grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamavanshawn, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.006
    899
    113
    hema
     
  2. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.006
    899
    113
    miskopen hier:
    -de minimonkey 4in1draagdoek.. echt helemaal niks
    -zo'n ding voor in het badje waar ze op kunnen liggen, zodat je 1 hand vrij hebt.


    handige dingen vind ik:
    -magnetron sterilisator
    -zo'n sangenic luieremmer
    -babycook
     
  3. Thanks...die lijn ken ik nog helemaal niet. ;)
     
  4. mik25

    mik25 VIP lid

    12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik hou jullie in de gaten hoor! fijn zo'n topic.
    gr mik
     
  5. Mvjason

    Mvjason Fanatiek lid

    30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    nee hoor ik gebruik ook gewoon zwitsal maar ik had van het hele asortiment zoveel dat ik het twee jaar later nu dus nog gebruik

    want voor een klein lijfje heb je gewoon niet super veel nodig
     
  6. Miskoop
    *Flessenverwarmer
    *lilypadz
    *Avent handkolf
    *Draagdoek

    Aanrader:
    *Inbakerdoek
    * Wipstoel
    * Kinderwagen Stokke
    * Zachte oliegel van Zwitsal (goed om de kleine mee te masseren.
    * Kruidvat luiers.
     
  7. babyeindhoven

    7 dec 2007
    38
    0
    0
    Eindhoven
    Leuk onderwerp, met volle aandacht doorgenomen.

    Wat ons opvalt dat bepaalde artikelen zeer positief bij de een als positieve aanschaf omschreven wordt en bij de ander als zeer negatief.
    Dit is toch zeer opmerkelijk.

    Uiteraard is het wel zo dat wij mensen alle verschillend zijn en dat de een iets prettig vindt en sneller is dan een ander. En dus ook bepaalde dingen niet prettig ervaren.

    Maar hierdoor zie je dat het niet altijd vooraf is aan te geven of het artikel
    "nodig is", gebruikt gaat worden, zal bevallen etc.
    Het is dus eigenlijk geheel afhankelijk van de situatie, omgeving en natuurlijk ouders en baby/kind.

    Bedenk dus zelf zeer goed of je het zult gaan gebruiken, nuttig is etc.
    Laat je goed voorlichten en het belangrijkste van allemaal kijk naar je EIGEN situatie.
    Realiseer je bij aanschaf dat jij zelf moet bepalen of je tot aankoop over gaat en niet dat je het artikel opgedrongen krijgt. Men moet je van een goed en gedegen advies voorzien waardoor jij zelf/jullie de beslissing kunt(en) maken.

    Babyplezier
     
  8. tassie

    tassie Fanatiek lid

    23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Als het kussen 180x80 is wel (staat op de site). Als je denkt dat het niet past kun je een handig iemand misschien vragen iets voor je te maken. Je rolt het voedingskussen op en dan gaat de hoes er omheen. De onderkant is gewoon open..
     
  9. Krullebol

    Krullebol Actief lid

    31 dec 2006
    386
    1
    0
    Hier mijn tips:
    * hydrofiel luiers: ik dacht eerst wat moet je met die dingen, maar we hebben bijgekocht. Ik heb er nu iets van 20 ofzo!
    * washandjes van de Zwitsal, makkelijk om snel even mee te wassen
    * olie van de Zwitsal, heerlijk om even mee te masseren en een droog huidje wat voeding te geven
    * magnetronsterilisator, in 8 min alle flessen weer schoon
    * heel veel spuugdoekjes, bij ons bevallen die kleine zachte van de Prenatal erg goed. We hebben ook badstoffen van de Ikea maar die zijn wel erg hard als ze niet in de droger zijn geweest
    * algemene tip: babyspullen van de Hema!

