grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussion in 'De babyuitzet' started by mamavanshawn, Jan 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

@Merle, die Oioi tassen zijn gaaf!
    Heb je die online besteld?

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

@merle... ik vroeg me af waarom je die rompertjes met drukknoopjes een afrader vind? (nou weet ik meningen verschillen) maar ik vind ze echt top!

3. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik vind die zonder veel flexibeler bij het hoofdje. Die met drukknopen was hier flink drama. Samantha vond ze vreeslijk om aan te krijgen, en manlief vond ze vreeslijk om uit te trekken.

4. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik vind pakjes uit een stuk dus juist helemaal geweldig. dan heb je dat gezeur niet met afzakkende sokjes!! als ik het hier zo lees ben ik de enige geloof ik!

en hier zijn omslagrompers favoriet voor de eerste maanden, die hoeven niet over het hoofdje. mn die van petit bateau, hele goede kwaliteit.

afrader vind ik truien met capuchon, spijkerkleding (tot ze gaan kruipen) en rompers zonder mouwen. drukknopen nooit problemen mee gehad..

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ truusdemier: ik heb de mijne bij babymax in Veenendaal gekocht, maar je hebt ook veel online shops waar ze ze te koop aanbieden.

@ wendyp: ik vind die andere rompers zonder drukknoopjes veel fijner om over zijn hoofdje te krijgen. Ondanks de drukknoopjes, vind ik dat zulke rompers nog steeds een redelijk klein hoofdgat hebben. De rompers van de hema gaan er echt met groot gemak overheen, en ze zijn van een fijne kwaliteit.

6. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Dat bedoelde ik dus.

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

@merle en daisy.. ok, ja dat kan ik begrijpen. Dat is eigenlijk ook wel een beetje zo. Het gaat hier ook maar net goed, die andere zijn makkelijker aan te trekken. Ik vind zelf deze (als ze hem eenmaal aanheeft hihi) beter aansluiten.

@kaatje.. op zich zijn die pakjes wel handig, maar Sasha had in het begin echt grote poten haha, dus dat was echt 3 keer niets!

8. kahrin

kahrin Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,020
    0
    0
    Aanraders:
    *Lodger Shelter, ideaal als voetenzak in de Maxi Cosi, hoeft geen jasje aan.... maar als draagzak nooit gebruikt.
    *Chicco babygym
    *Overslagrompertjes, vooral in maat 50 en 56
    *Avent flessen
    *Borstkolf van Avent (kan elektrisch en handmatig)
    *Kiekeboebal
    *slabbers die je over het hoofdje trekt (leek me eerst niets, maar deze vangen de meeste melk op :))
    *geurende luierzakjes van de action
    *vaseline (ideaal om de billen mee in te smeren)
    *sudocreme (perfect voor luieruitslag)
    *Aerosleepmatras (als ze spuugt blijft het droog)
    *Philips Avent babyfoon SCD530 Dect
    *Knuffel met muziek bij de commode (dan blijft ze lekker rustig tijdens aankleden)
    *Wipstoel (als ik bijv. kook kan de wipstoel in de keuken mee, ze ligt er heerlijk in)

Afraders
    *rompers met korte mouw
    *sfles van Difrax
    *slabbers die je moet strikken
    *badjas in maat 50/56 (erg leuk, maar je gebruikt het zelden)
    *jas in maat 56

9. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ik vind rompers met korte mouw juist super! Die lange mouwtjes daarmee heeft ze het veel te warm als er nog een shirtje/trui bovenop komt! Dan gaat ze superhard zweten; Wel helemaal in het begin lange mouwtjes aangedaan maar zodra ze wat vet kreeg niet meer ;)

Jassen zijn idd ook overbodig! En moeilijk aan te doen vooral die dikke. Liever een warme trui, en dan in de shelter of een lekker warm dekentje of de voetenzak!

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier ook top. Rompers met korte mouwen, daaroverheen longsleeve. Behalve in de winter, toen had ze rompers aan met lange mouwen.

Ja, jasje in het begin, staat schattig, maar je gebruikt het echt gewoon niet. Heb hier ook nog wat dikke vestjes in de kast hangen, ongedragen. Wel zonde.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier wel altijd jasjes gebruikt. Maar het waren meer vesten die ik als jas gebruikte.

Rompers met korte mouwen ook hier favoriet. Die lange mouwen zijn gewoon echt niet nodig....

12. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Nou echt niet nodig....Dat is anders voor elk kindje hoor. Jamila is een hele erge kou kleun en die kon zo een twee maanden geleden echt niet zonder romper met lange mouwen + longsleve + vestje. Nu eindelijk dat we de lange mouwen rompers achterin hebben kunnen leggen en de korte mouwen voorin.

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier ook een paar maanden terug. Romper lange mouw, longsleeve en vestje. Daaroverheen nog een jas als we naar buiten gingen.

Nu heeft Sasha trouwens nog steeds af en toe een romper lange mouw aan met daaroverheen een tshirt.

14. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    donique heeft altijd lange mouwen romper onder korte mouwen shirt. en ook hier heel veel esten aangehad als jasje!

15. ProudMum

o en de Alecto DBX-99!
    Hiervoor een gammel Phillipsding, nu een DECT! Ideaal!

16. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Voor mijn zoon die in de winter geboren is, heb ik ook nooit/zelden rompers met lange mouw gebruikt.
    Ga ze nu dus ook niet meer aanschaffen denk ik.

Verder vind ik de Weleda billenzalf een echte aanrader! Super tegen luieruitslag.

Sudocreme vind ik een echte afrader.

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wat ik trouwens de miskoop van de eeuw vind, zijn van die hoekjes voor op de tafel.

Had ze gekocht, opgeplakt. Nou nog geen 5 minuten en mevrouw had ze eraf hoor! (en ja, ik had het eerst goed ontvet) Ik kan ze er wel inboren, maar dat is ook geen gezicht.

18. ProudMum

LOL Wendy, is Sasha zet zo'n bijdehandje als Joey?

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb het vanzelfsprekend ook over mijn eigen kind. Ik kan moeilijk afraders van andere mensen gaan vertellen. ;)

20. busster

busster Fanatiek lid

Dec 6, 2007
    1,462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Miskoop-
    -Winterjasjes maat 56 zag er zo lief uit maar haar er in wurmen was een drama
    -cinababy en abc dohiluis kreeg ze allen maar meer darm krampen van
    -blousjes voor baby's ( zelfde probleem als met de winterjas)

Aanrader
    -S-fles van difrax
    -voetenzak voor in de maxi cosi lekker warm dus geen dikke jas nodig
    -vestjes omdat ze lekker rekken en dus veel makkelijker aan gaan dan een winterjas
    -rompers van de Hema . Rekken lekker mee dus wel zo handig met aankleden en maakt niet uit kort of lange mauw ligt aan het weer.
    -luierzakjes geen stank meer uit de vuilnis bak na een vieze luier

Share This Page