grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamavanshawn, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Ja:

-Magnetronsterilisator als je flesvoeding geeft
    -X-Adventure
    -Leuke lieve babymuziek
    -Kleine kleerhangertjes
    - Lodger Shelter, ook lekker om je kindje gewoon in te leggen bij je op schoot.
    - De rechte flessen van Difrax (te koop bij Prenatal) is veel makkelijker om de 3 standenspeen bij te gebruiken, die nieuwe 3 standenring voor de S flessen vind ik erg onhandig.
    -Wipstoeltje
    -Speeltkleed met zo'n boog met dingetjes
    -Een spenenrekje van de Prenatal voor je afgewassen en gesteriliseerde flesjes, alles netjes bij elkaar
    -Bambino sokjes vd Kruidvat
    -Weleda billenbalsem!!!!!
    -Hangmatje voor in de Box, zeker voor baby's die Kiss-syndroom hebben en snel overprikkeld en onrustig zijn!!!
    Nee:
    -Flessenwarmer, kan d'r niet mee omgaan, magnetron is veel makkelijker
    -Heel veel rompertjes maatje 50/56
    -Aqueasit voor in bad

2. Duna

Duna Niet meer actief

#782 Duna, 11 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jul 2009
    Leuk topic :D Heb deze al eens geraadpleegd toen ik me uitset aanschafte en nu kan ik hem zelf ook aanvullen :p

Goede aankopen:

Hydrofiele luiers, kan je niet genoeg van hebben!
    Hydrofiele monddoekjes, aangezien wij een spugertje/knoeipotje hebben.
    Tummytub :), gekocht voor 5 euro op MP. Onze kleine man valt zelfs in slaap in de tub!
    Veel aankleedkussenhoesjes. Ik heb dr 6 en kan hem dus regelmatig verschonen zonder mis grijpen. Met een manneke heel erg handig aangezien die nog wel een de neiging hebben om alles te laten lopen als de luier wordt ververst :D
    Zwitsal-produkten. Ruikt heerlijk! Vooral de haarlotion is een topper!
    Wipstoeltje met tril-functie. Onze man vind het geweldig!
    De box. Door sommigen juist als miskoop bevonden maar ik vind het prettig. Onze man heeft er al vaak in gelegen met dat warme weer omdat zijn kamertje boven bijna 30 graden was! Is ook aangeraden door de KV om je kindje met heet weer lekker beneden is de box te leggen waar het koeler is.
    Diaper Champ luieremmer! Zeker 1 van de toppers hier! Goedkope Aldi pedaalemmerzakken erin en om de paar dagen verwisselen (na 4/5 dagen) Zelfs met het warme weer hebben wij de emmer niet 1 keer geroken.

'Miskopen' :

Kleding in maat 50. Was al meteen te klein! Is me trouwens ook afgeraden in diverse babykledingwinkels om kleding in maat 50 te kopen want 56 past ook meestal gewoon.
    Kruiken in de zomer zijn ook niet nodig. Maarja als je een kleine baby hebt misschien wel noodzakelijk.
    Navelbandjes, werkelijk geen idee waarom je die zou moeten hebben :(
    Slaappakjes in 50/56. De de KV is afgeraden de baby om te kleden voor het slapen gaan want baby's vinden dit niet prettig. Ons mannetje slaapt ook gewoon in zijn kleertjes.
    Molton bedzeil. Gebruik hiervan wordt sowieso afgeraden door de KV en uit de praktijk is gebleken dat je dat helemaal niet nodig hebt als je gewoon een hydrofiele luier onder het hoofdje legt.
    Rompers met lange mouwen. Vreselijk onhandig met aankleden/uitkleden, te warm en niet prettig voor je kindje. Misschien leuk voor de barre winter maar voor de rest compleet overbodig!
    Heel veel 'rotzooiflesjes'. Wij gebruiken uiteindelijk alleen de Avent flessen. (4 flessen in gebruik) Eigenlijk niet meer nodig dan dit aantal, gewoon na gebruik schoon maken onder de kraan en in de koelkast ermee tot de volgende voeding.

3. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Is duidelijk: Wat de een handig vindt, vindt de ander juist weer niet handig. H
    ierbij eenaantal aanraders en 'miskopen' die ik zo verzinnen kan:

Aanraders:
    - veel hydrofielluiers;
    - redelijk wat hydrofylwashandjes (voor afdrogen tussen de randjes en voor tussendoor opfrissen gezichtje en billetjes);
    - veel slabbetjes en spuugdoekjes. Vooral slabbetjes met drukknoopjes van de hema. Sluiten mooi aan rond het nekje zodat ook bij 'liggend spugen' spuug niet in de nek en op de kleertjes loopt;
    - easyfix, luxe iets waar je best zonder kunt maar wel erg handig (en veiliger);
    - rompertjes met allerlei mouwlengtes. Lange mouwen bij koud weer onder polo's met korte mouw, korte mouw rompers onder leuk singlet bij warm weer en natuurlijk stapel mouwloos;
    - magnetronsterilisator;
    - tummytub, zoontje vind deze fijner dan gewone badje (en mama vindt deze ook handiger);
    - omslagdoeken in de box, scheelt weer uitwassen van boxkleed;
    - tiny love muziekmobiel, kan hij zich heel lang mee vermaken;
    - babybjorn wipstoeltje, veel langer te gebruiken dan andere wipstoeltjes;
    - babyfoon alecto dbx-88, ideaal de slaapliedjes die je vanuit de woonkamer zo weer aan kunt zetten als de kleine huilt.

Miskopen:
    - bellywarmer. Koelt snel af en wordt ook niet zo warm als een kruik. Een kruik hoef je 's nachts bij iedere voeding niet opnieuw heet te maken, een bellywarmer moet je wel bij iedere voeding opnieuw warm maken waardoor deze weinig voordelen biedt. (misschien straks wel handig als mijn zoontje een jaar is om het bedje in de winter voor te verwarmen);
    - te veel verzorgingsspulletjes. Je gebruikt er maar een paar. En oh ja, gebruiken jullie allemaal badolie? Die vond ik juist lekker in het badje maar was weer slecht vanwege de kans op inslikken (en die kleintjes krijgen altijd wel wat water binnen), dus flesje staat er ook nog bijna vol;

4. Mama Esther

Mama Esther Actief lid

10 feb 2009
    160
    0
    16
    Thuismoederen
    Home sweet home
    wat een leuk item dit.

ik ben nu (bij de derde) ook weer dingen tegen gekomen die ik bij de eerste heb gekocht en die in 4 jaar nooit tot zeer weinig zijn gebruikt:
    - navelbandjes
    - veiligheidsspelden
    - maatje 50 (wel iets maar niet teveel aanschaffen)
    - drinkbekers met zo'n rietje, vreselijk om schoon te maken
    - slabbers met touwtjes (beter klitteband of drukknoopjes)
    - flessenwarmer
    - bumbo

aanraders:
    - slabbers met mouwen
    - oorthermometer
    - hydrofiel doeken (gebruik ik nog steeds veel en vaak voor vanalles)
    - poedertoren
    - zo'n boodschappennetje voor aan de kinderwagen/buggy
    - spenenkoordjes
    - speelgoedzak die je aan de box kunt hangen
    - als er een lievelingsknuffel is: reserveknuffels!!! kopen nu het nog kan! liefst die gewoon in de wasmachine kunnen haha
    - maxicosi easyfix
    - kleine (mini-verpakking) sudocreme

5. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    #785 Deurtje, 30 jul 2009
    Laatst bewerkt: 30 jul 2009
    Aanrader:
    - badcape(s), multifunctioneel
    - pacco inbakerdoek (gebruikt van 4-12 wk)
    - Medela Pump 'n Save bewaarzakjes voor mm

Miskoop
    - Tummytub, wat een onding

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Aanraders:

Maxicosi easybase
    Veel aankleedkussenhoezen
    Mobile op batterijen die een kwartiertje speelt, niet zo'n opdraaiding
    6 flessen
    Lekker veel spenen
    Wipper
    Tummy tub
    Hoge commode (wij hebben een groot dressoir)
    MaxiCosi mura 3, Sterre is nu 7 maanden en past nog makkelijk in de kinderwagenbak
    Veel hydrofylluiers

Afraders:
    Badje, Sterre is nog nooit in bad geweest, ze gaat altijd mee onder de douche
    Navelbandjes (nooit gebruikt)
    Veiligheidsspelden, nergens voor gebruikt
    Flessenwarmer (magnetron gaat veel sneller)

7. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Wat zijn navelbandjes? Bedoelen jullie dan een navelklem? Die heb ik (of eigenlijk de vk) dan wel gebruikt, ben namelijk thuis bevallen en die gebruik je volgens mij alleen bij een thuisbevalling.
    Maar jullie bedoelen miss wel iets heel anders?!

8. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Heb de spulletjes nog niet kunnen gebruiken, maar lees graag even mee.
    Altijd handig om te zien wat andere wel of juist niet fijn vinden.

9. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    aanrader:
    -veel hydrofielluiers
    -rompers lange en korte mouw. Lange mouw voor koude dagen, om een leuk t-shirt over te doen.
    - voedingstorentje
    - magnetronsterilisator
    - luiertas van prenatal
    -wipstoel met boog met knuffeltjes (prenatal)
    - mobile boven de box
    - swaddle me inbakerdoek
    -staafmixer
    - slabbetjes over het hoofd (geen strikslabjes)
    - pampers luiers! 2e keus huggies
    - babyfoon alecto dbx88
    - vooral veel slabbetjes
    - badcapes
    - badje of tummytub
    - badstandertje
    - zwitsal goedemorgen washandjes (alle produkten ruiken erg lekker)
    - natusan bedtime serie, ruikt erg lekker!
    - babyolie (voor behandeling van berg)
    - slaapzakjes
    - geurzakjes voor vieze luiers
    - kleine thermosfles om heet water mee te nemen voor de voedingen (hoef je niet op zoek naar een magnetron)
    - campingbedje met een matrasje (ook handig om buiten als "box" te gebruiken
    - maxi cosi mura
    - hema lepeltjes
    - hema kleertjes

afrader:
    - luiers van c1000, kruitvat (veel te stug)
    - te veel unisex kleertjes als je het geslacht niet weet. Al gauw wil je kleertjes die bij het geslacht passen (tenminste, ik wel, haha)
    -flanellen luiers, nooit gebruikt.
    - molton zeiltjes
    - gele zwemband (bij intertoys) onder de 11 kilo. Beter een duurdere bij de babyzaak (zo'n oranje)
    - kleertjes van zeeman, gauw uit vorm
    - badolie, gebruik ik amper, na badje lekker insmeren.
    EN zo kunnen we nog wel even doorgaan. Heb wel regelmatig even hier gekeken en daardoor bijv geen flessenwarmer aangeschaft. magnetron of heet water mee voor onderweg werkt net zo goed en vooral snel.

10. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Het is wat anders, en tegenwoordig zijn die ook niet meer nodig. Ik weet niet waar ze ooit voor werden gebruikt, maar ik weet wel, dat mijn moeder ze vroeger (12 jaar geleden) als zoogcompressen gebruikte... dus misschien een tip voor mamma's die ze toch al thuis hebben liggen???

11. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Een navelbandje is een smal reepje stof die ze om het naveltje deden als er nog een stuk navelstreng aan zat.

Worden tegenwoordig niet meer gebruikt. Nu gebruiken ze steriele gaasjes of helemaal niets.

Je hoeft ze niet te halen iig.

12. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Miskoop voor de eerste maand:

broekjes met sok eraan (veel te groot!
    Talkpoeder voor de billen (gebruik alleen Bepanthen creme)
    Bedtrekoversetjes (ik wikkel haar in warme fleece dekentjes)
    Speentjes vanaf 0 maanden (geef haar geen speentjes omdat ik BV geef)

Aanraders voor de eerste maand:

Rompers met lange mouw (ondanks het weer koelt zo mijn kleintje snel af, vooral als ze slaapt)
    Zachte truitjes met lange mouw en zachte lange broekjes (makkelijk aan te trekken)
    Fleece dekentjes (veel behaaglijker en warmer voor mijn baby dan katoenen lakentjes)
    Voedingsbeha's
    Zoogcompressen (heel veel!!!)

13. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hier ook de eerste miskoop ontdekt:
    Zo'n luieremmer met cassettes! We hadden zo'n Sangenic gekocht met van die cassettes, zodat je de luiers niet ruikt. Het leek zo handig, en er werd ons verteld dat je met één cassette ongeveer een maand zou doen.
    Nou.. Na tien dagen was die eerste cassette op. En die dingen kosten 10 euro per stuk! Bovendien bleek de luieremmer (in ieder geval door mij) niet met één hand te bedienen. Handig als je aan de commode staat, dan heb je toch echt één hand bij je kindje nodig. Ik moest iedere keer mijn voeten om die emmer klemmen en dan ging het wel.
    Na die eerste cassette hebben we een gewone luieremmer gekocht, plus van die zakjes voor poepluiers. Stukken goedkoper en ook stukken handiger.

14. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Nog even een toevoeging:

Ik gebruik echt veel hydrofiel washandjes (voor in het badje, om haar gezicht mee schoon te maken, haar vieze oogje mee schoon te maken), hydrofiel luiers (onder haar hoofd, als ze in bad is geweest, in de kinderwagen, op aankleedkussen, etc) en spuugdoekjes.

Ik denk dat ik maar meer in ga slaan!
    ;) Ze verdwijnen zoooo snel in de was.

15. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Assi hoeveel heb je er nu dan van? Ik heb al wel ruim ingeslagen, 24 hydrofiel luiers, 15 spuugdoekjes en 12 washandjes nu in de kast liggen, evenals 4 waskussenhoezen.

16. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hydrofiel luiers heeft mijn man vandaag nog bij gehaald. We hadden er eerst 20, toen 26 en nu.. 38. Je gebruikt die dingen overal voor en wij hebben ook twee commodes, een wiegje én een ledikantje en ik ben vrij kritisch bij het badderen: ik leg mijn dochtertje niet terug op een half-nat (van het inzepen/wassen) hydrofiel luiertje maar dan pak ik een droge. Dus per badderbeurt gaan er sowieso al 3 doorheen (twee om op te liggen en een als handdoek). Ik vind het ook prettig dat ik niet iedere twee dagen moet denken: oh, gauw wassen, anders liggen er geen hydrofiel luiers meer in de kast!
    De washandjes gaan hier een stuk minder hard. Spuugdoekjes gaan ook niet zo hard.
    Wat wel hard gaat, maar voor jezelf is als je borstvoeding nodig hebt: zoogkompressen. Ik doe maar ruim 2 dagen met zo'n pakje.. groot inslaan dus ;)

17. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    ik las over die luieremmers....de eerste maanden als je baby alleen maar melk drinkt dan meuren die luiers nog helemaal niet zo! Mss even uitproberen. Ik heb er iig geen last van gehad : )

18. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Voor wat later, een speelkleed met van die bogen!
    Ons meisje kon zich daar goed op vermaken en ook erg handig voor als we op visite gingen.

Wat ook erg handig is (ook voor later) de kinderstoel van ikea.
    De "zit" is goed voor kindjes die al een beetje kunnen zitten. en ook erg handig om mee te nemen naar een restaurant, visite ed.
    Kost €15,00 dus nog een hele goedkope ook.

Verder, spuugdoekjes en slabbetjes met elastiek. Niet aan te slepen. Versleet er een heeboel per dag. Lekker blijven wassen!

19. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Voor mij persoonlijk geld op dit moment als allergrootste aanrader een electrische borstkolf.. Mijn zoontje wil niet uit mn borst drinken, maar ik hem wel moedermelk geven..

Tja wat doe je dan als je op zaterdagochtend vanuit t ziekenhuis thuis komt.. Moeder bellen met de vraag of ze er 1 voor je gaat kopen!! Man op pad voor een bus poedermelk en dan is de zorg voor `Wat moet dat mannetje toch eten` opgelost!

afrader heb ik op dit moment nog niet..

20. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Grootste miskoop:
    - Avent IQ flessenwarmer (dat ding doet het gewoon níet goed; hij warmt niet goed op) :x

Grootste aanrader:
    - Tinylove symphony-in-motion-mobiel farmyard ;) (muziekmobiel)
    - knisperboekje

Deel Deze Pagina