grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamavanshawn, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Zou niet eens weten hoe navelbandjes werken.
     
  2. augustus

    augustus Niet meer actief

    Ik ook niet, maar heb er wel een stuk of 7.
    Ligt leuk in de kast :)
     
  3. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Navelbandjes hoeven hier ook niet van de kraamzorg! ;)
     
  4. Meiske74

    Meiske74 VIP lid

    22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vond navelbandjes wel een goede aankoop. Ik gebruikte ze de eerste dagen totdat het stukje navelstreng er af was. Je doet het bandje over het naveltje met de uiteinden aan de voorkant. Dan plak je het vast met een stukje tape. De rompertjes worden dan daar niet vies!
     
  5. Nora86

    Nora86 Fanatiek lid

    17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hier hoeven de navelbandjes ook niet.
    Heb wel al de hele zwitsal collectie gekocht geloof ik.. lees dit topic een beetje te laat ...
     
  6. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Ach, joh, alles wat je eventueel overhoudt, kun je lekker voor jezelf gebruiken. Ik was me ook regelmatig met Zwitsal wasgel en gebruik ook bodylotion. Vind het heerlijk ruiken.
     
  7. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Heb natuurlijk nog geen ervaring met miskopers enz.

    Maar wat ik nu al een onwijs goeie aanrader vind, is een voedingskussen! Kan echt niet meer zonder slapen!
     
  8. Cookie

    Cookie Bekend lid

    25 jun 2007
    705
    0
    0
    Wat ook handig is zijn slaapzakjes.
    Toen Arend 3,5 maand oud was begon hij zich omhoog te wurmen in zijn bed en kwam dan helemaal bloot te liggen. Met een slaapzak aan doet hij dat niet meer.
     
  9. Divanaatje

    Divanaatje Actief lid

    19 aug 2006
    328
    0
    0
    Slaapzak ja!
    Ruben schopte zich al met 2 weken bloot, meteen in slaapzakje gelegd, en gaat nu super!

    Babynomade is ook heel fijn. Wordt altijd gebruikt in de maxicosi of in de wandelwagen.
    Ook bij bezoek aan CB in plaats van badcape, erg handig.

    Divanaatje
     
  10. Nora86

    Nora86 Fanatiek lid

    17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Das een goed idee Jo , ik gebruik nu ook wel ns wat (van die proefverpakkingen) en vind het heeerlijk ruiken.
     
  11. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Er staan vaak heel veel dingen op het lijstje die je niet gebruikt. Denk ook maar eens aan zeiltjes. In winkels geven ze maar wat graag lijstjes mee. En er staan zoveel dingen op die je niet hoeft te kopen.

    Wat ik voor mezelf trouwens heel handig vond was een waterdichte molton voor op bed.(voor de bevalling en de week erna) Zo zit je niet met een zijltje van zweet en verschuifd en altijd handig voor als je kleine straks net zindelijk is.
     
  12. Veraatje

    Veraatje VIP lid

    22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Dit is een handige topic, echt iets om in de gaten te houden! :D
     
  13. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Mijn aanrader:
    De combisleeper van little company. Het is wel ff een uitgave, maar ze zijn geweldig. Onze dochter is nogal een woeler in bed, maar nu kan ze het niet meer koud krijgen.

    Groetjes, Lotte
     
  14. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    misschien was ons mannetje zo klein, maar hier werden de rompertjes niet vies van het naveltje, want de luier ging er een heel eind overheen :)
     
  15. wens3

    wens3 Fanatiek lid

    29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    aanrader:
    -stokke triptrap stoel
    -adapters voor autostoeltje op je kinderwagen
    -staafmixer, voor het zelf maken van de eerste hapjes
    -viabekers van Avent, voor het bewaren van afgekolfde melk, en daarna voor het invriezen van zelfgemaakte groentehapjes

    miskopen:
    -badthermometer (voel toch altijd voor de zekerheid met mijn arm)
    -luiers van ander merk dan Pampers (lekkage)
    -flannellen luiers: nauwelijks gebruikt, heb ze wel een tijdje gebruikt bovenop het aankleedkussen zodat je die hoezen niet zo vaak hoeft te verschonen, dat is dan wel weer handig maar kan ook met een hydrofiele luier natuurlijk.
    -ledikantlakentjes en dekentjes van 100*150cm, koop die van 120 breed anders kun je ze nauwelijks instoppen

    Verder niet echt miskopen gedaan aangezien wij voor de eerste bijna alles leenden.
     
