en Hema
    Koeka omslagdoek: de eerste weken enorm vaak gebruikt, ik heb er twee en was daar erg blij mee.
    Family fix: click and go heeeeerlijk
    Een ruim commode. Hup je voorraad luiers erin
    Oordoppen: om je te helpen je kleintje troosten bij darmkrampjes of huilbuien. Het gaat door merg en been, zo door je moederhart, het doet zeer aan je oren dat harde huilen maar je moet en wilt toch troosten.

Afraders

Hydrofielen van Prenatal; blijven stug zelfs na bijna 6 maanden gebruik. Gebruik ze nu als reserve spuugdoeken.
    Rompers lange mouw: gewoon ellendig om een truitje eroverheen te doen
    Boxpakjes: een gedoe met verschonen, klote knoopjes, en verschonen dat doe je de eerste weken heeeeel vaak
    Hoes voor aankleedkussen van Hema, wel constant gebruikt voor het matras van de wagenbak
    Alle mutsjes zijn echt ondingen: ik had er wel 10 en ze waren alle 10 verschrikkelijk maar helaas hebben we ze nog weken nodig gehad.

Waar ik spijt van heb dat ik niet gekocht heb; een co-sleeper. Al heeft de kleine maar heel even op de slaapkamer gelegen. Ik heb er echt enorme spijt van gehad omdat mn zoon zich niet warm hield en we hem ook vaak tussenin hebben gelegd (op het verschoningskussen) om hem warm te houden. Het ledikant op de kamer gezet maar op advies VK en kraamhulp in de wagenbak naast het bed gezet.

11. patriez26

patriez26 Actief lid

14 mrt 2013
    216
    1
    0
    Aanraders:
    Tripp Trapp newborn stoeltje
    Maxi cosi easy base
    Veel hydrofiele doeken
    Inbakerdoek (puckababy vooral!)
    Aankleedkussen voor beneden in het begin
    Avent flessen
    Wiegje voor naast je bed in het begin
    Overslagrompers
    Sudocreme, bepathenzalf en haarlotion van Zwitsal
    Infacol tegen krampjes in het begin
    Purelan tegen kloofjes bij borstvoeding
    Billendoekjes van de action
    Bambino sokjes (Kruidvat)
    Rompers van de Hema (de stretch)
    Berenpakjes van h&m (lekker warm voor buiten!)

Miskopen
    Wipstoeltje (als je de newborn tripp Trapp heb is dit niet nodig)
    Te veel spul van Zwitsal (en zoontje kom niet tegen zwitsal op zijn gezichtje)
    Tummy tub 2x gebruikt zoontje vond t niets
    Pakjes die geheel over het hoofd moeten
    Aerosleep ( duur en zoontje is een rugslaper)
    Difrax flessen (zien er leuk uit maar vind ze snel lekken)

12. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Aanrader wat mij betreft echt de Hema romper. Rekken heerlijk mee en je kunt er dus lang mee doen. Ik heb alle rompers van andere merken de deur uit gewerkt en wat mij betreft komen er geen nieuwe meer. Alleen nog Hema.
    Dooky vond ik ook erg fijn dus komt zeker weer voor de dag.
    Een Bugaboo. Mijne is al zeker tien jaar oud (tweedehands over kunnen nemen van collega) en ze blijven gewoon goed. Dit wordt kindje 5 in de wagen.
    Beddengoed van Hema blijft gewoon het mooiste
    Tripp Trapp stoel. Super fijn ding.
    Maxicosi Cabrio Fix en Pearl met easyfix. Heerlijk! Kun je lekker makkelijk wisselen tussen twee auto's.

Waar ik het nut niet van inzie is een flessenwarmer. Hier idd gewoon thermosflesje met water vullen voor de nacht en scheelt weer de trap aflopen naar de magnetron (vorige ronde wel gedaan, maar zoonlief is lichte slaper dus ik wil nu zo min mogelijk herrie maken 's nachts)
    Nog een afrader tuinbroekjes, spijkerbroekjes of truitjes met capuchion. Zit echt niet lekker voor zo'n kleintje.

13. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    aanraders
    - socks on, super handig om de sokken van de kleine aan te houden. Ik draag Kane veel met de draagdoek en dan hoef ik niet bang te zijn dat zijn sokken uit vallen.
    - draagdoek, en dan wel echt een draagdoek en niet een draagzak! super handig en ergonomisch. Heb er zelfs twee nu! een gewoven (voor het warme weer) en eentje van tricot (voor het wat koudere weer)
    - Dr. brown flessen, eerst had hij andere en had steeds krampjes :( zo zielig. Toen op advies van het CB dr. brown flessen gekocht en meteen waren de krampjes over.
    - stokke newborn set, heerlijk als de kleine erbij kan zitten tijdens het eten. Kane heeft er namelijk een handje van om dan te gaan mopperen :p
    - Aerosleep, we hebben het voor elkaar gekregen om een buikslapen te krijgen. Op zijn rug slaapt hij gewoon echt niet. We hebben daarom een aerosleep gekocht met hoeslaken (orgineel hoeslaken maakt echt verschil!) en daardoor heb ik wat meer rust. Wanneer hij met zijn neus naar beneden zou draaien kan hij dan tenminste door ademen. Sommige mensen denken spontaan dat je hier wiegendood mee voorkomt maar dat is niet zo! dat is wel belangrijk om in je achterhoofd te houden ;)

miskoop
    - een hele boel hydrofiele doeken, de kraamhulp gebruikte er enorm veel en wij hadden dus het idee dat we er meer moesten hebben... nu liggen er super veel in de kast omdat we ze niet gebruiken. ik had er eerst 10 en na de kraamweek was dat echt genoeg geweest
    - tummy tub, wat een on-ding zeg.. ben blij dat ik hem gekregen heb want anders had ik het echt zonde van het geld gevonden!
    - zwistal, bleh.. gelukkig heb ik het allemaal gekregen maar ik hou er echt niet van. Het maskeert de geur van je kindje en heel veel kindjes kunnen er helemaal niet tegen.
    - alles in overvloed. Daarmee bedoel ik niet alleen kleertjes maar ook luiers en dat soort dingen. De helft kon Kane niet aan en ik ben met drie ongeopende pakken pampers naar de etos gegaan om ze te wisselen voor een maat groter.

14. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Aanraders:

Hydrofieldoeken in verschillende maten.
    Koeka: hebben er o.a. maxi-cosi hoes, teddy deken, gehaakte deken en spul voor in de kinderwagen van.
    Rompertjes zonder mouwtjes; super fijn met dat warme weer.
    Verzorgingsproductjes van Mustela en Switsal
    Flesjes Tommy Tipee
    Zalf voor tepels bij het geven van borstvoeding; de mijne vertoonden onmiddellijk wondjes en hierdoor konden ze snel genezen zonder dat het de kleine geschaad heeft

Afrader:

Echte outfitjes voor pasgeborenen. Boxpakjes zijn veel fijner: voor het kindje qua comfort en voor mama i.v.m. te veel gepruts.
    Flessensterilisator: doen we gewoon op de ouderwetse manier en lukt prima!
    Te veel spullen in neutrale kleurtjes omdat het beter bij je interieur past ;) (bijvoorbeeld mobiel) mijn meisje werd meer geprikkeld door iets met kleurtjes dus ze liep niet bepaald warm voor een mobiel met beige nijntjes

15. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Aanraders;

Veel hydrofiele luiers,
    Veel spuigdoekjes.
    2 aankleedkussens 1 voor boven 1 voor beneden.
    Dr Browns fles.
    Xl Aiden Anais hydrofielen heerlijk zacht
    Aerosleep met hoeslakens (onze zoon draait zich vaak op de buik en kan nog niet zelfstandig terug draaien).
    Stokke tripp trapp met de newborn set.
    Joolz Geo wat een heerlijke kinderwagen.

