Fijn topic dit! Aanraders: - Stokke flexi bath: ideaal als je klein behuisd bent. En met de inzet kan je kindje lekker loungen. Maar dochter vindt douchen het allerfijnst. - draagdoek: steun en toeverlaat in het begin, vooral met krampjes en in de avonden. Een rekbare is in het begin wel fijn. Ook prettig na inentingen, babies die niet willen of kunnen slapen, etc. - Ergobaby draagzak: beter aan te schaffen als je kindje een paar maanden oud is, maar nu dus heel fijn! Met de insert redelijk goed te gebruiken vanaf het begin. - Joolz day earth kinderwagen: heerlijke wagen! - Hema slaapzakje maat 50/62: ons meisje sliep hier al met 6 weken in. Zij vond het wel knus en ik vond het makkelijk. Met dekens was ik eindeloos strak aan het instoppen en dan was ze weer wakker... Met een slaapzak kun je voeden en weer in bed leggen. - Spotify afspeellijst met rustige muziek en een met zeegeluiden: rustgevend voor de kleintjes. - Hoppediz fleece pakje: allrounder voor in de kinderwagen en draagzak. Met name de eerste 6 maanden of zo. In de kinderwagen hoeft ze nu nog geen deken erbij, dus als je weer binnen bent alleen pakje openritsen en klaar. Geen gefrummel. - Prenatal wikkeldeken: handig in de maxi cosi en als het niet zo koud is als jas in de kinderwagen. - mobiel voor in de box: eerste "speeltje", vond dochter al vrij snel leuk. - handkolf lenen: erg fijn bij stuwing. - magnetronsterilisator: heel fijn om alles in te gooien, zeker als je geen vaatwasser hebt en toch echt schoon wilt hebben. Ik heb die van Prenatal. - veel hydrofielen! Ik heb er wel 30 en gebruik ze allemaal! Heb geen droger, dus is wel fijn. - 3-4 hoeslakens: grijp je nooit mis met spugen. - Ikea Hemnes ladekast met 8 lades: HEMNES Ladekast 8 lades - wit - IKEA perfect als commode (heel veel ruimte erop en erin!) en later nog mooi als ladekast. Wij hebben de wit gebeitste. De gewone witte is wat geliger wit. - 2 Ikea dekenlades voor kids: PYSSLINGAR Dekenlade - IKEA Heel handig voor onder het ledikant om bijv. te klein geworden kleertjes in op te bergen. - Baby Bjorn balance wipstoel: geweldig! Afraders: - veel dekens kopen: wiegdekens is genoeg voor het begin, bij voorkeur 1 katoen en 1 wol zodat je kunt afwisselen. Dochter ging snel in slaapzak, dus nu gebruik ik alleen in box en soms kinderwagen een deken. - jasjes: teveel gefriemel bij zo'n kleintje en zit ook niet fijn. - gewoon badje met standaard: giga ding voor iets wat je weinig gebruikt. - kunstvoeding kopen als je bv gaat geven: er is altijd wel wat te koop als het nodig is. - voedingskussen: groot onding. Ik gebruik een gewoon kussen om m'n arm te ondersteunen bij het voeden en met slapen tijdens zwangerschap vond ik 'm te warm.
Een echte aanrader al heb ik ze nog niet gebruikt maar Alvi slaapzakken. Direct vanaf het begin te gebruiken. Je kindje blijft precies op tempratuur door de zelfregelende buitenslaapzak. Geen geworstel met dekens. Een rits rondom dus makkelijk met verschonen.
Miskoop : Flessenwarmer Kinderwagen transit Geen isofix aangeschaft .. en met een 3 deur wel zo handig Aanrader Koeka voetenzak!! Dr brown flessen !!!!!!!! Spuugdoekjes Elektrische schommelstoel
Aanrader - grote hydrofiele doeken, onze dochter van bijna twee past er nog helemaal in na het douchen! Voor haar broertje of zusje schaffen we er nog een paar aan.
Aanrader -Voedingskussen voor tijdens de zwangerschap met het slapen, als je bv (of fv geeft) de eerste weken als je armen nog niet gewend zijn en als je kindje zelfstandig kan zitten maar af en toe nog omkukkelt is het fijn dat deze erachter ligt - flesverwarmer zeker met bv hier een uitkomst. Wordt ook gebruikt om de groentehap (zelfgemaakt) te verwarmen als het uit de vriezer komt - tweede verschoningskussen beneden - slaapzakjes! - grote hydrofieldoeken goed voor inbakeren, afdrogen, in bed, als buffer als ze nog te klein zijn voor de kinderstoel, mee als je op visite gaat zodat het kleed niet geruineerd wordt etc etc - babygym is hier na bijna 9 maanden nog steeds een hit! - Speelkleed Kies er wel 1 die je lekker op 60 graden kan wassen! - waterdicht verschoningsmatje van ikea wij hebben hier de stokke verschoningsmat (+ commode) en dat ding neemt vocht op (zoooo stom) dus wij hebben daar altijd een waterdicht verschoningsmatje op liggen wat gemakkelijk op 60 graden gewassen kan worden. Ook handig als je een weekend weg gaat om mee te nemen. Groter dan het verschoningsmatje uit je luitertas - wagennetje altijd wel onder je wagen te hangen als "extra" tas. Miskoop - zoals eerder gezegd, teveel dekentjes dochterlief slaapt hier in slaapzakjes sinds ze 10 weken oud is. - hydrofiele washandjes gebruik ze nu om chroom mee schoon te maken in de badkamer
Ik heb nog wel een aanrader die ik geloof ik nog niet gemeld had: een koortsthermometer van etos (eigen merk, wit met blauw). Hij is zeler 3 keer zo snel als de thermometers die we al in huis hadden en in het kraampakket zat. scheelt een hoop stress bij jou en de kinderen.
