Maar of je unisex dan leuk vind. Ik had ook een paar unisex kleertjes, maar die heeft S. nooit aangehad. Vond ze niet leuk meer .
hahahaha ik vond een heleboel roze kleertjes ook in een keer niet leuk mee. en ik had spijkerjurkjes gekocht! echt een afrader dus ook nooit aangehad wat een ondingen! ook spijkerbroekjes trouwens de eerste maanden . lekkere zachte dingen zijn veel beter!
Aanraders: - een mobil boven de box (vinden ze al vrij snel interessant) - losse broekjes en truitjes of pakjes die aan de onderkant open kunnen. Lekker dunne stof, dan kunnen ze dat ook in bed aanhouden. Als je de kleine uit bed haalt, heb je vast een lekker dekentje om hem/haar heen. - babyfoon, onze kleine had de eerste nachten nauwelijks kracht om te huilen, dus dat waren echt piep geluidjes die we hoorden dankzij de babyfoon. - tummy tub. Wilde er eest niet aangeloven, maar de kleine vond het echt veel prettiger. Nu is hij er al bijna te groot voor (vind ik) en gebruik ik de tub om het gewone badje te vullen. Afraders: - magnetron sterelisator heb ik nooit gebruikt - kleertjes met ritsen (prikken in de nek) - badspullen (schuim, shampoo). Natuurlijk gebruik ik het wel, maar heb dat ook zoveel gekregen dat ik de komende 4 jaar vooruit kan! - rompertjes maat 50 met lange mouwen (vond ik heel onhandig)
spijkerjurkjes zijn vervelend en jurkjes van wat stugger katoen met een o zo leuk kraagje... echt verschrikkelijk wat een gewring om aan te doen. En ze waren zo stoer en leuk om te zien.... Bij de zeeman hadden van die verours jurkjes, ideaal! Of jurkjes met knoopjes aan voorkant die je tot onderaan toe kan openknopen. En dan nog alleen in de zomer, bij die hele kleintjes (50/56) zit een maillotje ook niet lekker vind ik . Hoe schattig ook....
hier wordt de magnetronsterillisator ook veel gebruikt. EErst elke dag en nu om de paar dagen. Hier was de tummytub juist een tegenvaller. Ivy vind het maar niks als ze niet met haar beentjes kan spartelen. Hele golven verdwijnen er inmiddels over de badrand.
Aanraders: *S fles van difrax *voedingstorentjes *hydrofielluiers (droogt nu nog steeds lekker) *een fietsbel!(voor op dekinderwagen want iedereen ziet je maar niemand gaat even 1 stapje opzij!) Afraders: *Goedkope buikdrager (gekregen en dat ding wou nooit goed zitten voor mij en de kleine niet. *Producten voor berg e.d. (iedere baby krijgt dat,nou NEE!nooit last van gehad) *electrische kruik (gekregen en was al oud du vertrouwde het niet)
Wij hebben verlichting op de kinderwagen. Zo'n rood en wit lampje van de Hema. Je moest eens weten hoeveel mensen er een opmerking over maken als je ze aan hebt
wat een slimme tips van die fietsbel en -lampjes op de kinderwagen! ga ik gelijk invoeren hier straks. verder ben ik benieuwd wat jullie fijner vonden; een handkolf of electrische? heb nu een (avent) handkolf gekocht, omdat ik hoorde dat dat minder gevoelig was voor jezelf, en ik denk (hoop!) dat ik me dan wat minder 'melkkoe' ga vinden... maar nu zei een vriendin dat het dodelijk vermoeiend is, zo'n handkolf. is dat zo?
Ik vond de zuigkracht van de Aventhandkolf te laag. Mijn voorkeur ging uit naar de Medela Symphony (te huur bij de thuiszorg). De handkolf gebruikte ik alleen voor de 'hoge nood-momenten. Bv. 's nachts, dan kolfde ik even de grootste druk eraf en kon ik weer slapen. Het geluid van de Symphony viel mee, maar een handkolf is natuurlijk altijd stiller!
Ik heb de Isi IQ uno van Avent. Deze is zowel elektrisch als handmatig te gebruiken. Gewoon de kop verwisselen. Ik vond elektrisch veel makkelijker. Je gaat bv TV kijken en dat ding doet de rest. Toen ik stopte met het geven van borstvoeding en het kolven ging afbouwen (kwam nl niet goed op gang, kwam na 4 weken nog maar 60cc per twee borsten uit), ging de elektrische kolf pijn doen. Handmatig kolven was nog pijnloos, maar vond ik, qua kolven, minder praktisch. Maar... je krijgt er vast hele gespierde handen van ;o)
Handig topic dit! Aanrader: - voedingskussen, heb ik heel veel gebruikt om de kleine in de box in te leggen. Dan kon hij lekker om zich heen kijken - Minimonkey, vooral veel gebruikt op vakantie als heupdrager - hangmat (kun je ook de Minimonkey weer voor gebruiken trouwens) - BabyBjorn buikdrager - staafmixer, echt onmisbaar - cape-handdoeken van Ikea (zijn erg groot!) Afrader: - buggydrager, onhandig, gebruik je amper - flessenwarmer, magno is handiger - inderdaad spijkerstof - inderdaad truitjes met capuchons
Ik heb ook de avent handkolf. Kolf eigenlijk bijna nooit. Maar ik ben nogal lui ingesteld en ik denk dat als ik in ieder geval 1 keer per dag zou kolven, dat ik een elektrische had genomen.