Die waskom hebben wij niet gekocht en tot nu toe ook nog niet gemist. Ik had ook al geen idee waar dat voor nodig was. Zo'n potje hebben wij denk ik ook niet, of het moet zijn dat ze een potje voor de wattenstaafjes bedoeld, die hebben we wel, maar eigenlijk ook niet in gebruik.
Zo'n waskom... tja.. als je het erbij krijgt, mooi meegenomen, maar ik zou het niet apart kopen. Je kan net zo goed een klein kommetje met water vullen ofzo. Potje wat je erbij krijgt? Als je inderdaad de wattenstaafjes gebruikt... Ik gebruik niet eens wattenstaafjes bij sasha. En al zou ik het wel gebruiken, dan zou ik het gewoon in het doosje houden, dat erbij komt.
Waskom, wat het al zegt, om beebje een klein wasje te geven, schoon water aan de ene kant, "vies water" aan de andere kant. Ga de waskom wel gebruiken, want ik wil liever zo min mogelijk billendoekjes gebruiken end an heb je zeker een waskom nodig. Kleine doosje is voor watten(bolletjes) en evt. wattenstaafjes, kan ook heel handig zijn om wat beter schoon te maken.
wattenstaafjes mag je niet gebruiken bij beebje heb ik gehoord. als je de oortjes wilt schoonmaken moet je dat gewoon aan de buitenkant met een washandje doen! gr
Er zijn babywattenstaafjes. Bolletje zorgt ervoor dat je niet te ver het neusje of oortje in kan. Ideaal om snot uit het neusje te krijgen, vind ik .
Ik mocht ze ook niet gebruiken voor in z'n oortjes, maar voor de snot uit z'n neusje te halen vond ik ze ook erg handig (wat hiervoor ook al gezegd werd).
Aanrader: - Veel hydrofielluiers - Veel spuugdoekjes - Avent magnetronsterilisator - Avent fopspenen - Wiegbedzeiltjes (voor op het verzorgingskussen de eerste weken, Madame plaste steeds en dit was makkelijker sneller te verschonen) - Puckababy (werelduitvinding, met slaapt ze de hele nacht door, zonder wordt ze minstens 1 keer per nacht wakker) - Mutsy 4-rider ones spoke - Badstofhoes voor om de maxi cosi - Wattenstaafjes met platte kant (geweldig om Daktarin meet te smeren) - Easy bath - Overslagrompertje maat 56 - Balneum produkten - Etos produkten - Baby Bjorn (in het begin even huilen daarna grote lol) - Tiny Love mobiel - Doomoo seat - Medela Swing borstkolf - Flessenwarmer prenatal (voor opwarmen flesje borstvoeding) - Sprekende nijntje (staat op de commode, als ze begint te huilen tijdens aankleden zet ik hem aan en ze is stil) - Rompertjes met lange mouwen (kan ze toch nog als het kouder is die leuke tshirts met korte mouwen aan) Geen afrader maar bracht hier zijn geld niet op: - Bebe jou thermobadje (erg leuk maar heb hem maar 10 keer gebruikt, gewone bad met easy bath is veel handiger) - Bebe jou Baby Bubble (paar keer gebruikt, madame ging er na 2 weken al in staan, het is nu een mooie wasmand) - Alecto DBX-88 (superding maar hoor haar zonder ook heel duidelijk) Echte afrader: - Zwitsal produkten (ruikt lekker maar had wel een baby met rode huid waar de vellen aanhingen) - Pakjes met voetjes (wat een ondingen, moet je die voetjes vastzetten met haarelastiekjes of sokjes) - Lily pads (Zweetdingen en gaat toch lekken)
De wasgel van Weleda lijkt mij prima, maar waar kan je de baby daarna het beste mee insmeren om lekker te laten ruiken?
Weleda heeft een hele lekkere "Iedere dag Olie", wij zijn ook vanplan deze te gaan gebruiken na het wassen!
Ik gebruik de waskom ook erg veel. Ik ben geen fan van billendoekjes. Soms heb ik er wel 10 nodig om die poepbillen schoon te krijgen en dan moet ik nog boenen ook. Met een washandje en een beetje wascreme gaat het veel makkelijker. Ook alle spulletjes van Weleda zijn favoriet. Vooral de billencreme bij rode-tanden-billen. Die Calendula werkt echt erg goed! Ook de tricot-slen is echt een aanrader. Ik wou dat ik 'm eerder had gehad. De Baby-bjorn ook wel veel gebruikt, maar het wordt nu toch wel zere-ruggen werk met 10 kg erin. Met de slen nergens last van!
@ mirthe, is die slan zo;n lange lap zeg maar? zoja, kun je dat alleen omdoen? lijkt me nl wel wat, maar twijfel nog een beetje