Denk dat het allemaal erg persoonlijk is wat een miskoop is of een giga-aanrader. Verschilt ook erg per kind wellicht... Zo ging de sudocreme bij ons best hard, en nog steeds. Maar misschien hebben we het bij ons tweede kindje nauwelijks nodig... Qua flessen hebben wij met spenen ook een beetje moeten experimenten in het begin. Verschilt volgens mij ook per kind welke goed werkt en welke niet. Wat ik wel een aanrader vind zijn de tuitbekers van Kruidvat, met een ventiel. Die lekken echt niet! Als het al een keer lekt, dan komt het omdat je zelf de deksel er niet goed op hebt gedraaid of dat het ventiel niet geod in het deksel zit. Mijn broer had met zijn zoontje ook steeds een knoeiboel met drinken, dus heb ik hem ook die beker gegeven, en volgens mij gaat dat ook helemaal goed nu. Bij ons werken de luiers van Kruidvat wel, en ik heb ze ook wel eens van AH gehad. Daar had ik ook geen klachten over. Ik had juist wat meer moeite met de pampers, uit zo'n proefpakketje. Dus zoals al gezegd: het is ook wel erg persoonlijk en verschillend per kind....Gelukkig maar
Aanrader: - veel spuugdoekjes - veel hydrofiele luiers - Dr. Browns flessen tegen spugen/krampjes - magnetronsterilisator - zo'n polsbandje met geluidjes - Bambino sokjes van Kruidvat - Sudocreme Miskoop: - Aventflesjes (maar dat is persoonlijk denk ik, omdat ik hier een spugertje heb) Ik gebruik trouwens ook Kruidvat luiers, ik zweer erbij. Ik vind ze zelfs beter dan Pampers. En het scheelt ook in de portemonnee.
@ Mooni: wat is er met aventflesjes en spugen? Mijn dochter heeft reflux en ik heb avent.. is dat niet goed?
Joey heeft ook Reflux en Avent, ligt echt per kindje hoor! Zelfs toen ik Difrax tussendoor gebruikte merkte ik geen verschil
Ons zoontje moet sneller spugen door Aventflesjes, en ook knoeit hij er nogal mee, maar dat verschilt natuurlijk per kind.
is idd erg persoonlijk- ik heb er 2 (2e hands), want wij gebruiken hem hier non-stop! ik vind hem juist superhandig vanwege de clip, ik ben nog niet zo thuis in dat geknoop met andere draagdoeken... - overdag dutjes als ze niet in bed wil/kan - mee op visite- slaapt ze in op schoot, heb je toch je handen vrij, of laatst moest ik de kinderwagen 3 hoog beneden laten, kon ik haar alvast boven brengen - superhandig op het consultatiebureau - bij krampjes thuis- heen en weer lopen, wordt ze rustig van en kun je ook nog eens wat doen - even snel naar de winkel - en waarom onveilig in de maxi cosi? Vanwege de loshangende clip misschien? Die stoppen wij weg maar dat kan ik me nog wel voorstellen! De nadelen zijn wel dat hij op 1 schouder hangt en dat is ergonomisch niet zo handig, het is geen babybjorm oid waar je hele einden mee weg kan, wij gebruiken hem binnen en voor kleine eindjes buiten. Zo, dat was de reclamespot ik schrik trouwens wel van dat verhaal van die flesjes.....
Nou.... Ik had het kunnen schrijven.... Precies hetzelfde.... Wij hebben hem in het begin ook onwijs veel gebruikt... Alleen is Sasha beetje aan de zware kant en hebben hem nu al 2.5 maand zeker niet meer gebruikt helaas.... In de maxicosi hebben wij er ook geen last van.. Die klip stoppen wij ook helemaal weg en doen dan de tilarm van de maxi cosi naar beneden, zit hij helemaal vastgeklemd.
Zelfde verhaal geldt voor de Minimonkey Draagdoek krijg je gauw handigheid in. En als ik je verhaal zou lees... moet je gewoon proberen hoor .
De knoopdoek heb ik ook. Vond ik in het begin niet. Sasha ook niet, ze vond dat hele strakke zitten/liggen niet leuk. Nu kan ze lekker meekijken en vind ze het wel leuk! Die gebruik ik nu heel veel.
Oh ja: Aanrader: Mei Tai.. vind hem net zo handig als BabyBjorn, en ze zitten ipv hangen aan hun kruis En als knoopdoek: De niet rekbare varianten. Zakken/hangen niet door als kindje zwaarder wordt .
nog een miskoop: speen thermometer.. werd in de winkel aangeraden als beste manier om temperatuur te meten bij baby's, maar volgens de kraamverzorgster was hij niet nauwkeurig, en mag je hem pas vanaf 6 maanden gebruiken..
En zodra ze wel oud genoeg zijn, sabbelen ze niet lang genoeg om een goede meting te krijgen... wat een onding.
Miskoop: X-Adventure kinderwagen Baby Bjorn draagzak Babyfoon Avent flessen Hand bortskolf avent Tummy tub universele Regenhoes van de hema luiertas van de hema(zon vierkante zonder voorzakken) Thermo tasje voor fles( bleef nooit warm) Meegroeistoel (wel handig als je kind eenjaar of 2 is) Aanraders: Baby schommelstoel van Fisher-price(wel duur maar wel fijn) Magnetronsterilisator B-Free flessen Muziekdoos van V-tech voor de box Badring Quinny Zapp buggy(handig voor in vliegtuig) Een luiertas van de hema (langwerpig met voorzakken) Kinderstoel van ikea,kleine zitting met stoelverkleiner helemaal ideaal. Loopstoeltje Sudo creme helpt goed Bibi tut als er getut word(liever niet maar helaas was nodig huilbaby) Voedingskussen gebruik ik nu nog steeds heerlijk
aanrader: de bondolino, een soort mengeling tussen de babybjorn en en draagdoek afrader: de hema luiertas met zakken, net geen goede maat- te groot voor korte uitstapjes, te klein voor als je echt wat wil meenemen. en saaaaai om te zien maarja paps wil ook wat....
papa heeft hier een zwarte tas en die mag ook mee naar kdv en mama heeft een laktas supergaaf moest en zou ik hebben was bijna 150 euro (maar papa zijntas is stiekem wel handiger ) wat ik handig vind zijn de voedingstorentjes van hema en een wikkeldoek voor in de maxi cosi of wipstoel heerlijk warm wat ik 3x niks vind is een tummie tub
Geweldig item! ik kon m ff niet terugvinden.. ben benieuwd wat ik er straks van vind.. al die spulletjes gekoct en nu maar afwachten