Een aanrader vind ik de ameda dubbele kolf. Niet duur en werkt erg goed. Een afrader de medela swing. Deze heb ik even in bruikleen gehad maar vond het een onding. Verder vind ik de lodger shelter een echte aanrader (veel gebruikt) Een afrader vind ik van die dragers in babybjornmodel, daar hing ze echt heel raar in. Misschien wel dingen die er al in staan, maar heb niet alle pagina;s gelezen.
aanrader: spiegel boven de commode zo klein als ze is, ligt ze er geboeid in te kijken tijdens het verschonen, helemaal rustig. En mocht ze ooit nog spuitluiers krijgen, een spiegel is makkelijk schoon te maken bepanthen creme - zowel voor haar als voor mijzelf broekjes met voetjes: ik vond het bij voorbaat eigenlijk niets, maar als ze heel klein zijn (maatje 50/56) is het heerlijk warm en van lekker zacht materiaal. Met sokjes er overheen -staat nog geinig ook- blijven de voetjes ook goed zitten. easybase om de maxicosi op te zetten: heerlijk systeem ! Wij hebben hem gekocht met de mama mazzeldagen bij prenatal, scheelde een hoop buikschildering bij rainbowcreation: oke, das voor de bevalling, maar wel supergaaf en een erg lieve vrouw ! We hebben echt een heel mooi geboortekaartje nu! rompertjes met lange mouwen: ook al was het zomer, als ze zo klein zijn is lange mouwtjes wel lekkerder, maar dan kon ze toch die schattige jurkjes aan afraders: omslagtruitjes met touwtjes: wat een geklooi met kleine touwtjes, bleef bij ons ook slecht zitten.
Superhandig dit onderwerp! Mijn dochter is 10 en toen zij een baby had ik de volgende aanraders/afraders: Aanraders: hydrofiel luiers en washandjes tummytub voedingstorentje babybjorn draagzak vakkenzak bij de commode (voor kleine potjes, luiers etc) wipstoel Afraders: smalle drinkflessen b-merk luiers (lekten toen eigenlijk altijd door) olvarit (lustte ze niet graag; er was toen een goed alternatief in de diepvries maar helaas bestaat dat geloof ik niet meer) Nu ik, na een aardig tijdje , weer zwanger ben, zijn er zoveel nieuwe producten bijgekomen die me ook leuk lijken. De lodger shelter is er één van, maar wordt hier vaak afgeraden. Wat is daar meestal de reden voor? Groetjes, Seyla
Aanrader; -Weleda produkten, minder sterk van geur en minder snel allergisch door natuurlijke ingredienten. Vooral de "anti stress badmelk" voor de avond. Ziet er niet uit, bruin, maar was echt fijn ontspannend bij onrustige baby's -Osteopaat bij huilbaby! Afrader; -Voor mij is het inbakeren overschat en ik vond het rot om te doen bij mijn kindje. Na even, niet meer. -Alle homeopatische middeltjes voor darmkrampjes. Hielp niets, na alles in wanhoop aangeschaft te hebben.
Nu, na 2 maanden en een week: Aanraders: - Hema zoogkompressen - Quinny Buzz 4, wendbaar, licht en makkelijk uit elkaar te halen. - hydrofiele doeken, heb er 30 en gebruik ze overal voor (op voedingskussen, aankleedkussen, over matrasjes, afdrogen etc.) - Hema luiertas, niet duur en heel veel handige vakjes, tasjes etc. - Kruidvat luiers - Fisher Price Rainforest mobiel, kan ze uren naar kijken - Ameda dubbele kolf, tijdens de kraamweek geleend van de kraamzorg, daarna geleend van een kennis, dus niet echt aangeschaft. - Pyamaatjes in maat 50/56 en dan niet dragen als pyama, maar gewoon als pakje. Zit lekker zacht en voor zo'n hummel maakt 't echt niet uit dat 't 'officieel' een pyama is. - Babysokjes van de wibra - Zwitsal haarlotion en shampoo, ze heeft een enorme bos haar - Gewone maxicosi die je in de gordels zet, was een stuk goedkoper, kan makkelijk van auto wisselen (opa's en oma's) en als je er handig mee bent is 't zo gebeurd. Afraders: - Bumblies luiers, lekten door - Pampers, nummer 1 beviel goed, nummer 2 stinkt van zichzelf heel erg, dus ging telkens een luier verschonen als 't nog heel niet nodig was... - Inbakerdoek, geleend van een kennis gelukkig, want 't was echt geen succes hier. Mevrouw raakt verschrikkelijk in paniek. - Alle fopspenen die ik tot nu toe heb geprobeerd. I.v.m. de borstvoeding werd aangeraden om eerst geen fopspeen te gebruiken, maar nu wil ze 'm ook helemaal niet. Ze wil alleen een pink hebben, soms wel een beetje lastig.
nog een aanrader: een reisbox. veel groter dan het campingbedje en overal zo opgezet. uit lgoeren, bij de oppas, tijdens de vakantie en lekker buiten als het mooi weer is.
Ik ben nog maar kort mama maar mijn aanraders tot nu toe: -Fisher Price Rainforest Kiekeboe muziekmobiel, mijn knul heeft er zoveel plezier aan (uit Duitsland via Internet 30 euro goedkoper) -een tweede aankleedkussen voor beneden, anders blijf ik trap lopen -de Pump in Style kolf van Medela, duur maar omdat ik fulltime kolf absoluut het geld waard -slaapzakken voor de nacht, een dekentje trappelt hij altijd zo weg -een voedingskussen, niet alleen om te voeden maar ook om lekker te tutten, slapen en spelen -Avent flesjes met airflex speen, hij heeft bijna nooit krampjes -Avent IQ flessenwarmer -magnetronsterilisator -luiertas van Baby Moov, niet alleen mooi maar ook nog eens met super handige accessoires afraders: -kleertjes in maatje 50, hij kon het meest nog geen drie weken aan -kleinste maat Pampers, idem dito -pyamaatjes met drukkers op de rug, probeer eens een huilende baby aan of uit te kleden! Drama!
