Die Babybjorn als afrader ben ik het wel enigszins mee eens. Op zich best een aardig ding maar we hebben hem volgens mij 4 keer gebruikt of zo... Tjah wat wil je, hij weegt al dik 10 kg .
Aanrader: sterilisator voor de magnetron, draagdoek, heel veel hydrofielluiers, wipstoeltje, box, goede wandelwagen, etc. Volledige afrader: babybadje. Daar gaat veel te veel water in voor zo kort badderen. Dus dat doen we gewoon in een emmer van de gamma Ik denk als ze straks goed kan zitten, we het badje weer van zolder halen. Dan kan ze echt langer spelen en zo. Maar eigenlijk hadden we het niet nodig.
Vindt je dat echt? Dax gaat 4 keer per week gewoon lekker in het grote bad, helemaal gevuld met water....
Oh nog een toevoeging trouwens: Een in hoogte verstelbare badstandaard! Althans dat hoop ik. Aangezien mijn man 2m meet is het voor hem wel fijn dat ie niet dubbelgeklapt de baby in bad hoeft te doen. En mochten we nu een kleine kraamhulp krijgen dan is het badje zo weer lager te plaatsen.
aanraders: - tricot slen draagdoek: zou niet weten wat ik zonder dat ding moet. - schommelpaard: een echte favoriet van Liene. - babyfoon met bewegingsmelder: ideaal voor mijn gemoedsrust. afraders: - voorgevormd babybad: in het begin zitten de voorgevormde delen in de weg, en tegen dat ze erin passen, zat Liene al lang alleen in het grote bad. Nu gebruiken we een wasmand, maar meestal gaan we samen in het grote bad. - badstoeltje: Liene is er bijna nooit in geweest. Tegen dat ze erin zat, kon ze mooi zitten en deden we haar los in het bad. Misschien nu wel handig voor Tisse omdat hij dan straks niet omvalt als hij samen in bad gaat met z'n zus. - babybjörndrager: Tisse noch Liene zat er graag in. En je kan er niet mee bukken, want dan vallen ze er bijna uit. Saartje
Ha, grappig dit! Aanraders: kruidvatluiers (de rest lekt enorm door hier) slabbers klittenband (hema) slofjes hema, die verliest hij niet verhoogde commode tummytub met standaard difraxflessen avent fopspeentje magnetronsterillisator babybjorn wipper Afraders: voedingskussen (zo'n 2 keer gebruikt..) flessenverwarmer (tsk, wat een onzin!) bad'stoeltje' (lijkt me ook pijnlijk tussen z'n benen) draagdoek/-zak
Miskoop: -hele assortiment van Zwitsal, chemische zooi is het! -Tummy Tub, alleen in kraamweek gebruikt want grote badje is veel fijner -Veel kleertjes, je weet niet vantevoren wat voor formaat baby je krijgt dus ik heb zomerkleertjes in maat 68 terwijl ze nu (3 mnd oud) nog met gemak mt 56 draagt. Beter is om te wachten tot je kleine geboren is, dan heb je nog tijd zat om te shoppen! -Zo'n groot voedingskussen, baby zakt erin weg Aanrader: -'Body en Haarshampoo' van Weleda, meer heb je niet nodig om zo'n klein lijfje schoon te krijgen en het is 'puur natuur' dus zacht voor babyhuidje! -Babysokjes van 'Bambino' van Kruidvat, blijven perfect zitten -Klein voedingskussen van Prénatal, baby zakt NIET weg!
Aanrader; Rainforest babygym met muziek van Fisher Price Wipstoel Doomoo seat BabyBjorn draagzak Badzitje; hanndoek erover en het is lekker zacht tussen zijn beentjes Babysleep Afrader; Sokjes van de Hema Flessenwarmer een te kleine luiertas
aanraders; Doomoo seat wipstoel knisperspeelgoed (hier groot succes) luierzakjes thermosflesje voor onderweg afraders: luieremmer zoals daiperchamp ed flessenwarmer (hier ook ngo nooit gebruikt) verder weet ik het even niet
Een echte aanrader zijn de B-free flessen. Justin zoog de Avent en Difrax flessen binnen 5 a 10 minuten leeg (vooral de Difrax was snel leeg) en was dan dus niet voldaan qua zuigbehoefte. Deze flessen zorgen er tevens voor dat je baby minder lucht binnen krijgt en hierdoor ook minderbuikkramp. Nu doet justin netjes een half uurtje over de fles en is daarna ook echt voldaan! Een super aanrader!
Ik ben nog niet bevallen, daarom zou ik ook nog niet kunnen zeggen wat wel handig is om te hebben en wat niet. Maar mijn vriendje en ik hebben vorige week het muziekmobiel ontvangen dat we op een Duitse website besteld hadden (super service en 30.- goedkoper dan in NL). Het gaat om het Rainforest 'kiekeboe-blaadjes' muziekmobiel van Fisher Price. En nu staat dat ding elke avond een kwartier aan en manlief en ik zitten dolblij naar te staren Dus als de baby het mobiel straks niet leuk vindt, dan hang ik hem gewoon bij ons boven het bed...
Hoi, Dacht dat wij de enige waren die elke avond aan het muziek beertje trokken voor dat we het bed in gingen. ahahahaha Erg leuk om te lezen dat er meer "gekken"zijn. gr san
Wij zetten de mobiel (tiny love) ook elke dag aan. En voor jezelf leuk en de kleine kan alvast wennen aan het geluidje en wordt er als het goed is straks rustiger van als hij /zij het hoort.
@ sandra1975 en kikkervisje: Is niet alleen voor gekken hoor, haha. Wij trokken voor de geboorte van onze dochter regelmatig aan het touwtje van het muziekdoosje en dat melodietje herkende ze na de geboorte! Ze werd er superrustig van. Is dus niet alleen leuk voor jullie, maar heeft ook nog een functie.
Afraders Flessenwarmer van Avent ...t ding verwarmt soms niet goed waardoor je t ding 2 x moet aanzetten...magnetron is dus veel handiger Flessen van Avent, ze pakt de speen niet goed waardoor ze veel knoeit Aanraders: Veeeel hydrofiel luiers Luierzakjes van de kruitvat 1-2-3 Flessen van Dodie