Ik zal ook mijn duit eens in het zakje doen. Aanraders: -Een babydoekjes box van de Hema. Mooi groot gat waardoor je goed bij de doekjes kunt, leuk design. -Geweven draagdoek -Pacco inbakerdoek -Co sleeper -Tommee Tippee flesjes (bij borstvoeding) -Maizena- werkt goed om de plooitjes droog te houden en smetplekjes daar te voorkomen/ genezen -Bepanthen- werkt goed tussen de billetjes, om luieruitslag te voorkomen/ genezen -Aankleedkussenhoezen van de Hema- passen mooi om het aankleedkussen -Alecto babyfoon- mooi helder scherm ook in het donker Afraders -Babydoekjes box van de Prenatal. De opening is te klein waardoor je de doekjes niet goed kunt pakken, daarnaast was hij al snel stuk. -Tricot slen draagdoek- Omdat je hem van tevoren knoopt zat hij toch vaak net niet goed en kreeg ik last van schouders/rug of zat de baby te hoog/ te laag... Daarnaast zakte hij dan vaak wat uit... -Sudocrème- als ik het tussen zijn billetjes gebruikte had ik het idee dat hij er uitslag van kreeg en voor de plooitjes vond ik het ook geen groot succes. -Aankleedkussenhoezen van de Prenatal- te groot voor het aankleedkussen -Een klamboe om het bedje; Mooi maar onhandig...En je mag hem al gauw niet meer gebruiken omdat kindjes er dan bij kunnen; verstikkingsgevaar -Blousjes.. Ziet er gewoon een beetje gek uit, omdat zijn nek wat verstopt gaat onder de onderkinnen. Hihi. -Truien met muts en te dikke truien- Muts is onhandig in bed. Binnen staat de verwarming aan dus is een heel dikke trui niet echt nodig en als hij naar bed gaat ligt hij onder de dekens dus is zo'n dikke trui te warm... -Spijkerbroeken
Aangezien onze derde bijna geboren wordt en wij dus (bijna) alles in huis hebben... Een UP van dit topic, voor leuke kraamkado's, van dingen die we nog niet hebben...
Aanraders voor jou: Spaarpot, eerste tandjes bewaardoosje, baby's eerste jaar plakboek, kraambezoekboek, houten speelgoed
Aanrader was onze Easy Walker kinderwagen - om te bouwen tot wandelwagen. Perfect! Zelfs nu bij de derde nog in prima staat. Verder veeeeel hydrofiele doeken. Gebruikte ik voor van alles verder vind ik t zelf echt heel leuk om babykleding te scoren via marktplaats Zeker de kleinste maatjes zijn altijd nog zo mooi. En ik heb zelf nog bijna nooit n miskoop gedaan via Mp of Facebook verkoopgroepjes.. Voor mij was een kolfapparaat helaas een miskoop omdat de borstvoeding totaal niet op gang wilde komen Wie weet bij nr drie wel. Verder ook n miskoop; alle soorten 'antilek'- bekers... Niet anti lek dus!!
