Aanraders: -Hydrofielen, ook later leuk om mee te klooien met kleurtjes! -Aankleedkussen/commode op de badkamer -Draagdoek (dochter weigert de kinderwagen) -Wipstoeltje van Babybjörn, duur maar een geweldig ding, vanaf dag 1 te gebruiken. Afraders: -Badcape (gewone handdoeken werken net zo goed) -Voedingskussen (heb de duurste, 2 keer gebruikt ) -Veel teveel kleren in die kleine maatjes. Dochter zat vooral in makkelijke kleding (romper met zacht broekje) en heeft heel veel nooit aan gehad.
Even mijn lijstje aanvullen: Schommelstoel vindt hij steeds leuker, draagdoek ook. Dus die mogen van het lijstje met afraders Verder nog aanraders: - matrasje van red castle Cocoonababy. Hij vind het echt heerlijk om erin te slapen! Ligt super lekker en hij slaapt super goed erin. Ook beter voor z'n reflux klachten - niet teveel luiers inslaan in een keer. Je hebt ze iedere week weer in de aanbieding ergens. Ik heb 4pakken maat 2&4 pakken maat 3 gekocht en nog veel kleine losse pakken maat1. We hebben nog 2 pakken maat 2 maar hij past nu eigenlijk maat 3beter. - goede haardroger wordt de kleine zo rustig van, dat geluid. - inbakerdoeken van ergobaby, geven hier heel veel rust. Vind ze beter dan andere inbakerdoeken omdat hij zijn armpjes op zijn borst heeft en niet langs zijn lijfje, vind ik toch een iets betere houding. En dan iets waar ik altijd benieuwd naar was maar wat ik hier mis in dit topic: handige apps. - mama apps. Veel gebruikt bij het temperaturen, maar ook is de weeentimer heel handig. Het programma had gelijk bij mij, op het moment dat het aangaf dat ik ontsluitingsweeen had was het ook echt begonnen. Daarvoor gaf het altijd 'oefenweeen' aan - baby tracker. Heel handig om bij te houden hoeveel de kleine drinkt, luiers, medicijnen, slaapjes etc. - growth. voor de groeicurven - oei ik groei. info over sprongetjes, vind ik ook wel handig. Als hij weer onrustig is en het een rot dag is ga ik daar kijken, het is toch wel fijn als je dan soort van gerust gesteld bent dat het een sprongetje is en niet te lang gaat duren hopelijk
Aanraders: Draagdoek Badstof hoes voor maxi cosi Verschoonkussen beneden Buggy die helemaal plat kan neemt minder plek in ook als je uit eten gaat ofzo Avent bekers om borstvoeding in te bewaren Ah luiers Maillots ipv broekjes de eerste weken Afraders Dure kinderwagen ik heb de kinderwagen misschien 5x gebruikt gebruik altijd de draagdoek Verzorgingsspullen was hem met alleen water Veel washandjes, hij gaat altijd mee onder de douche Überhaupt veel kopen vooraf je merkt later pas wat je fijn vindt.
Dichte luierverpakkingen kun je vaak omruilen voor een grotere maat. Gewoon brutaal zijn dus. Je bent niet de eerste die teveel heeft ingeslagen
Oh ja daar heb ik niet aan gedacht om het erbij te zetten: ik woon in het buitenland en hier kan het dus niet. Maar idd in Nl kan het wel, veel handiger! Gelijk gebruik maken van dit berichtje ik weet nog een handige tip. Om te kolven. Ik heb een goedkoop topje gekocht en er gaten in gemaakt. De schelpen doe ik erin, ze blijven op die manier goed op hun plek zitten. Zo kan ik nu handsfree kolven, veel handiger!
