grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussion in 'De babyuitzet' started by mamavanshawn, Jan 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suzanne24

Suzanne24 Lid

Apr 2, 2008
    71
    0
    0
    Ik heb die ook laatst gekocht bij prenatal voor 65 euro..prijzig idd... Is het geluid bij jou ook zo zacht of ligt het alleen aan deze hier? :( ik denk dat ik m maar terug breng..k vind t niks zo (voor die prijs)

2. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

Dec 14, 2007
    235
    1
    0
    Ja het geluid is ook hier erg zacht. Maar dat vind ik juist prettig. Ik heb namelijk ook wel een paar speeldozen die maken zoveel herrie dat een baby er volgens mij juist wakker van wordt.
    Het kiekeboemobiel is vorig weekend door mijn jongste nichtje getest en goedgekeurt. Ze heeft wel bijna het aapje uit de 'boom' geplukt :) maar ze is dan ook al negen maanden oud.

3. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Mijn grootste tip is, probeer een wastafel in de kinderkamer te maken. Ben zelf nog niet bevallen, maar miste dat bij iedereen waar ik oppaste. Helemaal als je last van je bekken/rug hebt.

Wij hebben in de commode een grote wasbak met kraan. Niet meer tillen met poepkindjes, altijd water bij de hand en de eerste tijd kan het kindje gewoon in de wasbak gewassen worden en hoef je niet met badjes te tillen of met glibberige kindjes naar je aankleedkussen te rennen :)

Grootste miskoop nog niet tegen gekomen, maar die volgt vast :)

4. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

Dec 14, 2007
    235
    1
    0
    Dat vind ik echt een supertip. Maar bij ons is het helaas niet haalbaar :(

5. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    Als de babykamer straks ook de kinderkamer wordt kan dat wel een enorm geklieder worden. Kinderen vinden het geweldig om met water te spelen.

6. Chanty24

Chanty24 Actief lid

Ik ben nog niet bevallen, maar heb vorige week een horregaas voor de maxi-cosi gekocht.
    Als ik dan in de auto zit met het raam open en er vliegt een wesp of iets dergelijks naar binnen hoef ik niet in paniek te raken dat het mijn kindje zou prikken.

Ik vind het erg leuk/handig om aanraders en miskopen te lezen. Kan ik weer rekening mee houden. Leuk bedacht!

7. Lynn22

Lynn22 Actief lid

Apr 30, 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    Hoe vaak vliegt er nou een wesp naar binnen :( ..en doe je dan telkens preventief je kindje achter gaas?

8. Chanty24

Chanty24 Actief lid

Er zijn meer vliegende beestje die kunnen prikken hoor! En in onze famlie zijn er erg veel mensen die allergisch zijn voor steken van insekten. En kunnen dan dodelijk zijn.
    Dus vandaar.
    En ja als het mooi weer is en ik zit in de auto gaat het gaasje gewoon om de maxi cosi heen voorkomen is beter dan genezen in onze situatie.

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Dit heb ik nou totaal niet gemist. Zo zie je maar dat heel veel dingen erg persoonlijk zijn.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Een wasbak heb ik nou ook nog nooit gemist...

11. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik snap wel dat een wastafel in de babykamer erg praktisch kan zijn. Ik doe Lianne altijd op haar kamertje in bad, maar moet dan wel eerst water halen in de badkamer, alles klaarzetten, enz. En soms kan het erg handig zijn als je meteen water bij de hand hebt. Maar bij een heftig poep-incident krijg je alles wel goed schoon met babydoekjes, je hebt er alleen een paar meer nodig! ;) Dan kun je daarna altijd nog een badje klaarmaken. Een wasbak op een slaapkamer vind ik niet zo mooi staan eigenlijk. En als je kindje groter is, is het inderdaad juist weer niet praktisch...

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ben nog niet zo lang moeder, maar die wasbak in de bbkamer heb ik ook nog nooit gemist.

Je kan het ook omdraaien, een waskussen in de badkamer ;)

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie

14. Chanty24

Chanty24 Actief lid

15. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Denk dat zodra het kindje bij de kraan kan we m al 'doorgeschoven' hebben naar de volgende kamer en zodra we 'klaar' zijn met kinderen de commode gewoon demonteren ;) Of niet en laten ze lekker kliederen, beetje dweilen en het is weer droog. Ook hebben we het zo gemaakt dat het kraantje af te sluiten is zonder dat het hele huis zonder water zit 8)

Ik had voor mn zwangerschap al erg veel last van rug en bekkenklachten en das nu jammer genoeg niet beter geworden. Hoe minder ik hoef te tillen hoe beter. En al hoewel wij een ruime badkamer hebben zag ik het niet zitten om daar dan weer een commode te maken. Ik ben er iig heel blij mee :) Kan me voorstellen als je nergens last van hebt, dat je dan gewoon ff naar de badkamer loopt en een kussen op de grond neerlegt :D.

16. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb altijd al een wastafel op me kamer gehad....en ging echt niet kliederen met water. Wist gewoon dat dat niet mocht.

17. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    pila, ik heb het badje op de badkamer (heb namelijk al een keer het badje leeg laten lopen per ongeluk op de babykamer, en wij moesten dus wel moeilijk doen met vullen en leeg laten lopen omdat wij geen wastafel op de babykamer kwijt kunnen en ik wil hem daar ook niet, vind het lelijk)

Ik leg een badcape op de wc (oke, die moet je dan natuurlijk wel op de badkamer hebben) en na het badderen dan leg ik Fay op de cape, ik pak haar in en zo neem ik haar mee naar haar kamertje. Ik zou haar nooit op de grond kunnen aankleden.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Dat horrengaas voor de maxicosi, als je de maxicosi hebt vastgemaakt kan je het er weer omheen doen, dus over de gordel zeg maar.

En wat betreft het aankleden na het badje... gewoon een doek om de baby heenslaan en naar de babykamer lopen ;).

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Als ik Eva alleen in bad doe trouwens, loop ik vaak zonder iets naar de babykamer, kan ze wel hebben. Of ik til haar uit bad tegen me aan en pak een handdoek van het het rekje. Worden je kleren wel nat, maar je moet toch wat in een kleine badkamer in je eentje. En je kleren drogen ook weer zo ;).

20. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik legde gewoon de badape op de grond en legde daar Jelle op en dan erin wikkelen en meenemen... Ik moet hem toch in de keuken aankleden, in de badkamer is geen plaats... Kan m'n kont er nauwelijks keren en die is echt niet groot... :)

Share This Page