oke nee dat een zeiltje niet onder het hoofd ag wist ik. maar mijn dochter word vanaf de 10 uur voeding tot 7 uur niet verschoond maar lekt niet door hoor. dus ik heb hem hier niet nodig! gr kim
Geweldige topic! Ik had al een tijdje het 'Fisher-price kiekeboe blaadjes mobiel' op het oog, maar vond het wat prijzig (69,95). Op een van de vorige pagina's werd geschreven dat je dit via een Duitse site voor 30,- minder kon krijgen. Heb het meteen besteld. Nu maar hopen dat het goed aankomt.... Ook heb ik alvast heel veel hydrofiele luiers, monddoekjes etc aangeschaft en de navelklemmen ed. in de winkel laten liggen.... We want more!
slechte aankopen/of gekregen: Tummitub, 1x gebruikt in de kraamweek bad met standaard= levensgevaarlijk, 1x gebruikt, verder normale bad gebruikt baby jurkjes! vooral voor baby's die kruipen verschrikkelijk lastig!kind komt er niet mee weg, valt op de kin!pas als ze gaan staan is dit raadzaam baby buikdrager= veel te zwaar voor rug en nek goede aankoop: chicco standenbuggie, met 2 kids steeds in gebruik superhandig mee te nemen in auto blokker maxicosie, te bevestigen op X adventure onderstel triptrap meegroeistoel, nog steeds in gebruik bumbo stoel: zo'n rubber ding waar baby 's in kunnen zitten, heel handig vooral met eten geven pittenkussen om te verwarmen i p v kruik voetenzak overal in te bevestigen katoenen luiers om baby na bad mee af te drogen, ik vind ze superhandig
aanraders: -babybadje op standaard van bebe jou (vind ze ideaal en erg leuk maar wij hebben geen groot bad) -bugaboo kinderwagen (erg makkelijk en rijdt fantastisch!) -baby bjorn (valt standaard in slaap is alleen wel belastend voor je rug) - heel heel heel veel hydrofiele luiers (gebruik ze overal voor ) afraders: -omslagkleertjes en omslagrompers (verschrikkelijk om aan te doen en verschrikelijk om aan te houden) -draagzak (ze ligt er zo stom in en vind het ook echt niet leuk) gr kim
aanrader: - een neusreiniger. Vind het veel makkelijker dan haar neusje schoonmaken met watjes. - gymini van tiny love. Demi vind het helemaal geweldig - draagzak van chicco. Absoluut niet belastend voor mn rug, Demi wordt goed ondersteund en het bevestigbare spuugdoekje er aan is heel praktisch - wipstoeltje van chicco: heeft een verkleiner en mag daardoor vanaf dag 1 gebruikt worden. Het kan omhoog staan maar ook helemaal plat. - zomerhoesen voor de maxicosi. De bekleding op zich wordt niet vies als Demi spuugt en ik kan nog eens variëren met kleurtjes afraders: kan alleen bedenken het rainforest mobiel. Demi vind de beertjes niet leuk, de muziekjes niet leuk en de lichtjes ook al niet. Ooh ja ook de autostoelhoesen van prenatal. Voor de maxicosi sluit de hoes helemaal niet goed en mooi aan.
Huh? Stinken? Wij stouwen hem helemaal vol, legen hem eens in de 3-4 dagen ofzo en ik heb nog niks geroken... Hij staat op de babykamer. Misschien als je vaste voeding gaat geven? Onze dochter krijgt borstvoeding en dat stinkt natuurlijk wel veel minder dan flesvoeding of vaste voeding.
Ok, pfieuw, alles gelezen (gespreid over 2 dagen ): Miskoop: * Muskietennetje om over bedje te hangen; wij hadden een mobiel op het bedje en dat gaat er dus niet over. * Doomoo seat: hij vindt het absoluut niks * Spenen: we hebben een duimertje * Lodger draagzak: op zich vond hij het wel leuk, maar aangezien we een zomerbaby hebben, zweette hij er vreselijk in * Pampers easy-up pants: wat is het nut van een broekje voor babies?!?! * Hellend kussen van comfort sleep tegen reflux maar hij gleed er steeds af. Weg ermee dus. Aanrader: * Thermobadje op standaard: lees hier dikwijls bij miskoop, maar wij vinden het echt top. * Avent flessen, magnetronsterilisator en flesverwarmer. Lees hier mensen die microgolfoven verkiezen, maar ons zoontje heeft dan last van reflux. * Fisher-Price swing * Toiletmelk: Thor heeft een te gevoelig velletje voor de lotiondoekjes en hier reageert hij dus wel heel goed op. *Zalf voor de billetjes (sudocreme, bepathen, inotiol...)
Ik ben benieuwd wat jou kleintje ervan gaat vinden. Mijn zoontje is nu drie maanden en sinds iets meer dan een maand begint hij luidkeels te klagen zodra het mobiel stopt met draaien. Zo gek is hij erop. Hij volgt alle beestjes met zijn ogen en heeft er duidelijk lol aan.
Je hebt ze ook van 8 tot 15kg hoor. Wij hebben ze hier al eens per ongeluk gehad en ik moet zeggen, ABSOLUUT niet makkelijk. Eens ze ouder zijn natuurlijk weer wel denk ik.
Serjenka is nu 2,5 jaar en weegt iets over 12 kilo, dus bij haar is dit wel handig, maar ze is dan ook geen baby meer.
Ik denk zodra ze "harde" ontlasting hebben zijn die luier broekjes wel handig. Maar Dewi heeft af en toe nog zachte poep en dan is het echt geen aanrader .
Aanrader: - pyjamaatjes die je van onderen kan dichtknopen. Een soort inbakerzak zeg maar. Heerlijk bij het verschonen 's nachts. Geen gezeik met drukkertjes en pijpjes en beentjes! - thermobad - rompertjes van de Hema die niet over het hoofd hoeven. Afrader: - SOKJES
owja, sokjes...dat schiet idd echt niet op als ze nog zo klein zijn ik weet niet of ik hier al eerder gepost heb, maar nog een afrader is de flessenwarmer, magnetron is veel makkelijker!