grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamavanshawn, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Aanrader: draagdoek, onze baby slaapt er heerlijk in. Stokke flexbadje. Als je borstvoeding wilt geven: koop alvast een voedingsbeha en een voedingsshirt. Ik heb de eerste dagen enorm lopen klungelen met hemdjes en gewone beha's en dat maakt het voeden vooral snachts niet relaxter

    Afrader: te veel hydrofielen/spuugdoekjes/verschoonkussenhoezen/rompertjes etc kopen. Ja je gebruikt het veel maar het is niet zo dat er 10 exemplaren per dag doorheen gaan. Tweede kruik: ook in december niet nodig gehad. En krabwantjes: nooit gebruikt.
     
  2. Ikke88

    Ikke88 Actief lid

    15 dec 2014
    327
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mag ik vragen welke draagdoek goed bevalt? Wil er ook 1 gaan aanschaffen.. :)
     
  3. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb een Fidella (katoen), maar er zijn ook goedkopere merken (Hoppediz, Yaro, Little Frog). Met een maat 6 kun je de meeste knopen doen, of als je wat voller bent (t/m maat 44 is maat 6 prima), kun je voor maat 7 kiezen. Het verschil is de lengte.
    Gewoon kijken welke print je het leukste vindt. Als je een doek een tijdje in gebruik hebt, wordt hij sowieso erg soepel.
     
  4. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Ik heb er een gekregen dus geen idee welk merk. Het is wel een geweven doek met volgens mij katoen, geen rekbare oid.
     
  5. Kimmms

    Kimmms Lid

    15 mei 2014
    36
    0
    6
    Aanrader:
    Baby Bjorn wipstoel!
     
  6. krullebol81

    krullebol81 Actief lid

    9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    De beste aanschaf vind ik nog steeds de ergonomische draagzak. Ik heb de ergobaby met insert. Dochter had in het begin regelmatig last van krampjes of niet kunnen/willen slapen. In de draagzak sliep ze binnen 3 minuten en ik had mijn handen vrij om wat te doen.

    De hydrofiel luiers xl had ik aangeschaft maar ik geloof dat ik die 1x gebruikt hebt. Ik vond ze te groot.
     
  7. Rietje88

    Rietje88 Niet meer actief

    Ik heb net een droogrek voor flessen gekocht. Had ik veel eerder moeten doen!
     
  8. Vrolijkheid

    Vrolijkheid Niet meer actief

    Aanraders:
    -veel hydrofiele doeken. Zijn lekker groot en gebruikte en nu nog ze voor alles: afdrogen, op aankleedkussen, Spuugdoekjes etc
    - ergonomische draagzak en mei-tai: onze redding bij ons zoontje
    - wipstoel met trilfunctie

    Afraders
    - ledikantdekens! Zoontje ging vrij snel een slaapzak in en ik heb dus een stapel ongebruikte dure ledikantdekens liggen
    - Spuugdoekjes veel te klein
    - magnetronsterilisator. Ik vond een pan water sneller


    Verder heb ik veel dingen die misschien geen afraders an sich zijn maar die ik bij een volgende niet meer in grote getalen zal inslaan. Zoals spenen (hij pakte geen speen) een bepaalde volledige flessenset (die flessen pakte hij uiteraard niet)
     
  9. Happymom1985

    11 jan 2015
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Aanraders:
    - Een mooie pyjama voor tijdens de kraamtijd. Ik had een leuke pyjamabroek (broek+bijpassend topje) van de Hunkemuller en voedingstops van de H&M. Heel fijn met alle visite, kraamhulp etc. en ik voelde me wel ok voor alle foto's.
    - Biotex en een nagelborsteltje. Poep uitspoelen en rompers laten weken in biotex was niet genoeg, een nagelborsteltje en boenen was de truc. Daarna nog wel even in de biotex weken en wassen.
    - Spuugdoekjes en hydrofielen (van de Hema). Van allebei hebben we later nog veel bij gekocht en dat raad ik ook iedereen aan, niet te veel kopen: kijk eerst maar wat je fijn vindt om te gebruiken.
    - Het kookboek 'Opperdepop 2' van de Appie!
    - Stretch rompertjes van Prenatal eigen merk.
    - Weleda billenzalf
    - Een O-Ball, als eerste speelgoed is dat heel fijn (licht en makkelijk met de vingertjes achter te haken)
    - Geurzakjes voor poepluiers ;)

    Afraders heb ik nog niet echt, maar koop niet te veel van iets in een keer. Als het bevalt kun je altijd nog meer kopen. ;)
     
  10. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Als je de ondergepoepte kleding een nachtje laat weken in koud water met een schep zout dan hoef je er de volgende dag niks aan te boenen. Gewoon in de wasmachine gooien erna en het komt er schoon weer uit. :)
     
  11. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    gewoon keukenzout of soda?
     
  12. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Gewoon keukenzout ;)

    Hier zette de kraamzorg voordat ze naar huis ging een nieuwe emmer klaar, ik hoefde de kleertjes er alleen maar in te doen en zij waste ze de volgende dag. Ik heb dit van haar overgenomen zolang t nodig was, vooral de eerste weken met spugen en poepen.
    Dit middeltje pas nog op mn werk (zorg) gebruikt om bloedvlekken uit een overhemd te krijgen, er is niks meer van te zien;)
     
  13. Amy32

    Amy32 Bekend lid

    28 jun 2010
    699
    75
    28

    Ik heb beid keren zo'n ziekenhuis flesje met een lange tuit meegekregen. Ideaal was het
     
  14. LianneE

    LianneE Niet meer actief

    Oh wat een fijne tip!! Bedankt ben meteen naar de prenatal gerend. Ze stonden hier altijd op een theedoek en vielen weer om enzo. Veeeel beter zo :)
     
  15. Gerbera79

    Gerbera79 Actief lid

    24 jun 2015
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Droogrek voor flessen ? Die gingen in de vaatwasser en dan op een washandje in de deur vd koelkast.
     
