Biotex gebruik ik als voorwas. En als ik shout gebruik is het op de vlek, en dan meteen de wasmachine in.
Uhhh voorwas... nou ja kijk het zit zo.... Ik ben niet zo'n huisvrouw en niemand heeft mij ooit uitgelegd hoe ik moet wassen. (heb pas sinds een jaar dat ik wit van ander was) Heb dus ook maar 2 standen op de wasmachine die ik gebruik dat is economisch en korte was (half uur) zou echt niet weten hoe zo'n ding werkt!
Geen boekje? Op de draaiknop met programma, is de eerste stand vaak voorwas. Als je drukknoppen hebt, is het een aparte knop.
Jahwel.. een boekje.. maar wanneer gebruik je wat.. Zo bedoel ik het meer.... Joh, ik weet pas sinds een maand ofzo, dat bonte was, geen dikke truien enz zijn, maar gekleurde was hihi toch?
Oh zo.... voorwas gebruik je bij extreem vuile dingen. Kleding wordt dan als het ware twee keer gewassen. Voorwas en hoofdwas.
Om het je makkelijk te maken: ik maak altijd een warm sopje met biotex en doe daar de bevlekte kleding in. Dan even laten weken, ik zou het pas een dag erna bij de was doen (hier vergeet ik het heel vaak uit het sopje te halen en staat het ook wel eens een week ). Mochten er nieuwe bevlekte kledingstukken bijkomen, gewoon erbij doen (ook al is het sopje allang afgekoeld). Zo gaan bij ons alle poepvlekken er goed uit!
zo doe ik het ook! Wortelvlekken doe ik dan na het inweken ook nog een beetje shout op. Gaat lekker ruiken he Snoopy, na een paar dagen
Erg handig deze topic zeg! Ik zag ergens op een uitzetlijst; flanellen doeken. Is dit echt nodig? En waarvoor gebruik je die dan? Is het handig om een afvoerslang bij het babybadje te kopen? Lijkt mij wel, anders moet je het met een emmer leeg scheppen ofzo? Ik krijg een winterkindje. Ik dacht er eerst aan om een jasje te kopen of zo'n compleet pak vooor als je naar buiten gaat, maar lees hier veel dat dat onhandig is. Ik krijg van een vriendin zo'n lodger om de baby in te wikkelen. Als hij daarin ligt in de kinderwagen met dekentje dan is dat toch warm genoeg lijkt mij?
Hoi Manon, flanellen doeken heb ik nooit gekocht en niet gemist. Lijkt me dus overbodig. Volgens mij is dat handig als je katoenen luiers gaat kopen. Als je genoeg hydrofiele doeken hebt, heb je daar genoeg aan. Een afvoerslang voor het badje is zeker een aanrader (ik dacht dat dat er standaard bijgeleverd werd). Wij hebben een thermobadje en die staat naast de douche. Als Louise in bad is geweest hang ik de slang in de douchebak en hoef ik niet moeilijk te doen. Ik heb bij Louise ook nog nooit een jasje gebruikt. Ik vond het erg onhandig bij zo'n klein babytje. Ik heb een lodger bunker en zonder extra dekentje erbij zweette Louise soms dus dat is warm genoeg. Je kunt altijd als het erg koud is een extra vestje/dekentje gebruiken.
Volgens mij ben ik deze nog niet tegengekomen: een speenhouder (een soort klein doosje waar de spoeen in kan en die kun je aan de buggy hangen of aan de maxi cosi, vond ik altijd erg handig, speen zit hyhienisch opgeborgen en je hebt m toch bij je
Bij de spenen van Bibi zit al een klein doosje... die gebruikte ik dus altijd. Inderdaad heel handig!