Hallo Dot, Mijn dochter was ook een huilbaby en ik heb ongelooflijk veel 'tips' gekregen van mensen die het altijd beter wisten (totdat ze dan zelf eens oppasten op de kleine en doorkregen dat het echt niet zo makkelijk over ging ), maar echt niets hielp. Maar een osteopaat als hulp bij een huilbaby, daar had ik nog niet van gehoord ... wat moet ik me bij de behandeling voorstellen? En hoe snel had het resultaat? Ben zo benieuwd! (alhoewel ik nu hoop niet weer een huilbaby te krijgen natuurlijk) Groetjes, Seyla
Hoi Seyla, Ik heb even een willekeurige link gecopieerd van internet met wat info. http://www.huilbaby.nl/cgi-bin/index.pl ... e=Huilbaby Wij zijn er met ± 3 maanden pas mee begonnen, in uiterste nood, en het hielp gelijk. Bij jongere baby's gaat het vaak nog sneller. De eerste 2 dagen werd het even erger en daarna weer een stapje beter. We zijn in totaal 4 keer geweest en in de loop van deze behandelingen ging mijn zoontje van 1 kwartier per dag slapen naar 3 a 4 uur achter elkaar slapen. Ik wist niet wat me overkwam en moest hem wakker maken voor een voeding. Ook 's nachts ging het veel beter. Mijn zoontje had een pittige bevalling en daardoor in een soort stresssituatie gebleven vanuit zijn nek en hoofd. Maar allereerst hoef je zeker niet weer een huilbaby te krijgen. Ik wens je een heel rustig en tevreden kindje Maar als het heel misschien zo zou zijn, kan ik het echt aanraden, maar zoek op internet wel naar een deskundig en erkend iemand in je buurt. (het wordt vaak ziekenfonds vergoed) Succes Dot
Bedankt voor de info en link! Mocht het toch weer een huilbaby worden, dan ga ik dit zeker proberen. (Dat van die pittige bevalling herken ik trouwens ... zou me ook niks verbazen als dat iets met het huilen te maken heeft.) Maar eerst gokken we toch maar op een tevreden baby Jij ook een heel fijne zwangerschap & een happy baby gewenst! Groetjes, Seyla
Hey! Je kan natuurlijk ook 'preventief' met je baby naar een osteopaat toegaan. Baat het niet, schaadt het ook niet. In andere landen (ik meen Frankrijk en Amerika) gaat bijna elke nieuwgeboren baby naar een osteopaat, gewoon als een sooprt van check.. is daar meer standaard dan hier.. Groetjes!
@ kikkervisje, je baby 3 weken in te grote kleertjes is ook niks lijkt me? ik vind mt 50 juist een aanrader
ik ook en als je een beetje neutrale kleurtjes neemt kan je ze bij meerdere kids gebruiken . donique zwom in mt 56 en heeft mtt 50 vier weken minstens aangehad. bij ons wel in kleur ! dus als de volgende een jongetje word moeten we weer shoppen (vind mama helemaal niet erg! )
Mijn knul woog bij de geboorte 3975 gr en hij was 53 cm lang. Ik had een hoop rompertjes en pyamaatjes in maatje 50, maar ik had mijn moeder in de kraamweek gauw nog naar de winkel gestuurd voor maatje 56. Tja, hij is gewoon een lekkere beer van een vent en hij draagt nu met zes weken dus ook al maat 62. Maar dat is gewoon mijn eigen ervaring. Ieder kindje is natuurlijk weer anders :-D
ja mijn meisje was maar 3010 gram en 48 cm. daarom had ik dus wel veel aan maatje 50. een vriendin van mij had ook een meisje van 8 pond maar die heeft ook nog een tijdje in mt 50 gezeten hoor! maar inderdaad voor iedereen is het anders en je kan ook eventueel mt 56 omslaan!
Even een paar dingen waar ik nu zo snel aan denk... Aanraders: - Easybase, geen gedoe met gordels, superhandig systeem - Avent Isis handkolf - Andere dingen van Avent: flessen, bewaarsysteem, magnetronsterilisator, etc. - Hydrofiele doeken (heb er iets van 50 ofzo, en zoveel heb ik er ook echt wel nodig) - Puckababy, hij slaapt daar veel beter in dan zonder dat ding. - Tummytub, vindt meneer geweldig! - Kruidvat luiers, bevallen hier tot nu toe het best - wipstoeltje, handig als je alleen thuis bent om 'm daarin te leggen als je bijv. vitaminedruppels wil geven. Hier ook voor zantac en z'n jbpm-papje. - Luiertas van de Hema, alles past erin, en hij ziet er gewoon neutraal uit, zodat m'n vriend 'm ook gewoon mee kan nemen. Afraders: - Pampers, stinken idd! - gewoon badje, wil 'ie echt niet in (misschien over een tijdje wel) - sokjes, wil 'ie ook niet aan. Hij vindt blote voetjes veel fijner - voedingsbh's, totaal niet sexy en ik doe met het voeden altijd m'n bh uit, dus ik heb nu weer gewoon m'n normale (wel grotere) bh's aan. - fopspenen, wil 'ie ook al niet. Alleen mijn pink is goed genoeg. Dit was alles wat ik tot nu toe kon verzinnen, maar d'r volgt vast nog meer!