    Miskopen:
    * spijkerbroekjes en vestjes met capuchon in maat 56...zit helemaal niet lekker voor dat wurm en slaapt voor geen meter. Pyamaatjes en zachte stoffen zijn veel lekkerder (al staan die spijkerbroekjes wel erg stoer :D )
    * te veel rompertjes gekocht in mt 50/56, hij is er nu al bijna uit na 4 weken (was 54 cm bij de geboorte)
    * Tummytub, gekregen maar die gebruiken we alleen om het badje mee te vullen :D
     
  10. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ok, ik dan ook maar even:

    Aanraders:
    * Lodger bunker
    * Quinny speedi
    * Aankleedkussenhoezen (die passen namelijk ook om het matrasje van de wieg en van de kinderwagenbak)
    * Easybase
    * Mobile voor boven de box
    * Avent starterset
    * Sterilisator

    Miskoop:
    * Hangmatje voor in de box
    * aquasit voor in het badje
     
  11. chantal26

    chantal26 Fanatiek lid

    25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Dit topic is ideaal :)
     
  12. Tinus

    Tinus Actief lid

    18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben nog niet bevallen, maar gebruik nu al wel het voedingskussen om te slapen. Ik leg er 1 been op, zonder kan ik niet meer slapen.

    En hydrofielluiers gebruik ik ook al; in bad. Mijn buik steekt boven het water uit en ik leg dan een natte hydrofielluier erover heen zodat deze ook lekker warm blijft. Af en toe even in het water dompelen en hij is weer warm :)
     
  13. cristel1986

    cristel1986 VIP lid

    25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ooh ja ik heb nog een tip..
    een badcape vind ik fijner dan een gewone handdoek daar kun je je beebje lekker in rollen...

    ook vond ik de snotzuigers of hoe ze ook mogen heten ideaal in de winter als hun neusje helemaal verstopt zit..

    navelbandjes.. vond ik aan de ene kant fijn aan de andere kant niet.. het is prettig odat het niet aan bijv een wollen truitje of ik noem maar wat blijft hangen. maar bij cailynn verschoof het ook wel (misschien deed ik het niet strak genoeg) en dat was ook wel weer vervelend..
     
  14. Cookie

    Cookie Bekend lid

    25 jun 2007
    705
    0
    0
    Niet fijn voor de baby: shirts met capuchon, die zit zo in de weg bij het slapen.

    Handig: magnetronsterilisator, hydrofiele luiers, spuugdoekjes, zachte washandjes van de Hema.
     
  15. tassie

    tassie Fanatiek lid

    23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Miskoop:
    Zo'n dubbel waskommetje. Nooit gebruikt.
    Teveel Zwitsal spullen (ik kreeg in mijn kraampakket ook een hele set verzorgingsproducten), ik gebruik alleen de shampoo en badschuim.

    Aanrader:
    Combi Sleeper slaapzak
    Magnetronsterilisator als je kolft (al die flesjes!)
    Mutsy traveller (soort Maxi Cosi die in ligstand kan, ideaal voor een lange autorit en als je gaat winkelen)
     
  16. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    aanrader:
    - easybase: nooit m eer ruzie met de autogordel !
    - bugaboo
    - bibi speen vanwege het opberghoesje
    - Balneum badolie extra vettend: super voor een droog huidje
    - tiny love muziekmobiel: blijft 15 min aan en heeft 3 verschillende melodietjes
    - hydrofiele doeken
    - badcapes

    miskoop:
    - uuuhh kan eigenlijk niets verzinnen. Werk in de kraamzorg en weet van veelk dingen of je ze gebruikt of niet
     
  17. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    Linda: wat gebruik je niet dan? Moet ik bijvoorbeeld navelbandjes kopen?
     
  18. augustus

    augustus Niet meer actief

    Navelbandjes heb ik niet gebruikt! Ook in het ziekenhuis gebruiken ze die niet
     
  19. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    Dank je! Ik heb de neiging om gewoon alles te kopen wat ze bij de Hema hebben.
     
  20. augustus

    augustus Niet meer actief

    Nee joh echt niet doen. Veel dingen zijn zo overbodig dat merk ik nu ook.
     

Deel Deze Pagina