goede aankopen: -co-sleeper (scheelt veel opstaan snachts) -kinderwagen (slaapt veel beneden in de bak) -draagdoek (ideaal bij reflux en toch kunnen slapen) -zitje waar ze in kunnen liggen in bad (deze staat in het kleine badje op pootjes bij ons in de douche, zo kan kindje badderen en ik douchen ) -lanolin zalf (ipv bepanthen voor op borsten tegen kloofjes, echt perfect!) -zak voor aan box voor speelgoed - veel hydrofiele doeken : ) - stokke stoel ( zitten we zelf nu ook vaak op haha) -aerosleep matras (ideaal bij buikslaper) miskopen: -tummy tub, 1 keer in geweest -hangmatje voor in box (nu als opslag gebruikt voor draagdoeken) -kolfapparaat (wel heel handig, maar op mp stuk goedkoper!) - grote gym beval bal, leuk maar nooit gebruikt - oei ik groei boek (alle sprongetjes vast wel gehad maar vast op een ander moment, klopte weinig van en gewoon naar je kind kijken is net zo zinvol )
Miskoop: -voedingskussen. Ik kan er gewoon niet lekker mee voeden. Beste koop: - vitamine k van kruidvat merk 4 euro goedkoper dan Davitamon en je hoeft maar 3 ipv 5 druppels te geven. - hydrofiel luiers - wieg. Vo d het toch super fijn om m'n zoon naast me te hebben.
Wij hebben een flinke wasbak in de badkamer. Aankleedkussen klemzetten onder de kraan en dan lukt het ook.
Wat omslachtig zeg een commode in de badkamer. Lijkt me helemaal niet handig. Wij hadden een goedkoop wippertje gekocht die standaard op de badkamer stond. Legde ik alvast de badcape op klaar, kindje uit badje, in wippertje en hup de handdoek omslaan. Dan kon ik daarna zelf ook nog een handdoek pakken (ik heb het badje in mijn inloopdouche staan dus konden tegelijk douchen dankzij het superhandige badzitje) en daarna samen naar haar kamer en daar legde ik haar op de commode om haar aan te kleden. Veel goedkopere oplossing en past in elke badkamer
Aanraders; marsupi draagdoek, Lodger hopper newborn sleeves slaapzakje (heerlijk zacht en warm en van onder open, zodat je makkelijk kunt verschonen.) Polsrammelaartjes (S had voorkeurshouding maar nu vooral voorkeuk voor de kant met het rammelaartje) Badje in de badkamer zetten, vullen met douchekop uit het bad, met afvoerslangetje in bad leeg laten lopen Diaper champ (die hadden we 2 jaar eerder moeten kopen) Natusan zoogcompressen Rompertjes van babydump voor de eerste weken (vallen lekker klein) Afraders: Kleertjes in kleine maatjes zonder stretch Winterjasje voor kleine baby (dik teddyvest is veel lekkerder) Hangmatje voor in de box (je wilt de box graag hoog maar voor het hangmatje moet hij laag..)
Ik vind een commode in de badkamer toch ook onmisbaar hoor.. Alles ligt er onderin wat ik nodig heb.. Haar kleertjes leg ik de avond ervoor of de dag zelf klaar op de vensterbank. De verwarming staat bijna altijd op in de badkamer, dus lekker warm als we haar omkleden of in 't badje doen. Heb 'm 2dehands gekocht dus zoveel geld waren we niet kwijt
Mijn aanraders: Heel veel hydrofiel luiers. Mijn zoon van bijna 4 gebruikt ze nog steeds. Vanaf baby af aan gebruikte hij hem als knuffel (legte er een knoop in). Later moest de knoop er uit. Nu heeft hij er nog altijd standaard 2 in zijn bed liggen als knuffel, zijn "nomma's" (hoe hij bij die naam komt..... wie het weet mag het zeggen... haha) Draagdoek van ByKay. Bij de oudste had ik hem pas laten gekocht. Later weer verkocht. Nu er toch nog een nummer twee komt, meteen weer aangeschaft. De Bloom Fresco kinderstoel. Vanaf dag 1 te gebruiken met zogenaamde Snug. Ideaal