grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamavanshawn, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik moet eerlijk zeggen heb een wastafel ook niet gemist in de kamer

ik vond het juist zo,n stom ding dat ik hem voor me bevalling uit de babykamer heb weg laten halen nam ruimte in beslag en na het badderen kleede ik jason aan legde hem in zijn bedje en bracht het badje naar de douche om leeg telopen net zo makkelijk

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Badje in de badkamer. Als je er kunt douchen, past er ook wel een badje in.

Ik heb Isabella alleen maar in de douche gewassen. Eerst alleen met een klein badje en vasthouden onder de douche. Daarna in een badzitje ( geweldig ding). Handen vrij en ze kon lekker spelen.

Nu gewoon onder de douche staan.

Maar het badzitje vond ik echt geweldig.

3. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Ik heb ff alle! pagina's zitten lezen en ik ben blij dat ik zo heel nuchter ben dat ik niet alles koop. En ook een ouderwetse maar moederne moeder heb die kraamverzorgster is en al 30 jaar babytjes verzorgt. Onze lijst met do's is dus groter dan de donts omdat we geen impulsaankopen hebben gedaan. Hier komt ie:

Miskrijg:
    Kruidvat luiers, ze stinkt als een oud maandverbandje?!
    Zwitsal: alergie!
    Wat jammer dat je alleen maar dental spenen krijgt die je dus niet moet hebben als je borstvoeding geeft… Ze zouden die pakketten moeten aanpassen aan fles of borstvoeding, want die zakjes voeding liggen hier ook maar te liggen..
    Heel erg zonde voor diegene die ze aan ons gaf: sokjes maat newborn. Hannah heeft grote voeten, maar ik denk dat je baby te vroeg geboren moet zijn wil ze die sokjes aan kunnen.
    Heb 10 mutsjes gekregen én een kindje met een volle bos haar…

Aanrader:
    www.degoedkoopsteluiers.nl voor luiers etc.
    Avent: flessen, borstkolf en magnetronsterilisator! (heb ik gekregen van iemand die ze weg wou gooien!)
    Nog ff over die sterilisator: als je hem hebt waarom niet gebruiken? Maar 200 ml water en max 7 min in de magnetron…
    Ook nog steeds in gebruik: Avent lekschalen. Als de kleine aan de ene borst drinkt, lek ik uit de andere. Dat vang ik op en zo heb ik per dag 125 cc. Dat geven we ‘savonds na de avondvoeding en ze slaapt de hele nacht door. Én kan papa ook eens voeden.
    Kleine slabbetjes van Ikea, met wat extra klittenband of een drukknoopje passen ze zelfs om het nekje van een pasgeborene die veel spuugt of kwijlt.
    Tóch die hemel bij het bedje, dan kan zomers gewoon het raam open zonder dat je kindje in de tocht ligt. (gewoon tweedehands en zelf de stof genaaid)
    De klamboe gewoon een 1 persoons aan het plafond gehangen was maar 6 euro bij de Xenos.
    De bumblies luiers werken hier geweldig, maar die doekjes stinken al na 1 dag!
    Schommelstoel in de babykamer.
    Dus geen zwitsal maar tarwezemelen in bad. Je hebt het ook in een flesje bij de kruidvat.
    Sokjes van de Hema, hier ook wel luierkousen genoemd omdat ze in het begin tot aan de luier komen;) En ze zakken dan ook niet af.
    Kruidvat billendoekjes/lotiondoekjes. Ruiken heerlijk en zijn regelmatig in de aanbieding.
    Als je ze al hebt scheelt het je hoezen kopen voor je aankleedkussen: Badlakens. Wij gebruiken ze niet voor het originele doel…
    De mutsy 4-rider met mutsy cosi. Ff snel een boodschapje doen met de auto, snel de maxi op het onderstel en je bent klaar. Wandelwageninzet kan naar je toe en van je af. En als er een tweede komt, kan je ook een tweelingwagen inzet kopen! Én omdat hij zo’n grote wandelwagenbak heeft. Hannah is met 3 maanden al weer 64 cm en heeft nu gelukkig nog wat ruimte. In de kinderwagen van mijn zus had ze dus al niet meer normaal kunnen liggen.
    Kies 2 spuugdoekjes in een leuk kleurtje (liefst verschillend) en naai er alle labels van de babykleertjes tussen. Je eigen gemaakte tutteldoek én die leuke labels die in de kleertjes zitten zie je weer terug.
    Waterkoker: gebruik hem als flessenwarmer. Halve liter water laten koken, flesje met ontdooide moedermelk er 2 min in laten staan en het is op lichaamstemperatuur, warmer hoeft niet.
    De Antilop wandcommode van ikea voor in de badkamer. Ingeklapt kan je met haakjes het e.e.a. eraan hangen zoals pj-s, waszakjes met sokjes, bh’s, handdoeken etc.
    Al die dingen die ik overgenomen of tweedehands gekocht heb! (en dat is eigenlijk alles…)
    Borstcompressen van de Etos.
    Boterham of diepvrieszakjes doen het ook heel goed als luierzakjes hoor! Én een prullenbak vlakbij de achterdeur ook ;)
    Ben zó blij met mijn voedingskussen. Ben net uit het ziekenhuis waar ze mijn galblaas hebben verwijderd. En ondanks mijn pijnlijke buik kan ik Hannah gewoon weer aan de borst leggen!