Ik zal ook nog even wat aanraders doen, zijn ze lang niet allemaal, maar dat komt wel een keer. - voedingskussen, tijdens zwangerschap om tussen je benen te leggen, na de zwangerschap naast het voedennnog een superfunctie wat mij betreft: in een Uvorm leggen en er dan een aankleedhoes omheen doen, perfect bedje! Zo lag ze vaak tussen ons in in bed, hoefde ik ook niet bang te zijn dat ze zou stikken onder onze deken, maar ook als je niet zo'n zin hebt dat het bezoek je kindje uit de wieg plukt, midden op je bed in dit "bedje" en de baby ligt op veilige afstand van grijpgrage handen - een draagdoek. Geweven vond ik het fijnst, maar doe dan wel even een draagconsult. Voor een rekbare draagdoek is er maar 1 knoop veilig, zoek op youtube op zoekterm "rekbare doek babybij" dan vind je een duidelijk instructiefilmpje. -een ergonomische draagzak. GEEEEEN babybjorn, chicco draagzak of iets dergerlijks. Voor meer info kan je lid worden van de besloten Facebookpagina Liefdevolle Chaos, pagina draagpraat kan ook,maar daar gaat het er soms nogal heftig aan toe vind ik zelf. Ik heb zelf een tula, kijk op www.tulababycarrier.com voor deze heerlijke draagzakken met leuke printjes. Het is even een investering maar ze houden hun wasrde dus vaak verkoop je ze voor hooguit 20euro minder, en als je een populair printje hebt soms zelfs voor meer! - stokke newbornseat. Vanaf het begin gezellig aan tafel met eten, onze dochtet heeft er tm 9mnd ingezeten. -maxicosi familyfix, klik klaar, erg fijn met regen/slecht weer, geen gehannes met gordels. -als vervolgstoel de maxicosi axiss, de enige stoel die je een kwartslag kan draaien. Ideaal, zeker bij rug/nekklachten -een joolz kinderwagen, een grote bak zodat ze er lang in kunnen liggen en de stoel is op tafelhoogte dus je hebt altijd een kinderstoel bij je. En het onderstel past in de kofferbak van een c1/ peugeot 107 of toyota aygo wanneer je hem rechtop zet. Vrienden hebben een bugaboo, we waren eens naar de dierentuin en ze was aant eind vd dag vadtbesliten hem in te ruilen voor een joolz, een bugaboo is heeel erg laag. Afrader: spuugdoekjes, klein en je moet maar geluk hebben dat ze er net op spugen, hydrofiele doeken zijn veel handiger wat mij betreft Dat is het voor nu
aanraders: Antilekbeker van de hema- even goed een paar keer het deksel indrukken en lekt geen drup. Bondolino: ergonomisch, makkelijk te knopen en vanwege het klittenband om je buik makkelijk verstelbaar. veel hydrofiele luiers: gebruik ze nog steeds dagelijks. afrader: antilekbeker met het pinguintje van avent geloof ik: bleef maar lekken. hoeslakens voor het ledikant van de action. net iets te klein voor ons matrasje. Mutsje van de hema: na 1x wassen was het een vormloos flubberding.
Aanrader: - co-sleeper, erg fijn ook omdat opstaan en tillen zwaar is na een ks vond ik - diaperchamp - stretchrompers van prenatal of hema (die met combi maten), kind gaat er makkelijk in - joolz kinderwagen, met verloopstukken voor maxicosi - wrappers van lodger (heb er 1 voor in de maxicosi en wagen en 1 voor in de box, vouw je dicht als kind in slaapt valt in de box en ligt lekker warm) - slabbetjes met plastic achterkant van de IKEA (geen lekkage door slab heen) - plastic flesjes van beldico om gekolfde melk mee in te vriezen (maar 1 euro per stuk!) - xl hydrofielen om mee af te drogen - borstvoedingsschort (heb de kipkep feedi, erg handig) voor discreet voeden in het openbaar - speenkoord (je blijft rapen en afspoelen) - bondolino Afraders: - veel boxpakjes kopen, dl heeft lange benen en past zelfs 62/68 al niet meer (ze heeft net maat 62 qua de rest) - spuugdoekjes (ze spugen er inderdaad naast) - veel gewoon beddengoed kopen (ik ging ook zsm naar slaapzakjes) - in een hormonale aanval gekocht: complete set badgel, shampoo etc. je krijgt het veel cadeau en ik gebruik het weinig omdat ik het niet nodig vind bij een baby (tenzij haar haar onder de kots zit) - Tummytub, onhandig vasthouden
Aanraders: geweven doek, vooral de eerste drie maanden veel aan gehad. Kolf van Medela, creëer je een boel vrijheid mee voor jezelf. IJsblokzakjes om afgekolfde melk in te vriezen, en later bouillon uit Opperdepop. Spuugdoekjes van de Hema met een gekleurd randje. Joolz Geo kinderwagen met grote boodschappenmand. Slaapzakjes vanaf het moment dat je ze heel ergens anders in bed vindt. Sowieso is alles van de Hema aan te raden, vooral hoeslakens, lakens, rompers en kleren. Sokjes van Bambino (Kruidvat) blijven als enige zitten. Flexibath van Stokke, goed op te bergen en de babyslide heel lang gebruikt. Nu zit hij in het grote bad op een antislipmat. Swimtrainer, groot succes op vakantie. Babyconsulent en draagdoekconsulent, veel aan gehad. Niet gemist: Aerosleep, niet gemist terwijl kind al bij 10 weken op de buik sliep. Familyfix of wat voor een fix dan ook, met gordels gaat prima. Adapterset voor Maxicosi, sowieso vindt die van ons de maxicosi drie keer niks. Spenen, hij wilde ze gewoon niet. Afraders: kleren van GAP, veel te wijd.
Aanrader: veel spuugdoekjes, slaapzakje had ik eerder mee willen beginnen (slaapt beter), poedertorentje, boxmobiel op batterijen, babyfoon met camera Afrader: draagdoek (dus niet voor iedereen zo ideaal), boxpakjes met voetjes erin, tummytub