echt geweldig dit onderwerp! heb me door alle 46 pagina's heen 'geworsteld' en heb een aantal dingen zeker goed opgeslagen! Iemand nog iets toe te voegen?
Deryan Travel Cot! Joey slaapt overal heerlijk in zijn tentje, met UV bescherming, anti mug en andere beestjes en licht/makkelijk mee te nemen!
Grrrr vestjes met een rits! Echt een regelrechte afrader... Het is makkelijk aan te trekken, maar haar nekje zit door die rits altijd helemaal onder de rode krassen en krabben! Open of dicht of half-dicht, maakt helemaal niets uit. (als iemand misschien een idee heeft hoe ik dit kan oplossen, hoor ik het graag)
Aanrader: - easy base voor de maxicosi....wat is dat makkelijk zeg - babygym jungle van chicco, vindt ze helemaal geweldig - slaapzakjes maatje 50-62 van de hema, ons meisje is erg sterk in haar benen en trappelde zichzelf al snel naar boven in haar ledikant. Kleinse slaapzakjes zijn moeilijk te krijgen, maar de hema heeft ze wel. - Bugaboo cameleon, misschien niet de mooiste wagen, maar wel erg handig in gebruik. - grote commode, er handig omdat je er ook wat spulletjes op kunt zetten. Afrader: - badzitje, je moet wel heel veel water in het badje doen wil ze er lekker warm inzitten.
Koop de vestjes bij H&M .. en bij sommige andere winkels ook. Hebben ze een stukje stof over het uiteinde heen genaaid... scheelt krasjes en krabben .
De Travel cot van Deryan hebben wij ook. Alleen nog niet uitgeprobeerd... Wat ik trouwens een grote afrader vind: flanellen luiers. Heb ze nog nooit gebruikt!
Die deed in juist onder het hoofdje in de box, in bed. De hydro's werden hier als spuugdoek gebruikt ivm reflux
@daisy... ok, mooi dat ik dat weet. Alleen moet de H&m hier nog geopend worden hihi. Maar dan sta ik er als eerste voor de deur hihi. @truusdemier.. ow dat is ook wel een goeie, ga ik proberen met de vestjes die ik al heb. Thnx!
@consider.. bedoel je zo eentje waar ze in ligt of echt in zit? Dat zitding gebruiken we eigenlijk nu pas, zodat ze lekker kan spelen met bootjes en eendjes enz.
Grappig dat wat de een nooit gebruikt, de ander een uitkomst vindt... Wij hebben een Aerosleepmatras. Als je dan onder het hoofdje een doek legt, werkt het niet meer zoals bedoeld. Als Tim erg spuugt, leg ik er wel eens een hydrofiele doek onder. Die zijn dunner en daar kan hij, indien nodig, doorheen ademen.
aanrader: maxicosi easybase voedingskussen wasbare borstkompressen avent voedingsbh's anita omslagdoek lief lifestyle stokke explory en toebehoren thermobad bebejou (gebruik alleen de pompjes niet ) sokjes van kruitvat (bambino) blijven als enige aan avent handkolf (kolfde er meer mee dan met symphony) beschuit van bolletje met inkeping (lekker handig en breken niet vug) afrader: pakjes met voetjes aan AAAHHHHH wat een ondingen mini slofjes (heb er wel een stuk of 10 paar en wanneer doe je zoiets aan) pampers billendoekjes (telkens als ik er 1 wil nemen hangen ze met 3 onder elkaar vast )
Aanrader: Wipstoeltje Babygym Mobiel Babyfoon van alecto Lodger shelter --> in de autostoel, en eventjes snel de winkel in als draagzak, als draagzak krijg je snel last van je schouders/rug Bibifopspeentjes Hydrofielluiers Spuugdoekjes 2 aankleedkussens (1 boven en 1 beneden) c1000 luiers Miskoop: 2e hands quinny kinderwagen met 3 wielen zonder zwenkwiel: 1 ik vind m lomp, 2 hij trekt naar rechts (kan ook niet verholpen worden), 3 hij neemt heel erg veel ruimte in Difrax fopspeentjes (zaten gelukkig in kadodoos) Fopspeentjes met ringetje (trok hij steeds uit zijn mond) Badstandaard (was niet hoog genoeg, kromme rug, na 2 tellen rugpijn) Sangenic luieremmer, misschien later handig, maar voor die ene poepluier in de 2 dagen kan ik ook wel ff naar de zwarte bak lopen verder kan ik even niks bedenken, als ik nog iets bedenk zet ik het er wel bij
Miskoop: - Mini-monkey draaggeval, het draagt voor geen meter en kind kreeg ik er niet fatsoenlijk in. - sokjes die zo brede boordjes hadden dat ze niet om de enkeltjes bleven hangen. - gekregen, maar echt waardeloos: poederbakje met 3 compartimentjes waar de melkpoeder dus gewoon van het ene in het andere bakje liep... (die torentjes vond ik veel handiger). - badthermometer (nooit gebruikt) - pakjes uit 1 stuk (ik had er gelukkig maar 2 gekocht, maar ze hebben nooit goed gepast en uiteindelijk heb ik ze dus ook niet aangetrokken) Beste aankoop: - knoop-draagdoek, had ik veel eerder moeten doen ipv die mini-monkey. - onze wandelwagen (bugaboo), zoveel plezier al van gehad. - lodger bunker (voor de zitinzet van de wagen), heerlijke handige voetenzak. - losse broekjes en shirtjes! - wel fijne sokjes van de Hema (die met die lange boorden) en idem van de prenatal. Ook bij de zeeman/wibra hadden ze sokjes met smalle boordjes, ideaal. Wat ik voor een volgende zou kopen: - magnetron sterilisator
Thnx Josien! @truus.. zo jij bent snel haha. Ik neem aan dat dat de aanrader is Maarre.. is dat gat bij het hoofd dan niet onwijs groot? Ik vind rompertjes van de hans textiel helemaal geweldig, die hebben drukknoopjes bij het hoofdgat. Ik vind dat met die dingetjes over elkaar, die je kunt uitrekken echt niets.
aanraders: - een omslagdoek als lodger wrapper voor in de kinderwagen - rompers hema!! - wipstoel baby bjorn - easybase voor de maxicosi - (winter) slaapzak - mijn oioi luiertas - heeeeeel veeeeeeel hydrofielluiers! We gebruiken ze werkelijk overal voor. - H&M jongenskleding. Ik shop me helemaal suf daar en ze hebben echt geweldige leuke dingen voor een oke prijs. miskoop: - ze hadden het nog zo gezegd; zalfjes en dergelijke. Je gebruikt hooguit 1 flesje en daar doe je zeker een half jaar mee. - ledikantdekentjes, 1 was genoeg geweest voor de extreem koude nachten, maar een slaapzak is veel prettiger. - rompers met drukknoopjes bij de schouders - aventflessen - flessenwarmer (voor borstvoeding misschien wel handig, mits je veel kolft, maar voor flesvoeding compleet overbodig) - spuugdoekjes. 2 of 3 is misschien wel handig, maar wij gebruiken toch voornamelijk de hydrofielluiers omdat die toch al overal in huis liggen Hm dat was het voorlopig even.