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vermanen, Eva heeft met 3 weken al een dental speen gekregen met borstvoeding, gaat meestal gewoon goed hoor. En schijnt toch beter voor de tandje te zijn, dus kunnen ze er maar beter aan wennen (Eva heeft nu al een tijd geen speen meer, ze heeft haar duim ontdekt ;)).

Wat betreft de tip van de waterkoker en flesje ontdooien... het beste is als de borstvoeding niet te warm wordt, dan gaan de goede stoffen deels verloren, beter is dus om in een pannetje met warm water te gebruiken, waar je nog net je hand in kan houden.
    Boterham- of diepvrieszakjes zijn veel te klein om een luier in te doen! (tenminste, die wij hebben dus) En geparfumeerde luierzakjes verbloemen de geur. Ik verschoon Eva boven en heb geen zin/is niet handig om elke keer de vieze luier mee naar beneden te moeten nemen, dus toch een simpele luieremmer.

Dat idee van zelf een labeldoekje maken is leuk! Alleen hier vooral Hema kleertjes en die labels zijn niet zo leuk ;).

Bosi, hier past echt geen badje in de badkamer, ja, het badje wel, maar dan past er niemand meer bij ;). Nu zetten we het badje altijd in bad, maar dat is misschien niet zo lekker net na de bevalling. Maar Eva maakt er zo'n spetterfestijn van dat op de kamer badderen al een tijdje geen optie meer is.

5. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Nou Snoopy, van duimen wordt de tandarts niet blij. Ik trouwens ook niet. Want hoe leer je dat af aangezien je duim gewoon aan je handje zit en de speen is op te bergen? Maar is bij ieder kind wel weer anders. En die dental speen gooide Hannah er meteen weer uit en die combi dus niet...

Volgens die sites om energie te besparen kan je dus beter water tot 1,5 liter in de waterkoker koken. Dan kan je hem ook uitzetten als het nog niet kookt. En ik kook de fles dus niet mee, gebruik het warme water alleen om op te warmen en dat is binnen 1 min gedaan. Maar ik zal het water voortaan niet laten koken, maar alleen opwarmen.

En ik gebruik van die blauwe diepvrieszakjes van de super. Die zijn zelfs groot genoeg voor die van mijn neefje van 1,5! En af en toe een billendoekje los in de emmer mikken zorgt ook voor een geurtje ;)

En ik ben voor het doekje van Hannah heel het huis afgelopen voor leuke labels, want ik had ze van haar kleertjes bijna allemaal al weggegooid.. Uit mijn eigen shirts kwamen er nog aardig wat leuke.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja, ik snap dat duimen nog slechter is, maar kan er ook niets aan doen ;). Maar wij hebben haar in het begin dus, mede om die reden, een dental speen gegeven. Want dat hadden we dus wel in de hand. Duimen willen we met 2 jaar ongeveer gaan afleren en ze mag het straks alleen als ze gaat slapen of ziek is. Maar goed, misschien stopt ze er eerder zelf wel mee.

Flesje in de waterkoker is inderdaad een goed idee, als het water dus niet te warm is. Makkelijker en energiezuiniger ook dan de ketel/boiler te moeten gebruiken.

Ik heb dus kleine diepvrieszakjes van de Aldi, te klein dus ;). Heb bij de action nu best goedkoop luierzakjes gekocht. Gebruik ze toch niet zo vaak, bij een poepluier en onderweg.

7. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Tja, ik baal ervan dat de Action zo verweg is voor ons. Ik kan niet ff snel er heen met de kleine.

Maar Hannah begon dus met 1 maand steevast haar duim in haar mond te stoppen. En we hebben haar toen met sokjes om haar handen laten slapen. Sopt écht niet lekker en nu pakt ze haar speen gewoon. Alleen als ze écht overstuur is ofzo, maar dat heeft ze gelukkig niet vaak.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja, Eva ging rond 4 maanden met haar speen spelen :). Hebben echt drama's gehad omdat ze dat ding niet meer wilde... maar zonder kon ze ook niet slapen. Uiteindelijk bleek dus dat ze 'm niet meer wilde, maar haar duim dus wel. Sok zou ook drama's hebben gegeven, tja, dan liever een kind dat goed slaapt (Eva is een erg moeilijke slaper geweest, maar nu eigenlijk alweer een tijdje erg goed, vooral sinds ze op haar buik slaapt. Was voor haar denk ik ook even zoeken wat het lekkerst slaapt ;))

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Maar hoe hou je die sokjes uberhaupt aan de handjes? Ik kan sokken niet eens langer dan een paar minuten aan zijn voeten houden :) Zou het ook een naar idee vinden dat Thijmen zijn handen niet meer zou kunnen gebruiken. Hij heeft namelijk ook een knuffeltje wat hem helpt bij het slapen gaan.

10. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Ik trek ze op tot aan de oksels, weer die luierkousen van de hema he ;) En ze heeft altijd wel een shirtje oid aan waaraan ze blijven hangen dan.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik gebruik nooit luierzakjes. Bij elke verschoning gewoon de luier gelijk in de container. De handeling om de luier gelijk mee te nemen kost verder geen extra moeite.

Wij hebben de eerste 3 maanden isabella altijd gewassen op de commode ( die in de badkamer stond, gewoon de wasmachine, :) ) en daarna lekker onder de douche afspoelen. Wij hielden haar dan vast.

En later inderdaad het badje in bad. En daarna het badzitje in bad.

En die luierkousen klinken geweldig. Ik ga eens opzoek in de hema. Isabella vindt sokken aan geweldig. Die wil ze juist aan.

En ze heeft in bed ook nog de speen om in slaap te vallen. Ik denk dat we dat eerst zo nog houden. Alleen in bed mag ze de speen, niet uit bed. En dan misschien een keer zonder speen in bed doen? Nu nog maar even niet, over een 6 maanden misschien.

12. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Ach ze zal die speen vanzelf wel loslaten denk ik dan.

13. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    mijn zoontje had ook een speen en na 8 maanden was hij hem zelf helemaal zat en wilde hem niet meer

zo kan het dus ook niet elke baby wil zijn speen houden

14. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    wat zijn jullie ervaringen met een babyfoon? handig of gebruikte je hem (bijna) niet? Welke optie's zijn handig en waar moet ik op letten als ik er eentje koop? welke hebben jullie? bedankt!

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben de Alecto DBX88, ik vind 'm heel fijn! Overdag gebruik ik 'm niet altijd, dan laat ik vaak de deuren open en hoor haar wel. Maar als ze net slaapt als ik ga koken, dan is het wel heel handig, want met aanzuigkap aan en deur dicht (ik maak soms nogal eens lawaai als ik kook ;)) hoor ik Eva helemaal niet. 's Avonds vind ik het pretiig als ik haar kan horen en 's ochtends vind ik het fijn als ik haar hoor zodra ze wakker wordt.
    Wat ik handig vind is dat er een terugspreek functie opzit, maar dat is tegenwoordig bij elke babyfoon denk ik. Verder vind ik 'm heel gevoelig en dat vind ik heel fijn.
    Wij hebben 'm bij Babydump gekocht met laagste prijsgarantie, voor 60 euro.

16. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Wij hebben geen babyfoon en hebben em ook nog niet gemist. Hannah houd zich keurig aan het voedingsschema. En als ze wel eens eerder wakker wordt dan horen we haar ook zo. Voordeel is ook dat we niet bij ieder kikje naast haar bed hebben gestaan (en nog niet doen) want we horen ze gewoon niet allemaal.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hannah is zeker een makkelijke slaper en rustig kindje? ;)

Eva heeft altijd heel onrustig of gewoon niet geslapen (gaat nu gelukkig beter) en een schema hebben we al helemaal nooit gehad. Ook is ze heel druk in bed en bijna een keer gestikt in haar spuug, ben dus blij dat ik haar goed kan horen.

18. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Ik snap je punt, en het is helemaal afhankelijk van je kindje. Maar wij kregen dus het advies. Wacht even af wát voor kindje je krijgt, misschien heb je de baby-foon niet nodig. En dat was in ons geval dus niet zo.

En Hannah is gewoon té voorbeeldig. Mijn man roept al dat ze vreselijk gaat worden in de pubertijd ;)

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij hebben hem wel altijd als Thijmen slaapt aan (anders hoor ik het niet). Heb er een met camera (Luvion) en vind het erg handig dat ik niet de kamer in hoef om te zien hoe hij er bij ligt. Da's vooral nu handig, want hij gaat echt zijn hele bed door.l

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha, Eva is al helemaal uitgeraasd hoop ik tegen die tijd! :D Wij verheugen ons ook zeer op de de dreumes en peuter pubertijd enzo :( ;). Ze weet sinds ze zo'n 2 maanden is al precies wat ze wil en het wordt alleen maar erger ;). (ze wil nu constant staan en als ze in de box staat en we zien dat ze moe wordt, willen we dat ze weer gaat zitten of liggen dus pakken haar op, maar daar is ze het dus niet mee eens! Ze wil gewoon veel meer dan ze kan)

Deel Deze Pagina