op hoogte, gezellig bij tafel liggen als papa en mama eten. Maar ik had bijvoorbeeld ook geen wipstoeltje, omdat de Bloom perfect bij de bank kon staan als ik een fruithapje ging geven bijvoorbeeld. De oudste zit er nog steeds in, straks krijgt hij een grote stoel, zodat zijn brusje er in kan! Adapter voor de MaxiCosi op het kinderwagen-onderstel. Ligbank in bad. Mama en baby hebben beetje vrijheid! Wikkeldekentje die ook in de maxicosi past. Ideaal op koude dagen, makkelijk om te wikkelen. Ik ga even denken of ik nog meer kan verzinnen
Ow ja. De family fix voor de maxi cosi vind ik ook ideaal. In 1 sec zit je kind goed en veilig. Zeker handig als je in de stromende regen je kind in de riemen moet doen
Dat was ook mijn beste koop 8 jaar geleden toen heette het geloof ik nog de easybase. Grootste miskopen een elektrische flessen uitkoker (wat een groot onding midden op het aanrecht) en de elektrische flessenwarmer (magnetron ging vele malen sneller)
commode in de badkamer.. ik kan zelf al amper in de badkamer staan, met een commode erin kan ik de badkamer niet meer in
Aanrader: -Een ladekast als commode. 1 die lekker groot is (meer dan meter breed) en bij de rest van je interieur past. Als hij niet meer als commode dient dan hou je dr nog een fijne kast aan over. -Een kinderwagen waar de maxicosi op te klikken valt voor de korte uitstapjes met de auto. -Een hemnes bedbank als voedingsplek in de baby kamer. Werd veel gebruikt voor voeden (om vl niet wakker te maken) en als hij groot genoeg is kan hij er zelf in slapen. -Een van kleur veranderend lampje voor als de kleine niet wil slapen in het donker. Van de week een kerstboomlampje (action) voor 3 euro gehaald en dat werkt erg goed. -Een latex matras. Slaapt de baby goed dan slaapt mama/papa ook lekker. -Extra verschoningsmat voor in de woonkamer met een boxje waar alle verschoningsspullen in zitten. -Stokke meegroei stoel. Mijn zus heeft er 18 jaar mee gedaan. -Meerdere exemplaren van de favoriete knuffel. Geen ruzie over wassen en als hij hem ergens zou vergeten, of er zou iets mee gebeuren dan hebben we er nog 1 achter de hand. -Activity centers/gyms/tafel -Uit zichzelf rollende bal om achteraan te gaan. Met 1 dag ging hij ineens kruipen en erachter aan.' -Op het juiste moment de juiste hoeveelheid billendoekjes en luiers voordelig in slaan. (is voor de geboorte niet goed mogelijk omdat je niet weet hoe ze vallen en hoe je kindje erop reageert) -Voldoende bijtringen zodat je er altijd een paar koud heb liggen. -Als je kiest voor borstvoeding toch voor de zekerheid een pakje flesvoeding klaar hebben liggen voor het geval dat het niet zo goed gaat als gehoopt. -Rugdrager, voor als de maxi cosi niet meer gebruikt word en je een kort uitstapje wil doen. Waarbij je geen zin hebt om moeilijk te doen. Of gewoon de ruimte niet hebt om de kinderwagen mee te nemen. Afrader: -chicco buikdrager. De kleine was geen spuger. Maar hij kon niet in de drager zonder te spugen. -loopstoeltje. Hij vond het een heel leuk ding, maar daarom was het ook lastig om hem er niet langer dan 10 minuten per dag in te zetten. We hebben hem vrij snel doorverkocht. -Te veel dekens, die zijn na een paar weken/maanden vooral nog handig voor het cb en in de kinderwagen. -Voor de geboorte al speentjes inslaan. Mochten ze die willen gebruiken dan weet je nog niet welke ze fijn vinden. En voor hetzelfde geld willen ze geen speen. Via de baby pakketjes heb je dr al een aantal om te testen.