Afrader;

Chicco Urban kinderwagen kon er niet mee uit de voeten. En ik vond niet dat ons zoontje er fijn in lag.

16. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Wat een goed topic en super handig. Ik verwacht de kleine in november, dus geen adviezen nog, maar al wel 338 pagina's gelezen met al jullie adviezen. Super!

Ik zag wel dat de Avent flessen soms als aanrader en soms als afrader staat. Het zal per kindje verschillend zijn. Mijn nichtjes deden het er goed op. Nu heb ik (voordat ik dit topic begon te lezen ;)) al wel daardoor een startersset Avent Natural gekocht.

Maar ik vraag me af of iemand ervaring heeft met het verschil tussen de normale Avent flessen en de Avent Natural. En al dan niet in combinatie met bv.

17. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Qua rompertjes, sowieso met korte mouw, lange mouwen zijn erg onhandig om shirtjes overheen te trekken!
    Ik had er in het begin (december) enkel witte, lekker handig om dingen overheen te doen, anders zie je inderdaad de print erdoor, of nog net het kraagje zichtbaar en dat de kleur niet bij elkaar past ;)
    Maar met het warme weer toch ook maar een reeks rompers met printjes en veel kleur aangeschaft aangezien mijn zoontje nu erg vaak hele dagen in romper speelt.
    Tegen de winter zullen het weer witte of lichtgrijze worden.
    Wit is trouwens geen aanrader als ze er in rondkruipen, vuil dat die dingen worden :$

Aanraders:
    * XXL hydrofielen van Fresk of Aden & Anais!
    * véél hydrofielen, gebruik ze nu nog steeds voor alles
    * wasbare borstcompressen van Imse Vimse
    * Dooky, ik heb er twee in gebruik, één aan de wandelwagen en één in de auto
    * berenpakjes voor in het begin en vanaf een maand of zes "berenpakjes" maar dan zonder voetjes en Bobuxjes (mijn zoontje liep met zes maand aan twee handjes)
    * draagdoek / ergonomische draagzak
    * bedje Ikea om te installeren als cosleeper
    * in het begin: kruippakjes

Afraders:
    * rekbare draagdoek, wel heel leuk om beginnend te dragen, maar mij zijn prijs niet waard, heb hem amper drie maand gebruikt en toen overgestapt op een geweven draagdoek, zou dan eerder eentje tweedehands kopen of lenen van vrienden
    * wasbare borstcompressen van Avent, neemt niets op
    * flessen kopen vooraf
    * tuitbekers (zoontje drinkt al een hele poos uit een open beker)
    * outfitjes voor de hele kleintjes, ik vond een boxpakje veel handiger en zachter en aangenamer

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De gewone avent heeft een anti koliek ring en een "normale" speen die puntig is van boven en dan zoals je gewend bent naar beneden. De natural fles heeft geen ring maar een ventieltje in de speen zelf tegen lucht en de speen is 'ronder' Mn zoon heeft niet lang ( kraamweek ) aan de borst gedronken maar kon toch beter uit de natural drinken als uit andere flessen.

Edit: klein voordeel van de oude avent fles, er kunnen spenen van etos, kruidvat en prenatal op. Op de natural niet. Maar de ring is voor sommige mensen dan weer onhandiger.

19. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Ah super, dank je wel!

20. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Aanraders: doomoo voedingskussen. Ideaal ding!
    Waskussen beneden.
    Hydrofielen xxl van jollein. Ideaal en niet zo duur als het echte merk.
    Boxpakjes. Lekker comfortabel en geen blote ruggetjes.

Afraders:
    Wipstoeltje. Hier amper gebruikt.
    Kruikenzakken. De kraamzorg gebruikte hydrofiel.
    Te veel hydrofielen. Ik had er nog wat extra aangeschaft. Maar zoveel gebruik ik er nou ook weer niet.

Deel Deze Pagina