  16. meliez

    meliez Actief lid

    26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Droogrek was de beste aanschaf ooit! Wij gebruiken hem nog steeds, niet meer voor de flesjes van m'n zoontje, maar voor onze flessen/bidons/Dopper enz.
     
  17. LianneE

    LianneE Niet meer actief

    Wij hebben geen vaatwasser en een kleine koelkast die vaak propvol staat... dus die 3 euro meer dan waard voor de kleinbehuisden zonder vaatwasser :)
     
  18. Imo1978

    Imo1978 Bekend lid

    19 aug 2015
    571
    1
    0
    Nu kan ik ook eindelijk alvast een eerste reactie plaatsen. Ik heb destijds alle pagina's gelezen, dus ik heb geen echte miskopen gedaan.

    De enige miskoop zou het Nijntje boxkleed zijn. Deze is verdeeld in vlakken en erg onhandig voor de baby om op te liggen. We hebben een tweede koeka boxkleed erbij gekocht.

    Mijn top10 aanraders (tot nu toe):
    Tip1: koop niet te veel kleertjes in het begin!
    Ik had slechts enkele pakjes maat 56. Na 2 weken moest ik al maat 62 aanschaffen en had ik zelfs dingen nog niet eens aan gehad, omdat ze die niet eens paste. En nu na 7,5 week draagt ze geen enkele kleding maat 56 meer. Dus ik was blij dat ik niet te veel had gekocht. Je kunt bovendien zo bijkopen als het moet. En heel belangrijk, niet elk merk is hetlzfde qua maatvoering!

    Tip2: gebruik eerst proefpakket luiers voordat luiers aanschaft
    Ik heb zowel de pampers als de kruidvat proefpakket luiers uitgeprobeerd. De voorkeur is heel persoonlijk en afhankelijk van je kindje. Zo vind ik de pampers echt 10x fijner in het gebruik, absorberen veel beter en ze vallen groter dan de kruidvat luiers.

    Tip3: veel hydrofiele luiers van de Hema!
    Ik gebruik die dingen werkelijk zo ontzettend vaak. Ik had er 12 gekocht om mee te beginnen en in de kraamweek heb ik er al snel 12 bijgekocht. Nu zit ik op 36 stuks en dan was ik ze bijna om de dag.

    Tip4: tricot slen draagdoek
    Zeker tijdens de regeldagen is een draagdoek fijn. Mijn kleine meisje wilde niks liever dan de hele dag bij me zijn.

    Tip5: Cybex Priam kinderwagen
    Wat een fantastische wandelwagen! Super licht, wendbaar, makkelijk in te klappen en lekker hoge bak.

    Tip6: Slaapzak newborn van Prénatal
    Vanaf dag 2 ligt onze meid in de slaapzak en ze slaapt hierdoor fantastisch. Lekker warm, comfortabel en afritsbare mouwen.
    Ze ligt overigens gewoon hiermee onder een laken met een dun dekentje.

    Tip7: voedingshempjes van de H&M als je borstvoeding geeft
    2 voor 20 euro in zwart en wit. Zo kun je voeden en heb je geen blote buik. Ook sliep ik hierin en gaf het mij voldoende steun gedurende de nacht. Het slaapt fijner dan met een bh aan.

    Tip8: voldoende was/aankleedkussenhoezen
    Ik heb diverse malen gehad dat mijn meisje na het badderen/douchen het liet lopen en ik de hoes moest vervangen. Dus ik heb er een paar bijgehaald in een contrasterende kleur ivm lichte en donkere was.

    Tip9: dr. Brown flessen met brede hals
    We zijn begonnen met Avent Natural en zijn ook prima flessen, gebruik ze er ook nog bij. Vanwege darmkrampen dr. Brown fles gekocht en daaruit drinkt ze wel rustiger. Of de krampjes hierdoor echt minder zijn betwijfel ik.

    Tip10: thermosfles voor het aanmaken van kunstvoeding
    Ik heb geen magnetron, dus warmde de fles op in de flessenwarmer. Op zich gaat dit best snel, maar minder praktisch voor onderweg. Daarom mixen wij heet(1/3) met koud(2/3) water om de voeding aan te maken. Het water blijft zo'n 8 uur warm. Ideaal! Altijd de juiste temperatuur en snel klaar.

    Mocht ik de komende periode nog meer miskopen en aanraders tegenkomen, plaats ik ze uiteraard.
     
  19. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.719
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een Nijntje boxkleed maar ervaar er geen problemen mee..

    Een echte aanrader vind ik om ook een aankleedkussen voor beneden te hebben, wij hebben er 1 bijgekocht toen in de praktijk bleek dat dat toch wel fijn zou zijn.
    Veel hydrofiele luiers in huis hebben is ook echt een aanrader, die dingen vliegen er doorheen.

    Een echte miskoop heb ik nog niet gehad..
     
  20. Imo1978

    Imo1978 Bekend lid

    19 aug 2015
    571
    1
    0
    Heb jij niet allemaal hoopjes vulling gekregen na het kleed een keer te hebben gewassen dan? Bij mij lijkt het nu net een heuvellandschap. Als Y. erop ligt, dan ligt ze tussen de hoopjes in. Ik overweeg zelfs om 'm open te maken en nieuwe egale vulling erin te doen.
    Ik vind het erg jammer, want ik was zo blij met het boxkleed.
     

Deel Deze Pagina