  16. TuttiFrutti

    TuttiFrutti Bekend lid

    13 jan 2008
    540
    0
    0
    begeleidster van mensen met een verstandelijke bep
    Pig-City
    Even een vraagje. Waarom zijn hydrofiele luiers zo handig? Oh en nog een vraagje :oops: ik lees bij sommige dat ze zwital afraden, waarom is dat?

    Alvast bedankt.

    Het is echt een handig topic, heb er een hoop aan! Sommige dingen zijn persoonsgebonden, maar je ziet toch een hoop producten die meerdere af- of aanraden!
     
  17. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Hydrofiel luiers nemen goed water op, die kun je voor het afdrogen goed gebruiken (al die plooitjes in de huid moeten goed droog). Ook handig op het aankleedkussen, onder het hoofdje in de wieg, in de box en in de kinderwagen.
     
  18. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    inderdaad, wat Rasao zegt. Bovendien zijn ze lekker zacht voor het tere babyhuidje en je kunt ze overal gebruiken. Vooral als ze nog wat spugen/mondje melk teruggeven.

    Zwitsal wordt vaak afgeraden omdat veel kindjes er niet tegen kunnen.
     
  19. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Miskopen:

    Pampers, zou de goede maat moeten zijn, maar krijg ze moeilijk dicht. Moet echt uitkijken dat de plakstrip niet op haar huid komt, blijkbaar is Eva een beetje breed ;). En ze stinken verschrikkelijk. Andere luiers zijn geen probleem.
    Pyjama's in maat 56: 1x per dag aankleden is wel genoeg, snap het nut er op deze leeftijd niet van.
    Voedingskussen, slaapt heerlijk tijdens de zwangerschap, maar bij het voeden gebruik ik 'm dus niet ;). Dus niet echt een miskoop, maar wel waarvoor het eigenlijk bedoeld is.
    Wattenstaafjes voor baby's, helemaal niet nodig, kan je beter puntje van spuugdoekje ofzo gebruiken.
    Sokken, de meesten zijn te klein en knellen (brede voeten ;)) of gaan juist de hele tijd uit. Eva heeft thuis, net als mama, dus lekker geen sokken aan.
    Veel unisex kleertjes, is minder leuk om aan te trekken als je dus weet wat het is. We hebben ook wel veel roze gekregen, dus ik moet mijn best gaan doen wil Eva straks alles een keer gedragen hebben.
    Navelbandjes niet gekocht, een gaasje werkt net zo goed en die zitten toch in je kraampakket.
    Flanellen luiers, liggen hier nog ongebruikt in de kast. Ik gebruik altijd hydrofiel luiers.

    Aanraders:
    Luiers van de Lidl en Bumblies. Lekker goedkoop en goed.
    Haarlotion gebruik ik dus wel veel, niet ivm berg, maar om de bos haar van mijn dochter mee in model te krijgen. Ze heeft een rare kruin waar haar haar telkens recht overeind gaat staan ;).
    Hydrofielluiers, wij hebben er zo'n 30, maar ik moet ze meestal echt wel om de dag wassen. Gebruik ze onder het hoofd in wieg, kinderwagen, wipstoel, box. En op het aankleedkussen, bij het afdrogen en bij het voeden (lekkende melk). Gaat dus wel wat doorheen op een dag.
     
  20. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Snoopy, dat voedingskussen is straks wel weer heel erg handig als Eva een beetje gaat zitten. Dan doe je die om haar heen zodat ze niet (hard) om kan vallen ;)
     

Deel Deze Pagina